Imetys ravintolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin siis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kielletään ravintolassa syöminen, siis kaikilta. Kielletään syöminen ja juominen yleisillä paikoilla. Ja yksi juttu mikä ois pitäny kieltää jo vuosikymmeniä sitten on purkka. Voi luoja sitä mässytystä, ei sitä voi kuunnella saatika katella kun aikuiset ihmiset jäyhää suu ammollaan purkkaa :O

Toi nimetyksen kieltäminen ravintoloissa on kyl pohjanoteeraus. Kyse on pienen vauvan elinehdosta, ravinnosta. Luonnollisin asia maailmassa.

Ravintolat voisivat järjestää jonkun pienen nurkan, jossa voi rauhassa imettää häiritsemättä muita. En itsekään alkais ihan ruokalautasen ääressä imettämään, sen voi tehdä jossain ihmisten katseilta suojassa. Mut jos vauvalla on nälkä niin pakkohan se on ruokkia. Itsekään en mikään julki-imetyksen puolestapuhuja ole, ts. mielestäni pitää aina harkita, missä imettää ja miten. Mutta nykyisillä imetyspaidoilla yms voi imettää hyvin huomaamattomasti ilman että pitää nostaa paita korviin ja hinkit tiskiin...

Tuollainen kielto on = vauvoilta pääsy kielletty ravintolaan.

no niin juuri.. kielletään toki vauvojen pääsy ravintolaan,eli toisinsanoen jokainen vauvan äiti voi ruokailla siellä omassa keittiössään hamaan tulevaisuuteen saakka,ettei vaan kukaan näe että vauvoja imetetään =)

Voi sitä ottaa myös kanssaihmiset huomioon. Ei se niin paljoa vaadi. Suomessa nykyään tuntuu olevan ihan tuntematon käsite.

Suomessa voimassa kulttuuri minä minä minä minun minun minä

Paskat muista ihmisistä!

Mun mielestä aika hassua että naiset saa mennä sinne ravintolaan tissit puoliksi paidan ulkopuolella mutta sitten jos joku imettää vauvaa jossain nurkkapöydässä harson alla niin se on ällöä. Kyllä huomaa että on luonnolliset asiat kaukaisia ihmisille. Tää maailma on menossa koko ajan sairaampaan suuntaan.

Eilen viimeksi meillä ravintolassa imetti kaksi ätiä lapsiaa. En edes tajunnut ennen kun vein ruoat pöytään, koska olivat verhoutuneet liinojen alle niin ettei edes muut varmaan tajunneet. Mulle toi imetys asia ei ole koskaan ollut ongelma yleisillä paikoilla jos muut niin tekevät. Enkä ymmärrä mikä siinä on niin kamalaa ettei sitä voisi tehdäkään tästä edes päinkin.

Mitä muuten vauvat tekevät ravintoloissa, onko heille ihan luonnollinen paikka?

Ei hyvää päivää?????

Ei kuule, jos on vauvan hankkinut, niin parempi pysyä kotosalla, kunnes se on kasvanut isoksi. Vauvan kanssa ei voi elää NORMAALIA elämää, eikä lähteä minnekään.

Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että kun on vaikka isovanhempien 60v. päivät joita juhlitaan (ruoka)ravintolassa, niin imettävät äidit ja vauvat jäävät kotiin?

Miten ihmiset voi tällä vuosituhannella olla noi kireäpipoisia ja tyhmiä??????

Jos teineiltä on kysytty imettämisestä, niin se on vähän sama asia, kun lapsilta kysyttäisiin neuvoa poliittisiin päätöksiin. Tuollaisille kyselyille en anna yhtään painoarvoa.

Tulos olisi varmasti erilainen, jos samoilta nuorilta kysytään asiasta sen jälkeen, kun ovat itse saaneet lapsen ja imettäneet tätä.

[QUOTE="mii";24903177]Ei hyvää päivää?????

