Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On niillä yhteishuoltajuus, mutta lapset asuu äidillään ja äidillä on uusi mies. Miksi äiti ei pyydä tätä uutta miestä apuun? On mullakin kestämistä, kun entiset lapset tulee meille ja koko talo on täynnä. Nyt mulla on vauva, jota kovasti on tehty ja odotettu.

Nyt on vielä isänpäiväviikonloppu ja me voitas viettää sitä kolmistaan, niin kai nää entiset lapset tulee kans. Vaikka mies ei ole vielä niille ilmoittanut, että ottaako niitä.

meinaatteko että vauva ei VAADI oikeasti kahden ihmisen panostusta? Emme voi tietää mikä tilanne ap:lla on, ja tarvitsee miehen vierelleen. Voi olla vielä kipeä synnytyksen jäljiltä, vauva itkuinen tms.
Ne kouluasiat voivat varmasti odottaa hetken.
ja tuntuu mieskin olevan samaa mieltä kun ei ole vastannut exän viesteihin.

Ei tarvitse olla valopää hoitaakseen vauvansa mahdollisimman hyvin, ja varsinkin esikoisen syntymä on iso asia vanhempien elämässä. Vanhemmat lapset pärjäävät hetken varmasti pelkästään äitinsä huomiolla.

On niillä yhteishuoltajuus, mutta lapset asuu äidillään ja äidillä on uusi mies. Miksi äiti ei pyydä tätä uutta miestä apuun? On mullakin kestämistä, kun entiset lapset tulee meille ja koko talo on täynnä. Nyt mulla on vauva, jota kovasti on tehty ja odotettu.

Nyt on vielä isänpäiväviikonloppu ja me voitas viettää sitä kolmistaan, niin kai nää entiset lapset tulee kans. Vaikka mies ei ole vielä niille ilmoittanut, että ottaako niitä.

tää on provo..

Mitkä entiset lapset? :D ja juu, olen kyllä todellakin sitä mieltä, että isänpäiväviikonloppuna lapset ovat isällään, ja äitienpäivänä taas äidillään..

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Mies ei ole vastannut eksänsä pariin yhteydenottoon. En ymmärrä, miksi siitä lapsen kouluongelmasta edes pitäisi nyt niiden puhua tai siis miksi äiti ei hoida asiaa itse. Aiemminkin, kun oli ongelmia toisen lapsen kanssa, niin pommitti miestäni jatkuvasti. Soitteli, että mitä tekee sen mukulan kanssa, kun on niin mahdoton.

Sittenhän hän on johdonmukainen. Aina kun tulee ongelmia niin ottaa lasten isän mukaan kuten sen pitääkin mennä. Isä on osa lastensa elämää ja kyllä minä haluaisin tietää jos lapsillani olisi ongelmia. Mielestäni lasten ongelmat ovat tärkeämpi asia kuin vauva-ajan rauhoittaminen. Itse kutsuisin lapset tutustumaan vauvaan ennen muita.

Lapset ovat miehesi lapsia ja siten osa elämääsi. He tulevat aina menemään ohitsesi tai ainakin heidän kuuluisi mennä ja yhteinen vauvanne on samassa arvossa entisten lasten kanssa. Lasten tasa-arvoisuus on erittäin tärkeää jo alusta asti.

Ihan hyvin voitte olla kolmestaan viikonlopun,isänpäivänä ehkä pienet kahvittelut koko lapsikatraan kanssa?

Minä ihmettelen syvästi näitä kirjoittajia! Pitääkö miehen lähteä exänsä luokse jonkun kouluhomman takia vaikka kesken synnytyksen? Asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005421:
meinaatteko että vauva ei VAADI oikeasti kahden ihmisen panostusta? Emme voi tietää mikä tilanne ap:lla on, ja tarvitsee miehen vierelleen. Voi olla vielä kipeä synnytyksen jäljiltä, vauva itkuinen tms.
Samalla tavalla ne vanhemmat sisarukset hoidettaisiin vaikka ei olisi erottu tai olisi yksinhuoltaja.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Ei tarvitse olla valopää hoitaakseen vauvansa mahdollisimman hyvin, ja varsinkin esikoisen syntymä on iso asia vanhempien elämässä. Vanhemmat lapset pärjäävät hetken varmasti pelkästään äitinsä huomiolla.

kouluasiat ei kyllä yleensä voi odottaa edes sitä hetkeä.
ja juu, kyllähän siinä vauva-ajassa on hyvä olla kaksi ihmistä, mutta vaikka olisi kuinka väsynyt ja itkuinen vauva, niin ei se isä silti niitä vanhempia lapsiaan voi olla huoltamatta ja heidän aisoitaan voi siirtää myöhemmäksi.

