Miten 11kk saadaan nukkumaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden äiti

Vieras
Otsikossa kysymys. Nukkui 9 kuukauteen asti omassa pinniksessään, kunnes tuli ilmeisesti eroahdistuskausi ja äiskänkaipuu ihan valtava, että yöt meni tosi katkonaiseksi. Päätettiin ottaa meidän väliin yöllä kun ei nukkunut ja siihen on sitten jäänyt, jo kaks kuukautta siinä nukkunut. Nukahtaa illalla syliin (ei suostu jäämään hereillä omaan pinnikseen) ja viedään nukkuvana omaan pinnikseen. Joka yö, yleensä jo tunti nukahtamisen jälkeen havahtuu ja huutaa siihen asti, että pääsee meidän viereen nukkumaan. Ja asia ei täällä kotona muuten edes haittaisi, mutta kun ei viitsisi itse mennä nukkumaan ennen ysiä, enkä uskalla jättää häntä nukkumaan meidän sänkyyn ilman meitä. Ja alkaa muutenkin ärsyttää, kun ei uskalleta oikein jättää vauvaa hoitoon ikinä, kun nukkuu vain meidän välissä. :( Auttakaa, miten tässä pitäis nyt toimia??

Vieraassa paikassa lapsi yleensä tajuaa ettei hommat toimi niinko yleensä.
Meillä mm. kotona ei nukahdettu kuin rinnalle, mummolassa sänkyyn. Kotona heräili yön, mummolassa nukku yön putkeen... ...ja se myös vaikuttaa niin että sitten kotonakin nukahtaa sänkyynsä ja nukkuu yön - kunnes tuluu muuttuja X ja sotkee rytmit...

Kaverinisanoi joskus että jos nukahtaa niin pitäis herätä samassa paikassa eikä siirrellä. Mut loogista se on - jos mä nukahtaisin ite paikkaan A ja heräisin paikasta D niin kyllä siinä hämmennys tulis.
Mä oon molemmat tytöt saanu omaan sänkyyn nukahtamaan vieressä olemisella ja rauhoittelulla (myöhemmin vaan jätetty pois).

meilläkin nukkuu 11kk meidän sängyssä ja niin on tehnyt koko elämänsä. illalla nukutan suoraan sänkyyn, vuoraan lattian kaikella pehmosella ja jätän makkarin oven raolleen et kuullaan jos herää. ei kyllä oo kertaakaan heränny vielä. lisäks meillä on se hukkatavara pinnis toisella puolella kiinni sängyssä ja toisella puolella seinä eli vaan yks sivu sängystä on putoamisvaarana ja siihen eteen laitan ne pehmusteet. Musta on ihanaa kun pieni nukkuu viekussa ja lapsenkin on turvallista olla eikä tarvi ainakaan pelätä mitään kun äiti ja isi on ihan lähellä :))

meilläkin nukkuu 11kk meidän sängyssä ja niin on tehnyt koko elämänsä. illalla nukutan suoraan sänkyyn, vuoraan lattian kaikella pehmosella ja jätän makkarin oven raolleen et kuullaan jos herää. ei kyllä oo kertaakaan heränny vielä. lisäks meillä on se hukkatavara pinnis toisella puolella kiinni sängyssä ja toisella puolella seinä eli vaan yks sivu sängystä on putoamisvaarana ja siihen eteen laitan ne pehmusteet. Musta on ihanaa kun pieni nukkuu viekussa ja lapsenkin on turvallista olla eikä tarvi ainakaan pelätä mitään kun äiti ja isi on ihan lähellä :))

Ihanahan se on meistäkin, kun vieressä nukkuu, mutta toinen vauva kohta tulossa niin pakkohan hänen on sitä ennen opittava nukkumaan omassa sängyssä. On nimittäin vielä aika liikehtivä nukkuja, monottaa mua jatkuvasti :D Lisäksi tuo hoitokysymys askarruttaa. On nyt jäämässä hoitoon niin, että isovanhemmat tulevat meidän luo häntä hoitamaan. Olisko parempi sitten viedä isovanhemmille yöksi? Jotenkin tuntuu, että oman kodin turva on parempi, eka kertaa jää miehen vanhemmille hoitoon niin pitkäksi aikaa, että heidän tulee pieni nukuttaa.

Mä koittaisin ehkä nukuttamista sinne omaan sänkyyn nyt kun teillä on tilanne että toinen lapsi on tulossa, eli lapsi omaan sänkyyn ja silitellä/olla vaan vieressä tai miten nyt katsot lapsen mieluiten siihen nukahtavan ja jos sänky on teidän sängyn vieressä, niin voit yöllä hiukan hyssytellä jos sattuu heräämään ja kaipaamaan kosketustasi tai kuiskausta tai jotain ?

