Kaveri pelkää koiraani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkurin kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkurin kaveri

Vieras
Minulla on 2v koira, joka käyttäytyy rauhallisesti ja on peruskoulutettu. Olen sanonut, ettei koirani koskaan ole käyttäytynyt aggressiivisesti. Ja käsken koirani omalle paikalle, se myös pysyy siellä.

Mut kaveri pelkää sitä kuollakseen, joten joudun laittamaan koirani aina erihuoneeseen tai näyttelyhäkkiin. Ei siinä muuten mitään, mutta hän käy kylässä liki päivittäin ja istuu meillä aina muutaman tunnin.

Miten saan sen tottumaan kilttiin koiraani? Vai voinko vain sanoa, että en aio päivittäin sulkea koiraani "arestiin".

Tottuu jos tottuu. Mieki pelkään koiria ikävän sattumuksen kautta, enkä luota ko meän ommaan koiraan. Kaikki muut saa minussa aikaan kauhukohtauksia ja pelkotiloja, paniikkia, itkua ja ikäviä muistoja. Eikä siihen auta totuttelut, miehen veljen koiriin olen yrittäny tottua jo monta vuotta mutta ko ei niin ei.

mä pelkään isoja koiria,samoin mun poikani pelkää isoja koiria. ei siihen paljo totuttelu auta.. mekään ei voida useesti käydä kylässä mun kaverilla kun sillä on iso koira,ja poika istuu sit vaan kokoajan sylissä jos siellä ollaan kun ei uskalla liikkua

Kyllä minä pistäisin koirani muualle, jos kylään tulisi ihmisiä jotka koiria pelkäävät. Eivät pelot ole rationaalisia, käskettäviä tunnetiloja. Eikä koirapelko ole mikään loukkaus sinun koiraasi kohtaan.

Se on koira. Kaverisi on ihminen.

Itse en koiria ole koskaan pelännyt, joten vaikea eläytyä koiraa pelkääjän rooliin. Eihän sitä pakko ole rapsutella, riittää kun uskaltaa olla samassa huoneessa ilman että koiraa tarvitsee häkkiin laittaa :/

Itse pelkäsin joskus kauan sitten hevosia, mutta en enää.. omistan jopa puolet hevosesta ja harrastan säännöllisesti ratsastamista. Itse pääsin heppa pelosta, miten koirapelosta ei voi päästä?
Ja mitä pelkäämistä koirissa on, jos omistaja sanoo että koira on kiltti.

Itse en koiria ole koskaan pelännyt, joten vaikea eläytyä koiraa pelkääjän rooliin. Eihän sitä pakko ole rapsutella, riittää kun uskaltaa olla samassa huoneessa ilman että koiraa tarvitsee häkkiin laittaa :/

No minusta ei tuossa tilanteessa ois paljoa seuraa ko kyttäisin vain täristen sitä koiraa koska se hyökkää kimppuun. Eikä auttais vaikka kuinka vannoisit että se ei sitä tehe. En ossaa sanoa miks en meän ommaa saksanpaimenkoiraa pelkää tippaakaan, se on mulle ko halinalle, liekö se että pennusta asti olen sitä paijaillu ja pitäny lähellä ja tunnen sen läpikotasin.

Mä olen aina pelännyt koiria ja varmaan tulen aina pelkäämään. En ole koskaan niiden kanssa kummemmin ollut tekemisissä ja jos menen johonkin jossa on koiria niin en kyllä puolta tuntia pidempään siellä ole jos ei niitä viedä pois mun läheltä. Ärsyttää sellaset koirien omistajat jotka antaa tulla nuolemaan ja hyppimään mun syliin ja hokee vaan että "ei se mitään tee". Ei siinä mitään jos on samassa huoneessa kunhan ei muhun koske. Ja kun pelkoa ei tosiaan voi mitenkään käskeä pois.

