"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei välttämättä. Jos itse käyttää ainoastaan kalliita sarjoja, niin usein ei tiedä halvoista sarjoista mitään. Itse kampaajana en esim. ennen tiennyt edullisemmista sarjoista mitään, enkä osannut suositella niitä, koska en tosiaan itse käyttänyt muita kun niitä ns. kalleimpia sarjoja. Nyt olen tutustunut myös edullisempiin vaihtoehtoihin ja osaan niistäkin jotain kertoa, mutta edelleen tiedän eniten juuri niistä kalliista sarjoista ja niiden hyvistä tuotteista.

Vaikka kaikkea ehkä haluaisi kokeilla, niitä ei millään kerkeä kokeilla :)

Tietenkin osaat ammattilaisena kertoa jotain myös halvemmista sarjoista, niiden sisältöhän lukee purkin toisella puolella?
Kai sä nyt olet sen verran opiskellut, että edes pääosin tiedät mitä aineita minkälaiselle hiukselle.

Jos osaamisala on esim. hyvin tarkka, kuten kampaajalla hiukset, oletan kampaajan omistavan myös tervettä mielenkiintoa kaikkeen osaamisalaan liittyvään, eikä vaan siihen "mistä itse tykkää."

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Inci ei kyllä kerro kaikkea, useissa tuotteissa incit on hyvinkin samankaltaisia mutta itse tuote on hyvinkin erilainen. Ja luuletko ihan tosissaan, että kaikki hius/kauneudenhoitoalan ammattilaiset pyörii ympäri kauppoja ja tutkii tuotteiden incilistoja? Niitä tuotteita on tuhansia, ei niitä helvetissä kerkeä kaikkia tutkiskelemaan ihan muuten vaan. Itse en voisi ikinä suositella mitään tuotetta, ellen ole sitä itse kokeillut. Voin sanoa, että joku kehui, mutta oman mielipiteeni muodostan vasta silloin kun itse kokeilen jotain.

No ehkä ammattilaisuus olisi voinut olla myös lainausmerkeissä. Toinen esimerkki: itselläni ei ole ravitsemuspuolen koulutusta laisinkaan, mutta ystävän palveluksena voisin lupautua leipomaan tai kokaamaan jotakin ystävän juhlaan, Jos en haluaisi maksaa aiheutuneita kustannuksia itse laskuttaisin ilman muuta raaka-aineiden ym. kustannukset ystävältä ehkä tilaisin ystävän laskuun ne jostaikin (tai vaihtoehtoisesti kävisin ostamassa ne ystävän kanssa), mutta en olettaisi että hän ostoslistan perusteella osaisi ostaa juuri minun haluamiani raaka-aineita.

Samoin jos kysyn ystävältä neuvoa esim. rakennusmateriaalien valinnasta, hyvin tarkaan selvitän mistä tarkalleen on kyse. Mieluummin otan ystävän mukaan hankkimaan tavaroita tai jos mahdollista pyydän häntä ostamaan/valitsemaan materiaalin minun laskuuni.

Voi luoja että sä jaksat vääntää :) Toivottavasti kukaan ei ikinä erehdy tarjoamaan sulle ystävänpalvelusta.. sä muuten kuulostat aika kauheelta tyypiltä noin niin kuin muutenkin kommenttiesi perusteella..

ps. jos SÄ et tajua ostaa mitä ostoslistassa lukee niin älä oleta muiden olevan yhtä tyhjäpäisiä - tässä oli hei kyse kosmetiikasta, ei avaruustieteestä... gaad..

[QUOTE="airam";25046280]Etpäs kyllä ollut kovinkaan mukava :(
Toisen tärkeä päivä, etkä viitsinyt oikeasti auttaa.
minäkin olen toiselta ammatiltani maskeeraaja ja kyllä silloin jos teen häämeikin jollekin tutulleni niin käymme kyllä yhdessä läpi minun ja meikattavan meikkipussuka, ettei ihan kaikkea tarvitse hankkia. Mitä tuo morsian olisi laadukkaalla ripsiliimalla edes tehnyt vastaisuudessa???
Sitä paitsi kyllä ammattilaisella pitäisi olla taitoa sen verran, että osaisi käyttää myös halpis meikkejä yhdistettynä niihin maskeeraajan omiin meikkeihin mitkä kumminkin aina pitäisi olla mukana.[/QUOTE]

Et sinäkään ole kovin mukava. Tai sitten et vain halua ymmärtää pointtiani. Mutta kerta vielä ihan sinun vuoksesi ;)

- minulla ei ole muita meikkejä kuin omat henk.koht. meikit, jotka EIVÄT SOPINEET morsiamen väreihin

- laadukas ripsiliima nyt vain on ehdoton edellytys ripsien pysymiselle. Sitä en osaa sanoa mitä sen jälkeen olisi sillä tehnyt.