Ei kuule, jos on vauvan hankkinut, niin parempi pysyä kotosalla, kunnes se on kasvanut isoksi. Vauvan kanssa ei voi elää NORMAALIA elämää, eikä lähteä minnekään.

Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että kun on vaikka isovanhempien 60v. päivät joita juhlitaan (ruoka)ravintolassa, niin imettävät äidit ja vauvat jäävät kotiin?

Miten ihmiset voi tällä vuosituhannella olla noi kireäpipoisia ja tyhmiä??????[/QUOTE]

Siis jos juhlat olisivat kotona, imettäisit ruokapöydässä? Enpä usko, taitaa rauhallinen huone kummasti kutsua imettäjää!

[QUOTE="huoh";24903186]Siis jos juhlat olisivat kotona, imettäisit ruokapöydässä? Enpä usko, taitaa rauhallinen huone kummasti kutsua imettäjää![/QUOTE]

Niin, kotona niitä huoneita on tarjolla mihin mennä. Minne menet ravintolassa?? Todennäköisesti pöydän lisäksi toinen vaihtoehto on imettää vessassa. Tykkäisitkö sinä ruokailla vessassa? :O

Mun mielestä aika hassua että naiset saa mennä sinne ravintolaan tissit puoliksi paidan ulkopuolella mutta sitten jos joku imettää vauvaa jossain nurkkapöydässä harson alla niin se on ällöä. Kyllä huomaa että on luonnolliset asiat kaukaisia ihmisille. Tää maailma on menossa koko ajan sairaampaan suuntaan.

Jos imettää nurkkapöydässä harson alla vauvaa, niin se EI ole ällöä. Kysymyshän on siitä, että naiset eivät tee niin. He haluavat imettää tissit paljaana paraatipaikalla niin, että muut ravintolan asiakkaat häiriintyvät. Tästähän nyt on kyse.

Älä viitsi olla yksinkertainen.

[QUOTE="Heidi";24903185]Jos teineiltä on kysytty imettämisestä, niin se on vähän sama asia, kun lapsilta kysyttäisiin neuvoa poliittisiin päätöksiin. Tuollaisille kyselyille en anna yhtään painoarvoa.

Tulos olisi varmasti erilainen, jos samoilta nuorilta kysytään asiasta sen jälkeen, kun ovat itse saaneet lapsen ja imettäneet tätä.[/QUOTE]

Ai, kysely olikin Aventin teettämä. Siinäpä syy erikoiselle kohderyhmälle eli täysin asiasta tietämättömille teineille.

Näin saadaan taas ihmiset imetyskielteisemmiksi ja myönteisemmiksi heidän markkinoimalleet tuotteelle eli rintapumpuille ja tuttipulloille.

Alkuperäinen kirjoittaja Että silleen...;24903167:
Voi sitä ottaa myös kanssaihmiset huomioon. Ei se niin paljoa vaadi. Suomessa nykyään tuntuu olevan ihan tuntematon käsite.

Suomessa voimassa kulttuuri minä minä minä minun minun minä

Paskat muista ihmisistä!

Vauvakin on ihminen. Ja se juuri on sitä muiden huomioonottamista, että hyväksyy sen, että nälkäinen vauva tarvitsee ravintoa. Se varmasti häiritsee kanssaruokailijoita enemmän, että vauva huutaa kurkku suorana nälkäänsä, kuin että äiti vaivihkaa imettää harson alla vauvansa. Vauvan nälkää ei kuitenkaan aina voi ennakoida.

Tää on ihan älytön keskustelunaihe, kun kyse on maailman luontevimmasta asiasta.

Ja kyllä, olen samaa mieltä siitä, että imetyksestä ei tule tehdä numeroa, mutta sen pystyy tekemään huomaamattomasti

Pitäisi tosiaan kieltää, rinnat on tarkoitettu vauvan syöttämiseen, ei siinä mitään, siihen minäkin niitä käytin, mutta en ymmärrä miksi ne pitää kaivaa esiin ravintolapöydässä.