Onko tämä oikea ratkaisu mitä tein vai olenko hysteerinen sen papilloomavirus asian takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies soiti yhdelle joka tekee ne rokotetutkimukset. Kun on nykyään joku hoitava hpv rokote. Niin tämä tutkimus on menossa jo nyt. Se nainen antoi miehelle myös numeroon yhdelle tutkijalle ja pääsen ens viikolla puhumaan hänen kanssa Klinikka22 Helsinkiin. Hänen kautta kuulema voi päästä ja myös hän voi ota kaikki tarvitsevat ja mitä haluan tietä koket. Hän ihmetteli kans touhua että juoksen lääkäriltä lääkäriin enkä saa oikea tietoa ja siitä mitä haluan tietä..

ei niin joo tästä, uudesta rokotetutkimuksesta joku uutinen esim
Yliopistouutiset - Tampereen yliopisto - Ajankohtaista

Niin ja Venäjällä toi rokote jo kauan olemassa ja kuulema auttaa, sen rokoten jälkeen mitä forumeissa luin äsken, monilla hpv häviä, ei enää löydetään testeissä... en tiedä totta vai taarua se sitten on. Suomessa ei ainakaan vielä myyntilupa ole, kun täällä se on uus asia

Ns. korkean riskin HPV-virukset (mm. 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45 ja 51) altistavat naispuoliset kantajansa kohdunkaulan syövälle. Useimmissa tutkimuksissa lähes kaikki kohdunkaulan syöpään sairastuneista naisista ovat saanet HPV-infektion ennen sairastumista. Näitä korkean riskin alatyyppejä tunnetaan 13kpl, mutta väestötasolla kaksi merkittävintä alatyyppiä ovat tyypit 16 ja 18, jotka aiheuttavat yli 70 % kaikista syöpätapauksista. Miehillä nämä korkean riskin alatyypit ovat oireettomia, mutta ne voivat aiheuttaa suun ja nielun kasvanutta syöpäriskiä, mikäli virus siirtyy limakalvokontanktin kautta näille alueille esimerkiksi suuseksin aikana.

Mm. tyypit 6 ja 11 voivat aiheuttaa kondyloomaa. Pitkäaikaiset, muun muassa tyyppien 16 ja 18, infektiot voivat johtaa kohdunkaulan syövän kehittymiseen.

[QUOTE="vieras";24954540]Ns. korkean riskin HPV-virukset (mm. 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45 ja 51) altistavat naispuoliset kantajansa kohdunkaulan syövälle. Useimmissa tutkimuksissa lähes kaikki kohdunkaulan syöpään sairastuneista naisista ovat saanet HPV-infektion ennen sairastumista. Näitä korkean riskin alatyyppejä tunnetaan 13kpl, mutta väestötasolla kaksi merkittävintä alatyyppiä ovat tyypit 16 ja 18, jotka aiheuttavat yli 70 % kaikista syöpätapauksista. Miehillä nämä korkean riskin alatyypit ovat oireettomia, mutta ne voivat aiheuttaa suun ja nielun kasvanutta syöpäriskiä, mikäli virus siirtyy limakalvokontanktin kautta näille alueille esimerkiksi suuseksin aikana.

Mm. tyypit 6 ja 11 voivat aiheuttaa kondyloomaa. Pitkäaikaiset, muun muassa tyyppien 16 ja 18, infektiot voivat johtaa kohdunkaulan syövän kehittymiseen.[/QUOTE]

joo mutta ei kaikki korkeavirustyypit aiheuttaa siitä suu ja peräaukkosyöpä:)

[QUOTE="huh";24954647]Koitahan nyt rauhoittua, etkös sä ole raskaanakin...[/QUOTE]

No olen suht rauhallinen ainakin, kun nyt asiat menee etenpäin ja saan selville...

Mutta VITUTTA niin paljon, kun on sellaista paska on elimistössä ja vielä kun en tiedä minkälainen ja voi kamala miten paljon yhden lääkärin kanssa tappelin että saan tietä vikä virus mulla on tarkaan, kun en jaksa että ne arvailee jotai

Käsittääkseni viruksen pitäisi aktivoitua, voidakseen aiheuttaa niitä muutoksia. Nyt sulla on ollut jotain muutoksia, mutta niitä ei välttämättä tule silti enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24954703:
Käsittääkseni viruksen pitäisi aktivoitua, voidakseen aiheuttaa niitä muutoksia. Nyt sulla on ollut jotain muutoksia, mutta niitä ei välttämättä tule silti enää.

juu on se rauhoittava tietoa ettei se enää aktivoi jos hoidetaan, eli hoidon jälkeen 95% todenäköisyydellä se ei enää aktivoi ikinä.

