Mies, miehen poika ja hänen tyttöystävä suuttuivat kun annoin kritiikkiä lahjasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmh

Vieras
Miehen 22v poika ja pojan tyttöystävä eivät kyselleet mitä meidän lapsi (8v) haluaa joululahjaksi, ja menivät sitten ostamaan muumimukin -ja lautasen. Tyttö ei kauhesti ilahtunut, koska hän ei oikein välitä mukeista ja lautasista ja olisi halunnut jotain hyödyllisempää. Sanoin että "ihan kiva lahja, mutta olisi ollut tosi kiva jos olisitte kysynyt mitä tyttö haluaa. Mutta varmasti nuokin menevät käyttöön" Siis meinasin, ettei ensi vuonna toistu sama virhe..

Mieheni sitten suuttui ja haukkui minut ja tyttäremme kiittämättömäksi, ja pojan tyttöystäväkin sanoi että "mielestäni kaikista lahjoista kannattaisi kuitenkin olla kiitollinen" loppuillan he sitten olivat aika hiljaisina, taisivat suuttua...

Mitä tein muka väärin? Sanoin kuitenkin kohteliaasti. Ja kiitin lahjastakin. Miksi pitää ostaa kysymättä, varsinkin kun ostaa jotain mistä tyttö ei todellakaan pidä?

no enpä ihmettele että olivat hiljaisina, suuttuneina loppuillan. varmasti mukava joulu heillä sinun ja tyttärei pikkumaisuuden takia :( vaikka lahja ei olisi mieleinen, niin 8v lapselta sen vielä jotenkin voi ymmärtää että naamasta näkee, ettei miellyttäny mutta että sinä aikuisena ihmisenä menet sen vielä sanomaan ääneen???? muista tämä ensi kerralla että pidät suusi kiinni!!! jotain käytöstapoja ja lahjakaan ei ollut kaamea!

[QUOTE="äiti";25292623]ittees saat syyttää. Lahja oli hyvä ja arvokas. Ei tuon ikäiseltä vielä kysytä mitä sää tahot.[/QUOTE]

Ai ei? Meil kysytään jopa 3 vuotiaaltaki :)

Mut siis, ehkäpä ap:n tyttö oppii arvostamaan lahjaa myöhemmin.

Mä olisin kyllä koittanut sanoa lapselleni, että mukava lahjahan tuo on, sitä arvostaa vähän isompana sitten, jos ei nyt. Ja miksei lapsi voi ilahtua tuollaisesta lahjastakin? Ehkä hän on vielä sitten hieman liian nuori... Pari vuotta myöhemmin olisi voinut olla jo innoissaan ihan omista astioista.

Meillä lapset saa sen verran lahjoja, että noinkin "kaukaisten antajien" lahjat saa olla melkein mitä vain, ja läheisemmät hankkii sitten ne osuvimmat lahjat.

Kyllä lasten olisi hyvä ymmärtää, ettei saamiaan lahjoja voi aiina valita tai edes toivoa. Varsinkin kun tuo lahja ei ollut mitään turhuutta ja krääsää.

Miehesi on oikeassa.

On todella epäkohteliasta kritisoida ääneen saamiaan lahjoja. Hyviin tapoihin kuuluu kiittää lahjoista, koska ne on pääsääntöisesti aina annettu hyvää tarkoittaen. Jos jostakin lahjasta ei pidä, sen voi laittaa vaivihkaa kiertoon.

Mä oon saanu ihan helvetin turhaa tavaraa lahjaksi, mutta silti olen AINA hymyillen kiittänyt, kuuluu KÄYTÖSTAPOIHIN.

Itse vein töissä työkavereille hyasintit ja suklaata. Toinen työkaveri sit avas paketin ja totes: "Voi hitto, hyasintti! Mun mies ei voi olla ton hajun kaa ollenkaan samassa talossa!"
Tulipa tosi kiva mieli :heart:

Lapsellinen lahja 8-vuotiaalle, mutta toisaalta käyttäydyit itse aika huonosti. Eihän miehen pojalla ole minkäänlaista velvollisuutta ostaa kersallesi yhtikäs mitään, hyvää hyvyttään olivat lahjan hankkineet.

Ei varmasti kannata odottaa lapsellesi enää sieltä suunnalta lahjoja, mikäli miehesi kanssa vielä olette yhdessä ensi jouluna...

