Kasvissyöjät! Proteiininlähteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tinttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kasviskunnan tuotteet eivät sisällä proteiinia, jota on vain lihassa, kalassa, kananmunissa ja maidossa, jotka ovat siksi ihmiselle aivan välttämättömiä, ilman niitä ihminen ei säily hengissä, koska hän ei saa proteiinia!

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;24856124:
Proteiinia on vain lihassa, kalassa, maitotuotteissa ja kananmunissa, ei lainkaan missään kasvistuotteissa, ei siis myöskään tofussa, pavuissa jne.
Siksi siis gorillat ovat niin heiveröisiä, koska ovat kasvissyöjiä. =)

Taitaa lääkärillä olla puurot ja vellit nyt sekaisin, lisäksi provoamisesi on niin heikkotasoista, että kaduttaa jo nyt, kun tähän tartuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;24856207:
Kasviskunnan tuotteet eivät sisällä proteiinia, jota on vain lihassa, kalassa, kananmunissa ja maidossa, jotka ovat siksi ihmiselle aivan välttämättömiä, ilman niitä ihminen ei säily hengissä, koska hän ei saa proteiinia!

Huono provo.

Selittäisikö arvon lääkäri sitten nuo finelistä löytyvät tulokset vaikka Papu ruskea/valkoinen kohdalta. Siellä lukee, että proteiinia olisi 22,2 g / 100g.

Ihania ruokaohjeita on muuten chocochili-blogissa. Se tulinen papusoppa odottaa toteutukseen pääsyä :)

Okei nyt kävin kaupassa ja ostin aluksi testiin alpro soya tofua. maustamatonta. sekä gogreen salsa original kidneypapuja ja maissia tomaattikastikkeessa. :) Täytyykin heti kokeilla iltapalaksi wokkivihannesten sekaan.

Maitotuotteita mä syön ennestäänkin paljon, tuosta keliakiastakin johtuen, kun ei tule mitään viljatuotteita käytettyä. vuosien ajan olen syönyt aamu- ja välipaloiksi rahkaa marjoilla sekä erilaisia rahka-/jogurttismoothieita.

Mä olen kauhean laiska ruoanlaittaja. aina syön vain vihanneksia ja lihaa/kalaa. :D tuo lihapuoli ei koskaan ole oikeastaan maistunut ja nyt alkanut jopa ällöttämään, toivottavasti näistä kasvisruuista löytyisi vaihtoehtoisia proteiininlähteitä. Kalan pidän kyllä ruokavaliossa, se kun on niin älyttömän hyvää ja saan niitä sukulaisilta tuoreena.

Jos teillä on niin laittakaa tosiaan linkkejä nuihin blogeihin ja sivuille mistä voisi löytyä kasvisruokavaihtoehtoja. Ja mieluiten terveellisiä sellaisia :)

Hyviä vinkkejä olen saanut, kiitos, täytyy alkaa testaileen. mulle nää on ollu aina sellaista harmaata aluetta - kotona kun oli aina vain keitettyjä perunoita+kastiketta/ erilaisia keittoja ruokana ja nyt oman talouteni aikana se ruuanlaitto on pysynyt hyvin yksipuolisena. Ihme kyllä, mun 3-vuotias lapseni syö ihan kaikkea mitä lautaselle laittaa kotona ja päiväkodissa. :D

Niin ja jos olisi vinkata jotain helppoja ohjeita! Ja tosiaan helppoja, kun mä olen tähän astisen elämäni suurinpiirtein tehnyt ruokaa vain niin että paistan lihat pannulla ja lisään pakastevihannekset sekaan :D
tai vaihtoehtoisesti pilkon vihannekset ja kippaan tonnikalat ja raejuustot sekaan :D

hehheh. ja niin terveellisiä ohjeita. ja saa olla tulisia!! :)

Voi luojatar!soijatuotteethan on melkein pelkkää proteiinia..mut asiaan, soijasuikaleet ja leikkeet kannattaa keittää kasviliemessä tms. maustetussa liemessä n.20min. Imee paljon vettä ja makuja ja ihania kun sitten paistaa, lisää pataruokaan jne. Tofun voi halutessaan marinoida tai maustaa pannulla.enemmän makua tulee kun antaa imeä makuja ensin hyvin.muuten voi jäädä mauttomaksi..soijajugurtista ja pakastemarjoista + hedelmistä tulee ihanaa smoothieta.linssit liotettuina ja keitettyina keittoon ja saostaa kastikkeita hyvin ja antaa makua.kokeile myös kikherneitä salaateissa ja muissa ruoissa.pakkauksissa yleensä oheet käsittelyyn. www.oikeuttaelaimille.fi

