Kaveri oli tosi törkeä lasta kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Soitti päivällä ja kysy et voiko meidän lapsi tulla sinne tänään yöksi. Lapsetkin siis kavereita keskenään. Lapset oli vielä koulussa ja sieltä soittaneet kaverille et käykö sille. Soitti sit mulle.
Sanoin et ei pääse suoraan koulusta mutta että voin tuoda sit illalla kuuden-seitsemän maissa samalla kun kuskaan muitakin lapsia harrastuksiin.

Lapsi sit odotti päivän (siivosi huoneensa, pakkasi, osti kaupasta viemisiä) . Lapsi oli jo takki päällä lähdössä kun sanoin et soita viel x:lle et tietää millon tuut. No ei vastannu puhelimeen. Minä sit soitan kaverille et oon nyt tulossa.

Kaveri hämmästyneenä et sovittiinko me muka et tulee yöksi? Et nyt ei kyllä käy kun meille tulossa yks toinen yöksi. Ite sain vaan sanottua et katotaan toisen kerran. Olipa kiva sanoa omalle lapselle että et sää nyt pääsekkään mihinkään.

Sanoisin että tosi törkeää käytöstä aikuiselta.
Meillä on pari kertaa käynyt saman tyyppinen tilanne että ollaan pojan bestiksen vanhempien kanssa sovittu että "huomenna x tukee kylään" ja olen tyhmänä sanonut lapselle näin. Kun se huominen sitten tulee, niin x onkin sitten mennyt jonnekin muualle kylään eikä tulekaan. Lapsi pettyy ihan kamalasti ja vika on aikuisten.

Piti eilen poistua koneelta.
Mutta joo kaveri soitti ja kysy nimenomaa yöksi tuota meidän lasta. Ja samaa olivat lapset koulussa puhuneet keskenään. En tiedä oliko suunnitelmat yllättäen muuttuneet vai mitä mut minusta ois pitäny ilmottaa kyllä mullekin sitte.
Kylllä meillä lapset ymmärtää et aina ei mee kaikki miten suunnitellaan mut miten minä tuommosen selitän lapselle järkevästi?? Kun toinen tosiaan oli jo takki päällä lähdössä.

No kaikki pääty hyvin kuitenkin, pääsi toiselle kaverilleen yöksi.

Mutta en taida kaverini kans vähään aikaan tekemisissä. Ennenki ollu jotain vastaavia pienempiä jutttuja joten.. Itellä kuitenkin on niin vahvat periaatteet sen suhteen et jos jotain lupaan niin sit kanssa teen niin. Kait sit niin vaikea hyväksyä muiltakaan sit tuollasta et luvataan jotain ja sit tehdäänki jotain ihan muuta tai vaan unohdetaan.

Ikävä tapaus, varmaan väärinkäsitys taustalla. Mutta näitä valitettavasti tulee välillä, meillä peruuntui juuri lapsen synttärit perheemme mahataudin vuoksi. Ai että oli kurjaa :( Samana aamuna, jonka päivän iltapäivällä olis pitänyt olla synttärit, jouduin ilmoittamaan innokkaille lapsille ja heidän vanhemmille, että siirtyy myöhemmäksi.

[QUOTE="vieras";24967840]Ikävä tapaus, varmaan väärinkäsitys taustalla. Mutta näitä valitettavasti tulee välillä, meillä peruuntui juuri lapsen synttärit perheemme mahataudin vuoksi. Ai että oli kurjaa :( Samana aamuna, jonka päivän iltapäivällä olis pitänyt olla synttärit, jouduin ilmoittamaan innokkaille lapsille ja heidän vanhemmille, että siirtyy myöhemmäksi.[/QUOTE]
Tai sitten vaan ap:n kaveri on aivoton munapää.

Itse sanoisin jos kaveri soittaisi saman asian tiimoilta, että jos lapseni tulisi heille yökylään niin että lapseni ei tule yökylään, ettei joutuisi jälleen pettymään.

Nyt on menny pari viikkoa eikä kaverista oo kuulunu yhtään mitään. Yleensä ollaan oltu viikottain tekemisissä. Ite en aio yhteyttä ottaa. Mutta ens viikolla sit koululla myyjäiset missä viimestään nähdään. Pieni koulu missä kaikki tietää toisensa..
Tiedän että kaveri käyttäytyy niinku mitään ei ois tapahtunu ja niin kait itekin. Mutta en vaan voi sille mitään että asia ei minusta ole kunnossa. Itellä jotenki meni lopullisesti luottamus tähän kaveriin. Kun noita juttuja ollu ennenki pienemmässä mittakaavassa.

Yhteistyössä