Kaveri pelkää koiraani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkurin kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tappajakoirarotu? Ei sellaisia ole olemassa, kun "tappajakoirarotu". Koiran käytös/luonne on kiinni siitä, miten se koulutetaan ja miten sitä kohdellaan.

sanoppa muuta! toki joillakin koirilla on oikeasti päässä/aivoissa vikaa mutta niin on ihmisilläkin! ja jotenkin omituista että esim. dobermanneja otetaan ja yritetetään opettaa ne "puolustamaan" omistajaa ilman minkäännäköistä taitoa ja sitten kun koira hyökkääkin omistajan kimppuun niin kaikki nyökkäilee että joo se on just tollanen tappajakoira oishan se pitäny arvata..

Pelosta on todella vaikea päästä eroon, varsinkin jos sen pelon on aiheuttanut traumaattinen tapahtuma. Jos on joutunut koiranpureman vuoksi sairaalaan, vaikka omistaja on vieressä ensin hehkuttanut, että ei se mitään tee, se vain haluaa tutustua ja kun alan huutaa kun koira ei päästä irti alkaa omistaja hakata koiraansa halolla. Nykyään kyllä kykenen toimimaan koirien läheisyydessä, mutta olen saanut yhden kaverini vihastumaan kun en paijaile hänen koiriaan, kohteliaasti kuitenkin tervehdin ja hiukan rapsutan. Toisaalta ei kukaan käy koskaan moikkaamassa mun akvaariokalojanikaan.

[QUOTE="vieras";25184121]en itse laittais koiraani yhtään mihinkään "se on perheenjäsen ja kaverisi ei" ja eihän kaverisi tule koskaan pääsemään pelostaan eroon jos ei ole koirien kanssa tekemisissä! ja sama homma niille joiden lapset pelkää koiria! en ymmärrä että miksi pitää oikeen opettaa että koirat on pelottavia ja tunkea "peto" häkkiin jos lapsi sitä pelkää? sehän vaan vahvistaa lapsen mielessä sitä että koira on kamala ilkeä hirviö ku se täytyy pois sulkea.[/QUOTE]

no ei sitä lastakaan voi pakottaa olemaan koiran lähellä kun siitä seuraa vaan kamala paniikki-itku . saa vaan lisää pelkoa aikaan. mun poika ei pelkää pieniä koiria ollenkaan,tykkää niistä,vaan isot koirat saa aikaan ton reaktion. mä en oo opettanu lapselleni että koirat ois mitenkään kamalia hirviöitä,en tiedä miksi pelkää niitä. mutta en osaa omasta pelostanikaan sanoa että miksi näin.

Älä sitten ota tätä kaveria kylään niin usein jos et itse jaksa ravata. Hän kuitenkin tulee ja vielä koirasta huolimatta. Se että sinä ja moni muu tykkää koirasta/koirista ei tarkoita että kaikkien pitäisi.

Hän asuu naapurissa ja en oikeasti kehtaa vierasta ovelta käännyttää. Ei hän koskaan etukäteen kysy, saako tulla vai ei, hän vain tulee. Olen hienovaraisesti useinkin vihjannut, että väsyttää ja taidan ottaa unet tai että huomenna siivoan koko päivän jne.. mutta ei, päivittäin hän tulee seuraneidiksi.

Hän asuu naapurissa ja en oikeasti kehtaa vierasta ovelta käännyttää. Ei hän koskaan etukäteen kysy, saako tulla vai ei, hän vain tulee. Olen hienovaraisesti useinkin vihjannut, että väsyttää ja taidan ottaa unet tai että huomenna siivoan koko päivän jne.. mutta ei, päivittäin hän tulee seuraneidiksi.

Mitä jos sanoisit seuraavalla kerralla suoraan? Mä en nimittäin kyllä jaksais tollasta oli sitten koira tai ei.. Joskus sitä haluaa olla ihan vaan rauhassa ilman vieraita.

Seuraavan kerran kun kaverisi tulee kylään, päästät hänet sisään kuten ennenkin. Koirasi on vapaana tai komennat sen omalle paikalleen, ja jos kaverisi jotain sanoo, että koira on vapaana, niin toteat niin on. Kaverisi päättää tuleeko sisälle vai ei, yksinkertaista!

