Suomalaiset naiset ovat tyylittömiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimoon pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taa tykkään suomalaisista naisista - osaavat olla ihan ihmisiä joiden ei aina ole pakko olla tällätty. Ei me miehetkään aina olla niin vimosen päälle kunnossa.

Puhumattakaan ylläpitokustannuksista...
 
[QUOTE="hippi";24866421]En tiedä yhtään sellaista oikein kunnon miestä, jonka vaimo ei pitäisi itsestään huolta ja olisi naisellinen.

Tiedän paljon sellaisia miehiä, jotka ei selviydy miesten töistä kunnialla, jolloin vaimon pitää olla perheen mies. Tiedän miehiä, jotka ei arvosta naistansa ollenkaan, jolloin naisen on turha laittautua. Tiedän miehiä, jotka on vaan itse niin lässähtäneitä, että on turha odottaa vaimoltakaan jotain ihmeellistä panostusta.

Mutta kaikkien kunnon miesten vaimot on aina nätisti laitettuja. Kyllä naiset laittautuvat, jos heille jää siihen edes aikaa. Itse laittaudun jatkuvasti, koska minun mieheni tekee paljon minun puolesta asioita. Minulle jää siihen aikaa ja halua.[/QUOTE]

Vaimon ei välttämättä pidä olla perheen mies vaan vaimo voi haluta olla perheen mies. Teen mieluummin "miesten töitä", olen myös parempi niissä kuin "naisten töissä."
 
Kyllähän naiset kesäisin pukeutuvat nätisti, mutta suurin osa vuotta on niin viileää/kylmää että silloin ei kyllä jaksa panostaa muutakuin siihen että vaate lämmittää ja on mukava päällä! :)
Eikä suomalainen mieskään todellakaan vaatteilla koreile -sellainen perusäijä siis. Vai väitätkö?
 
Miksi suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua eivätkä käyttäytyä naisellisesti?

Mitä on naisellinen käytös?

Pukeudun epänaisellisesti, koska naisellinen pukeutuminen, naiselliset jalkineet sekä naisellinen meikki tuottavat mulle kipua, epämukavuutta ja ihoärsytystä, joita ilman elän mielummin.

Voisin käyttää esim. naisellisia kenkiä ja vaatteita, jos en tekisi mitään muuta kuin istuisi ja enintään ottaisin päivän aikana ehkä muutamia askeleita, paikasta toiseen mut veisi oma kuljettaja. Mut elämäni kun ei tämmöistä ole vaan vaatii jonkinlaista fyysistä toimintakykyäkin, tyylin sanelee se, että vaatteiden on mahdollistettava tämä aiheuttamatta epämukavuutta.

Toki mä käytän hameita melkein aina, mutta niissä on kuminauhavyötärö ja kengät aina matalat ja mukavaa leveälestistä mallia. Koska vaivasenluiden vuoksi minkään yhtään naisellisempien kenkien käyttö ei onnistu kivuitta, se torbedoi aika tehokkaasti mahdollisuudet naiselliseen pukeutumiseen. Ei kauneinkaan mekko näytä urheilusandaalityyppisten jalkineiden kanssa naiselliselta, vaan ainoastaan naurettavalta. Muu tyyli on siis pakko sopeuttaa edes vähän kenkiin sopivaksi.
 
Kyllähän naiset kesäisin pukeutuvat nätisti, mutta suurin osa vuotta on niin viileää/kylmää että silloin ei kyllä jaksa panostaa muutakuin siihen että vaate lämmittää ja on mukava päällä! :)
Eikä suomalainen mieskään todellakaan vaatteilla koreile -sellainen perusäijä siis. Vai väitätkö?

