Suomi on veroparatiisi pienituloisille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Repa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25258163:
Valitettavasti välillä tuntuu sille, että tietä vaurauteen ei anneta. Vaikka kuinka teet töitä, maksat kokoajan enemmän veroa. Mahdollisuudet ovat pienet ja hitaat vaurastua suomessa normityöllä.

Sepä se ja tuo tasapäistäminen on kehityksen este.

NL:ssa kaikilla oli sama palkka ja sen tarinan lopun tietää jokainen...
 
Huom, puhunkin vaurastumisesta, en rikastumisesta ;)
Vauraus on minusta sitä, että rahaa on ylimääräistäkin ja pihalla ei nökötä niitä ferrareita ym. ökyautoja. Mutta tottahan sekin on, ettei palkat voi vain kokoajan nousta. Nousukiidoille ja kulutushysterialle tulee aikanaan stoppi, eiköhän siitä olla jo esimerkkejä nähty kotosuomessakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25258225:
Huom, puhunkin vaurastumisesta, en rikastumisesta ;)
Vauraus on minusta sitä, että rahaa on ylimääräistäkin ja pihalla ei nökötä niitä ferrareita ym. ökyautoja. Mutta tottahan sekin on, ettei palkat voi vain kokoajan nousta. Nousukiidoille ja kulutushysterialle tulee aikanaan stoppi, eiköhän siitä olla jo esimerkkejä nähty kotosuomessakin.

Kyllä työllä voi vaurastua Suomessa. Saa oman talon ja kesämökin sekä on varaa harrastuksiin tai vaikka matkailuun.

Onko tässä kyse siitä että opiskelemalla ja menemällä sen jälkeen töihin pitäisi vaurastua huomattavasti enemmän kuin vaikka siivoojana ollessa, niin kuin tilanne on Yhdysvalloissa? Miten tilanteen pitäisi teidän mielestänne olla kokonaisuutena?
 
[QUOTE="vieras";25258197]Sepä se ja tuo tasapäistäminen on kehityksen este.

NL:ssa kaikilla oli sama palkka ja sen tarinan lopun tietää jokainen...[/QUOTE]

Suomeen ei taida juuri kukaan haluta tasapalkkaa. Tasaveroakaan ei moni kannata, vihreiden Soininvaara sitä kyllä ehdotti.
 
[QUOTE="vieras";25258187]Antaa ihmisten itse päättää mitä haluavat: tehdä töitä vai ottaa hiukan lungimmin (mutta ei kuitenkaan chillailla toisten työn hedelmillä).

Sinulla on se maallinen omaisuus mikä yleensä ihmisille riittää ja vanheneminen tekee ihmisen laiskaksi, eli siksi sinä olet tyytyväinen siihen mitä sinulla on etkä hamua lisää.[/QUOTE]
Aivan totta :) Mulla ei juuri siksi olekaan varsinaista mielipidettä tähän asiaan, koska koko asia ei koske mua enää. En tosin ole koskaan elämässäni kaivannut mahdollisuutta rikastua vaan mulle on riittänyt se, että meillä on katto pään päällä eikä tarvitse jatkuvasti - varsinkaan ruokakaupassa - laskea pennosia. Nyt, kun lapset ovat jo aikuisia, kaipaan enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25258313:
Aivan totta :) Mulla ei juuri siksi olekaan varsinaista mielipidettä tähän asiaan, koska koko asia ei koske mua enää. En tosin ole koskaan elämässäni kaivannut mahdollisuutta rikastua vaan mulle on riittänyt se, että meillä on katto pään päällä eikä tarvitse jatkuvasti - varsinkaan ruokakaupassa - laskea pennosia. Nyt, kun lapset ovat jo aikuisia, kaipaan enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa.

Samat fiilikset täällä.
 
[QUOTE="vieras";25258394]Jos et ole sitä itse tajunnut, niin kerron sen sinulle tässä ja nyt: progressiivinen verotus on tie tasapalkkaan.[/QUOTE]

Ei ole ja varmasti ymmärrät se jos oikein pinnistelet :) Kannatatko Soininvaaran ehdotusta? Puhdasta tasaveroa ei ole Yhdysvalloissakaan.
 

Yhteistyössä