[QUOTE="vieras";25076739]
Toisaalta joskus olen ihmetellyt itsekin esimerkiksi sitä, että yksilapsisessa perheessä, joka asuu ihan palveluiden äärellä, pidetään autoa vaikka rahat ei meinaa riittää edes elämiseen. Mun mielestä lyhyt kauppa- tai työmatka kannattaa kulkea kävellen tai pyörällä ihan liikunnankin vuoksi. Mä menisin yhden lapsen kotiäitinä ihan mielelläni kauppaan kävellen, jos se vaan olisi kävelymatkan päässä, saisi samalla kerralla hoidettua lapsen ulkoilun, ostokset ja itselle lenkin

Jos nuo kaikki tekisi erikseen, aikaa menisi paljon enemmän.[/QUOTE]
Eipä sitä ulkopuolinen aina ymmärräkkään. Olen kotihoidontuella ja rahat vähissä. En tosin joudu mistään luopumaan auton takia, olemaan vain tosi laskelmoiva ja säästäväinen.
Asun keskustassa, ihan kaikki tarpeellinen on lähellä.
Mutta, sukulaiseni, tätini, asuu tässä "lähellä" mutta sinne ei kulje mitään bussia. Kävellen on pysäkiltä liian pitkä matka, kun ei pääse kuin puoleen matkaan. Kesällä pääsisi pyörällä mutta se on vain kesällä. Haluan kuitenkin pitää yllä tätä sukulaissuhdetta. Vierailenkin normaalisti 2 kertaa viikossa, talvella kun on lumenluontia, keväällä maatöitä, kesällä samoja ja syksyllä syksyn hommia ja kiirettä niin 4-5:kin kertaa viikossa. Toisaalta kun autan töissä, saan ruokaa, siis ollessani siellä ja mukaani. Kesällä marjoja ja perunoita ja mehuja, syksyllä omenoita yms.
Plus että oma äiti asuu 100km:n päässä ja kyllä sekin kaivelee jos ei koskaan näe. Näissä asioissa en halua olla muiden kyydityksien varassa.