Mua nauratti tänään kauheasti kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tollasissa tilanteissa sen kyllä huomaa, että onko kyse tossun alla olemisesta vai muusta. Ei tarvi olla edes lähiomaisten alkoholi taustaa sen vaistoakseen.

Ja noita näkee aika paljonkin, kun nainen tamppaa miestä kunnolla.
Jos ap:n tarinassa kyse olisi ollut vaikka kolmesta makkarapaketista eikä kaljoista, niin olisiki mies sillon ollut ahne tms. ?

Niin tai ehkä makkarapäissään (verensokeri koholla) mies olisi ajanut ihanan vaimon ja lapset kylmään yöhön? Siinä vaimolle syy raivota makkaroista.

ittekin elänyt alkkisäidin knssa enkä silti tunnista kaikkia alkkiksia. Ja tosiaankaan alkoholismi EI näy päältä aina. on paljon ns paremmin koulutettujakin, esim koulun rehtoreita jotka ovat alkkiskia eikaä sitä tiedä kuin läheiset.

[QUOTE="eeee";25142145]No jos vaimo on se joka maksaa niin saa itse päättää mitä maksaa.[/QUOTE]
Ihan niinkuin anoppi joka maksaa kaiken... miehensä rahoilla tosin.
Anoppi ei käy töissä vaan lusmuaa kotona ja työssäkäyvä ukkonsa joutuu pyytämään anopilta tupakkarahaa koska miehen palkka menee anopin tilille.

Mun mies on varmasti monen mielestä nössö, ja aivan hyvin voisin kaupassa rähjätä jostain ostoksesta ja pistää miehen viemään sen pois. Silti minä olen se, joka oon saanut turpaani mieheltä. Musta ei päällepäin usko, että olen kokenut perheväkivaltaa. En ole millään lailla alistuvainen ja arka. Ulkoinen olemus ei aina kerro totuutta.

Tässä tapauksessa mies kyllä maksoi ne ostokset.

Ja voi perkele mikä sotku tästä aloituksesta tuli :headwall: Pitäis kai vaihtaa jollekkin miesvaltaiselle palstalle niin ei jokaista saakelin sanaa ymmärrettäisi tahalteen väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja nössön munamiehen akka;25142197:
Mun mies on varmasti monen mielestä nössö, ja aivan hyvin voisin kaupassa rähjätä jostain ostoksesta ja pistää miehen viemään sen pois. Silti minä olen se, joka oon saanut turpaani mieheltä. Musta ei päällepäin usko, että olen kokenut perheväkivaltaa. En ole millään lailla alistuvainen ja arka. Ulkoinen olemus ei aina kerro totuutta.

Teillä lienee loistava suhde =)
En kuitenkaan vähättele perheväkivaltaa millään lailla.

Mä oon just semmonen ihminen, joka on aikanaan saanut aikaan kunnon kauppaväännöt. Ei siihen ole kaljaa tarvinnut, joku sipsipussikin on riittänyt. Eli jotkut ne vaan riitelee asiasta kuin asiasta. Nykyään naurattaa, että mitä hittoa sitä on aikoinaan raivonnut, kukanenkin ostaa mitä haluaa.

Kuulostaa, että akkaa on ottanut päästä, kun ei ite pääse mukaan kaljakinkereihin.

ittekin elänyt alkkisäidin knssa enkä silti tunnista kaikkia alkkiksia. Ja tosiaankaan alkoholismi EI näy päältä aina. on paljon ns paremmin koulutettujakin, esim koulun rehtoreita jotka ovat alkkiskia eikaä sitä tiedä kuin läheiset.
Riippuu missä pisteessä alkoholismia ollaan..kyllä se aika helposti näkyy jossain vaiheessa...

Mun mielestä tossa ei ole mitään hauskaa.Pelkästään surullista.Enkä mä ajattelis,että se mies on mikään alkoholisti tuon perusteella vaan oikeasti oisin pahoillani siitä,että joutuu tuollaisen ihmisen kanssa elämään.Ihan näin tämän yhden tilanteen perusteella siis.Kotiolojen todellisuudestahan me ei täällä mitään tiedetä,mutta ap:n kertoman mukaan niin sympatiat sille miehelle täältä.

Ja nyt hävettää kyllä sanoa,että raskaushuuruissani höyrysin kyllä miehelle,että se on s*atanan sika,jos kehtaa glögiinsä lämmikettä lorauttaa.. :D Harmitti kun en itse saanut lämmikettä.. *jupinaa* Seuraavana iltana mies sai glöginsä ihan lämmikkeen kanssa ja vieläpä minun tarjoamana. :D

No tätä mä tarkoitin. Että vaikka on kuinka kovat kokemukset takana alkoholisti läheisestä niin ei silti voi tunnistaa kaikkia alkoholisteja. Ei ollut tarkoitus nauraa aloittajan kärsimyksille

oho. no joo, itsekään en kyllä pidä siitä että mies kuluttaa perheen yhteisiä rahoja tarjoamalla alkoholia vieraille . kun sitä rahaa ei liikaa ole. ja alkoholin kanssa usein on niin että niin paljon menee kuin sitä on. en esim. tykkää että varakas isänsä juo meillä ja mies tarjoaa kuin rahaa olisi ryypättäväksi.

mutta aika kärkäs sananvaihto tuon ikäisiltä ja kkolmesta pullosta. Luulen että meillä jo viisikymppisenä on tarjota vieraille yhdet oluet, kun lapset täysi-ikäisiä.