Ruotsissa ja Venajalla on lienee yhta kylmaa kuin Suomessa, silti siella panostetaan pukeutumiseen. Luulen etta tuo kylmyys on pitkalle tekosyy, kylla se mukavuudenhalu on se suomalaisten korkein motiivi. Eika siina mitaan, se on osa suomalaista kulttuuria, siella ei vaatteilla ns. Koreilla :D.
 
hmmpp..no mä pukeudun miten haluan, mut mietin tätä itsekkin puistossa ollessa. Siinä oli kaksi venäläistä naista istumassa hienoissa vaatteissa ja mä itse urheiluvaatteissa temmelsin menemään lapsen kanssa liukumäessä. Kumpi sitten kivempaa, näyttää hienolta vai nauttia lapsen kanssa leikkimisestä
 
Niin, sanoisinpa sen verran, että meillä molemmat pukeutuu "samantasoisesti". Jos mulla on parempaa päällä ja korkkarit jalassa niin mieskin laittaa sitten parempaa päälle. Eli suomalaiset miehetkin voisivat pukeutua vähän asiallisemmin, voisi sitten ehkä vaatia sitä laittautumista naiseltakin.

Lisäksi tuota pukeutumista värittää Suomessa kunnon kaksinaismoralismi. Naisten pitäisi pukeutua naisellisemmin, mutta sitten kun kunnolla tälläytyy niin huoritellaan ja syytetään provosoivasti pukeutumisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ei ainakaan Hollanti :). Mutta tottahan tuo on etta suurimmassa osassa Eurooppaa pukeudutaan tyylikkaammin kuin Suomessa, mutta tama koskee myos miehia ja varsinkin miehia. Suomi on kylla tunnettu ulkomaalaisten keskuudessakin huonosta pukeutumisesta...

Mitä se huono pukeutuminen on? Mietin tässä tulevaa talvea ja sitä, miten inhottavaa on kun on kylmä ja miten yhdistetään se että on tyylikäs ja että on lämmin. En kyllä ota tästä mitään stressiä ja menen ulkona lasten kanssa samalla puvulla kuin rinteessäkin :D

Mutta mikä on se tyylikkyys?
 
hmmpp..no mä pukeudun miten haluan, mut mietin tätä itsekkin puistossa ollessa. Siinä oli kaksi venäläistä naista istumassa hienoissa vaatteissa ja mä itse urheiluvaatteissa temmelsin menemään lapsen kanssa liukumäessä. Kumpi sitten kivempaa, näyttää hienolta vai nauttia lapsen kanssa leikkimisestä

Lapsen kanssa olen voinut telmiä myös normivaatteissa, ainakin minä. En jotenkin ole kotonani urheilullisissa vaatteissa...
 
Mitä se huono pukeutuminen on? Mietin tässä tulevaa talvea ja sitä, miten inhottavaa on kun on kylmä ja miten yhdistetään se että on tyylikäs ja että on lämmin. En kyllä ota tästä mitään stressiä ja menen ulkona lasten kanssa samalla puvulla kuin rinteessäkin :D

Mutta mikä on se tyylikkyys?

Tyylikkyden kasite lienee Suomessa hyvin erilainen verrattuna moniin muihin maihin. Suomessa kaytannollisyys ja mukavuus on yleensa ne ykkoskriteerit, muissa maissa ulkonako. Suomessa tyylikas saattaa olla ulkoilu- ja urheiluvaatteissakin :).
 
Otetaan nyt esimerkkina tama Hollanti, vaikka tama ei tosiaan ole mikaan tyylin mekka :D. Olen monta kertaa viikoissa puistoissa ja en ole kertaakaan nahnyt yhtaan aitia missaan ulkoilu- tai urheiluvaatteissa, en edes silloin kun pakkasta oli harvinaiset -10 c. Aina ovat aidit kauniisti, omalla tyylillaan pukeutuneita.
 
Tyylikkyden kasite lienee Suomessa hyvin erilainen verrattuna moniin muihin maihin. Suomessa kaytannollisyys ja mukavuus on yleensa ne ykkoskriteerit, muissa maissa ulkonako. Suomessa tyylikas saattaa olla ulkoilu- ja urheiluvaatteissakin :).

Miks käytännöllisyys on pahe? tai mukavuus?