Mä olen aina pelännyt koiria ja varmaan tulen aina pelkäämään. En ole koskaan niiden kanssa kummemmin ollut tekemisissä ja jos menen johonkin jossa on koiria niin en kyllä puolta tuntia pidempään siellä ole jos ei niitä viedä pois mun läheltä. Ärsyttää sellaset koirien omistajat jotka antaa tulla nuolemaan ja hyppimään mun syliin ja hokee vaan että "ei se mitään tee". Ei siinä mitään jos on samassa huoneessa kunhan ei muhun koske. Ja kun pelkoa ei tosiaan voi mitenkään käskeä pois.

Minun koira kun ei riehu, eikä hypi. Se pysyy omalla paikallaan, kun käsken sen omalle paikalle. Miten sitä siis voisi pelätä???

Itse pelkäsin joskus kauan sitten hevosia, mutta en enää.. omistan jopa puolet hevosesta ja harrastan säännöllisesti ratsastamista. Itse pääsin heppa pelosta, miten koirapelosta ei voi päästä?
Ja mitä pelkäämistä koirissa on, jos omistaja sanoo että koira on kiltti.

Voihan siitä päästä. Mutta ei pakottamalla, kyllä se peloista paraneminen taitaa lähteä siitä pelkääjästä itestään. Minun kimppuun on kerran usutettu muutama kiltiksi mainittu koira. Jouvuin nurkkaan niien kans, ei ne kunnolla purru mutta kävivät päälle. Siitä ja toisesta melko samanlaisesta tapauksesta aiemmin mulla on tullu ihan sydänjuuria myöten sellanen arkuus koiria kohtaan etten luota vaikka ite jeesus tulis sanomaan että koira ei tehe mittään.

en itse laittais koiraani yhtään mihinkään "se on perheenjäsen ja kaverisi ei" ja eihän kaverisi tule koskaan pääsemään pelostaan eroon jos ei ole koirien kanssa tekemisissä! ja sama homma niille joiden lapset pelkää koiria! en ymmärrä että miksi pitää oikeen opettaa että koirat on pelottavia ja tunkea "peto" häkkiin jos lapsi sitä pelkää? sehän vaan vahvistaa lapsen mielessä sitä että koira on kamala ilkeä hirviö ku se täytyy pois sulkea.

Minun koira kun ei riehu, eikä hypi. Se pysyy omalla paikallaan, kun käsken sen omalle paikalle. Miten sitä siis voisi pelätä???

Ei sun kaveri välttämättä luota siihen vaikka sä sen tietäisit. Et sä voi itse valita mitä pelkäät tai et pelkää. Vielä muutamia vuosia sitten vaihdoin itse toiselle puolelle katua jos vastaan oli tulossa koira, pelkäsin niitä niin paljon. Ja tähän ei liity mitään traumoja lapsuudesta tai muutakaan. En vaan ole tottunut koiriin ja kun mun silmissä jokainen koira on arvaamaton vaikka omistaja sanoisi mitä.

Sitä minäkään en tajua, miksi se koirapelko opetetaan lapselle :( Riittää kun sanoo, ettei vierasta koiraa saa mennä silittään ilman lupaa. Taidanpa jatkossa antaa koirani olla irti, saa vieras totutella koiraani.

No mäkin laitoin aina koiran ulos jos meillä kavi sellaisia vieraita, jotka koiraa pelkäs, mutta jos teillä on vaan mahdollisuus häkkiin tai toiseen huoneeseen lukitseminen ja vierailut on päivittäisiä ja kestää tunti tolkulla, niin sellaiseen en alkais.

[QUOTE="vieras";25184121]en itse laittais koiraani yhtään mihinkään "se on perheenjäsen ja kaverisi ei" ja eihän kaverisi tule koskaan pääsemään pelostaan eroon jos ei ole koirien kanssa tekemisissä! ja sama homma niille joiden lapset pelkää koiria! en ymmärrä että miksi pitää oikeen opettaa että koirat on pelottavia ja tunkea "peto" häkkiin jos lapsi sitä pelkää? sehän vaan vahvistaa lapsen mielessä sitä että koira on kamala ilkeä hirviö ku se täytyy pois sulkea.[/QUOTE]

Vielä kerran, siitä pelosta ei pääse eroon jos ei pelkääjä ole siihen valmis. Ja itekki elän koiran kans koko ajan, enkä silti luota ko siihen omaan koiraan. Mut lapselle ei koirapelko ole tarttunu, tykkää koirista ja uskaltaa isoimpiaki rapsutella isin seurassa.

