Sinut ja isäpuolen passitti saunaan.....??
Jotkin kohdat tarinassa hämmensivät minuakin.
Tuo ei. Mikä SIINÄ sinua hämmensi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sinut ja isäpuolen passitti saunaan.....??
Surullisia asioita.
Sinut ja isäpuolen passitti saunaan.....??
Luehan uudestaan, S U R U L L I S I A, laitanko vielä tavuviivatkin? Hehheh.
Mulla on jäänyt mieleen joulu -96.
Olin muuttanut omilleni syksyllä -96 ja matkasin jouluksi kotiin isäni luokse. Vanhempani olivat siis eronneet, kun olin pieni ja isäni oli huoltajani. Koska olen ainoa lapsi, vietimme joulua kahdestaan.
Tunnelma oli jotenkin vaivaantunut. Tuntui, että joulusta piti tehdä jotenkin spesiaali, kun isäni oli yksin.
No paineet hienoista juhlaillallisista hävisi taivaan tuuliin, kun iski järjestön talvimyräkkä, joka vei sähköt. Isäni oli tuolloin sellaisessa sisäoppilaitoksessa päivystävänä kiinteistönhuoltajana ja vastuullaan olivat sähkökatkoksen vuoksi kenkkuilevat ruokalan kylmälaitteet, automaattiset palo- ja varashälyttimet, lämmityskeskus jne. jne. Niinpä kuljimme jouluyön tsekkaamassa typötyhjän koulukeskuksen rakennuksia hälytysten jäljiltä, teimme lumitöitä ja söimme pimeässä ruokalassa kynttilän valossa kylmiöstä löytyneitä ruoantähteitä. Tuona jouluyönä juttelimme enemmän kuin pitkiin aikoihin - hienoin joulu ikuna![]()
Olen pahoillani puolestasi mutta muuten olen kyllä samaa mieltä edellisen kanssa. Jos kysytään kysytään erikoisinta joulua ja osallistujat kertovat koko tarinan, miksi sinulle on noin tärkeää päästä kirjoittamaan pari sanaa tähän ketjuun jos et halua aiheesta kuitenkaan kirjoittaa?
Mulla on jäänyt mieleen joulu -96.
Olin muuttanut omilleni syksyllä -96 ja matkasin jouluksi kotiin isäni luokse. Vanhempani olivat siis eronneet, kun olin pieni ja isäni oli huoltajani. Koska olen ainoa lapsi, vietimme joulua kahdestaan.
Tunnelma oli jotenkin vaivaantunut. Tuntui, että joulusta piti tehdä jotenkin spesiaali, kun isäni oli yksin.
No paineet hienoista juhlaillallisista hävisi taivaan tuuliin, kun iski järjestön talvimyräkkä, joka vei sähköt. Isäni oli tuolloin sellaisessa sisäoppilaitoksessa päivystävänä kiinteistönhuoltajana ja vastuullaan olivat sähkökatkoksen vuoksi kenkkuilevat ruokalan kylmälaitteet, automaattiset palo- ja varashälyttimet, lämmityskeskus jne. jne. Niinpä kuljimme jouluyön tsekkaamassa typötyhjän koulukeskuksen rakennuksia hälytysten jäljiltä, teimme lumitöitä ja söimme pimeässä ruokalassa kynttilän valossa kylmiöstä löytyneitä ruoantähteitä. Tuona jouluyönä juttelimme enemmän kuin pitkiin aikoihin - hienoin joulu ikuna![]()
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25290669:varmaan se kun meidän neljä vanhinta lasta olivat vielä kaikki alle kouluikäisiä. otiin jouluaamuna syöty ja siivottu pöydät, sitten joskus puolen päivän jälkeen aioin keittää kahvit, mutta mies tuumasi, että ei vielä jaksa juoda, että hän keittää sitten ne kahvit kun siltä tuntuu. no puolen tunnin kuluttua, annoin sitten lapsille jotain välipalaa ja otin siinä samalla itsekin, miehelle en tarjonnut, koska itse aikoi kahvinsa keittää.
ukko vetäis siitä sitten herneet nokkaansa ja alko syyttää mua siitä, ettei häntä huomioida. oli kuulema kauheen näköistä kun me muut syödään ja hän jää ilman. jne. no mä sit vetäisin herneet nokkaan, ja itkin ja keräsin vaatteet kasaan ja osan lapsien rakkaimista lahjoista vein ne autoon ja aloin pukemaan lapsia, ukko katsoi meidän touhua aikansa ja kysy, etä mitä mä teen. mä sanoin, että mä lähden lasten kanssa mummolle jouluksi tai jos sinne ei sovi, niin menen sitten tädin luokse lasten kanssa. ukko vielä siihen yritti jotain päätään aukoo.
sitten kun olin saanut lapset autoon ja oltiin lähdössä, mies tuli ja pyysi anteeksi. no kyllä me sitten kotiin jäätiin, mutta kyllä joulutunnelma oli täysin pilalla, viakka ukko sitä sitten kuinka yritti paranta
Lapsilla ollut varmasti kamala joulu. Harmi kun aikuiset eivät psyty edes tuollaisia pikkuriitoja jättämään riitelemättä. Tässäkin oli kyse kahvin keitosta. Olisit hyvin voinut vaan sitten sanoa, että sori, ja keittää ne kahvit. Mun mielestä.
Alkuperäinen kirjoittaja hylätty;25290753:Varmaankin tämä joulu. Olin puoli vuotta seurustellut uuden miesystävän kanssa ja olimme päättäneet viettää joulua yhdessä. Mies lähti tiistaina, suukotteli mennessään ja oli kaikin puolin oma itsensä, sanoi että soitellaan mahdollisimman pian tarkemmasta ohjelmasta. Sen koommin en ole hänestä kuullut. Puheluihin ei vastaa, ei liioin viesteihin. Kovin montaa kertaa en häntä vaivannutkaan sen jälkeen, kun tajusin että tuore rakkauteni on päättänyt dumpata minut. Kotiini jäi mm. miehen toinen kännykkä, puvun takki ja muuta sälää. Jos olisin vähän ikävämpi tyyppi, niin varmaan heittäisin tavaroita roskiin. Olimme tänään aikeissa mennä vanhemmilleni tähän lähelle piipahtamaan. Tuntuu tosi raskaalta ilmoittaa että ei nyt sitten tulla. En taida yksin jaksaa lähteä pilaamaan muiden joulua, kun olen itku kurkussa koko ajan. Kiva muistutus näin jouluna siitä, että íhmisiin ei kannata luottaa.![]()