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Seuraavan kerran ku tulee niin hihkase vaan iloisesti, että kiva kun tulit...alotan just suursiivouksen ja apu on tervetullutta. Ja rupeet sitten siivoamaan ja isket kaverille mopin tai rätin käteen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Sä olet liian kiltti. Kyllä mä sanoisin tollaselle ihmiselle jos kokoajan paukkaus kysymättä kylässä ihan et sori nyt ei käy, oli miten hyvä kaveri hyvänsä. Siis jos ei niitä vihjailuja tajua.

Tai sitten kieltäydyt sulkemasta koiraasi mihinkään niin eiköhän tuo vieras aika pian häivy ;D

Muutaman kerran antanut koirani olla vähän aikaa irti. Työntyy sisälle, vaikka huomaa koiran olevan irti. Sit alkaa se "APUA, nyt se tuijottaa minua"... "Oikeesti, laita pois, kohta se hyökkää".. Tätä jatkuu, kunnes oikeasti alan epäillä, että toi tyyppi tekee koirastani hullun tolla tyylillä. Joten pelastan koirani häkkiin, naapurin kiljumiselta. Tyyppi on naapuri ja koulukaveri, koulussa ihan ok mutta kotosalla varmaan joku läheisriippuvainen hysteerikkö.

[QUOTE="carelia";25184276]Seuraavan kerran ku tulee niin hihkase vaan iloisesti, että kiva kun tulit...alotan just suursiivouksen ja apu on tervetullutta. Ja rupeet sitten siivoamaan ja isket kaverille mopin tai rätin käteen.[/QUOTE]

Teen huomenna noin :D

Muutaman kerran antanut koirani olla vähän aikaa irti. Työntyy sisälle, vaikka huomaa koiran olevan irti. Sit alkaa se "APUA, nyt se tuijottaa minua"... "Oikeesti, laita pois, kohta se hyökkää".. Tätä jatkuu, kunnes oikeasti alan epäillä, että toi tyyppi tekee koirastani hullun tolla tyylillä. Joten pelastan koirani häkkiin, naapurin kiljumiselta. Tyyppi on naapuri ja koulukaveri, koulussa ihan ok mutta kotosalla varmaan joku läheisriippuvainen hysteerikkö.

sano sille ettet voi laittaa sitä koska oikeastikkin koira alkaa varmasti ihmettelemään että mikä hemmetin epätasapainonen hullu toi on! ja ei varmaan tykkää siitä ikinä jos yhdistää sen negatiivisiin asioihin! lähe ite vaikka viemään roskia ja jätä ne kahestaan että saavat oppia olemaan :D

[QUOTE="Minni";25184317]No selkeesti tässä ei ole ongelmana kaverisi koirapelko, vaan kaverisi yleensä. Antaako sen vierailut sulle mitään?[/QUOTE]

Muuten ihan ok, kaveri.. kun ymmärtäisi käydä vaikka vain 1-2x viikossa kylässä ja max 2h istuisi täällä. Nyt tuo jatkuva täällä oleminen alkaa käydä hermoille. Ja kun koira on yksin töiden takia jo 6-8h muutamana päivänä viikossa, niin en haluaisi sitä enää häkkiin sulkea.

Ehkä noi vierailut ei niin paljon häiritsisi, jos voisin koiran pitää irti. Nyt tunnen syylisyyttä kun häkitän koiraa.

Kyllä mä tuossa tilanteessa sanoisin jo kaverille, että meille ei tarvi tulla jos koiraa et hyväksy. En minäkään ala kissojani laittamaan häkkiin, jos joku kissoja pelkää/inhoaa. Tämä on minun ja meidän koti, jos tänne haluat tulla niin siedät kissojani/muita elukoita tai olet sitten tulematta. Koirapelon ymmärrän, itsekin niitä pelkään, mutta sitä en ymmärrä että joka päivä pitää tuppautua paikkaan, jossa on pelon aihe ja sitten itketään koiran omistajalle että laita koira pois.

Kyllä mä tuossa tilanteessa sanoisin jo kaverille, että meille ei tarvi tulla jos koiraa et hyväksy. En minäkään ala kissojani laittamaan häkkiin, jos joku kissoja pelkää/inhoaa. Tämä on minun ja meidän koti, jos tänne haluat tulla niin siedät kissojani/muita elukoita tai olet sitten tulematta. Koirapelon ymmärrän, itsekin niitä pelkään, mutta sitä en ymmärrä että joka päivä pitää tuppautua paikkaan, jossa on pelon aihe ja sitten itketään koiran omistajalle että laita koira pois.

