Mitä tehdä kun naapurustossa asuu höpöttäjäterroristi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuva

Vieras
Tämä ei varmaan kuulosta todelliselta ongelmalta niistä, jotka eivät ole kohdanneet todellista höpöttäjäterroristia. Noh, asumme ok-alueella ja meiltä noin 300 m päässä asuu yksi eläkeikäinen nainen, joka alkaa olla rasite vähän kaikille.

Hän on yksinäinen, asuu vaan koiransa kanssa, kävelee melkein päivät pitkät koiran kanssa pitkin poikin teitä ja "päivystää" olisiko liikkeellä muita ihmisiä. Sitten jos onnistuu bongaamaan jonkun, niin sille höpisemiselle ei tule tosiaankaan loppua. Jos yrittää sanoa, että mulla ei olisi nyt aikaa, niin tämä alkaa vaan kulkemaan perässä ja puhuu, puhuu.

Jos on omassa pihassaan , niin on tosiaan parempi mennä sisälle kun näkee tämän naisen kävelemässä tiellä, koska jos ei mene se tietää sitä, että hän tulee löpisemään vaikka pihaan ja jatkaa niin kauan puhumistaan, kun itse tosiaan menee sisälle.

Eikä oikeastaan ole mitään väliä, vastaileeko hänelle vai ei.
Naapureittenkin kanssa on tästä ollut puhetta. Useimmat heistäkin ovat kiusaantuneita, kun tota ihmistä ei saa kuriin millään.
Ei usko, jos hänelle sanoo että mulla on nyt kiireitä. Eikä usko, jos sanoo että en ehtisi nyt jutella. Jos meneekin sisälle, hän saattaa jäädä siihen pihalle ja odotella toiveikkaana, että tulisi taas ulos.
14 v tyttönikin on sanonut, että kun ulkoiluttaa koiraamme, jos vaan näkee tuon tädin niin juoksee metsään koiran kanssa, ettei tarvitse kohdata häntä :D

Itsekään ei paljoa viitsi käydä kävelyllä, täytyy myöntää että ei kovin paljoa tee mieli poistua kämpästä, kun ei jaksaisi tota päivästä toiseen.

Eikä haluaisi sanoa rumasti, kun kiltisti sanominen, suoraankaan ei auta. Olisiko se tosiaan ainoa konsti?
Sanoa, että haluan olla rauhassa, en halua puhua kanssasi, haluan että poistut heti pihastani, koska häiritset minua?

Mikä estää höpöttämästä jos pihalla oleskelee?

Itse olen huomannut että kun varaa yksinäiselle vanhukselle kohteliaasti pienen hetken ajastaan, niin tämä ymmärtää ihan nätisti poistua kun sitten tokaisee että: mutta nytpä mun täytyykin taas kiirehtiä siihen ja tähän hommaan! nähdään taas!

Yhteistyössä