K
koiraihmiset jeesiä
Vieras
Oi kun kiva. Mies viemässä alle 1-vuotiasta lapinkoiraamme autoon, niin pimeestä tuli yhtäkkiä eteen lyhytkarvainen saksanseisoja tms. Oma koiramme siis hihnassa ja saksanseisoja irti. Mies ei älynnyt nopeessa tilanteessa tehdä juuri mitään (ja itse asiassa mies on arka isojen koirien kanssa), vaan sen muutaman minuutin aikana koirat haistelivat toisiaan, sitten alkoi saksanseisoja murisemaan ja meidän lappari haukkumaan (kuulosti sellaselta monotoniselta hätähaukulta). Meillä uroskoira ja luulen, että tuo toinenkin oli uros. Onneksi irti olevan koiran omistaja tuli nopeasti tilanteeseen mukaan, vei koiransa pois ja mies puolestaan sai oman koiramme autoon.
Mitä tollasissa tilanteissa oikeesti pitäisi tehdä? Kun se vieras irtokoira yhtäkkiä vaan oli siinä eli sitä ei pystytty havaitsemaan kauempaa.
Me ollaan JUST saatu homma pelittämään niin, ettei koiramme epävarmuuttaan hauku ohitettaville koirille. Pelkään, että tää oli nyt pahaa takapakkia...tosin mä en ollut tilanteessa mukana ja koira käy lenkillä pääsääntöisesti vain minun kanssani.
Mitä tollasissa tilanteissa oikeesti pitäisi tehdä? Kun se vieras irtokoira yhtäkkiä vaan oli siinä eli sitä ei pystytty havaitsemaan kauempaa.
Me ollaan JUST saatu homma pelittämään niin, ettei koiramme epävarmuuttaan hauku ohitettaville koirille. Pelkään, että tää oli nyt pahaa takapakkia...tosin mä en ollut tilanteessa mukana ja koira käy lenkillä pääsääntöisesti vain minun kanssani.