Ihan oikeasti lue noita tekstejäsi ja mieti, ehkäpä sulle tulee sellainen ahaa elämys, ja tajuat sen, että vaikka vauva syntyy, niin koko muu maailma ei pysähdy.

uusperhettä perustettaessa on hyvä miettiä tulevaisuuteen, myös pitkälle tulevaisuuteen, on oltava valmiudet siihen, että ne miehen edellisen liiton lapset saattavat joskus vaikka asuakkin pysyvästi siellä isällään, tilanteet muuttuvat, ex-vaimo voi sairastua psyykkisesti tai fyysisesti, hän voi vaikka jonain päivänä jäädä auton alle ja mies jää "yksinhuoltajaksi"

Ymmärrän sen, että esikoisen saanut voi olla hherkässä mielentilassa, mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että on muutkin lapset olemassa, itse olen ollut 2 alle kolmivuotiaan (kaksoset) ja vauvan kanssa yksin kotona sairaalasta pääsyni jälkeen, ja ihan hyvin on selvitty.
olin myös kaksosten ollessa vauvoja, jo viikon jälkeen päivät yksin kun mies töissä. piti kyllä sitten myöhemmin isyyslomaa.

provolta kuulostaa, mutta... Vaikeitahan nämä uusperhekuviot ovat - siitä ei pääse mihinkään. Eniten auttaa, jos koko ajan ajattelee, että lapset (olivatpa kenen lapsia samassa perheessä hyvänsä) ovat lapsia ja heillä on oikeus molempiin vanhempiinsa, uuteen sisarukseensa ja ehkä voivat saada vielä kivan, rakastavan äitipuolenkin :).

esikoisen syntymä on iso asia, mutta miehelle se lapsi ei ole esikoinen.. se on tajuttava. kun perheeseen tulee vauva, saavat vanhemmat lapset yleensä enemmän huomiota isältään kuin äidiltään, kunnes äidin rytmi on tasoittunut, ja vanhempien lasten on hyvä olla sisaruksensa elämässä jo ihan ensihetkistä lähtien.. meillä ainakin sisarukset ovat tuleet katsomaan uutta tulokasta jo alle vuorokauden ikäisenä sairaalaan, miksi ei siis uusperheessäkin näin voisi toimia, sille miehelle ne kaikki lapset ovat kuitenkin ihan yhtä rakkaita.

No joo,eihän se liikaa isältä ole vaadittu että hoitaa nyt tuon kouluasiankin. keskittyy sen jälkeen taas vauvaan ja äitiin.

Tämä aihe on ajatuttanut minua ennenkin,ja vasta oli jossain vauvalehdessä juttu miten vauva oli sairas eikä päässyt äidin ja kaksoissisarensa kanssa kotiin sairaalasta. Äiti ei saanut normaalia sidettä lapseen rakennttua.
Tämä tuli mieleen kun mietin oman mieheni osuutta lapsen vauva-aikaan,kun ei niin älyttömästi osallistunut hoitoon. Ekan vaipan vaihtoi lapsen ollessa jo useamman kuukauden ikäinen,ja minä imetin joten syöttöjäkään ei ollut isän vastuulla.Toki leikitteli ja sylitteli ym,mutta mietin että olisiko pitänyt vaatia isältä kuitenkin enemmän sitoutumista...Ihana isä kyllä on muuten.

Jos isukki joutuu juoksemaan muualla jatkuvasti,vaikuttaako se sitten vauvaan ´kiintymiseen´..?

