Onko muita, jotka kehtaavat tunnustaa olevansa sinisilmäinen / hyväuskoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Olen siis joissain asioissa lapsellisen hyväuskoinen. Uskon kaikista aina hyvää, enkä muuta mielipidettäni ennen kuin toisin todistetaan. En siis ole tyhmä, ajattelen vain kaikesta positiivisesti.

Työpaikallani tämä ominaisuuteni aiheuttaa naisissa omituisen reaktion. Tuntuu kuin he olisivat kateellisia minulle. Miehet taas tuntuvat pitävän minusta ja isällisesti naureskelevat minulle. Saan kuitenkin myös arvostusta, koska osaan työni ja näytän myös osaamiseni muille.

Onko täällä muita samanlaisia, jotka ovat kokeneet vastaavaa?

Minäkin olen, vaikka usein luulenkin olevani oikein ihmistuntija. Minun on todella vaikea uskoa kenestäkään pahaa.

Minä olen tosin huomannut ihan erilaisia reaktioita sinisilmäisyyteeni, naiset pitävät harmittomana ja mukavana, sellaisena jolle voi uskoutua mistä aiheesta tahansa. Miehet pitävät todella tyhmänä ja avuttomana - ehkä se on tuota kuvailemaasi isällisyyttä, mutta se on aika raivostuttavaa.

Olen sillä tavoin sinisilmäinen, että kasvotusten minua on varmasti tosi helppo pettää ja vedättää, mutta kun tilanne on ohi, tulee se mietintävaihe, jossa hälytyskellot soivat. Minun on myös hyvin vaikea sanoa ei. Olen kiltti.

Tuo kuvaus oli minuakin hyvin ilmentävä. Sinisilmäisyydestä ja herkkäuskoisuudestani en kuitenkaan halua luopua, vaikka usein vedetään niiden takia vähän "alta lipan".

Työni luonne vaikeiden kehitysvammaisten parissa kovettaa ja kyynistää useimmat. Omaa herkkyyttäni ja kykyäni asettua vastapuolen asemaan en halua menettää, vaikka uskoni hyvyyteen on usein saanut koviakin kolauksia. Koska alallani heikomman pomottaminen ja pompottaminen on niin tavallista. Ihmiset ovat oikeesti välillä aika piruja toisilleen.

Sitäpaitsi, eikö se, että ei esimerkiksi usko kaikkea kuulemaansa, kun ihmisiä arvostellaan, ole hyvä ominaisuus, koska ennakkokäsitykset liian usein harhauttavat. Täytyy tutkailla itse ihmiset ja muodostaa täysin oma käsitys heistä.

minä myönnän. mieheni "nukkui" tai nukkui samassa sängyssä toisen naisen kanssa, ja mä en tiedä uskonko vai en. mies ei oo pettäjä tyyppiä, ja inhoo pettäjiä, ja omien sanojensa mukaan ei ole koskaan ketään pettänyt. mutta en tiedä luotanko vai en. mulla on semmonen tilanne ku joissain animaatioissa/piirretyissä, että enkeli ja piru tappelee keskenään olkapäällä.. työn puolesta en osaa sanoa, mutta näin muuten elämässä oon kyllä sinisilmäinen.. ilmeisesti..

[QUOTE="vieras";25173710]Mua ärsyttää sinisilmäiset ihmiset. En tiiä miksi, mutta näin on..[/QUOTE]

Näin olen minäkin ymmärtänyt töissä, sinisilmäisyyteni ärsyttää. Mutta vain naispuolisia työkavereita.

minä myönnän. mieheni "nukkui" tai nukkui samassa sängyssä toisen naisen kanssa, ja mä en tiedä uskonko vai en. mies ei oo pettäjä tyyppiä, ja inhoo pettäjiä, ja omien sanojensa mukaan ei ole koskaan ketään pettänyt. mutta en tiedä luotanko vai en. mulla on semmonen tilanne ku joissain animaatioissa/piirretyissä, että enkeli ja piru tappelee keskenään olkapäällä.. työn puolesta en osaa sanoa, mutta näin muuten elämässä oon kyllä sinisilmäinen.. ilmeisesti..

Minun sinisilmäisyyteni ei kyllä ihan noin pitkälle mene. Minusta jo se että miehesi nukkui samassa sängyssä toisen kanssa, on pettämistä.

[QUOTE="a.p";25173887]Näin olen minäkin ymmärtänyt töissä, sinisilmäisyyteni ärsyttää. Mutta vain naispuolisia työkavereita.[/QUOTE]

Se ei todellakaan ole kateellisuutta, vaan kaukana siitä. Pidän sinisilmäsiä jotenkin "yksinkertasina" ja helposti kusetettavina, jotka eivät näe realiteetteja, vaan elävät jossain ihme pumpulimaassa

[QUOTE="a.p";25173892]Minun sinisilmäisyyteni ei kyllä ihan noin pitkälle mene. Minusta jo se että miehesi nukkui samassa sängyssä toisen kanssa, on pettämistä.[/QUOTE]

niin se toisaalta on minunkin mielestäni.. hmm.. en tiedä.. en oo tätä asiaa ihan loppuun asti käsitellyt.. tää on miehen kanssa vähän vaiheessa..

[QUOTE="minä";25173519]Olen siis joissain asioissa lapsellisen hyväuskoinen... ...Työpaikallani tämä ominaisuuteni aiheuttaa naisissa omituisen reaktion. Tuntuu kuin he olisivat kateellisia minulle...[/QUOTE]

Sinisilmäisyytesi on lähinnä säälittävää jos oikeasti luulet että joku olisi tästä ominaisuudestasi kateellinen.

Yhteistyössä