Pettääkö vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

petetty mies

Jäsen
26.10.2011
39
0
6
Työni puolesta asumme eri kaupungeissa ja näemme joka toinen viikonloppu. Minulle on syntynyt omat epäilykseni vaimoni yksinäisistä viikonlopuista.
1. Hän kuluttaa poikkeuksetta runsaasti alkoholia päästessään viihteelle
2. Perjantai- ja lauantai-iltaisin hänelle soittaessa, hänet tavoittaa poikkeuksetta baarista
3. Hän antaa baarissa vieraitten miesten tarjota itselleen juotavaa (on kertonut tämän)
4. Vaimo teki pienen tunnustuksen: Hän on antanut vieraitten miesten kähmiä ja suudella itseään baarissa
Epäilen, ettei vaimoni syrjähyppy ole jäänyt pelkkään hiplaamiseen ja suuteluun. Esimerkiksi tiedän hänen viettäneen viihteellä viikonloppuja harrasteporukan kanssa. Harrasteporukka koostuu sekä miehistä että naisista. Siellä voisi helposti syntyä salasuhde.
Minun suurin kysymykseni tämän huolen alla on, että miten saan vaimoni puhumaan totta? Aiemmin hän on kieltänyt kaiken, vaikka nyt on paljastanut tuota kähmimistä tapahtuneen jo pitkään.

Tiiän ihan helvetisti naisia jotka antaa vieraitten ukkojen tarjota ja vähän flirttiä päälle, pussailevatki jopa mut ei oo ko ehkä yhellä menny pitemmälle. Ne vaan on niitä "semmosia" naisia jotka sitä harrasta...

Onneksi itellä on varaa ostaa ihan omilla rahoilla juomat. :headwall: En ikinä alentuis tuommosseen.

Ehkä, ehkä ei. Miten teillä menee muuten?

Seksiä ei juuri ole. Keskusteluakaan ei niin paljon kuin kaipaisin. Minä olen mies, joka nostan asiat sellaisinaan pöydälle. Olen suorapuheinen. Vaimo sivuttaa monia asioita. Tuntuu karttavan. Hän ei jaksa ruotia asioita selväksi. Hän ei suostu lähtemään edes parisuhdeterapiaan. Tiedän, että hänellä on masennus ja se osin vaikeuttaa hänen elämänhallintaansa. Hän laiminlyö masennuksensa hoitoa. Minä en voi täältä käsin vahtia häntä siinä asiassa.

Tiiän ihan helvetisti naisia jotka antaa vieraitten ukkojen tarjota ja vähän flirttiä päälle, pussailevatki jopa mut ei oo ko ehkä yhellä menny pitemmälle. Ne vaan on niitä "semmosia" naisia jotka sitä harrasta...

Onneksi itellä on varaa ostaa ihan omilla rahoilla juomat. :headwall: En ikinä alentuis tuommosseen.

Vaimollani ei ole aina rahaa ostaa juotavia. En lainaa hänelle viikonlopuiksi rahaa, koska tiedän niiden menevän kurkusta alas. Hän on sanonut minulle, ettei kaipaa miehiltä mitään muuta kuin ilmaisia juomia. Silti se ei vaikuta viattomalta touhulta. Minunkin mielestäni hänen käytöksensä on hyvin alentavaa.

Seksiä ei juuri ole. Keskusteluakaan ei niin paljon kuin kaipaisin. Minä olen mies, joka nostan asiat sellaisinaan pöydälle. Olen suorapuheinen. Vaimo sivuttaa monia asioita. Tuntuu karttavan. Hän ei jaksa ruotia asioita selväksi. Hän ei suostu lähtemään edes parisuhdeterapiaan. Tiedän, että hänellä on masennus ja se osin vaikeuttaa hänen elämänhallintaansa. Hän laiminlyö masennuksensa hoitoa. Minä en voi täältä käsin vahtia häntä siinä asiassa.

Todella vaikea yhtälö teillä. Minusta sä et oikein voi muuta tehdä jos olet jo yrittänyt puhetta ja terapiaa. Saatta hyvin olla et nainen pettää, kenties yksinäisyyttään, mut ei halua kertoa siitä koska ei halua pahottaa sun mieltä ja sotkea kaikkea. Ei jaksa masennuksen takia ajatella asiaa tai ryhtyä parantamaan teidän suhdetta.

No jos se on kerran antanut kähmiä ja suudellut muiden miesten kanssa, niin ihan ilman muuta on mielestäni pettänyt. Tietysti te ratkaisette mikä teidän suhteessanne on pettämistä, mutta mun mielestä tuo jo täyttää ne kriteerit. Jo sekin, että haeskelee miehiä tarjoamaan drinkkejä on aika arveluttavaa.

No jos se on kerran antanut kähmiä ja suudellut muiden miesten kanssa, niin ihan ilman muuta on mielestäni pettänyt. Tietysti te ratkaisette mikä teidän suhteessanne on pettämistä, mutta mun mielestä tuo jo täyttää ne kriteerit. Jo sekin, että haeskelee miehiä tarjoamaan drinkkejä on aika arveluttavaa.

Näin on asianlaita minunkin mielestäni. Kähminnän kykenen vielä antamaan anteeksi, vaikka se pettämistä on jo. Varsinaista syrjähyppyä en. Siihen kaatuisi luottamus lopullisesti.