Ensinnäkään sillä ei ollut tyttöystävänsä kanssa mitään velvollisuutta ostaa lahjaa sun lapselle, ja kun kuitenkin ajattelivat niin tehdä niin kehtaa vielä sanoo jotain tuollaista.. huh huh..
ei ne ilmasia ole ollut, ei mikään 5€ krääsä.
tarjoile aamupala siittä likalles, onhan sillä käyttöö.

mulla on 7v lapsi ja se on kyllä kiitollinen kaikesta mitä sai, vaikka ei niin mielesitä oiskaan ollut.

Öö... mein nyt 3v sai viime jouluna muumimukin ja lautasen - ja ne on ahkerassa käytössä hällä... En ymmärrä miksei 8v voisi kokea sitä hyödyllisenä. Mä olisin ollu ilonen jos mein tytölle lahjan antanu täti olis tänä vuonna antanu lisää muumisarjaa - kerätty aikuisikään mennessä aika mahoton satsi jonka vie muuttaessaan

Mä oon saanu ihan helvetin turhaa tavaraa lahjaksi, mutta silti olen AINA hymyillen kiittänyt, kuuluu KÄYTÖSTAPOIHIN.

Itse vein töissä työkavereille hyasintit ja suklaata. Toinen työkaveri sit avas paketin ja totes: "Voi hitto, hyasintti! Mun mies ei voi olla ton hajun kaa ollenkaan samassa talossa!"
Tulipa tosi kiva mieli :heart:

juuri sen takia niitä joulukukkia ei kannata ostella vaikka niitä hyasinttejakin saa vitosella 4 kappaletta koska on erittäin paljon ihmisiä jotka ihan tosissaan ei voi olla samassa asunnossa sen hajun kanssa...myöskään minä. toki työkaveri ois voinu kiittää ja nakata kukan vähin äänin menemään tai antaa jollekin vastaantulijalle mutta aika tyhmästi sinänsä teit vaikka ajatus kai hyvä olikin.

[QUOTE="Halikatti";25292654]Tollaset ihmiset on ihan käsittämättömiä...[/QUOTE]

Joo. Olis kiitelly vaan ja salaa laittanu kiertoon, olis jääny paljon parempi mieli! Mutta minkäs teet, ei mun joulu siihen kaatunu ;)
Ihmetyttää vaan et eikö se ookaan itsestäänselvää arvostaa kaikkea saatua? Ei vissiin, onnee niille joilla on varaa valikoida...

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25292655:
Öö... mein nyt 3v sai viime jouluna muumimukin ja lautasen - ja ne on ahkerassa käytössä hällä... En ymmärrä miksei 8v voisi kokea sitä hyödyllisenä. Mä olisin ollu ilonen jos mein tytölle lahjan antanu täti olis tänä vuonna antanu lisää muumisarjaa - kerätty aikuisikään mennessä aika mahoton satsi jonka vie muuttaessaan

mun mielestä muumiastiat on just pikkulapsille, 8v on jo turhan iso siihen juttuun...toki poikkeuksia löytyy mut ap:n käytös silti röyhkeää.

Itse olen myös sitä mieltä että on jotenkin noloa kritisoida lahjoja. Ei aina tietenkään kaikki lahjat ole niitä mieluisimpia mutta itse olen kuitenkin aina kiittänyt kauniisti lahjoista, eikä tulisi mieleenkään mennä sanomaan jotain vastaavaa ja samoin lapset olen yrittänyt opettaa että lahjoista kiitetään vaikkeivät ehkä niitä kaikkein mieleisimpiä olekkaan. Kuitenkin jokin muumimuki- lautanen ovat sinänsä ihan kivoja ja voihan ne jättää sinne kaapin perälle käyttämättä jos ei tykkää käyttää. En kyllä olisi mennyt mitään sanomaan. Ei kai ne lasten lahjat aina tartte olla niitä mitä toivotaan.

No hyasintti nyt on niin tavallinen joulukukka, että pikemminkin niikke allerginen tekee tyhmästi, jos arvostelee antamista. Mäkin sain synnärille isomummiltani liljoja, ja huonekaverini oli niin allerginen, että ne piti siirtää käytävälle. Silti kukaan ei loukannut minua siitä, vaan asia hoidettiin huomaavaisesti ja ystävällisesti. Ei minulle ollut sitä ennen sattunut koskaan eteen, että joku olisi allerginen kukille.

Yhteistyössä