Noin minäkin asian ajattelen. Täytyy kai suoraan sanoa, että en aio jatkossa joka päivä koiraa häkkiin laittaa. Koira varmaan ottaa sen rangaistuksena, ja kun koira on ihan mielettömän kiltti ja hyvä tapainen, tuntuu tuo häkittäminen niin turhalle.

Joo, kyllä se koiraki alkaa jo ahistumaan, jos joka päivä häkkiin joutuu menemään. Ja kyllähän koira yhdistää häkin + tämän kaverin, että aina kun se tulee niin joutuu häkkiin.

Se on sinun kotisi! Minusta vieraat eivät päätä miten toisen kotona eletään ja mitä lemmikkejä siellä saa olla. Varsinkin kun koira on kiltti. Eri asia jos olisi vihainen.

Meillä vieraat tietävät koirasta ja eipä meillä kyllä sellaiset ihmiset päivittäin käy jotka koiria pelkäävät tai eivät niiden kanssa halua olla.

:O:O:O

Kuinka vanha sä ap olet? Kuulostat ihan 15 vuotiaalta. Sorry...

Minä pelkään isoja koiria. Pelkään. En koskaan mene niiden lähelle tai katso silmiin tmv.
Kaverillani on iso "taistelukoira". Aina kun menen kaverilleni (en kyllä käy heillä kuin ehkä 3 kuukauden välein juurikin tuon koiran takia ), soitan etukäteen ja pyydän laittamaan koiran kiinni. Silti ja siitä huolimatta aina ulistaan, että eikö tuota Jeppeä nyt voisi päästää vapaaksi ja minua niin säälittää kun se joutuu olemaan ulkona juoksunarussa, kun SE EI TEE MITÄÄN.

Jos menen vaikka vessaan, koira seuraa minua ja aistii pelkoni jokaisesta askeleestani. "Muriseee" ja vaikkei sillä kaverin sanoman mukaan mitään tarkoitakaan olen koirakammoisena ihmisenä AIVAN paskat housuissa.

Pelolle ei tarvitse olla mitään "järkisyytä" eikä minun pelkoni häälene siitä vaikka kaverini kolme tuntia luennoisi Rekun kiltteydestä.
Meillä itsellämmekin on koiria ja tajuan, jos joku sanoo niitä plekäävänsä. En päästä koiria pelkäävän ihmisen luo ahdistelemaan tai laitan koirat eri huoneseen pelkäävien ihmisten kyläillessä meillä.
Vaikka minä rakastan koiriani, kaikkien ei tarvitse niitä rakastaa.

Minusta äärimmäisen moukkamaista, että pidetään vapaana koiraa vaikka tiedetään, että kaveri pelkää.

Jos kaveri "asuu" teillä, sano, että Rekkua ei voi pitää jatkuvasti häkissä, että tapaatte jossain muualla, sinä menette vaikka kaverillesi tmv.

Mä pelkään koiria ylikaiken - en mene mielellään kylään taloon, jossa koira on sisällä : /
Harmittaa joskus oma pelko, vaan minkäpä sille tekee. Olen koittanut tutustella koirien kanssa, vaan vaistoaa kai se koirakin, että olen kauhuissani. : / Pelkään myös lähteä yksin kävelylle, sillä pelottaa, että vastaan tulee irtokoira....
Toivoisin ap sinun ymmärtävän toisen pelon. Jos sinä olet päässyt omasta hevospelostasi eroon, niin ole onnellinen, toisilta se pelon voittaminen ei onnistu millään, ikävä kyllä!

Miksi pitää tunkea toisen luokse jos pelkää noin paljon. Ei taida olla ihan terve?

juu siis en tajua kuinka vaikeaa on muka tutustua koiraan! kaikkien teidän koirapelkoisten olisi hyvä lukea netistä kuinka koiraan tutustutaan ja kuinka koiran seurassa käyttäydytään! :)

Älkää nyt vaan koirapelkoiset tartuttako tuota kammoanne lapsiinne. Liian usein olen nähnyt äitejä / isiä, jotka tekevät näin. Esim. kun kävelen koirani kanssa, niin vastaan tulevat vanhemmat saattavat siirtyä lapsineen toiselle puolelle tietä tai huutaa, että minä pelkään koiria menkää toiselle puolelle. Kyllähän lapset alkaa tuollaisessa tilanteessa pelätä itsekin. Ja aivan turhaa.

Itselläni on korkeanpaikankammo. Siis todella kova, meinaan oksentaa kun hiukankin korkeammalle joudun ja myös lentopelko on melkoinen, mutta sitkeästi matkustelen ja korkeissa paikoissa olen.

Yhteistyössä