no kumpi se nyt sitten on tärkeämpää, se että saa sen 30 pakettia vai se että saa muutaman paketin, mutta

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
että se on sitten jotain muuta kuin jonniinjoutavaa tilpehööriä. kun tuntuu, että palstalaiset ajattelee, että mitä enemmän paketteja sen parempi. just meillä tyttölle eilen sanoin, että se saa paketteja vähemmän kuin pikkuveli, mutta että tytön lahjat on rahallisesti saman arvoiset kuin velimiehen. ja se kyllä täysin ymmärsi sen.

Ajatus ratkaisee.
Siis että lahja on ostettu siksi,että halutaan antaa jotain mieluista lahjan saajalle - eikä vaan se, että "tolle on pakko ostaa jotain, annetaan sille kynttilä"

mun mielestä lahjojen määrällä ei ole mitään merkitystä, ei edes sillä et toinen saa enemmän ja toinen vähemmän.
kyllä mä ymmärrän et jos on samanikäisiä lapsia niin pitää suht saman verran olla lahjoja, (puhutaan siis pienemmistä lapsista ) mut meillä esim tänä vuonna lahjoja saa 6v tosi monta, 14v saa muutaman ja 18v ei oikeastaan mitään.

Ajatus ratkaisee.
Siis että lahja on ostettu siksi,että halutaan antaa jotain mieluista lahjan saajalle - eikä vaan se, että "tolle on pakko ostaa jotain, annetaan sille kynttilä"
jep, mua ärsyttää kun mä lähden mun ystävän kanssa jouluostoksille, niin se ottas vaan kaikkee mitä hyllystä eteen tulee, ajatuksella, että sama mitä se on kunhan se on ostettu ja äkkiä saa lahjat ostetuksi

Ja tiedän että toikin 4v tykkää enemmän jos se saa 5 kestävää pakettia kun 15 sellasta sälää joka hajoaa heti tai kohta. Nytkin ollaan enemmän aateltu hartaimpia toiveita kun sitä montako pakettia saa.

Meillä on lähes jokainen lahja mietitty, että mitään turhaa krääsää ei osteta. Lelujakin siis mietitään aina vähän pidempään, että onko tästä oikeasti iloa, ja leikkiikö tällä. Viimevuotisella zuzupetsillä ei kauheasti kuitenkaan leikkinyt. Mutta olipa ainakin kissojen mieleen :xmas:.

Ei ole määrällä väliä.
Mielummin lapsille otan muualta lahjaksi jotain tarpeellista,kuin turhaa krääsää.
Itse voin näin jouluna sitten hommata ne muutaman lelun,joista tiedän lasten ilahtuvan. :)

Itse olen vaikka ilman lahjoja,kunhan vain saan viettää aikaa perheen kanssa.Ilman mitään riitoja ym..

• Tykkää
Reactions: kauris75
mä ostan aina kaikille jotain käytännöllistä,miksi työntää rahat johonkin krääsään,joka unohtuu johonkin kaappiin joulun jälkeen ja sitten ennen seuraavaa joulua mammat myy ne jossain kirppiksellä,että saa tilaa uusille rojuille :whistle:

Miksi ne enemmät paketit ei voi sisältää jotain muuta kuin krääsää?

Meillä ei sen vuoksi, koska en muutenkaan halua mitän krääsää tänne nurkkiin pyörimään. Ennemmin jätän nekin rahat käyttämättä ja "sijoitan" johonkn järkevään. Jos ei siis krääsää parempaa sillä hetkellä keksi ja löydä.

Mutta on meillä siis leluja ja pelejä paketissa. Mutta huolella valittuja.

Meillä ei sen vuoksi, koska en muutenkaan halua mitän krääsää tänne nurkkiin pyörimään. Ennemmin jätän nekin rahat käyttämättä ja "sijoitan" johonkn järkevään. Jos ei siis krääsää parempaa sillä hetkellä keksi ja löydä.

Mutta on meillä siis leluja ja pelejä paketissa. Mutta huolella valittuja.

Jos niitä huolella valittuja on 30, niin muuttuuko joku tietty määrä niistä krääsäksi?

Sillä 30 paketilla ei ole mitään merkitystä, jos niissä ei ole mitään mitä lapsi on toivonut.

Tälläkin palstalla on ollut niitä, että kummit ja mummit kyselee lahjatoiveet ja sitten kuitenkaan niitä ei osteta. Ei sellaisessa lahjan ostossa ole mitään järkeä.

Huoh. Kyllä nyt isoäidillä mölykylästä ottaa sytämmen päälle, kun muiden jälkeläiset saa enemmän lahjoja ja parempia todistuksia kuin omat... Älä koko jouluas pilaa muita perheitä ja heidän paremmuutta miettimällä :)

Miksi lapset pitäisi opettaa krääsäkulttuuriin, ja siihen, että joulu tulee vaan lahjojen määrällä? Onkohan ne, joilla on mielettömät lahjakasat lapsilleen, unohtaneet' mikä se olikaan tärkeintä?

[QUOTE="vieras";25290872]Miksi lapset pitäisi opettaa krääsäkulttuuriin, ja siihen, että joulu tulee vaan lahjojen määrällä? Onkohan ne, joilla on mielettömät lahjakasat lapsilleen, unohtaneet' mikä se olikaan tärkeintä?[/QUOTE]

Kyllä meillä lapsille joulu on just lahjojen takia tärkeä, mitäpä tuota sievistelemään. Joulupukkia ne odottaa.

[QUOTE="mä";25290875]Koska kukaan meistä ei elä sellaisessa puutteessa, että tarvitsisi niitä kaikkia 30 lahjaa, jolloin niistä väistämättä osa jää krääsäksi, olivat ne miten arvokkaita tai mietittyjä lahjoja hyvänsä.

Ellei sitten osta 30 rullaa vessapaperia. :xmas:[/QUOTE]

Tuolla ajatuksella ei tarvitsis ostaa yhtään mitään. Jos ihan tarkkaan miettii, niin ei ne lapset mitään tarvitsisi, onhan niillä katto pään päällä, rakkautta, ruokaa ja vaatteita...

Yhteistyössä