Te jotka viette lapsenne 9kk-2v päiväkotiin, lukekaa tuo pe iltalehti niin tajuatte miten idiootteja olette!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvottavat vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kans yks ihan kauhea äiti! Molemmat lapseni ovat aloittaneet päiväkodissa noin reilu 1-vuotiaana (isompi oli kyllä kotona toka äitiysloman ajan). Mukavat hoitajat, ihana päiväkoti, tyytyväiset lapset, tyytyväiset vanhemmat. Meillä hoitopäivät ovat noin 8 tuntia viisi päivää viikossa. Illat ja viikonloput ovat perheen yhteistä aikaa.

Tosiaan Iltalehden juttuja ei ehkä kannattaisi ottaa ihan noin tosissaan (eikä toisten elämän kyttäämistä..). Mäkin voin vähän yleistää ja sanoa oman mielipiteeni: minusta vaikuttaisi että työssäkäyvät äidit/isät ovat tätä fiksumpaa porukkaa, jotka osaavat esim. lukea Iltalehteä kriittisesti. Joukossa on toki aina poikkeuksia, mutta minun tuntemistani ihmisistä asia on nimenomaan juuri näin.

Tyttäreni oli kahteen otteeseen tet jaksolla päiväkodin pienimpien osastolla.Ja hän ihmetteli sitä että pienet pakotettiin syömään ja jälkiruokaa ei saanut jos lautanen ei tyhjä..siis vuoden ikäisellä! Ulkoilussa hän veti kahta pulkkaa kerralla kun hoitajat jutteli keskenään.

Minulla on se ongelma tässä kotona olemisessa, että jos jään kotiin, tarvitsen lääkkeet ollakseni kunnon äiti. Mutta jos olen kotona kht:llä, niin niihin lääkkeisiin ei ole kunnolla varaa. Ihan peestä tämä tilanne. Olen jo luvannut mennä töihin, mutta ahdistaa ajatus siitäkin.

Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!

Asukaa vuokralla? Sekö on ilmaista?

[QUOTE="Kotiäiti";24931043]Oletko sinä äiti? Kielenkäyttösi ja mielipiteesi ovat lapsellisia. Oletko tarpeeksi kypsä vanhempi lapsillesi?[/QUOTE]

Samaa mietin minäkin. Hänen lapsilleen on päiväkoti ehkä sittenkin parempi vaihtoehto...

vaikka miten päin mielessäni tätä asiaa pyörittelen, niin se 3 vuoden kotihoito äidin/isin lahkeessa kiinni ei voi olla se autuaaksi tekevä asia, joka pelastaa lapsen elämän ja tulevaisuuden! siitä se matka vasta alkaa, ja jos ja kun se matka alkaa jo nuorempana perhepäivähoitajalla tai vaikka päiväkodissa, niin olkoon niin, en kertakaikkiaan käsitä, miten meillä Suomessa kasvaa kunnon kansalaisia verrattuna muiden maiden lapsiin ja vain sen parin-kolmen vuoden kotihoidon avulla. itse aion laittaa pojan n. 1,5v päiväkotiin, vuorosellaiseen, lyhennettyä työaikaa teen niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja olen varma, että lapsi selviytyy ilman suurempia traumoja.

Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!

Juu näinhän se menee. Minun olisi parempi lopettaa firmani ja jäädä kotiin makaamaan yhteiskunnan tukien varassa. Kuinkahan alaiseni suhtautuisivat siihen kun ilmoittaisin heille että myt loppuu duuni koska joku anonyymipalstamamma tietää minunkin asiat paremmin kuin kukaan muu?
Että anna tulla vaan. Sinäkö sitten maksat minun ja alaisteni työttömyyskorvaukset ja elämisen?

Suoraan sanottuna idiootti olet vain itse. :) Mitä ihmettä kuvittelet saavuttavasi tällä?

Maailma ei ole niin kapea kuin sun silmistäsi näyttää. Ihmisiä, joita lapsetkin ovat, on erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

Mun muksulle hoito sopii. Ja turha väittää vastaan, mä ELÄN tuon lapsen kanssa. Tunnen sen pirun paljon paremmin kuin joku palstavouhkaaja. :D

T. äiti, jonka lapsi aloitti pph:lla 1,5 vuotiaana ja joka on todella tyytyväinen ratkaisuun. (niin tyytyväinen, että toinen alottaa homman samassa iässä)

• Tykkää
Reactions: Reesu<3
[QUOTE="vieras";24931667]Tyttäreni oli kahteen otteeseen tet jaksolla päiväkodin pienimpien osastolla.Ja hän ihmetteli sitä että pienet pakotettiin syömään ja jälkiruokaa ei saanut jos lautanen ei tyhjä..siis vuoden ikäisellä! Ulkoilussa hän veti kahta pulkkaa kerralla kun hoitajat jutteli keskenään.[/QUOTE]
ja tuo oli nyt sitten pahinta, mitä hänellä oli kerrottavanaan??? tähän voisi vetää sen inhokin "syötävä on, kun afrikan lapsilla ei ole ruokaa ja meillä on..."

Haista vittu! Kerro miten perhe elää kun työpaikan omaava äiti on kotona ja mies opiskelee? Kelan tuet yhteensä oli jotain 500€/kk. Olisin halunnut olla kotona pidempään kuin 2v.

Noniin, taas vääntöä tästä samasta aiheesta jota puidaan tooosi usein!
Jokainenhan tekee omat ratkaisunsa, mutta itse en todellakaan raaski laittaa alle 2v lastani hoitoon, koska pakko ei ole. Tosi pieni minusta vielä ja paras paikka kotona!