Todella vaikea yhtälö teillä. Minusta sä et oikein voi muuta tehdä jos olet jo yrittänyt puhetta ja terapiaa. Saatta hyvin olla et nainen pettää, kenties yksinäisyyttään, mut ei halua kertoa siitä koska ei halua pahottaa sun mieltä ja sotkea kaikkea. Ei jaksa masennuksen takia ajatella asiaa tai ryhtyä parantamaan teidän suhdetta.

Näinhän se voi mennä. Syrjähypyn varmistuessa en etsi enää apua tähän liittoon.

Käytös ei kuulosta sille että olis valituinen salarakas, silloin nyhjättäisiin kahdestaan kämpillä eikä baarissa.

Sen sijaan kuulostaa että on vähintäänkin haku päällä.

Voitko tarkentaa, että mitä tarkoitat tuolla "haku päällä"? Se voi olla myös totta. Minun on myönnettävä, että elettyäni viisi vuotta alkoholistin kanssa ja etsittyäni hänelle aktiivisesti apua on minunkin uskollisuuteni ollut koetuksella. En ole tehnyt mitään vieraitten naisten kanssa, mutta ajatukseni ovat hakeutuneet toistenlaisten naisten luo. Ei kenenkään erityisen. Rehellisyyden nimissä on vain sanottava, että toive paremmasta parisuhteesta on sydämen pohjalla. Välillä olen kokenut siitä syylisyyttä.

hmm.. masennusta, runsasta alkoholin käyttöä, ei rahaa (tuhlaileeko holtittomasti vai eikö ole töissä?) meneekö noilla baarireissuilla ns. tosi lujaa eikä halua kohdata todellisuutta? Mahdollisesti nauttii saamastaan huomiostaan muilta miehiltä/pahimmassa tapauksessa useita seksisuhteita? Tuli ekana mieleen kaksisuuntainen mielialahäiriö, silloin hyvässa tilassa eli maniassa ei tunneta ollenkaan sairauden tunnetta ja harvoin myönnetään tarvitsevansa apua. Googletapa oireet ja mieti, sopivatko muut oireet puolisoosi?

en nyt ota kantaa tuohon pettämisjuttuun, mutta etenkin jos olette olleet kauan yhdessä ja tuo tuntuu hyvin poikkeavalta käytökseltä, kannattaa miettiä tuota kaksuuntaisenkin mahdollisuutta. Toki diagnoosin tekee aina lääkäri, mutta jos huomaat paljon muitakin oireita, niin ota puheeksi puolisosi kanssa. Jos on huono puhumaan, niin tulosta vaikka oireet ja alleviivaa, mitkä mielestäsi sopivat häneen..

Mitä sinä ap saat tuosta liitosta? Musta kuulostaa siltä, että lähinnä harmia ja ketutusta. En jatkaisi tuollaista ollenkaan. Ihan ensinnäkin jo sen takia, että henkilö, joka ei pysty keskustelemaan asioista suoraan, on pitkän päälle ihan helvetin vaikea kumppani. En ikinä alkaisi lasten hankintaan sellaisen kanssa. Tietenkään en tiedä, onko teillä lapsihaaveita...

Vaikuttaa siltä, ettei suhteessa oikein mikään ole hyvin. Ainakaan perusasiat. Ja tiedostat sen itsekin. Mitä siis haet tällä aloituksella? Potkua perseelle ja "lupaa" jättämiselle, vai sitä, että joku sanoo, että ei sun vaimo oikeasti petä, ei ole alkoholisti ja kaikki valtakunnassa hyvin?

[QUOTE="Eee";24901885]Mitä sinä ap saat tuosta liitosta? Musta kuulostaa siltä, että lähinnä harmia ja ketutusta. En jatkaisi tuollaista ollenkaan. Ihan ensinnäkin jo sen takia, että henkilö, joka ei pysty keskustelemaan asioista suoraan, on pitkän päälle ihan helvetin vaikea kumppani. En ikinä alkaisi lasten hankintaan sellaisen kanssa. Tietenkään en tiedä, onko teillä lapsihaaveita...[/QUOTE]

Se on totta, että sydämeni on vereslihalla tästä liitosta. Minulla on ollut haaveena iso perhe. Vaimoni on aina lykännyt lasten tekoa. Minun on myönnettävä, että pelkään eron jälkeistä aikaa. Tuskaa menetyksestä ja kaikesta kivusta, minkä hän on minussa aiheuttanut.

Vaikuttaa siltä, ettei suhteessa oikein mikään ole hyvin. Ainakaan perusasiat. Ja tiedostat sen itsekin. Mitä siis haet tällä aloituksella? Potkua perseelle ja "lupaa" jättämiselle, vai sitä, että joku sanoo, että ei sun vaimo oikeasti petä, ei ole alkoholisti ja kaikki valtakunnassa hyvin?

Oikeastaan haluaisin varmaksi tietää sen, että hän on mennyt loppuun asti vieraitten miesten kanssa. Sen hän kieltää, vaikka minun epäilykseni sanovat toista.

Niin. Ajatus erosta tuntuu vain niin saamarin pahalta. Olenko taistellut kaikki nämä vuodet liittomme puolesta turhaan?
En sanoisi turhaan, mut jätä itsesyytökset ja ylpeys ja turhautuminen omaan arvoonsa ja ala välittää itsestäsi. Eroa helpottaa se että siinä olette vain sä ja nainen, ei lapsia joiden takia juttu olisi vielä paljon likasempi ja vaikeampi.

Yhteistyössä