"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi morsiamen omat meikit vasta häämeikkiin eikä jo koemeikkiin? ...ja todennäköisesti minä olisin jokatapuksessa pyytänyt meikkaajan meikit hankkimaan joko sitten yhdessä tai itsekseen.

[QUOTE="mmm";25044898]Paljon sä laskutit meikkauksesta? Siis kun nythän morsiamelle meikki maksoi lähinnä sen meikkivoiteen hinnan 10 euroa, kun muut oli vanhoja/ilmaisia + sun työn osuuden. Aika iso ero maksaa 10 euroa tai 160 euroa. Ja ilmeisesti morsian ei normaalisti meikkaa jos meikit on luokkaa ilmaisnäytteet eli ei tarvitse kalliita meikkejä laatikkoon pölyttymään.[/QUOTE]

Minun työni oli ilmaista.

Tuota noin.. joo, iso ero oli lopputuloksessakin. Ei varmaan kovin kiva katsella sellaisia kuvia loppuelämäänsä..

[QUOTE="wille";25044892]Kyllä hän meikkaa ihan normaalisti - kuten suurin osa aikuisista naisista :)

Kaverin olisi pitänyt juu, mutta kun se ei nyt ikävä kyllä olisi ollut mahdollista. Hääjuhla oli majakkasaaressa niin sanotusti keskellä ei mitään. Harvalla meikkaajalla on omaa venettä jolla huristella meikkeineen syksyiseen saaristoon ;)[/QUOTE]

No mites ne vieraat sinne pääsi? Jokaisella on vene vai joku kuljetus järjestetty? Millä morsian meni sinne? Meikkaaja ei olisi mahtunut samaan veneeseen?

Mä ainakin meikkaan noilla markettimeikeillä ja hyvin pysyy koko päivän meikki. Läheskään joka päivä en edes meikkaa. Mun käytössä joku 50 euroa maksava Blascon meikkivoide menisi ihan hukkaan, kun se kestäisi niin kauan käytössä, etten enää uskaltaisi käyttää sitä (kun niissähän on kuitenkin se aika kauan voi avattauna käyttää). 15 euron markettimeikkivoidekin kestää helposti vuoden vaikka meikkaisin joka päivä.

[QUOTE="wille";25044810]Jos budjetti on rajallinen niin sanoisin että panosta ehdottomasti kahteen hyvään tuotteeseen jolla rakennat pohjan. Eli se hyvä meikkivoide ja irtopuuteri. Itse käytän (ja käytin myös työssäni) Joe Blascon meikkivoiteita. Sävyjä on riittävästi, meikkivoiteessa on erittäin hyvät pigmentit ja tuolla meikkivoiteella et normaali-ihoisena (ts. jos ei pahoja akne tms. ongelmia) tarvitse muuta peiteväriä. Irtopuuterina paras on oman kokemukseni pohjalta Chanelin hyvin hienojakoinen puuteri.

Loppu on sitten budjetin mukaan - jos on mahdollisuus satsata niin sitten tietysti kannattaa ostaa laadukkaat luomivärit (pari sävyä riittää kyllä, esim. Estee Lauderia), poskipuna, aurinkopuuteri ja ehkä myös valokynä. Ripsivärit ovat Lorealillakin ihan ok. Make-up storella on myös hyvää tavaraa ja omasta mielestäni kohtuuhintaista.[/QUOTE]

Hei ap! Mitä mieltä olet MAC tuotteista (stockalla myynnissä)? Ovatko mielestäsi laadukkaita?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25044716:
no etkö olis voinut mennä mukaan ostamaan meikkejä. tai sitten olisitten sopineet, että sä olisit itse ostanut meikit ja laskuttanut sitten ystävääsi niistä

no mut jos ap on antanut listan tarvittavista meikeistä, listannu merkit jne.. nii eihän se nyt voi olla niin vaikeeta kävellä liikeeseen ja iskee myyjälle lappu kouraan ja sanoo et mä tartten nämä. Osaava myyjä osaa hoitaa homman.

Uusavuttomuutta se on jos pitää mukaan vielä mennä.

Tais morsiolle iskeä nuukuus. halvalla ei saa aina hyvää.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="wille";25044932]Ajansäästämiseksi. Asumme eri kaupungeissa, joten jouduimme sovittelemaan aikatauluja. Ei kovin helppoa työssäkäyville perheellisille.[/QUOTE]

Siten varmasti (jos minulla olisi koulutus) olisin kieltäytynyt kohteliaasti että valitettavasti ei nyt onnistu minulla ei ole tarvttavia välineitä/meikkejä enkä ehdi niitä hankkia. Kovin ammattimaiselta ei sinun tapasi toimia kuulosta.