Sulla emppu75 on naurettavat kommentit, taidat olla vaan kateellinen ;)
vai että 3v "roikkuu äidin helmoissa", sustako 3v on jo NIIN iso että ei tartte enää äitin helmoja ja pitäis itsenäistyä? säälittävää puhetta!

Noniin, taas vääntöä tästä samasta aiheesta jota puidaan tooosi usein!
Jokainenhan tekee omat ratkaisunsa, mutta itse en todellakaan raaski laittaa alle 2v lastani hoitoon, koska pakko ei ole. Tosi pieni minusta vielä ja paras paikka kotona!

Sepä se, kun jokainen saa tehdä ne omat ratkaisunsa. Lapsi kyllä pärjää alle kaksvuotiaanakin hoidossa, muuten laki ei antais laittaa jopa 9kk-ikäistä hoitoon. Se on fakta ja sitä vastaan on turha pullikoida.

Käykää allekirjoittamassa tärkeän asian puolesta jos tulisi apu siihen ettei tarvitsisi laittaa niin pientä hoitoon rahan takia.
http://www.adressit.com/kotihoidontuki

[QUOTE="Minäkin Äiti";24932295]Käykää allekirjoittamassa tärkeän asian puolesta jos tulisi apu siihen ettei tarvitsisi laittaa niin pientä hoitoon rahan takia.
Kotihoidontukea korotettava!!! - Adressit.com[/QUOTE]

Eli tulisinko saamaan normaalikuukausipalkkani (2600e), jos jäisin kotiin hoitamaan lastani kunnes on kolmevuotias? Jos tulisin, voisin tuon adressin kirjoittaakin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sääntöjen mukaan;24932272:
Sepä se, kun jokainen saa tehdä ne omat ratkaisunsa. Lapsi kyllä pärjää alle kaksvuotiaanakin hoidossa, muuten laki ei antais laittaa jopa 9kk-ikäistä hoitoon. Se on fakta ja sitä vastaan on turha pullikoida.

Kyllä lapsi pärjää todellakin missä vain kun on pakko.

Mutta laki ei täysin suojaa lapsia, vaan kaikki muut asiat menevät edellee. Ainakin raha, valitettavasti. Huomaahan sen nykyisestä päivähoitolain löyhyydestä. Millään ei ole enää oikeastaan väliä, ei silläkään, onko lapsilla turvallista. Did you know?

Oletteko vanhemmat muuten itse olleet kuulemassa noin yksivuotiaan ikäväitkua viikkokaupalla, päivästä toiseen, päiväkodissa. Eihän sellainen mitään hyvää tee lapselle, mutta kyllä hänkin ajan kanssa alistuu kohtaloonsa. Itseään suojellakseen jopa kiintyy hoitajiinsa lujasti.

Kyllä lapsi pärjää todellakin missä vain kun on pakko.

Mutta laki ei täysin suojaa lapsia, vaan kaikki muut asiat menevät edellee. Ainakin raha, valitettavasti. Huomaahan sen nykyisestä päivähoitolain löyhyydestä. Millään ei ole enää oikeastaan väliä, ei silläkään, onko lapsilla turvallista. Did you know?

Oletteko vanhemmat muuten itse olleet kuulemassa noin yksivuotiaan ikäväitkua viikkokaupalla, päivästä toiseen, päiväkodissa. Eihän sellainen mitään hyvää tee lapselle, mutta kyllä hänkin ajan kanssa alistuu kohtaloonsa. Itseään suojellakseen jopa kiintyy hoitajiinsa lujasti.

Jos yksivuotias ei parissa päivässä opi ja totu hoitopaikkaan ja hoitajiin, niin on ollut kyllä aika turvaton olo kotona jo ennen hoitoon viemistä. Silloin pitäis kyllä jo kääntyä tutkailemaan niitä kotioloja.

Alkuperäinen kirjoittaja sääntöjen mukaan;24932356:
Jos yksivuotias ei parissa päivässä opi ja totu hoitopaikkaan ja hoitajiin, niin on ollut kyllä aika turvaton olo kotona jo ennen hoitoon viemistä. Silloin pitäis kyllä jo kääntyä tutkailemaan niitä kotioloja.

Anteeksi, mutta mistähän ihmeestä revit teoriasi :D

Anteeksi, mutta mistähän ihmeestä revit teoriasi :D

Ihan omista kokemuksistani. Ulkopuolisen hoitajan kanssa lapseni oli eka kertaa hoidossa 10kk-ikäisenä pari tuntia. Oli itkenyt jnk verran, mutta muuten ok. Toisen kerran oli mennyt jo paremmin ja kolmantena kertana ei ollut enää itkenyt ollenkaan.

Ystäväpiirissäni monet ovat vieneet yksivuotiaan hoitoon, eikä yhdenkään lapsi ole viikkotolkulla huutanut koko päivää hoitopaikassa,vaan pari eka kertaa olleet ne itkuisimmat ja sitten ovat jääneet hoitoon mukisematta. Mutta meillä onkin kaikilla kotiasiat kunnossa ja lapset saaneet hellyyttä ja huomiota alusta saakka rutkasti :)

Musta ois ihanaa kun voisin pitää lapset kotona eskariin asti, mutta tuskin on siihen mahdollisuutta. Pyrin kyllä olemaan kotona siihen asti että molemmat lapset ovat 3v. Itse olen ollut päiväkodissa töissä eikä todellakaan ole alle 3v. paikka jos isommankaan.

Yhteistyössä