Antaisitko lapsen olla kotona tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tuutikki";24973293]Eipä siinä, kai ja toivottavasti vaan muistit lastasi kuunnella asian suhteen. Meinaan vaan että sä näet asian hyvin selvänä niin tytäresi on saattanut sen kokea ihan toisin. Kuten sanottu, lapset on erilaisia. Sivuuttaa ei kuitenkaan pidä tuota, koska ne ei ole "vaan menkat" vaan ne on aikamoinen harppaus kohti naiseutta ja aikuisuutta. Saattaa hämmentää pientä päätä ja paljon.[/QUOTE]

joo,kyllä mulla on tapana kuunnella lastani asiassa kuin asiassa..olenhan hänen tuki ja turva..mutta toisaalta,ap:n tyttökin on jo viides luokkalainen,joten varmasti heistäkin kaikki tietää menkoista jo jotakin..kaiketi biologian tunnilla on käyty murrosikää ja siihen liittyviä muutoksia läpi,jos siellä on jo keskusteltu raskaaksi tulemisestakin..

[QUOTE="vieras";24973264]Voisin hyvin antaakin, voi olla tytölle kova paikka menkkojen kanssa mennä jumppatunnille ja jos vielä joutuvat suihkussa käymään.[/QUOTE]

Mulla on muistikuva tästä nuoruudesta. Kaverilla alkoi menkat tosi nuorena. Kerran sitten olitiin suihkussa, kaikki yhtäaikaa kun häneltä alkoi verta vuotaa lattialle, näkyi vaalealla kaakelilla tosi hyvin. Luokaan "kuningattaret" sai tästä kohtauksen ja kaverini juoksi pukuhuoneeseen itkemään... Tuon jälkeen kaverini sain käydä yksin suihkussa - mutta siitäkös kuningattaret innostui. Kaverini sai lempinimen punaperse... Totta ihmeessä ne tiesi milloin kaverillani oli menkat, kun sai oikeuden yksinsuihkutteluun.

Varmasti jätti elinikäisent jäljet.

joo,kyllä mulla on tapana kuunnella lastani asiassa kuin asiassa..olenhan hänen tuki ja turva..mutta toisaalta,ap:n tyttökin on jo viides luokkalainen,joten varmasti heistäkin kaikki tietää menkoista jo jotakin..kaiketi biologian tunnilla on käyty murrosikää ja siihen liittyviä muutoksia läpi,jos siellä on jo keskusteltu raskaaksi tulemisestakin..

Niin, tarkoittaako se sitä että lapset on viides luokkalaisina kaiken jo sisäistänytkin? Asian luonnollisuuden jne? Sinä olet lapsellesi kertonut noista kotona, vaan tokko kaikkien vanhemat ole yhtä päteviä. Jos laspi kokee luontevaksi kuukautiset niin ok. Mutta mun mielestä kyllöä harjoittelullekin voi suoda sijaa. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Enkä mäkään nyt puhu siitä että jokaiselta liikuntatunnilta "lintsataan", mutta ensimmäiset kerrat varmasti voi mennä vähän sääntöjä venyttäen. Mä ainakin oletin ap:n jutuista että tuo toive on lähtenyt hänen lapsestaan.

Yhteistyössä