Meillä laitettiin pinnis sivuvaunuksi minun puolelle sänkyä. Muutama yö meni siihen että heräili itkemään mutta rauhoittui kun käden laittoi pinnojen välistä ja silitteli + tutti takas suuhun. Ja nukkui sitä ennen meidän kanssa perhepedissä. Illalla nukutus siten että on pinniksessä ja itse pötköttelin sängyssä vieressä kunnes nukahti. Näin nukahtaa ja herää samassa paikassa. Pojalla ikää silloin 10kk.

Yritettiin aluksi laittaa lastensänky sivuvaunuksi vaan minä en pystynyt silloin rauhassa nukkumaan kun heräilin lapsen joka liikkeeseen että nyt tipahtaa lattialle. Mies sai myös osakseen ylimääräistä taputtelua kun pimeässä etsin lasta meidän sängystä kun ryömi yöllä viereen :D Joten tuo pinnis oli meilla toimiva ja nukkuu siinä edelleen, nyt ikää 1 v 1kk.

juu sinne pinnikseen on aivan turha viedä nukkuvana. JOS haluatte muuttaa nykytilannetta niin laitatte pinniksen teidän sängyn viereen kiinni, lapsen sänkyn jonkun tutunhajuisen turvalelun/rätin/äidin tyynyliinan kanssa ja meet siihen viereen makoilemaan ja esität nukkuvaa. rauhoittelet tarpeen mukaan otat syliin ja kun on rauhoittunut niin uudelleen sänkyyn jne. ja jos vauva ei itke niin annat sen ihan rauhassa kävellä/seiosa/kontata ja hakea itse sen unen.

kun teille on toinen vauva tulossa niin varmasti tälle nykyisellekin vauvalle paras paikk on nukkua teidän vieressä, vaikka sitten pinnasängyssä, mutt jatkossa sitä sänkyä voi sitten siirtää ilta illalalta vähän kauemmaks teidän sängystä ja jossain vaiheessa lapsi omaan huoneeseen jos on tarvetta sinne siirtää.

lapsi saattaa tykätä teidän sängystä myös sen takia että sen pehmeämpi kuin omansa yksivuotiaan sängyn ei tarvi enää olla niin kova kuin vastasyntyneelle suositellaan. pehmeä petari ja kosteussuoja ehdottomasti petarin alle ei sen päälle. sängyn voi pedata niin että ei taita lakanaa sinne petarin alle vaan patjan alle jolloin lapsi ei itse pääse purkamaan petauksia.

• Tykkää
Reactions: Eragon
En edes jaksa lukea kaikkia vastauksia... Pinnikset pitäisi kieltää lailla. Lapsen paikka on äidin kainalossa. Myykää pinnis (kyllä sen joku pöljä ostaa) ja ostakaa niillä rahoilla runkopatjasänky ja turvalaita, tehkää sängystänne lapsiturvallinen. Kun vauva syntyy menee esikoinen nukkumaan isän ja seinän väliin ja vauva turvalaidan ja sinun väliin.

En edes jaksa lukea kaikkia vastauksia... Pinnikset pitäisi kieltää lailla. Lapsen paikka on äidin kainalossa. Myykää pinnis (kyllä sen joku pöljä ostaa) ja ostakaa niillä rahoilla runkopatjasänky ja turvalaita, tehkää sängystänne lapsiturvallinen. Kun vauva syntyy menee esikoinen nukkumaan isän ja seinän väliin ja vauva turvalaidan ja sinun väliin.

Sinulla taitaa olla pikkuisen liian ruusuinen käsitys vanhojen pinniksien jälleenmyyntiarvosta. Runkopatjasängyt taas pitäisi kieltää lailla, koska niistä tulee niin paljon jätettä.

Ei silti, jotakin samantyyppistä ratkaisua minäkin ehdottaisin, mutta solvaamatta ketään pöljäksi.

Kommenttejasi lukeneena, olet kyllä sellainen halkipoikkipinoon-ihminen, että lienee ongelmia myös tosielämässä. Mustaa ja valkoista ja sillä siisti. Ja oma tapa paras ja ainoa tapa.

Sinulla taitaa olla pikkuisen liian ruusuinen käsitys vanhojen pinniksien jälleenmyyntiarvosta. Runkopatjasängyt taas pitäisi kieltää lailla, koska niistä tulee niin paljon jätettä.

Ei silti, jotakin samantyyppistä ratkaisua minäkin ehdottaisin, mutta solvaamatta ketään pöljäksi.

Jeps, kalustemyyjähän ei noista jälleenmyyntiarvoista mitään tiedäkään. Käytetty runkopatjasänky maksaa sen 50e (silloin siis jo hyväkuntonen) ja saman saa hyväkuntosesta pinnniksestä ihan helposti. Petari päälle ja avot.

[QUOTE="...";24859033]Kommenttejasi lukeneena, olet kyllä sellainen halkipoikkipinoon-ihminen, että lienee ongelmia myös tosielämässä. Mustaa ja valkoista ja sillä siisti. Ja oma tapa paras ja ainoa tapa.[/QUOTE]

:'(

Yhteistyössä