Tarinoilla on aina kaksi puolta. On hienoa että isä kantaa vastuun kaikista lapsistaan, mutta totuus on, että vaikka lapset kuuluvat miehen elämään ja perheeseen,ei tuo exä enää ole osallinen siihen. Mehän emme tiedä mikä asian kärjistänyt. Uskokaa vain, kyllä ex-vaimotkin osaa tehdä kiusaa, meillä ainakin yritti kaikin tavoin sekoitaa ja erottaa, käytti lasta pelinappulana, mustamaalasi minua ympäriinsä, koki että toinen nainen "vei voiton" kun ei saanut miestä pomppimaan omien toiveitteidensa mukaan.
Tsemppiä ap, koittakaa kuitenkin hoitaa asiat niin, että mies saa edelleen olla lapsilleen isä ja lapset ei asiasta kärsisi.

Voisin omasta puolestani sanoa,että mulla oli hormoonit aivan sekaisin raskausaikana ja vauvan synnyttyä. Siksi aivan kaikki asiat harmittivat ja vauvan hyvinvointia ei saanut uhrata lainkaan. En varmaan edes vessassa käynyt kuin kerran päivässä,vahdin vaan että vauva hengittää :D Meilläkin lasta yritety jo vuosia,oisko siinä osasyy miksi on vähän hysteerinen?
Ehkä ap:lla on sama juttu?

Alkuperäinen kirjoittaja Nykyinen myös;25005576:
Tarinoilla on aina kaksi puolta. On hienoa että isä kantaa vastuun kaikista lapsistaan, mutta totuus on, että vaikka lapset kuuluvat miehen elämään ja perheeseen,ei tuo exä enää ole osallinen siihen. Mehän emme tiedä mikä asian kärjistänyt. Uskokaa vain, kyllä ex-vaimotkin osaa tehdä kiusaa, meillä ainakin yritti kaikin tavoin sekoitaa ja erottaa, käytti lasta pelinappulana, mustamaalasi minua ympäriinsä, koki että toinen nainen "vei voiton" kun ei saanut miestä pomppimaan omien toiveitteidensa mukaan.
Tsemppiä ap, koittakaa kuitenkin hoitaa asiat niin, että mies saa edelleen olla lapsilleen isä ja lapset ei asiasta kärsisi.
Ex on osallinen miehen elämään lasten äitinä. Jos miehellä on hyvä suhde exään niin hän ei käytä lapsia aseina tai pompota miestä. Jos mies on järkevä ja hänellä on hyvä suhde lapsiinsa niin silloin exällä on heikot mahdollisuudet pompottamiseen vaikka haluaisikin.

Ex voi olla rasite tai voimavara. Lapsista pitää huolehtia ja tässä tapauksessa ex hoitaa valtaosan vanhan liiton lasten osalta, joten siltä kannalta hän antaa ap:lle aikaa olla miehen kanssa kolmistaan uuden vauvan kanssa. Pahinta olisi jos ex yrittäisi vaikeuttaa lasten tapaamista siksi kun uusi vauva on syntynyt.

ajattelitko ollenkaan mitä kirjoitit?ei ne isommat lapset mihinkään katoa vaikka teillä onkin pieni vauva!ja toivottavasti ovat aivan yhtä rakkaita ja tärkeitä kuin aikaisemminkin!(ja yhtä tärkeitä kuin vauva!) mitä sinä kuvittelit? tiesit että miehellä on lapsia aikaisemmasta liitosta..
AIVAN JOKAISEN LAPSEN SYNTYMÄN PITÄISI OLLA AINUTLAATUINEN,EI NIITÄ VOI VERRATA.
kyllä eksän pitää voida hoitaa lastensa asioita yhdessä miehesi kanssa,ja olla yhteydessä vaikka teillä on vauva!!nämä lapset ovat kuitenkin heidän yhteisiä,ja aivan yhtä arvokkaita ja rakkaita heille kuin vauva sinulle!heillä nyt vaan on yhteinen historia ja yhteisiä lapsia,et voi asiaa muuttaa.et voi muutakuin hyväksyä asian,ja olla aikuinen.
en käsitä kaltaisiasi itsekkäitä ihmisiä..