Onko se sitten kiva kun jalat on vaivasenluilla jo 30 vuotiaana ja kävellä pitäs kuitenkin vielä 80 vuotiaanakin. Uusia jalkoja ei nyt vaan saa, ei vaikka kuinka haluaisit... No toisaalta, on ainakin näyttänyt naiselliselta ;) Mitä sitten jos jalat on yhtä kamalassa jamassa kuin Poshilla.
 
Otetaan nyt esimerkkina tama Hollanti, vaikka tama ei tosiaan ole mikaan tyylin mekka :D. Olen monta kertaa viikoissa puistoissa ja en ole kertaakaan nahnyt yhtaan aitia missaan ulkoilu- tai urheiluvaatteissa, en edes silloin kun pakkasta oli harvinaiset -10 c. Aina ovat aidit kauniisti, omalla tyylillaan pukeutuneita.
Niin ja olokin varmaan on miellyttävä? Kun palelee niin perkeleesti - mutta mitä väliä,kuhan on tyylikäs.
 
[QUOTE="tuu";24867028]Miks käytännöllisyys on pahe? tai mukavuus?

Onko se sitten kiva kun jalat on vaivasenluilla jo 30 vuotiaana ja kävellä pitäs kuitenkin vielä 80 vuotiaanakin. Uusia jalkoja ei nyt vaan saa, ei vaikka kuinka haluaisit... No toisaalta, on ainakin näyttänyt naiselliselta ;) Mitä sitten jos jalat on yhtä kamalassa jamassa kuin Poshilla.[/QUOTE]

Eihan se mikaan pahe olekaan! Mutta tassa oli kysymyksessa ovatko suomalaiset naiset tyylitttomia ja oma mielipiteeni on etta kylla aika iso osa on. Mutta se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.
 
Täällä itärajalla ainakin yksi syy on se että en jaksa niitä venäläisiä miehiä jotka tulee ahistelemaan heti jos on hame ja korkkarit + meikkiä.

Jopa Roomassa venäläiset pysäytti minut(?!) ja yritti sönköttää venäjää. Sanoin etten ymmärrä, niin sitten he olivat varmoja että olen Bulgariasta, aivan liian nätti suomalaiseksi. No just.
Korkkarit vaihtuivat lenkkareihin aika äkkiä. Tavallaan ymmärrän että he yrittivät olla kohteliaita, mutta en sitä oikein kohteliaisuutena osaa ottaa että näytän venäläiseltä...
 
img-1288409656658.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
huoh,ei jaksais tätä yleistystä aina.kaikki miehet on sikoja,kaikki suomalaiset naiset tyylittömiä...joku sano täällä että ottakaa mallia venäläisistä ja virolaisista,öh no mulla tulee niistä aika usein se mielikuva että tuossahan kävelee maksullinen nainen.mutta ei nekään oo kaikki maksullisia,tai pukeudu niin.

täytyy mennä kaupungille katteleen jos haluaa tyyliä nähdä,lähiruokakauppaan ja leikkipuistoon ja kotiin kun usein pukeudutaan mieluummin vähän mukavemmin.


mulle mun mies on valittanu siitä kun meikkaan,ja sitä en oikein ymmärtäny.vie kuulemma aikaa ja oon pinnallinen.ai kun arki-meikkiini menee joku vartti.en ymmärrä ap:tä enkä kyllä omaakaan miestäni.kukin näyttäköön siltä kun tahtoo,kunhan on edes siisti.
 
Niin, sanoisinpa sen verran, että meillä molemmat pukeutuu "samantasoisesti". Jos mulla on parempaa päällä ja korkkarit jalassa niin mieskin laittaa sitten parempaa päälle. Eli suomalaiset miehetkin voisivat pukeutua vähän asiallisemmin, voisi sitten ehkä vaatia sitä laittautumista naiseltakin.

Lisäksi tuota pukeutumista värittää Suomessa kunnon kaksinaismoralismi. Naisten pitäisi pukeutua naisellisemmin, mutta sitten kun kunnolla tälläytyy niin huoritellaan ja syytetään provosoivasti pukeutumisesta.

Itä-Euroopan maissa miehet ovat juntin näköisiä, mutta silti heillä on kauniit ja naiselliset kissat käsipuolessa.
 

Yhteistyössä