Mutta mietin ja stressaan siitä suu, kurku ja peräaukkosyövät, kun luin niin paljon niistä että voi voi, mutta luin myös ettei kaikki virustyypit siitä aiheuttaa vaikka on korkeariski, vaan 16 18 ja vielä joku, en muista enää... muuta pelkästään siellä tekee muutoksia, en tiedä myös miks on näin... sitten vielä luin että monet korkeriskivirustyypit poistu elimistöstä ja 80-90% se ei enää aktivoi missään, vaikka ei siitä hoidetaan

tänään sitten tappelin vielä yhden lääkärin kans puhelimessa mehiläisessä ja pääsen jo tänään labraan rrrr... vaikka Helsinkin lääkäri lupasi hoita ne asiat. Mutta mikä väliä kun toi nyt soiti tänään ja pääsen aikaisemmin jo. Helsinkiin meen silti, kun mua kinosta se rokotetutkimus ja haluan sen todellakin jos pääsen, niin synnytyksen jälkeen otan, jos vaan saan vielä

Tiedäkö muuten joku mitä tarkoita: HSIL ja että P6 värjäys on negatiivinen?

Ehkä väärä täällä kysyä, muta jos joku kokemusten perusteella voi vastata

No se virushan aiheuttaa noita suu ja peräaukkosyöpiä vaan jos pääsee suuhun tai peräaukkoon eli vältät suuseksiä (molemminpuolin) ja anaaliseksiä, niin etköhän ole noiden osalta aika turvassa jos ne eniten huolestuttaa.

juu on se rauhoittava tietoa ettei se enää aktivoi jos hoidetaan, eli hoidon jälkeen 95% todenäköisyydellä se ei enää aktivoi ikinä.

Mutta mietin ja stressaan siitä suu, kurku ja peräaukkosyövät, kun luin niin paljon niistä että voi voi, mutta luin myös ettei kaikki virustyypit siitä aiheuttaa vaikka on korkeariski, vaan 16 18 ja vielä joku, en muista enää... muuta pelkästään siellä tekee muutoksia, en tiedä myös miks on näin... sitten vielä luin että monet korkeriskivirustyypit poistu elimistöstä ja 80-90% se ei enää aktivoi missään, vaikka ei siitä hoidetaan

Jos suu ja kurkkusyövät huolestuttaa, niin käy vaikka vuoden välein tutkituttamassa. Hammaslääkärikin voi katsoa, että ei ole kasvaimia suussa.

Vaikka eihän niitä solumuutoksia sinnekään varmaan tule, ellei ole virus aktiivisena.

Mua ahdistaa elää niin että pitää nyt joka vuos tai puol vuotta tarkailla itseä ja käydä vaikka missä:(....

Mutta mitä jos se pääsi jo suuhuun tai on mun miehen suussa, apua.

Onko se oikeasti näin ettei kaikki korkea virustyypit aiheuttaa siitä suusyöpä?
Kun se VI..TTU mehiläis läkäri todisti mulle niin hirveästi koepalan perusteella ettei mulla ole mitään vakava ja ei ole 16 eikä 18 eikä syöpä tulee ja pla pla, mutta 2muuta lääkäriä sen jälkeen jotain muuta mulle puhuivat, yks muistan jopa sanoi kun solumuutos poistetaan ei virusta enää ole, arghhh

Onko joku näyte että vois nähdä, onko se päässyt kurkuun? Suuhuun tai johonkin sinne? Eli onko hpv suussa? Olen tyhmä sen suhteen niin en tiedä, onko jotain sellaista vai ei. KOht kyllä meen labraan, mut tuskin nekin osaa sanoa, tuntu kun labraan soita niin ne ei tiedä mistään mitään

no voi VITTU!!!!!!!

Kävin mehiläisessä ja lääkäri näköjään on unohtanut laita lähete. Loistava! Perseestä tämä terveydenhuollon touhu on kyllä.

Huomenna he soita, kukaan ei tiennyt mistään ainakin tänään. Niin kuin aina

Onko täällä joku muu saman vaivan kanssa? Oliko teillä tutkittu mikä virus tarkaan on? Onko se oikeasti niin ettei täällä vaan siitä tutkita, sekä aika vaikea saada joku lääkäriä joka anna lähetteen näihin tutkimuksiin?

Juu ei näköjään kiinnosta!

Ei minulla oo ketään kenen kanssa voi keskustella kellä on sama vaiva, eikä mistä kysyä kaikenlaista. Miehen kans on turhaan puhua, mist hän tietä mikä se edes on

Juu ei näköjään kiinnosta!

Ei minulla oo ketään kenen kanssa voi keskustella kellä on sama vaiva, eikä mistä kysyä kaikenlaista. Miehen kans on turhaan puhua, mist hän tietä mikä se edes on

893.jpg

Yhteistyössä