[QUOTE="minä";25005543]Kyllähän sen jo noista ap:n vastauksista huomaa. Ja sitten hän provosoi lisää kirjoittelemalla myös nimimerkeillä "joo" ja "höm". :D[/QUOTE

en ole joo ja höm.

eksä on ollut ihan mahdoton näiden vuosien aikana. ilmoittanut miehelleni kaikista lasten jutuista, vaikka kun joku lapsista ei ole tullut yöksi kotiin (teini), on haukkunut ja huoritellut äitiään, lintsaa koulusta, ei tee kotitöitä. en minä tollasen kanssa halua olla tekemisissä, vallankin kun en ole tehyt nyt sille mitään pahaa. en ole vienyt sen miestä!

vaikka täytyy tunnustaa, että miehestä aina haaveilin ja sitten ne erosi ja sain miehen. :)

Ymmärrän sua täysin. meilläoli ihan sma tilanne ja vielä samoilla lapsilukumäärillä. Aikaisemmin ei miestä tarvittu mihinkään lastenhoito juttuihin mukaan tai hän ei ollut kelvollinen edes tapaamaan lapsiaan. Nyt meillä on 1 kk vauva ja koko ajan miehen puhelin soi ja exä soittelee mitä millonkin on ongelmana ym. Mies sanoi,että hän tulee hakemaan lapset jos et jaksa niin hän hoitaa, mut sekään ei käynyt ja mies ei kuulemma koskaan kuuntele. Plaap, plaap juttua koko ajan tuutin täydeltä tulee. Kyllä se varmasti koville ottaa, mut voisi osoittaa sen hieman erilailla kun näin. Olisi suhtautuminen hieman toisenlaista.
Nii meillä kanssa exä syyttää minua heidän erostaan vaikka he olivat eronneet kaksi vuotta ennen minun mukaan tuloa. meillä on ollut ilmeisesti niin etäinen suhde jo silloin,että ei itsekkään tiedetty sitä :D Hupasia nuo exät välilä.
Parhaiten asioista selviää kun ei vaan välitä.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005563:
No joo,eihän se liikaa envauvalehdessä juttu miten vauva oli sairas eikä päässyt äidin ja kaksoissisarensa kanssa kotiin sairaalasta. Äiti ei saanut normaalia sidettä lapseen rakennttua.
Tämä tuli mieleen kun mietin oman mieheni osuutta lapsen vauva-aikaan,kun ei niin älyttömästi osallistunut hoitoon. Ekan vaipan vaihtoi lapsen ollessa jo useamman kuukauden ikäinen,ja minä imetin joten syöttöjäkään ei ollut isän vastuulla.Toki leikitteli ja sylitteli ym,mutta mietin että olisiko pitänyt vaatia isältä kuitenkin enemmän sitoutumista...Ihana isä kyllä on muuten.

Jos isukki joutuu juoksemaan muualla jatkuvasti,vaikuttaako se sitten vauvaan ´kiintymiseen´..?

luin jutun kahteen kertaan..miten joku voi edes verrata näitä kahta juttua toisiinsa..?jos lapsi on sairaalassa on AIVAN ERI ASIA KUIN ETTÄ LAPSI ON KOTONA!jos isä nyt joutuu hetkellisesti hoitamaan isompien lasten asioita ja on hetkellisesti pois,ja muuten asuu yhdessä vauvansa kanssa..hei haloo!
eli isän pitäisi olla koko ajan vauvan lähellä ja unohtaa isommat lapsensa ja muun maailman?

Ex on osallinen miehen elämään lasten äitinä. Jos miehellä on hyvä suhde exään niin hän ei käytä lapsia aseina tai pompota miestä. Jos mies on järkevä ja hänellä on hyvä suhde lapsiinsa niin silloin exällä on heikot mahdollisuudet pompottamiseen vaikka haluaisikin.

