Onko tosiaan sellaisia odottajia, joilla ei ole harjoitussupistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suppari

Vieras
Itse olen sellainen supistelija, että oksat pois. Harjoitussupistuksia tulee päivittäin ja säännöllisesti, ja rasituksen jälkeen enemmän. Mietin vain, että mistä se sitten oikein johtuu, että mun kohtu supistelee niin herkästi ja toisten ei. Onko kyse lihasten vahvuudesta, heikkoudesta, rakenteesta vai eikö sille vain ole mitään syytä?

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla ei kolmessa raskaudessa ollut yhdessäkään yhtäkään harjoitussupistusta. Sitten kun supistuksia tuli, oli vauvakin maailmassa 2-5 tunnin päästä. Tai ehkä mulla oli supistuksia, mutta en vaan tuntenut? Millaisia ne harjoitussupistukset yleensäkään on?

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla ei kolmessa raskaudessa ollut yhdessäkään yhtäkään harjoitussupistusta. Sitten kun supistuksia tuli, oli vauvakin maailmassa 2-5 tunnin päästä. Tai ehkä mulla oli supistuksia, mutta en vaan tuntenut? Millaisia ne harjoitussupistukset yleensäkään on?

Kohdun kovettumisia ilman kipua. Itsellä niitä tuli lähinnä syödessä loppuraskaudesta. Oikeita supistuksia tunsin vasta synnyttämään mennessä ja niistäkin arvoin, että onko vaik ei.

Mulla on niitä, mut ne on usein hiukan (kerran yöllä erittäin) kivuliaita. Tästä huolimatta neuvolassa ym oltiin sitä mieltä et normaaleja harjoitussupistuksia. Kyllä ne pelottaa, mut kaikki vaikuttais olevan hyvin kuitenkin....

Mä sanoisin ennemmin, että on niitä kaikilla, mutta suurin osa ei niitä huomaa. Minäkin kuvittelin, että kyllähän ne huomaa jos niitä alkaa tulla... joo, jouduin kaksosraskaudessa sairaalaan vuodelevolle rv 32 kun tarkastuksessa näkyi lyhentynyt kohdunkaula ja niitä suppareita oli tullut ja tuli jatkuvasti... Enkä ollut siis huomannut ihan mitään. Sitten kun alkaa mennä harjoituksista toden puolelle, tulee siihen sitä kipua ja tunnetta enemmän kehiin.

Esikoinen syntyi sektiolla rv 38+2 ja en edes tiedä miltä supistus tuntuu. Kyllä ne käyrälle komeasti piirtyi rv 37 lähtien, mutta olivat kuitenkin "tehottomia" ja eivät tuntuneet.

Ensinnäkään kaikki eivät edes noteeraa noita harjoitussupistuksia, kun eivät ne varsinaisesti tunnu, mitä vatsa vähän kovettuu. Meidän kakkonen oli sellainen mahassa melskaaja, ettei siinä menossa jotain harjoitussupistuksia huomannut, neuvolassa vaan entinen kätilö totesi, että näyttää olevan harjoitussupistuksia, kun dopplerilla kuunteli ja näki mahan hetkellisen kovettumisen. Minä naureskelin, ettei noita oikein noteeraa tässä menossa. Ensimmäisessä raskaudessa tuota ei muutenkaan juuri ollut, kolmosen kohdalla olivat sitten hieman kivuliaitakin.

[QUOTE="vieras";24778929]Esikoinen syntyi sektiolla rv 38+2 ja en edes tiedä miltä supistus tuntuu. Kyllä ne käyrälle komeasti piirtyi rv 37 lähtien, mutta olivat kuitenkin "tehottomia" ja eivät tuntuneet.[/QUOTE]

No mulla taas oli toisin päin eli kipeitä supistuksia oli, mutta ei niitä mihinkään käyrille saatu. Mutta jokseenkin varma olen, että ekat supistukset tulivat vasta ennen synnytystä. Ihmettelin, kun kaikki aina joka paikassa hoki raskaana ollessani, että "ota nyt rauhallisesti, ettei ala supistelemaan".

Wau! Heti löytyi näin paljon supistamattomia! :) Todella mielenkiintoista!

Mä siis tunnen harjoitussupistuksen todella selvästi. Tulee tukala olo ja sellainen inha kiristys koko vatsaan. Kun kävelee ja supistus tulee niin tuntuu, että maha tippuu. Ja varsinkin silloin, kun niitä tulee säännöillisesti, niin olo on ällö.

Kukaan ei siis osaa sanoa, että miks joillain tulee ja joillain ei? Siis jos ei kyse ole tulehduksesta tms.

Siis häh! Luinhan, ja huolella! Kommenttini peruistui siihen, että tosi moni sanoi, että ei ole kokenut niitä. Jotenka vaikka niitä heillä olisi ollutkin, niin kyllähän heidän kokemus asiasta on se mikä merkkaa?
Jos sä ole supistusten asiantuntija, niin osaatko sanoa, miksi niitä sitten tulee?

En ole tuntenut minläänlaisia supistuksia tai muutakaan tuntemuksia ennen kuin lapsivedet ovat menneet. Näin kaikissa kolmessa raskaudessa.

Ok, kyllä ihmiskroppa on mielenkiintoinen. Oliko sulla sitten muutoin helpot raskaudet? Tuli vaan mieleen, että kun tv:stä tulee se meille tulee vauva tms, niin siinä tänään raskaana oleva meni pelaamaan golfia. Ja kantoi oman bäginsä. Huh. Ihaillen katson niitä maha pystyssä kulkevia, jotka ovat elämänsä kunnossa. Oletko sinä yksi näistä? :)

Ok, kyllä ihmiskroppa on mielenkiintoinen. Oliko sulla sitten muutoin helpot raskaudet? Tuli vaan mieleen, että kun tv:stä tulee se meille tulee vauva tms, niin siinä tänään raskaana oleva meni pelaamaan golfia. Ja kantoi oman bäginsä. Huh. Ihaillen katson niitä maha pystyssä kulkevia, jotka ovat elämänsä kunnossa. Oletko sinä yksi näistä? :)

En mulla mitään vaivoja ole ollut raskauksissa ja hyvässä kunnossa olen ollut :)

Yhteistyössä