- ehkä sinä olet sitten taitavampi kuin minä, mutta itse en kyllä halvalla vähäpigmenttisellä meikillä saa näyttävää lopputulosta.

Ei kun nimenomaan tarttuu mukaan aina välillä sellaistakin mitä ei itse tule välttämättä käytettyä. Ja esim luomivärejä on kyllä joka lähtöön.

Ja näinhän sitten toki toimii jokainen alan ammattilainen, vaikkei enää alalla toimisikaan. Ja tämähän toki oikeuttaa sinut haukkumaan ap:n ammattitaidottomaksi fuulaksi. Oikein hienoa ja aikuista, hyvä.

[QUOTE="wille";25048081]Et sinäkään ole kovin mukava. Tai sitten et vain halua ymmärtää pointtiani. Mutta kerta vielä ihan sinun vuoksesi ;)

- minulla ei ole muita meikkejä kuin omat henk.koht. meikit, jotka EIVÄT SOPINEET morsiamen väreihin

- laadukas ripsiliima nyt vain on ehdoton edellytys ripsien pysymiselle. Sitä en osaa sanoa mitä sen jälkeen olisi sillä tehnyt.

- ehkä sinä olet sitten taitavampi kuin minä, mutta itse en kyllä halvalla vähäpigmenttisellä meikillä saa näyttävää lopputulosta.[/QUOTE]

Siis eikö mukaan mikään omistamistasi LAADUKKAISTA luomiväreistä sopinut morsiamelle? Kai irtopuuterisi sentään on väritön? Miksei sitä voinut käyttää?

Jos oli sovittu, että morsian ostaa meikit, miksi ap:n olisi tarvinnut raahata omiaan saarelle?

No en ymmärrä miksi alunperinkään sen morsiamen olisi tarvinnut kaikkea ostaa, niinkuin esim. tuota irtopuuteria yms. jos kerran tämä "ammattilainen" oli oikeasti morsiamen ystävä (luulisi siis tietävän jos morsian ei meikkaa, eikä tule tuotetta enää tarvitsemaan).

Voi luoja että sä jaksat vääntää :) Toivottavasti kukaan ei ikinä erehdy tarjoamaan sulle ystävänpalvelusta.. sä muuten kuulostat aika kauheelta tyypiltä noin niin kuin muutenkin kommenttiesi perusteella..

ps. jos SÄ et tajua ostaa mitä ostoslistassa lukee niin älä oleta muiden olevan yhtä tyhjäpäisiä - tässä oli hei kyse kosmetiikasta, ei avaruustieteestä... gaad..

Ehkä sitten niin. Omaa ammattitaitoani ja yleensä muidenkin kuitenkin arvostan sen verran että en oleta että ammattitaidoton automaattiseesti tietää asioita joita tietää ko. asioita opiskellut. Ehkä minä olen typerä jos en olisi suostunut siihen että tilaaja tässä tapauksessa morsian tarvikkeet hankkii vaan olisin luottanut omaan osaamiseeni enemmän. Asioista kannattaa keskustella etukäteen ja sopia sopimuksen ehdot tarkasti. Tilaajan vika ensisijaiseti huolehtia että sopimus on kaikilta osin selvä, ko. sopimusta en olisi hyväksynyt sen paremmin morsiamena kuin maskeerajanakaan
P.s. Paljonkin käytän ystävien apua ja minulta kysytään neuvoa asioissa jotka ovat omaa osaamistani. Ystävät ovat tyytyväisiä kun luotan heidän ammattitaitoonsa sekä omaani.

No en ymmärrä miksi alunperinkään sen morsiamen olisi tarvinnut kaikkea ostaa, niinkuin esim. tuota irtopuuteria yms. jos kerran tämä "ammattilainen" oli oikeasti morsiamen ystävä (luulisi siis tietävän jos morsian ei meikkaa, eikä tule tuotetta enää tarvitsemaan).

Eli onko sun mielestä nyt sitten ap:n vika, että morsian ei noudattanut ostoslistaa, vaan ostin jotain halpismeikkejä, joilla meikistä ei tullut kaunista?

Siis eikö mukaan mikään omistamistasi LAADUKKAISTA luomiväreistä sopinut morsiamelle? Kai irtopuuterisi sentään on väritön? Miksei sitä voinut käyttää?

No ei sopinut ei. Morsiamella on erittäin "roikkuvat" liikkuvat luomet, minun luomiväreissäni on helmiäistä. Toiseksi - morsiamelle sopivat kylmät värit, minun värini taas ovat lämpimät. Ts. omat värini ovat beige/ruskean sävyt ja morsiamelle taas esim. liila ja harmaa sopivat todella hyvin.