HUOMaa turvata perheesi B12-vitamiinin saanti! Tämänhän saa eläinkunnan tuotteista tai purkista :) meillä käytössä kananmuna vauvalla ja itsellä myös pillerit.ja vauvojen puuroihin tätä on myös lisätty.

päivän proteiinit koostuu
60g papu tms
75 g raejuusto
1 dl maito
2x 250g maitorahka
2 kananmunaa
150 g tofu tai vastaava (jugurttia, raejuustoa, jne)
protskuu tulee joku reilu 100g päivässä

[QUOTE="zeny";24856952]Voi luojatar!soijatuotteethan on melkein pelkkää proteiinia..mut asiaan, soijasuikaleet ja leikkeet kannattaa keittää kasviliemessä tms. maustetussa liemessä n.20min. Imee paljon vettä ja makuja ja ihania kun sitten paistaa, lisää pataruokaan jne. Tofun voi halutessaan marinoida tai maustaa pannulla.enemmän makua tulee kun antaa imeä makuja ensin hyvin.muuten voi jäädä mauttomaksi..soijajugurtista ja pakastemarjoista + hedelmistä tulee ihanaa smoothieta.linssit liotettuina ja keitettyina keittoon ja saostaa kastikkeita hyvin ja antaa makua.kokeile myös kikherneitä salaateissa ja muissa ruoissa.pakkauksissa yleensä oheet käsittelyyn. www.oikeuttaelaimille.fi[/QUOTE]

Mä olen huomannut, että soijasuikaleista tulee sitkeitä, jos niitä keittää kauan. Mä olen tehnyt ne niinkin yksinkertaisesti että laittaa suikaleet johonkin lautaselle/kulhoon, paljon mausteita päälle ja kaataa vedenkeittimestä kiehuvaa vettä siihen päälle. Jonkun kannen alla ei tarvii olla ku 5-10min niin on jo imenyt tarpeeksi! sitten pannulla paistaen sipulin kanssa esim. Voi käyttää mihin vaan mihin kanasuikaleita käyttää, esim. tortillat on mun helppo lemppari:) Myös kidneypavut chilikastikkeessa säilyke on älyttömän helppo ja hyvä tortillan täyte (plus sit tietty vihanneksia, kermaviiliä jne. mitä muutenkin)

ei tuo tofu ainakaan kauheasti mun makuhermoja hivellyt :D hehheh. maistuu vähän puisevalle - aika oudolle.. kuvittelin et se olis jotenki sitkeämpää tai kovempaa. mut ei se pahaakaan ollu, täytyy ehkä kokeilla vielä itse marinoida etukäteen tai ostaa valmiiksi maustettua.

Mut nuo kidneypavut oli hyviä :) Huomenna jos uskaltautuisi kokeileen nuita soijasuikaleita nyt kun neuvoitte.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;24856124:
Proteiinia on vain lihassa, kalassa, maitotuotteissa ja kananmunissa, ei lainkaan missään kasvistuotteissa, ei siis myöskään tofussa, pavuissa jne.

Ja ihmettelenpä vain, miten susta tuli lääkäri...

ei tuo tofu ainakaan kauheasti mun makuhermoja hivellyt :D hehheh. maistuu vähän puisevalle - aika oudolle.. kuvittelin et se olis jotenki sitkeämpää tai kovempaa. mut ei se pahaakaan ollu, täytyy ehkä kokeilla vielä itse marinoida etukäteen tai ostaa valmiiksi maustettua.

Mut nuo kidneypavut oli hyviä :) Huomenna jos uskaltautuisi kokeileen nuita soijasuikaleita nyt kun neuvoitte.

Kannattaa se maustamaton tofu marinoidakin tai edes maustaa jotenkin ensin... Ei ihme että maistui oudolle..! :D Itse yleensä paistan tofun pieninä paloina curryssa ja oliiviöljyssä.

Yhteistyössä