Kun lapsi vaan pelais ja pelais ja pelais eikä muusta puhu kun pelaamisesta jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelaajalapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelaajalapsi

Vieras
Ja kyseessä 7v poika!
Ja omastani puhun!

Ollaan aina oltu tosi tiukkoja pelaamisen kanssa.
Pienempänä ei ollu kiinnostunu, mut olisko ollu 4 tai 5v kun ekan kerran pelas kummisetänsä kans jotain lastenpeliä pleikkarilla tai tietokoneella ja siitä se sit lähti, oikeesti kerrasta koukussa!!!

Koskaan ei ole saanut pelata miten haluaa, sillointällöin ollut "bonuspäiviä" et saanut pelata esim.30min, mut muuten on ollut sellainen nyrkkisääntö et tunti viikonlopussa. Lapsi voi sen jakaa vaikka et la30min ja su 30min tai tunti putkeen jompana kumpana päivänä.

Ollaanko liian tiukkoja?!

Oikeesti kun lapsi ei mistään muusta puhu kun pelaamisesta!!! Mummulassa istuu heti tietokoneelle pelaamaan angry birdsiä tai jotain vastaavaa ja kun tullaan kotiin ja alkaa mankua pelaamista, sanon, et pelikiintiö on todellakin täynnä ja siitä alkaa poru kun ei koskaan saa pelata??!!

Mä en osaa kirjottaa, mut oon tosi huolissani kohta kun ei mistään muusta puhu tai piirrä tai kiinnostu kun halvatun peleistä!! Hukkaan kohta koko pleikan ja tietokoneen!! Ärsyttää se jokapäiväinen mankuminen pelaamisesta vaikka tasan tietää miten meillä toimitaan!!

Auttakaa mua, mitä mä tuon lapsen kanssa teen?! :/

Onko se oikeastaan iso ongelma, jos lapsi kuitenkin leikkii ja tekee muutakin? ½ tuntia päivässä ja viikonloppuna tunti päivässä on minusta sopiva määrä.

No tunti viikossa on kyllä sen verran vähän, että ihmettelen, miksi sitten annatte ollenkaan pelata? Pelaamisestahan tulee tuolla tavalla aivan valtavan iso juttu lapselle. Toki on hyvä muistaa, että 2h ruutuaikaa vuorokaudessa alkaa olla maksimi, kertyipä se sitten pelaamisesta tai telkkarin katsomisesta. Meillä on lapsilla sääntönä, että ENSIN ulkoillaan reippaasti tunti pari ja sen jälkeen saa pelailla tai katsoa telkkaria kohtuullisen ajan. Eikä noita näytä se pelaaminen alkuhuuman jälkeen kovin kiinnostavan, se vaihe meni nopsaan ohi.

Meillä oli ihan samanlaista ruinaamista jatkuvasti vaikka tiesi millon oli pelipäivä. Sanoin, et jos se ruinaaminen ei lopu, ni sit lähtee koko pleikka. Ja niin se sit läks. Nyt on ollu kesästä asti kaapis ja se ainainen vinkuminen on loppu.

lapsi saa pelata siis tunnin viikossa = viikonloppuna ja jos on tosi kurja ilma tai kipeenä tms niin sit vielä lisäksi tai jos koko perhe pelaa (esim.wiillä) ja se on sellaista mukavaa yhdessä tekemistä.

kun mun mielestä 7-vuotiaan elämässä pitää olla muutakin!
Ja toki onkin, sillä on kavereita, se ulkoilee, leikkii itsekseen ja kavereiden kanssa jne, mutta aina kun on yksin, mankuu sitä pelaamista tasaisin väliajoin. jotenkin toi pelaaminen vaan on sillä niin syvällä, et se aamulla ekana saattaa puhua jostain pleikkapelistä suu vaahdossa, puhuu siitä pitkin päivää, kärttää pelaamista ja paasaa ja paasaa ja selittää ja lopulta illalla menee nukkumaan edelleen siitä pelistä huudellen... huokaus.

Oon jo ajatellu et seuraavalla lomalla annan sen pelata vaikka kolme vuorokautta putkeen, jos kyllästyis :D no en sentään..

Minusta annat pelata liian vähän. Homma on liian erikoista ja merkityksellistä. Rajoitatteko kaikkia muitakin harrastuksia noin paljon? Jos ette, annatte jo noilla säännöillä lapsen ymmärtää, että pelaaminen on jotain harvinaista herkkua. Onko se sitten ihme jos niin kovasti kiehtoo.