Irtopuuterini on värillistä.

Miksi sinä olet ottanut asiaksesi mollata minua pitkin tätä ketjua? Nuo ammattitaidottomaksi solvaamisesi tuntuvat melko kurjalta.

Mistä sinä olet saanut sellaisen käsityksen ettei morsian meikkaa?

Nyt solvaamisesi ulottuu jo ystävyyteenikin, miksi sinä Scindapsus olet niin vihainen?

[QUOTE="wille";25048226]
Miksi sinä olet ottanut asiaksesi mollata minua pitkin tätä ketjua? Nuo ammattitaidottomaksi solvaamisesi tuntuvat melko kurjalta.[/QUOTE]

Mä en myöskään ymmärrä tätä aggressiivista asennetta täällä sua kohtaan. Sinä et kuulemma ole oikeasti morsiamen ystävä, olet ammattitaidoton, ja on TODELLA outoa, ettet omista valtavaa arsenaalia meikkejä, joita et itse käytä.

Siis mitä ihmettä?

Sen siita saa kun yrittaa auttaa, ensin morsian suuttuu ja sitten viela palstalaiset mollaavat. Morsian tassa oli typera. Laadukkaita meikkeja loytyy toki muiltakin sarjoilta, mutta ap. teki oman listansa, jotta morsiamen on ne helppo loytaa.

[QUOTE="fifiia";25048196]Ehkä sitten niin. Omaa ammattitaitoani ja yleensä muidenkin kuitenkin arvostan sen verran että en oleta että ammattitaidoton automaattiseesti tietää asioita joita tietää ko. asioita opiskellut. Ehkä minä olen typerä jos en olisi suostunut siihen että tilaaja tässä tapauksessa morsian tarvikkeet hankkii vaan olisin luottanut omaan osaamiseeni enemmän. Asioista kannattaa keskustella etukäteen ja sopia sopimuksen ehdot tarkasti. Tilaajan vika ensisijaiseti huolehtia että sopimus on kaikilta osin selvä, ko. sopimusta en olisi hyväksynyt sen paremmin morsiamena kuin maskeerajanakaan
P.s. Paljonkin käytän ystävien apua ja minulta kysytään neuvoa asioissa jotka ovat omaa osaamistani. Ystävät ovat tyytyväisiä kun luotan heidän ammattitaitoonsa sekä omaani.[/QUOTE]

Onpa sinulla virallisia termejä :) En ole koskaan ajatellut että ystävänä minun pitäisi vaatia oikein sopimusehdot tarkasti paperille ja että oikein tilaaja :) tuo oli aika hauska ajatus.

Blascoa vastaava, mutta paljon halvempi sarja on Grimas.
Ei mitkään hulppeat pakkaukset(joka ei tietenkään pitäisi olla pääasia meikeissä), mutta pigmentit, pysyvyys ja tuotteet kunnossa.

Sarja on alunperin alkanut turvallisen kasvomaalimeikin tarpeesta, jolloin kehitettiin täysin myrkytön sarja(jota on edelleen).
Nykyään tässä ammattilaisten suosimassa sarjassa on teatterimeikit, erikoisefektit, normaalit ehostustarvikkeet, kasvomaalit, ripsiliimat, ripset ja kaikki mitä meikkaukseen tai maskeeraukseen tarvitsee.

Hinnoista sen verran että mm. 75 ml meikkivoide purnukka maksaa kuluttajalle 10,50e.

Mä en myöskään ymmärrä tätä aggressiivista asennetta täällä sua kohtaan. Sinä et kuulemma ole oikeasti morsiamen ystävä, olet ammattitaidoton, ja on TODELLA outoa, ettet omista valtavaa arsenaalia meikkejä, joita et itse käytä.

Siis mitä ihmettä?

No joo, olen kieltämättä itsekin aika yllättynyt. Mutta en minä kovasti näistä loukkaannu :) Ihmettelen vain että miten minä yhtäkkiä olen ammattitaidoton ja sen päälle huono ystävä. Yritin vain auttaa. Mutta no, tämmöistä tämä on. Joku tuolla osuvasti totesikin että jos ap. olisi morsian joka kertoo tarinan toisenpuolen niin hän saisi samanlaisen ryöpyn osakseen :)

Eipä mitään, taidan lähteä tästä lenkkeilemään ihanan kirpeään iltaan - ihan ilman meikkiä ;)

[QUOTE="wille";25048253]Onpa sinulla virallisia termejä :) En ole koskaan ajatellut että ystävänä minun pitäisi vaatia oikein sopimusehdot tarkasti paperille ja että oikein tilaaja :) tuo oli aika hauska ajatus.[/QUOTE]

Kyllä minä koen itseni "tilaajaksi" pyydän palveluja sitten ystävältä ystävän palveluina tai teen palveluiden ostoa virallisemmin. Lahjat ovat sitten erikseen.

