Kolmannes suomalaisista ei halua sukuun afrikkalaista tai mustalaista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkkyä raSSismia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää;25046340:
Miksi sun on vaikea sanoa kuinka monta mamua Suomeen pitää/voidaan ottaa? Vinkkinä: joka vuosi syntyy 80 miljoonaa potentiaalista pakolaista.

Vähän todellisuutta peliin hei, eikös sinunkin sukulaiset suhtaudu erittäin hyvin sinun mieheesi sekä lapsiisi ja HS:n tutkimus kertoo suomalaisten enemmistön suhtautuvan hyvin maahanmuuttajiin, jopa mustiin sellaisiin, joten mikä se sun ongelma oikein on?

Ei mulla tietääkseni ole mitään ongelmaa. Onko sulla? Haluaisitko puhua siitä?

[QUOTE="vieras";25046409]
Saako mamuja ja suvaitsevaisia idiootteja ignoorata?[/QUOTE]

Saa, joskin sinä olet taas osoittanut olevasi ainoa idiootti tässä keskustelussa.

Kerro nyt vuorostasi, millä perusteilla maahanmuuttajia voi ottaa Suomeen ja millä perusteilla ei. Lukumäärää ei tarvitse kertoa, koska vaikka oletat sitä muilta, et pysty vastaamaan siihen itse.

• Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
[QUOTE="vieras";25046409]Ensin sä ignooraan ja sit sä haluat viedä ne saunan taakse.

Saako mamuja ja suvaitsevaisia idiootteja ignoorata?[/QUOTE]

Heh. Siis, kuka on viemässä ketä saunan taakse? En ole puhunu mitään sellasta. Et taida edelleenkään tajuta, mitä sana "ignoorata" merkitsee.

Juu, ignooraa vaan ihan rauhassa kaikki mamut ja suvaitsevaiset idiootit. Se ei varmaankaan ihan hirveesti niihin kolahda. Se on luultavasti likimain parasta, mitä niille on koskaan tapahtunut =D

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää;25046451:
On sulla sellainen ogelma, että sä et osaa tai halua, tai voihan se olla mlempiakin, sanoa kuinka monta miljoonaa mamua haluat Suomeen, mutta tämä ei sinänsä ollut mikään yllätys mulle. :wave:

Ja mulle ei ollut mikään yllätys se, että et pysty muuhun kuin jankuttamiseen noista miljoonista mamuista antamatta itse yhtään vastausta yhtään mihinkään. Alat olla jo vähän hellyyttävä tuossa yksinkertaisuudessasi, vähän niinku rikkinäinen levy ja silläkin levyllä vain aatsipoppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää;25046451:
On sulla sellainen ogelma, että sä et osaa tai halua, tai voihan se olla mlempiakin, sanoa kuinka monta miljoonaa mamua haluat Suomeen, mutta tämä ei sinänsä ollut mikään yllätys mulle. :wave:

En osaakaan. Miksi mun pitäisi osata? Koska sinä haluat? Onko se nyt sitten joku epäonnistumisen osoitus, jos en osaa vastata jokaiseen älyttömään kysymykseen, jonka joku keksii kysyä. Jos on, niin olen sitten kai syyllinen.

Tunnen monia maahanmuuttajia jotka ovat muuttaneet tänne töihin . He ovat ahkeria ja ihan kivoja "tavallisia" ihmisiä ja hyviä naapureita. Opettelevat kielen ja muutenkin sulautuvat kulttuuriin ja maan tapoihin silti unohtamatta omia tapojaan tai kulttuuriaan.
Ei voi tietenkään yleistää mutta en ehkä haluaisi poikieni vaimoiksi tiettyistä kulttuuri taustoista tulevia ihan vaan siitä syystä että heidän arvomaailmansa ja elämäntapansa on täysin eri kuin minulla.

Aikamoista uutisointia ja tilastojen lukemista. Olisin silti uskonut vielä enemmän rasismia...

Mutta siis jotenkin tuo kysymyksenasettelu ja tulkinta on outo:

"Joka kolmas suomalainen ajattelee, että lähisukulaisen avioituminen afrikkalaisen kanssa ei olisi kovin tai lainkaan mieluinen tapahtuma. Valkoinen amerikkalainen taas kelpaisi miltei sukuun kuin sukuun."