Moni mies ( ja nainen) voi olla selvinpäin kiltti, ihana, hyväkäytöksinen, tossukka jne, mutta yksi tai kaksi kaljaa voi silti johtaa alkoholistilla pitkään juomaputkeen ja väkivaltaan, jos se on humalassa tapana.

Tällaiset asiat EIVÄT TODELLAKAAN näy päällepäin.

itse seurustelin neljä vuotta alkoholistin kanssa. Ja kukaan ei tunnistanut tästä miehestä sitä ulkonäön perusteella. Jopa miehen äidille asia tuli yllätyksenä kun tuli kysymään miksi miehen jätin

Siis ei halvatta!! Kyllä täällä taas ois toinen meininki, jos se olisikin se mies, joka ois vaimollensa jostain tavaroista huutanut, ja vaatinut palauttamaan. Varmaan joku jo onkisi osoitetta selville, ja olis soittamassa poliiseja paikalla, koska eukko rukka saa selkäänsä.
Mutta kun huutaja onkin nainen, niin eihän se voi ilkeä olla, vaan mies on varmaan juoppo :O Ei juma tätä palstaa.
Ja yks saakulin isoäiti luulee kaiken tietävänsä!
Missäs ihmeessä se Gloria mainitsi, että ainut hänen näkemänsä juoppo oli isä, kun siitä nyt piti piikitellä? Kyllä kuule jos 15 vuotta kattelee jommankumman / kummankin vanhemman juomista, niin on hyvin oletettavaa, että siellä kotona on rampannut yks sun toinenkin juoppo. Ja mainitsihan hän "juopporemmistä", joka aika selkeesti viittaa laajemmalle, kuin pelkkään isään.

Mun on pakko puuttua tähän. Vaikken Paikalla ollut niin voin sanoa et hyvinkin voisi kuulostaa meidän vanhuksilta, ja isäni on alkoholisti joka syö läkkeitä mut kuvittelee ettei tartte niit ja sit taas mennään. Ja meidän mutsi pitää sille aka kovaa komentoa koska pakko.

Koska paikalla en ollut niin en tiedä millainen tunnelma mut oikeasti teist kukaan ei uskois meidän isäst et se on alkkis ja hakannu niin vaimon kuin meidät lapsetkin aikoinaan. Enään ei uskalla.

Ja mä arvasin tän, että täällä otetaan tämä alkoholismi esiin. Mä olen alkoholistin tytär. Se mies ei todellakaan ollut sellainen, joka yhden saunakaljan jälkeen ajaa vaimon ja lapset pihalle.

niin olen minäkin, mut en mä kyllä silti osaa vilkasemalla sanoo ketä on alkoholisti ja ketä ei. äiti sai myös isältä monesti kovaa kyytiä selkäänsäkin, ja en osaa kyllä näitäkään miehiä vilkaisulla erottaa.. ne on aina niitä, joista vähiten semmoista odottaa. meidänkin isä on lähihoitaja, ja todella rauhallinen ja mukava tyyppi, ettei koskaan IKINÄ uskoisi, että vetää kaljaa joka päivä, ja hakkas vaimoaan, mut siis ei siinä mitään jos sulla joku omituinen kyky on sanoa heti mimmoinen ihminen on, kun näet sen ohimennen kaupan kassajonossa..

Ja mä arvasin tän, että täällä otetaan tämä alkoholismi esiin. Mä olen alkoholistin tytär. Se mies ei todellakaan ollut sellainen, joka yhden saunakaljan jälkeen ajaa vaimon ja lapset pihalle.

Sä et voi sitä tietää. Kaikki alkoholistit ei ole samanlaisia. Toiset käyttäytyy erilailla kun toiset, ja toisilla ilta todellakin voi lähteä lapasesta yhden kaljan jälkeen, sen kaljan jälkeen tarvitaan viä toinen taikka siirrytään vahvempiin juomiin...ei voi tietää. Mä tunnen alkoholistin josta kukaan ei usko että hän on alkoholisti koska se "näyttää niiiiiiiiin kiltiltä ja on niiiiiiiiiin mukavakin".

Sä et voi sitä tietää. Kaikki alkoholistit ei ole samanlaisia. Toiset käyttäytyy erilailla kun toiset, ja toisilla ilta todellakin voi lähteä lapasesta yhden kaljan jälkeen, sen kaljan jälkeen tarvitaan viä toinen taikka siirrytään vahvempiin juomiin...ei voi tietää. Mä tunnen alkoholistin josta kukaan ei usko että hän on alkoholisti koska se "näyttää niiiiiiiiin kiltiltä ja on niiiiiiiiiin mukavakin".

Näin ja tuohon kun vielä sotketaan lääkitys, niin alkaa oikein supershow.

Yhteistyössä