[QUOTE="vieras";25044936]Hei ap! Mitä mieltä olet MAC tuotteista (stockalla myynnissä)? Ovatko mielestäsi laadukkaita?[/QUOTE]

Otin kokeiluun yhden (lähes mustan) luomivärin. Mielestäni niissä ei ole yhtä paljon pigmenttiä kuin Make-up Storen vastaavissa, mutta eivät karise / kerry luomivakoon joten voin sen puolesta suositella. Itse kallistun ehkä enemmän vielä make-up storeen mutta ovat nuo MACitkin hyviä.

Ja mikset korjaillut meikkiä päivän/illan mittaan jos olit paikalla?

Täytyy kyllä sanoa, että sitten olisi varmaan jo laskuakin pukannut morsiamelle siitä työstä. Siis oikeastiko morsian oletti saavansa ilmaisen ja hyvän meikin häihinsä?? Ei tarvitse maksaa palvelusta eikä meikeistä, onko oikeasti pihimpää nähty? Olis sitten mennyt meikittä, niin ei olis tarvinut maksaa penniäkään.

Sitä saa mitä tilaa.

Tämä toi mieleen oman häämeikkini, joka meinasi olla katastrofi... Itse en meikkaa, enkä siis omista meikkejä, mutta halusin olla häissäni kaunis ja luonnollisesti meikattu. Tilasin häämeikin ammattilaiselta ja selitin tarkkaan koemeikissä, millainen meikin tulisi olla. Vähän ripsaria ja luonnollinen ja hehkuva. No lopputulos oli kyllä järkyttävä! Kajalit ylsi puoleen väliin ohimoa ja meikkipohja oli kuin naamio. Värit oli räikeitä ja näytin ihan pelleltä. Hätähän siinä tuli ja peruin häämeikin kaksi päivää ennen häitä.

Onneksi ystävät tuli apuun ja neuvoi mitä meikkejä minun piti ostaa. (Ja ne oli laadukkaita ja hinta kirpaisi) ja auttoivat meikkauksessa hääpäivänä. Lopputulos oli kaunis ja olen niin ihastunut uuteen ripsariini (ennen olen käyttänyt halppismerkkejä, ja en ole saanut onnistumisen elämyksiä) että olen alkanut meikkaamaan myös häiden jälkeen silloin tällöin ihan arkena.

Ei ollut sinun vika!

Laadukkaita ja kestäviä meikkejä saa kyllä halvemmallakin. Joe Blascot ym ei ole yhtään parempia ku vaikka Isadoran. Merkki niissä maksaa. Oon pari kertaa erehtynyt ostamaan niitä kalliimpia enkä ole mitään eroa huomannut. Ja meikkaan joka päivä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="mamacita";25045046]Laadukkaita ja kestäviä meikkejä saa kyllä halvemmallakin. Joe Blascot ym ei ole yhtään parempia ku vaikka Isadoran. Merkki niissä maksaa. Oon pari kertaa erehtynyt ostamaan niitä kalliimpia enkä ole mitään eroa huomannut. Ja meikkaan joka päivä.[/QUOTE]
Joo saa halvemmallakin, mutta Isadoran luomivärejä ei kumminkaan kannata ostaa, kun ne ei ole mitään hyviä.

Taysin morsiamen vika. Keta tahansa ammattilaista arsyttaisi tyoskennella huonoilla "tyokaluilla" ja eihan siina kaunista lopputulosta synny tekemallakaan. Markettikamassa pigmentit ja pysyvyys yleensa hyvin heikkoja.

Ei ollut ap:n vika, mutta ymmärrän tavallaan morsiantakin. Luultavasti pihiys iski, ja jos ei meikkaa yleensä, ei voinut tietää. Jälkiviisaana voisi tietysti todeta, että tuosta budjetista olisi kannattanut keskustella heti, koska kuitenkin ap varmaan tiesi, että settinsä tulee maksamaan enemmän kuin morsian on ehkä olettanut. Itse olen kokeillut joskus niitä kaikkein halvimpia luomivärisettejä, ja ne todella ovat ihan karseita. Mutta kuitenkin (näin amatöörin mielestä) sellaiset "normimerkkien" luomivärit, joissa on 1-3 väriä, ovat jo ihan riittävän hyviä ja pysyvät naamassa sen yhden illan.