Ex voi olla rasite tai voimavara. Lapsista pitää huolehtia ja tässä tapauksessa ex hoitaa valtaosan vanhan liiton lasten osalta, joten siltä kannalta hän antaa ap:lle aikaa olla miehen kanssa kolmistaan uuden vauvan kanssa. Pahinta olisi jos ex yrittäisi vaikeuttaa lasten tapaamista siksi kun uusi vauva on syntynyt.

Exä ei kuitenkaan kuulu uusperheeseen, vaikka lapset kuuluisivatkin, vaan on ulkoinen tekijä, ei osallinen.
Tokihan lasten kautta uusperhekuvioissa ollaan aina tekemisissä exien kanssa, mutta pointti oli se, että asiat ei ole aina niin mustavalkoisia, tilanne on aina monen tekijän summa, kukaanhan ei tiedä mitkä kaikki asiat vaikuttaa ap:n tunnetilaan, monikaan ei huomioinut näitä "huoritteluja" ja muita, jos exä ollut noin katkera, voi tunnetila olla melkoisen sekava, ja luottamus exän pyyteettömyyteen nolla.

[QUOTE="minä";25005543]Kyllähän sen jo noista ap:n vastauksista huomaa. Ja sitten hän provosoi lisää kirjoittelemalla myös nimimerkeillä "joo" ja "höm". :D[/QUOTE

en ole joo ja höm.

eksä on ollut ihan mahdoton näiden vuosien aikana. ilmoittanut miehelleni kaikista lasten jutuista, vaikka kun joku lapsista ei ole tullut yöksi kotiin (teini), on haukkunut ja huoritellut äitiään, lintsaa koulusta, ei tee kotitöitä. en minä tollasen kanssa halua olla tekemisissä, vallankin kun en ole tehyt nyt sille mitään pahaa. en ole vienyt sen miestä!

vaikka täytyy tunnustaa, että miehestä aina haaveilin ja sitten ne erosi ja sain miehen. :)

no mielestäni nuo asiat koskevat miestäsi ihan yhtälailla kuin lasten äitiäkin, mieti tulevaisuuteen ja ajattele, että haluaisitko sinä tietää kaiken lapseesi liittyvän asian? varmasti haluaisit! ja tuollainen poissa kotoa koko yön juttu on aika iso, kyllähän tässä on huomattu mitä niille lapsille voi sattua kun ovat yötä pois kotoa, ihan ymmärrettävä huolenaihe.. ja kasvatuasioihin miehesi tulee osallistua, ehkäpä avustaa ex-vaimoa tässä hankalan teinin kielenkäytössä yms.
koulustalintsaaminenkin on sellainen asia, mikä molempien vanhempien on hyv tiedostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nykyinen myös;25005576:
Tarinoilla on aina kaksi puolta.

Samaa mieltä. Jossain tässä välissä kulkee se kultainen keskitie.
Jos miehen vanhemmilla lapsilla ei ole kovin hätää, niin voisi antaa miehelle muutaman päivän rauhaa uuden vauvan kanssa (uskoisin että tuore isäkin kaipaisi tätä).
Ap:ta haukuttiin jo ketjussa avuttomaksi, mutta ihan yhtälailla se miehen ex voisi pari päivää venyttää omaa pinnaansa jos haluaisi.
Tietysti jos asia on kiireellinen ja siihen välttämättä vaaditaan molempia vanhempia, niin sittenhän sille ei mahda mitään.

Isänpäivänä menette tietysti jaksamisen mukaan tänä vuonna, isä käy vaikka hakemassa lapsensa teille pariksi tunniksi syömään kakkua ja tutustumaan vauvaan, mutta jos tuoreesta äidistä tuntuu siltä että ei jaksa kauempaa niin sitten on aika kohtuutonta sitä vaatia.

Kyllä ne hormonit siitä tasoittuu :)

Ei ole ap sinun miehelläsi käynnyt tuuri. Taisi mennä ojasta allikoon kun sinut haali puolisoksi... Miehesi kun vallankin kuulostaa järjelliseltä kun pitää yhteyttä lapsiinsa ja hänen exäkin kun pitää isää mukana lasten elämässä.

Ainoa höyrytää olet sinä. Anteeksi vaan. Kasvappa nyt aikuiseksi kun olet äitikin, jookos?

Yhteistyössä