Mut siinähän valittee, onko se niin paha että koira on pari hetkeä poissa silmistä että kaveri voi käyvä vai onko ilman kaveria.

Mua ei ainakaan koskaan ole opetettu pelkäämään koiria mutta jos ensimmäiseen viiteen vuoteen ei ole kertaakaan tekemisissä koirien kanssa vanhempien pahan allergian takia niin miten oppisin olemaan pelkäämättä?

Ja en mä sitä sano, ei siinä järkeä ole että käy päivittäin monta tuntia ja koirat pitää lukita johonkin mutta miksette sitten tapaa vaikka hänen luonaan tai jossain muualla?

No musta jokseenkin turha ihmetellä miten joku voi pelätä kilttiä koiraa. Yleensähän noi pelot aiheutuu jostain ikävästä kokemuksesta. Tai sit muuten vain, kuten mä pelkään hämähäkkejä, vaikka ne ei mitään tee. Ap hyvin ymmärtää kaverinsa pelon, mutta ongelma on toi jos kaveri tulee kylään lähes joka päivä ja on kylässä useamman tunnin. Ei ole koiralle oikein, että se pitää sulkea häkkiin, toiseen huoneeseen joka päivä tuntikausiksi. Koira kokee sen laumasta erottamiseksi eli rangaistukseksi. Voisitko ap tätä yrittää selittää kaverillesi ja jos voisitte tavata välillä jossain muualla, vaikka kaverisi luona?

Nuo on kyllä kurja tilanne, jos päivittäin käy. ei ole todellakaan kiva sulkea koiraa häkkiin tai eri huoneeseen tunti kausiksi. sun vaan pitäs vaan asiallisesti keskustelemalla saada tilanne niin, että ystäväsi uskois, että koira ei tee hänelle mitään. voitko komentaa koiran vaikka olkkariin paikalleen ja te juttelette keittiössä tai toisin päin

Mua ei ainakaan koskaan ole opetettu pelkäämään koiria mutta jos ensimmäiseen viiteen vuoteen ei ole kertaakaan tekemisissä koirien kanssa vanhempien pahan allergian takia niin miten oppisin olemaan pelkäämättä?

Ja en mä sitä sano, ei siinä järkeä ole että käy päivittäin monta tuntia ja koirat pitää lukita johonkin mutta miksette sitten tapaa vaikka hänen luonaan tai jossain muualla?

Mä en töiden ja perheen takia jaksa kylässä joka viikko ravata, enkä joka päivä jaksaisi vieraitakaan. Mutta jostain syystä meillä käy paljon vieraita. Mutta vain tämän yhden vieraan takia on koiraa "häkitetty". Muiden vieraiden aikana se on vapaana ja moni tykkää kovasti rauhallisesta koirastamme.

Tappajakoirarotu? Ei sellaisia ole olemassa, kun "tappajakoirarotu". Koiran käytös/luonne on kiinni siitä, miten se koulutetaan ja miten sitä kohdellaan.

On olemassa kuitenkin rotuja joihin kohdistetaan näitä ennakkoluuloja ja joista puhutaan myös mediassa jatkuvasti tappajakoirina. Esimerkiksi tämän takia se saattaa pahentaa pelkoa juuri niitä koiria kohtaan.

Mä en töiden ja perheen takia jaksa kylässä joka viikko ravata, enkä joka päivä jaksaisi vieraitakaan. Mutta jostain syystä meillä käy paljon vieraita. Mutta vain tämän yhden vieraan takia on koiraa "häkitetty". Muiden vieraiden aikana se on vapaana ja moni tykkää kovasti rauhallisesta koirastamme.

Älä sitten ota tätä kaveria kylään niin usein jos et itse jaksa ravata. Hän kuitenkin tulee ja vielä koirasta huolimatta. Se että sinä ja moni muu tykkää koirasta/koirista ei tarkoita että kaikkien pitäisi.

Yhteistyössä