Varmasti tositilanteessa ratkaisevampaa olisi millainen se ihminen olisi. Jos se valkoinen amerikkalainen olisi kriminaali tai jos se se mustalla afrikkalaisella olisi korkeakoulututkinto?

Koska mustan afrikkalaisen kanssa avioliitossa olevista suomalaisista valtaosa on naisia, voitaneen tätä asiaa käsitellä siitä näkökulmasta, että kuinka mieluisaa se tyttölapsen vanhemmille on. No minä ainakin olisin iloinen jos tytölläni olisi fiksu ja koulutettu afrikkalainen musta mies. Paljon mieluisampaa olisi se kuin se, että mies olisi suomalainen luuseri. Mutta en mä ehdointahdoin olis iloinen ihan vaan siksi, että se on musta afrikkalainen.

Ja sanoisinpa, että olisin alunperin jopa lievästi skeptinen, jos ainoa tieto mitä saisin olisi se, että tyttöni mies on musta afrikkalainen. On kuitenkin tilastollisesti todennäköisempää, että kyseinen mies olisi vähn koulutettu. Mustista afrikkalaisista kuitenkin niin pieni osa on niitä korkeastikoulutettuja. Toisaalta luulenpa, että ne mustat afrikkalaiset joita tyttöni tapaa, ovat lähinnä niitä korkeastikoulutettuja. Eipä ne savannikylien lukutaidottomat paljoa kansainvälisissä firmoissa toimihenkilöhommissa huseeraa...

Tässä käytin vertailuna vain koulutusta, samonmoisia tilastoihin perustuvia yleistyksiä voidaan tehdä esimerkiksi siinä, kuinka todennäköisesti mies tekee väkivaltaa vaimolleen. Tässä tapauksessa valkoinen suomalainen mies olisi tilastollisesti aikamoinen riski...

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="mä";25046503]
Ei voi tietenkään yleistää mutta en ehkä haluaisi poikieni vaimoiksi tiettyistä kulttuuri taustoista tulevia ihan vaan siitä syystä että heidän arvomaailmansa ja elämäntapansa on täysin eri kuin minulla.[/QUOTE]

Niinpä. En minäkään haluaisi, että lapseni naisivat esim. äärimuslimin tai vanhoillislestadiolaisen, homofoobikon tai äärikapitalistisesti ajattelevan ihmisen. Mutta tämä ei ole rasismia. Jos oletetaan esim. jonkun tuntemattoman iranilaisen olevan äärimuslimi, koska naapurissa asuva Azizkin on, niin se on rasismia.

Ja se on rasismia, jos sanotaan, ettei haluta sukulaisen naivan mustaa afrikkalaista. Silloin henkilöllä on olemassa joku käsitys mustasta afrikkalaisesta, jolla on joitain ei-toivottuja ominaisuuksia, ja tämä yleistetään koskemaan koko mustien afrikkalaisten joukkoa. Oletetaan, että heillä kaikilla on sama arvomaailma ja elämäntapa.

En minäkään ole äärikristitty, vaikka joku toinen valkoinen eurooppalainen on. Enkä myöskään ole kääntynyt muslimiksi, vaikka joku toinen afrikkalaisen nainut olisikin niin tehnyt.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
Ansarikukka: sano muuta!

En tiedä teistä, mutta minusta tämän lehtijutun haastatellun kielenkäytössä on jotakin perin tuttua, ikään kuin jotakin täällä palstalla luettua:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111614764422_uu.shtml

Erikoista, että tutkimuksen tulkinnassa ja täälläkin käydyssä keskustelussa keskitytään mustiin afrikkalaisiin, eikä kaikkein syrjityimpään kansanosaan eli mustalaisiin. Hehän ovat sentään suomalaisia ja tappelivat sodissa niin kuin me muutkin. Miksi heidän syrjimisensä sivuutetaan itsestäänselvyytenä?

Erikoista, että tutkimuksen tulkinnassa ja täälläkin käydyssä keskustelussa keskitytään mustiin afrikkalaisiin, eikä kaikkein syrjityimpään kansanosaan eli mustalaisiin. Hehän ovat sentään suomalaisia ja tappelivat sodissa niin kuin me muutkin. Miksi heidän syrjimisensä sivuutetaan itsestäänselvyytenä?

Ärsyttää se, että olet oikeassa.

