Nimiapuja? M-kirjaimella alkava tytön ta pojan ns. perinteinen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva syntyy kohta :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lilli";24783215]Martta ja Martti? Olis ihania nimiä kummatkin =)[/QUOTE]

Samaa mieltä, mutta kumpikin löytyy jo lähisuvusta. Jotan tuon tyyppistä olisi kylläkin haussa. :)

[QUOTE="aapee";24783399]Joo, ja lisäksi jostain syystä jokainen Minna niminen tuttavani on aina jossain vaiheessa osoittautunut ilkeäksi tai petolliseksi tytöksi/naiseksi... Anteeksi vain kaikki sen nimiset, mutta minä olen kohdannut vain ilkeitä ja petollisia Minnoja, eli likaa "painolastia" nimellä. :D[/QUOTE]Minulla on just toisinpäin, olin itse 70-luvulla lapsi ja ihailin sivusta erästä mukavaa Minnaa, hänen hienoa kotiaan, perheensä elämää, olisin tahtonut itsekin olla Minna. Ja toinen sellainen nimi oli Heini, heillä oli pianokin:D

En jaksanut lukea koko ketjua, että mitä nimiä jo on ehdotettu, mutta tässä muutama kalenterista:
Markku 25.4.
Marko 25.4.
Markus 25.4.
Martti 10.11.
Matti 24.2.
Mauno 19.8.
Maunu 19.8.
Mauri 22.9.
Mies 28.1.
Miikka 29.9.
Mika 29.9.
Mikko 29.9

Maarit 20.7.
Maija 2.7.
Maiju 2.7.
Maikki 2.7.
Maire 1.8.
Manta 26.10.
Mari 2.7.
Maria 2.7.
Marika 2.7.
Marita 15.8.
Maritta 15.8.
Marja 15.8.
Marjaana 15.8.
Marjatta 15.8.
Marjo 15.8.
Marjukka 15.8.
Marjut 15.8.
Marketta 20.7.
Martta 26.7.
Meeri 2.7.
Meri 3.12.
Merja 27.4.
Mervi 21.9.
Mielikki 23.9.
Miia 30.4.
Miina 26.5.

Milja
Mimmi 26.5.
Minna 26.5.
Mira 30.4.
Mirja 30.4.
Mirjami 30.4.
Mirka 30.4. .
Mirva 30.4.

Minulla on just toisinpäin, olin itse 70-luvulla lapsi ja ihailin sivusta erästä mukavaa Minnaa, hänen hienoa kotiaan, perheensä elämää, olisin tahtonut itsekin olla Minna. Ja toinen sellainen nimi oli Heini, heillä oli pianokin:D

Piano oli kyllä kova sana. :D

Nämä nimi jutut ovat kyllä hauskoja, miten jollekin nimellä tulee huono kaiku. Minnan nimen mulla kruunasi vielä se, että ensimmäinen pitkäaikainen poikakaverini petti minua Minnan nimisen naisen kanssa, eli se oli sen nimen lopullinen tuho minun korvissani. :D :D

[QUOTE="aapee";24783435]Piano oli kyllä kova sana. :D

Nämä nimi jutut ovat kyllä hauskoja, miten jollekin nimellä tulee huono kaiku. Minnan nimen mulla kruunasi vielä se, että ensimmäinen pitkäaikainen poikakaverini petti minua Minnan nimisen naisen kanssa, eli se oli sen nimen lopullinen tuho minun korvissani. :D :D[/QUOTE]Minulle ikävä kaiku on nimissä Sirpa ja Virpi enkä jostain syystä koskaan muista kumman nimisiä näiden nimien omistajat ovat, siis jos ovat vain etäisiä tuttuja. Samoin Soile ja Soila menee sekaisin. Ja jos joku vielä on Soili, en kyllä muista. Esim työkaverien vaimoissa tai tyttöystävissä, joitten kanssa en ole paljon tekemisissä. pitää vähän nielaista viimeinen kirjan:ashamed:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="aapee";24783449]Nyt on tytölle jo muutama hyvä ehdotus, eli Manta, Maija ja Marja. Pojalle kaikki hyvät nimet ovat jo suvulla käytössä. Damnnn...[/QUOTE]

Miten olisi Merja ?

Yhteistyössä