Miksi te kotona istuvat vanhemmat viette lapsenne tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mur";25132341] Jos näitä äitejä löytyy enemmänkin, en ihmettele ettemme saa tytärtä lähitarhaan. Tilaa kyllä ihan varmasti löytyisi, jos kaikki nuo laiskat ämmät hoitaisivat itse lapsensa kotona. Onko tuollainen yleistäkin?[/QUOTE]

Uskaltaakohan sitä edes kertoa, että se on TODELLA yleistä

[QUOTE="vieras";25134563]Meillä on samasta syystä 0-3-vuotiaiden ryhmäkoko 15 ja 3-5-vuotiaiden 25. Virikelapset otetaan ylimääräisinä ryhmiin kun ovat alle 7h/pvä hoidossa.

Teksiin aika paljon, ettei lapsen tarttisi olla sellaisissa oloissa, mutta töissä on käytävä. Kuka hullu vie vapaaehtisesti tuollaisiin ryhmiin jos on esim. itse vauvan kanssa kotona?[/QUOTE]

Oh, olen niin onnellinen että lasteni ei tarvinnut nähdä koskaan tuollaista hulluutta. Ovatkin päiväkotilapsiin verrattuna aivan eri maata, upeasti käyttäytyviä.

Poikakaan ei ole lyönyt kuin hätätilassa toisin kuin päiväkodissa olevat pojat, jotka mäiskivät vähintään kaksi kertaa päivässä toista lasta.

[QUOTE="heh";25135889]Uskaltaakohan sitä edes kertoa, että se on TODELLA yleistä[/QUOTE]
Noin 3% kaikista hoidossa olevista lapsista on tällä seudulla kuulemma virikelapsia. Muut hoidossa "oikeista" syistä - vanhemmat töissä tai opiskelemassa, lapsella kuntoutuksen tai kielen oppimisen tarvetta, vanhemmalla sairaus, lapsi hoidossa lastensuojelullisista syistä.

Ei siis ehkä ihan niin yleistä mitä kuvitellaan.

Noin 3% kaikista hoidossa olevista lapsista on tällä seudulla kuulemma virikelapsia. Muut hoidossa "oikeista" syistä - vanhemmat töissä tai opiskelemassa, lapsella kuntoutuksen tai kielen oppimisen tarvetta, vanhemmalla sairaus, lapsi hoidossa lastensuojelullisista syistä.

Ei siis ehkä ihan niin yleistä mitä kuvitellaan.

Noista moni syy voitaisiin hoitaa rasittamatta mammuttiaudista kärsivää päivähoitoa.

[QUOTE="heh";25135990]Noista moni syy voitaisiin hoitaa rasittamatta mammuttiaudista kärsivää päivähoitoa.[/QUOTE]
Varmaan, mutta minkäs teet kun ainoa tarjottu apu on usein päiväkotipaikka. Ei kuntia kiinnosta miettiä sen enempää, kun helppo ratkaisu on olemassa.

[QUOTE="vieras";25134563]Meillä on samasta syystä 0-3-vuotiaiden ryhmäkoko 15 ja 3-5-vuotiaiden 25. Virikelapset otetaan ylimääräisinä ryhmiin kun ovat alle 7h/pvä hoidossa.

Teksiin aika paljon, ettei lapsen tarttisi olla sellaisissa oloissa, mutta töissä on käytävä. Kuka hullu vie vapaaehtisesti tuollaisiin ryhmiin jos on esim. itse vauvan kanssa kotona?[/QUOTE]

Meillä tuon tytön ryhmässä on about 12 lasta, ei paha mielestäni. Kerhossa lapsia 2 vähemmän oli ryhmässä.

[QUOTE="heh";25135919]Oh, olen niin onnellinen että lasteni ei tarvinnut nähdä koskaan tuollaista hulluutta. Ovatkin päiväkotilapsiin verrattuna aivan eri maata, upeasti käyttäytyviä.

Poikakaan ei ole lyönyt kuin hätätilassa toisin kuin päiväkodissa olevat pojat, jotka mäiskivät vähintään kaksi kertaa päivässä toista lasta.[/QUOTE]

Justiinsa... Ei mun lapsuudessani käytöstavat ollut kiinni siitä kävikö kerhossa, tarhassa vai oliko vain kotona ennen koulua.

Yhteistyössä