Kävin muuten itse aikanaan halvimmassa mahdollisessa häämeikissä (Body Shop) koemeikin verran, mutta lopputulos oli sen verran karsea, että päätin lopulta meikata itse. Onneksi oli sen verran arsenaalia siihen aikaan, ettei tarvinnut kaikkea hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25045081:
Joo saa halvemmallakin, mutta Isadoran luomivärejä ei kumminkaan kannata ostaa, kun ne ei ole mitään hyviä.

Isadoran 100%waterproof-mascara on ainakin ihan hanurista..illalla oli kivat pandasilmät..
Blascon meikkivoiteet on ihan huippuhyviä. Peittävyys todella hyvä, mutta saa laitettua ohuen kerroksen.

Keta tahansa ammattilaista arsyttaisi tyoskennella huonoilla "tyokaluilla" ja eihan siina kaunista lopputulosta synny tekemallakaan.

Ärsyttää varmasti, mutta aika harvoin ammattilainen hyväksyy sitä että ei pysty tekemään työtä omilla välineillä ja valitsemillaan tuotteilla. Kokki/pitopalvelu harvemmin tekee ruokaa muista kuin itse hankkimistaa raaka-aineista ja vähintään hänen pitää tietää millaiset välineet on käytössä tai tuo mukanaan omat veitset yms.

[QUOTE="mmm";25044928]No mites ne vieraat sinne pääsi? Jokaisella on vene vai joku kuljetus järjestetty? Millä morsian meni sinne? Meikkaaja ei olisi mahtunut samaan veneeseen?

Mä ainakin meikkaan noilla markettimeikeillä ja hyvin pysyy koko päivän meikki. Läheskään joka päivä en edes meikkaa. Mun käytössä joku 50 euroa maksava Blascon meikkivoide menisi ihan hukkaan, kun se kestäisi niin kauan käytössä, etten enää uskaltaisi käyttää sitä (kun niissähän on kuitenkin se aika kauan voi avattauna käyttää). 15 euron markettimeikkivoidekin kestää helposti vuoden vaikka meikkaisin joka päivä.[/QUOTE]

Häävieraille järjestetty kuljetus. Olisiko maskeeraaja sitten jäänyt juhlimaan? Olis voinut tulla meikille hintaa...

ps. kaikenlaiselle laadulle löytyy varmasti oma ostajakuntansa - ei kai sellaista halpistavataa muuten myytäisi..

Olisitte sopinut että sinä hommaat meikit.
Ja mikset korjaillut meikkiä päivän/illan mittaan jos olit paikalla?

Miksen korjaillut... hmm.. no kyllähän minä korjailinkin - mutta aika vaikeaahan se on kivipuuterilla yrittää korjailla valunutta meikkivoidetta, josta ihon rasva vuotaa läpi. Tai vähäpigmenttisellä kakkuluomivärillä koettaa korjailla luomivakoihin ajettunutta meikkiä...

Ärsyttää varmasti, mutta aika harvoin ammattilainen hyväksyy sitä että ei pysty tekemään työtä omilla välineillä ja valitsemillaan tuotteilla. Kokki/pitopalvelu harvemmin tekee ruokaa muista kuin itse hankkimistaa raaka-aineista ja vähintään hänen pitää tietää millaiset välineet on käytössä tai tuo mukanaan omat veitset yms.

Eihän tässä nyt ole kyse sinällään "ammattimaisuudesta" (vaikka tekijä ammattilainen olisikin), mitä koko ajan perään kuulutat, vaan ystävän palveluksesta.

Joo, varmaan se (ostettu) ammattilainen olisikin lähtenyt ostoksille oppaaksi tai huolehtinut omat kamat. JA lähettänyt laskun.

[QUOTE="wille";25045807]Häävieraille järjestetty kuljetus. Olisiko maskeeraaja sitten jäänyt juhlimaan? Olis voinut tulla meikille hintaa...

ps. kaikenlaiselle laadulle löytyy varmasti oma ostajakuntansa - ei kai sellaista halpistavataa muuten myytäisi..[/QUOTE]

Meikkiä ei voinut tehdä ennen saareen menoa?

Tottakai kaikelle laadulle löytyy ostajakunta. Sulla (entisenä) ammattilaisena on tietty ammattimeikit, mutta kaverisi ja minä ollaan vaan taviksia, joten ei meillä ole käyttöä ammattimeikeille. Ei mulla ole ammattikokkien veitsiäkään, tai yhtä hyvää ompelukonetta kuin ammatikseen vaatteita ompelevalla.

Yhteistyössä