Juuri muutama päivä sitten keskustelimme äijän kanssa sodassa taistelleista romaneista, tai mustalaisista, joita he silloin olivat. He ovat olleet Suomessa monta sataa vuotta (kauemmin kuin esim. oma ns. suomalainen sukuni) ja todellakin taistelleet OMAN isänmaansa puolesta. Mutta silti heille ei tunnu löytyvän ihmisarvoa tai edes sen vertaa arvostusta, että heihin yksilöinä edes tutustuttaisiin. Helpompi on tietenkin leimata kaikki kuulopuheiden perusteella.

Tietynlainen "rasismi" on luonnollista ja kaikkiin meihin koodattuna. Vieras asia on epäilyttävä, kunnes siihen tutustuu. Liian moni vain päättää olla tutustumatta.

Ansarikukka: sano muuta!

En tiedä teistä, mutta minusta tämän lehtijutun haastatellun kielenkäytössä on jotakin perin tuttua, ikään kuin jotakin täällä palstalla luettua:

Halla-ahon Facebook-sivulla tappouhkauksia Haloselle | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Niin, no, lähinnä ne tämän tyypin seuraajat ovat samaa tasoa tämän ketjun jankkaajan kanssa. Itse Halla-ahohan ei ole mikään tyhmä mies, vaikken hänen kanssaan samaa mieltä olekaan. Hän sentään pystyy yleensä argumentoimaan järkevästi.

Hyvä kysymys. Ehkä siksi, että nämä rasismikeskustelut tuntuvat aina kääntyvän, etenkin aloittajan puolelta, maahanmuuttoon ja siihen montako miljoonaa maahanmuuttajaa Suomeen tulisi ottaa.

Ehkä romanit kuuluvat suomalaiseen yhteiskuntaan jo niin kiinteästi, että heidän syrjimisellään ei ole enää mitään uutisarvoa. Henkilökohtaisesti tunnen useamman maahanmuuttajan, mutta en yhtään romania ja siksi en osaa oikein asettautua romanin asemaan. Tietenkään se ei tee ennakkoluuloista yhtään sen hyväksyttävämpää. Lisäksi romaniasiain neuvottelukunta saisi olla enemmän esillä.

Totta. Itselläni ei ole samalla tavalla kosketuspintaa tähän kansanryhmään, joten siksi keskustelen afrikkalaisista. Ihmiset ovat todella jo liiankin tottuneita siihen, että romanit elävät marginaalissa. Noloa ja surullista.

Ystävä kallis, älä käytä sivistyssanoja, ne eivät ole persuilla hallinnassa... Kyse kun on sivistyksestä. Käytä heille ymmärrettävämpää kieltä, yksinkertaisia lauserakenteita, joita voit höystää sanoilla saatana ja perkele, silloin viestisi menee perille.

Mites olis tämä? Tässä muutama ärräpää Clint "Äijä" Eastwoodin haastattelusta:

“These people who are making a big deal out of gay marriage?” Eastwood opined. “I don’t give a fuck about who wants to get married to anybody else! Why not?! We’re making a big deal out of things we shouldn’t be making a deal out of.”

“They go on and on with all this bullshit about ‘sanctity’ — don’t give me that sanctity crap! Just give everybody the chance to have the life they want.”

Vähän asian vierestä, mutta persuille olis tässä tujua sanottavaa. Mut ei ne kai tätäkään tajua...

“These people who are making a big deal out of gay marriage?” Eastwood opined. “I don’t give a fuck about who wants to get married to anybody else! Why not?! We’re making a big deal out of things we shouldn’t be making a deal out of.”

“They go on and on with all this bullshit about ‘sanctity’ — don’t give me that sanctity crap! Just give everybody the chance to have the life they want.”

Vähän asian vierestä, mutta persuille olis tässä tujua sanottavaa. Mut ei ne kai tätäkään tajua...

Sisältököyhää, toimisi ehkä kuultuna, luettuna yhtä kiinnostavaa kuin puhelinluettelo.

Kirjota suomee saatana tää on suomi eikä mikää ruottisaatana

Niin, no, lähinnä ne tämän tyypin seuraajat ovat samaa tasoa tämän ketjun jankkaajan kanssa. Itse Halla-ahohan ei ole mikään tyhmä mies, vaikken hänen kanssaan samaa mieltä olekaan. Hän sentään pystyy yleensä argumentoimaan järkevästi.

Juu, en tarkoittanut herra H-a:ta vaan sitä jutussa haastateltua naista, joka oli laittanut kommenttia H-a:n Facebook-sivulle.

Yhteistyössä