siis oikeesti, laitan tähän mun ja miehen keskustelun niin tarkasti kun pystyn/muistan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkopuolisen näkemys?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulkopuolisen näkemys?

Vieras
ja alustan keskustelua kertomalla, et meillä minä olen tietokonenörtti ja mies osaa tasan maksaa laskut ja pelata pasianssia :D

mies: miten mä saan ne vanhat näkyyn?
minä: siis mitkä? mistä sä puhut?
mies:no niistä edellisistä!
minä: mä en nyt yhtään ymmärrä mistä on kyse!
mies: no gmailista!!
minä: no siis mitä edellisiä sä tarkotat, sulle tulleita viestejä vai?
mies: no eikun vittu sulle!! mitä luulet??!!!
minä: no siellä nyt on mahdollisuuksia saapuneet, lähetetyt, luonnokset jne!
mies: tuu ny kattoon miten nään ne edelliset!!!!!!!!!!!

menen paikalle, kysyn mitä hän konkreettisesti etsii, jotain tiettyä viestiä kenties vai ylipäätään vanhoja saapuneita?

mies: no niitä vanhoja ylipäätään!!! (hermostuu jo selkeesti...)
minä: no tos nurkassa on noi nuolet millä voit selata.
mies: joojoo mut millä mä saan ne vanhat???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
minä: no painamalla sitä nuolta!!!! (meinaan myös hermostua...!)
mies: täähän on ihan nurinkurinen, menee ihan oudosti!
minä: no mut niin se nyt vaan menee.
mies: vittu sun kaa on vaikee kommunikoida kun vaan vittu jankkaat ja jänkkäät siinä!!!!!!!!!!!!!!!!!
minä:??????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ihan mielenkiinnosta: kumpi tässä nyt teidän mielestä jankkas ja jänkkäs? :D ihan naurettava tilanne ja yks ihan hermorauniona, ei saa auttaa ja kuitenkin pitäs auttaa! oikeesti meidän kommunikaatio on tällä tasolla nykyään ja kirjotin tän tänne vaan siksi, että saisin perspektiiviä siihen mitä hittoo mä jatkuvasti teen väärin kun en tajua miks mies hermostuu muhun nykyään aivan jatkuvasti?! mä nalkutan, jankkaan ja jänkkään vaikka puhun tasasen rauhallisesti, hermostumatta ja MIELESTÄNI asiallisesti. mä en vaan näe sitä missä mogaan ja mies ei sitä mulle saa kerrottua. auttakaa!

Alkuperäinen kirjoittaja jäi kiinnostamaan;24813434:
Mitä se sun mies siis etsi? :D

yhtä vanhaa viestiä minkä eräs asiakas eräästä urakasta oli lähettänyt.. mies käyttää sähköpostiaan vaan työjuttuihin :)

ja hermostuu siis muhun vaikka puhuttais autoista, panemisesta, leivästä tai kauppalistasta! mä en vaan jaksa tajuta...

Multa olis varmaan jossain kohtaa tullut jotain tällaisia repliikkejä...

"Odotas hetki, hidastetaan vähäsen. Sä haluat hakea jotain vanhoja, mitä vanhoja? Vanhoja sähköposteja?"

"Mä voin kyllä auttaa, mut meidän täytyy eka vähän hengähtää, että mä tajuan, mitä me ollaan tekemässä. Eli sä oot nyt siellä gmailissa ja etsit sieltä jotain vanhoja... sähköposteja? Etsitkö sä jotain tiettyä?"

...tai valitettavasti ehkä...

"Rauhotu ny, en mä voi sua auttaa jos sä hermoilet. En tajua yhtään mistä puhut."

Mut noi kaks ekaa on semmosia, joiden kanssa saattais saada jotain rakentavaakin aikaiseksi. Mun mielestä tuossa keskustelussa kumpikaan ei kuunnellut tai tajunnut toista, eikä ap:n puhetapa yhtään helpottanut varmaan hermoheikon miehen tilannetta. Toisaalta... jos toinen on syyttä suotta hermoheikko jatkuvasti, niin loputon myötäily ja auttaminen ei houkuta.

• Tykkää
Reactions: Riinali ja Titi-Uu
Sitä miestä rasitti, ku se ei ymmärtänyt sua eikä tietokonetta. Se oli jo aikansa yrittänyt ja hermot oli jo mennyt ennenku keskustelu alkoi.

Ehkä mies on stressaantunut? Ehkä sitä vaivaa jokin asia? Ehkä sillä on rankkaa? Vaikeaa tms...? Ehkä se on väsynyt? Ja se ei jaksa keskittyä kaikkiin asioihin, mihin pitäis. Hermostuttaa ja päätä särkee. Ei jaksa kuunnella mitä toinen puhuu ja tarvis niin selkeää opastamista tai puolesta tekemistä. Silti puolesta tekeminenki saattaa saada hermostumaan. Syyt voi olla jossain syvemmällä. Työpaineissa, työpaikan ilmapiirissä, tulehtuneissa ihmissuhteissa tms tms...

Sitä miestä rasitti, ku se ei ymmärtänyt sua eikä tietokonetta. Se oli jo aikansa yrittänyt ja hermot oli jo mennyt ennenku keskustelu alkoi.

Ehkä mies on stressaantunut? Ehkä sitä vaivaa jokin asia? Ehkä sillä on rankkaa? Vaikeaa tms...? Ehkä se on väsynyt? Ja se ei jaksa keskittyä kaikkiin asioihin, mihin pitäis. Hermostuttaa ja päätä särkee. Ei jaksa kuunnella mitä toinen puhuu ja tarvis niin selkeää opastamista tai puolesta tekemistä. Silti puolesta tekeminenki saattaa saada hermostumaan. Syyt voi olla jossain syvemmällä. Työpaineissa, työpaikan ilmapiirissä, tulehtuneissa ihmissuhteissa tms tms...

Ja kunnon vaimo olisi tämän ymmärtänyt, osannut myötäelää ja tukea miestään!! Niin, siis 50-luvulla. (Jos silloinkaan...)

Oletko kokeillut tyydyttää miestäsi suurella mustalla hieromasauvalla perseenreikään ja suuhun tietokonepöydän ääressä? Usein miesten henkinen ja fyysinen stressitila saadaan näin laukeamaan ja kommunikaatio sujuu taas normaalisti. Meillä ainakin auttoi!

Meillä mies on se nörtti, mutta silti minä jouduin kädestä pitäen eilen opastamaan miten kopioida puhelimen muistikortilta tiedot koneelle ja siitä edelleen uudelle muistikortille! :D

Tämä kuulostaa niin tutulta, meillä mies osaa kyllä tehdä tietokoneella lähes mitä vaan, mutta se että minä osaan laittaa mikron kellon oikeaan aikaan ilman ohjekirjaa on ihmeellistä. Toisaalta appiukkoni meinasi saada laakin kun samana päivänä vaihdoin lampun ja asensin tietokoneen (laitoin johdot kiinni koneeseen...) Anoppini on täysin onneton ihan kaikessa vähänkään teknisessä ja siksi tämä herättää niin suurta kummastusta.

Meillä homma menee niin että kun mä pyydän apua mieheltä missä tahansa (yleensä tietokoneasioissa) niin jos en heti sillä sekunnilla ymmärrä kun mies asian on kerran selostanut niin siltä menee hermo ja alkaa puhista että mä en enää ikinä opeta sulle mitään :D

Yhteistyössä