En ole kyennyt ymmärtämään mikä siinä pelaamisessa itsessään tai siitä innoissaan olemisessa/siitä puhumisessa on niin hirvittävän kamalaa, että sitä ei saa harrastaa niinkuin mitä tahansa muutakin lajia - kohtuudella ilman sekuntirajoja niin kauan kuin elämä pysyy hanskassa.

tunti päivässä??!! todellako?! o.O
tekis mieli sanoa, että ei sillon kun MINÄ OLIN NUORI ollu ees mitään pleikkareita ja muita pelikonsoleita pelattavaks tuntia päivässä :D

kuulostaa tosi paljolta.. o.O eikä kyllä tuu meillä toteutumaan vielä näillä ikävuosilla...! ehkä kun lapsi on yli 10..?

Minusta annat pelata liian vähän. Homma on liian erikoista ja merkityksellistä. Rajoitatteko kaikkia muitakin harrastuksia noin paljon? Jos ette, annatte jo noilla säännöillä lapsen ymmärtää, että pelaaminen on jotain harvinaista herkkua. Onko se sitten ihme jos niin kovasti kiehtoo.

En ole kyennyt ymmärtämään mikä siinä pelaamisessa itsessään tai siitä innoissaan olemisessa/siitä puhumisessa on niin hirvittävän kamalaa, että sitä ei saa harrastaa niinkuin mitä tahansa muutakin lajia - kohtuudella ilman sekuntirajoja niin kauan kuin elämä pysyy hanskassa.

mua vaan huolettaa kun tuo lapsi alkaa aina pelaamisen jälkeen "elää sitä peliä", ei kykene mihinkään järkevään keskusteluun oikeesti samana ja seuraavana päivänä kun selittää vaan sitä pelaamistaan... ehkä me lisätään sit kokeeks pelikertoja, ihmetyttää vaan kun ennenkin on ilman pleikkoja pärjätty.. ei tuota poikaa kiinnosta mikään muu kun pelaaminen! harrastuksia on tarjottu jalkapallosta jääkiekkoon, taide/kuvakerhosta uintiin jne. hän haluaa vaan pelata...

tunti päivässä??!! todellako?! o.O
tekis mieli sanoa, että ei sillon kun MINÄ OLIN NUORI ollu ees mitään pleikkareita ja muita pelikonsoleita pelattavaks tuntia päivässä :D

kuulostaa tosi paljolta.. o.O eikä kyllä tuu meillä toteutumaan vielä näillä ikävuosilla...! ehkä kun lapsi on yli 10..?

Tunti päivään on vähän. Voisit ehkä laittaa tietyn määrän aikaa päivässä, jonka saisi käyttää television katsomiseen ja pelaamiseen yhteensä.

Minäkin antaisin pelata enemmän kuin tunnin viikossa. Siitä tulee vähän liian suuri juttu kun saa pelata niin harvoin. Sitten kun pelaa useammin niin kyllästyy. Tuo tunti päivässä kuulostaa minusta ihan hyvältä, enemminkin kiinnittäisin huomiota siihen mitä pelaa, eli en antais pelata mitään väkivaltaisia pelejä

Annat pelata niin vähän että hinku on liian kova. Mikset anna tutustua paremmin pelimaailmaan. Mä annoin ja mielenkiintoa on enää hyvin minimaalisesti.

Pystytkö itse syömään puolikkaan palan suklaalevystä vai himottaako enemmän?

Meillä on ensin läksyt, ruoka ja ulkoilu 1-2 tuntia, jonka jälkeen saa pelata 0,5 - 1 tuntia päivässä. Sama sääntö on 7 v:llä ja 10 v:llä. Pelit on poikien suosikki ja selvästi kaverit jakaantuu silleen, että mitä enemmän kotona saa pelata ja mitä enemmän pelejä on sitä suositumpi kaveri... valitettavasti. Meillä pojat pelaa sählyä ja jääkiekkoo pelaamisen ohella.

täytyy kyllä sanoa että meillä 7v poika pölisee aamusta iltaan pelaamisesta, välillä ihan jatkuvasti,jos ei muuta niin selittää mitä peleissä tapahtuu. ja sillä kuinka usein pelaa ei oo mitään merkitystä asiaan, hän pelaisi vaikka 8tuntia päivässä jos saisi. ihan oikeesti ei oo kiinni peliajasta.

Yhteistyössä