[QUOTE="fifiia";25048269]Kyllä minä koen itseni "tilaajaksi" pyydän palveluja sitten ystävältä ystävän palveluina tai teen palveluiden ostoa virallisemmin. Lahjat ovat sitten erikseen.[/QUOTE]

Huomaa, että ap ei pyytänyt mitään maksua avustaan, kyseessä ei ollut palvelun ostaminen. Aika outoa olisi ollut, jos kirjallista sopimusta olisi alettu tekemään, vain koska morsian pyysi hyvää ystäväänsä meikkamaan hänet. :D

[QUOTE="wille";25048226]No ei sopinut ei. Morsiamella on erittäin "roikkuvat" liikkuvat luomet, minun luomiväreissäni on helmiäistä. Toiseksi - morsiamelle sopivat kylmät värit, minun värini taas ovat lämpimät. Ts. omat värini ovat beige/ruskean sävyt ja morsiamelle taas esim. liila ja harmaa sopivat todella hyvin.

Irtopuuterini on värillistä.

Miksi sinä olet ottanut asiaksesi mollata minua pitkin tätä ketjua? Nuo ammattitaidottomaksi solvaamisesi tuntuvat melko kurjalta.[/QUOTE]

Minusta taas on hyvin kurjaa, että sinä lyttäät täällä omalla "ammattilaisstatuksellasi" ystävääsi, joka typeränä meni luottamaan "ammattitaitoosi" niinkin tärkeänä päivänä kuin hääpäivänä ja joutui pettymään. Haukut täällä ystäväsi ostamia meikkejä, mutta et tunnu itsekään tietävän sen paremmin nykyisten markettimeikkien tasosta.

Minulla on muuten itsellänikin raskaat luomet ja käytän helmiäissävyjä, enkä ole jumiutunut käyttämään vain kylmiä/lämpimiä sävyjä. Todennäköisesti sille ystävällesi olisi siis sopineet myös sinun luomivärisi, jos kerran koemeikkikin on ollut ihan onnistunut.

Minusta taas on hyvin kurjaa, että sinä lyttäät täällä omalla "ammattilaisstatuksellasi" ystävääsi, joka typeränä meni luottamaan "ammattitaitoosi" niinkin tärkeänä päivänä kuin hääpäivänä ja joutui pettymään. Haukut täällä ystäväsi ostamia meikkejä, mutta et tunnu itsekään tietävän sen paremmin nykyisten markettimeikkien tasosta.

Minulla on muuten itsellänikin raskaat luomet ja käytän helmiäissävyjä, enkä ole jumiutunut käyttämään vain kylmiä/lämpimiä sävyjä. Todennäköisesti sille ystävällesi olisi siis sopineet myös sinun luomivärisi, jos kerran koemeikkikin on ollut ihan onnistunut.

Mun mielestä ap ei täällä lyttää ystäväänsä, vaan halusi purkautua tästä ikävästä tapahtumaketjusta, joka alkoi siitä, kun ap huomasi, ettei ystävä ollut ostanut meikkejä, jotka ap oli pyytänyt häntä hankkimaan.

Sen sijaan minusta vaikuttaa siltä, että aika moni täällä lyttää ap:ta, ihan häpeilemättä.

Tää on oikeasti aika hyvää viihdettä :D Ei tää tyyppi voi hei olla tosissaan, lukekaa nyt tätä:

Minusta taas on hyvin kurjaa, että sinä lyttäät täällä omalla "ammattilaisstatuksellasi" ystävääsi, joka typeränä meni luottamaan "ammattitaitoosi" niinkin tärkeänä päivänä kuin hääpäivänä ja joutui pettymään.

Joutui pettyy kun ITSE mokasi vaikka selkeät ohjeet oli annettu :)

Hei mee nyt oikeesti hoitoon, sun jutut on tosi kipeitä...

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Tää on oikeasti aika hyvää viihdettä :D Ei tää tyyppi voi hei olla tosissaan, lukekaa nyt tätä:

Minusta taas on hyvin kurjaa, että sinä lyttäät täällä omalla "ammattilaisstatuksellasi" ystävääsi, joka typeränä meni luottamaan "ammattitaitoosi" niinkin tärkeänä päivänä kuin hääpäivänä ja joutui pettymään.

Joutui pettyy kun ITSE mokasi vaikka selkeät ohjeet oli annettu :)

Hei mee nyt oikeesti hoitoon, sun jutut on tosi kipeitä...

:stick:

Yhteistyössä