Nyt tuli mitta täyteen!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

röppö

Aktiivinen jäsen
23.04.2008
8 706
2
36
Olis pitänyt arvata,että uutena vuotena ei voi olla juomatta..vaikka olisi lapsi hoidettavana!!!Tai pitää lapsensa poissa ryyppy bileistä!!!

Kuulostaa ehkä nipolta,mut en tykkää,että tytön isä juo,kun tyttäremme jokatoinen vkl on siellä.
Ja olen asiasta maininnut.

Nyt tyttö tuli eilen kotiin ja kertoili uudesta vuodesta..
Kuinka olivat olleet juhlistamassa eräiden tuttujen luona ja kuinka mun tuttava oli ollut ihan kännissä ja samoin sen mies...
Ja raketteja oli ampuiltu holtittomasti jne..

Ja isi oli junut uuden naisensa kanssa aikuisten kuplivaa juhla juomaa...

Ai,että mua ottaa päähän!!!

Viimeksi muokattu:
no kertoiko lapsi että isä oli pelottavan paljon humalassa tai "äitipuoli", jos ovat juoneet vaan kuplivaa juomaa, niin en kyllä kauheasti nipottais... mut mut onkin täällä monta kertaa sanottu alkoholistiksi, vaikka totuus on se, että juon maks pari-kolme lasia illassa, mutta voin tehdä sen myös lasten läsnäollessa!!

[QUOTE="vieras";25347896]kateellinen kun et saanut kutsua?!?![/QUOTE]

Ehkä ennemmin huolissaan lapsesta, minä ainakin olisin. Toivottavasti siellä oli edes joku selvinpäin.

[QUOTE="vieras";25347896]kateellinen kun et saanut kutsua?!?![/QUOTE]

Noup.
Mä olin kotona ihan mielelläni. :)
Ja jos kerran tyttäreni isällä oli hinku juomaan,olisi voinut asiasta mainita ja tyttäreni olisi voinut jäädä kotiin uudeksi vuodeksi,kun olin kotona mieheni ja nuremman tyttäreni kanssa kuitenkin.

Mua vaan suorastaan vituttaa,että edes jokatoista vkl ei voi olla juomatta,kun muuten on aikaa tehä ihan mitä sielu lystää...
Miksi joka juhla pitää juhlia dokaten?Ja varsinkin jos on lapsi hoidettavanaan...huoh.

Ja miksi olisin kateellinen?
Sit olis ollut kaksi vanhempaa siel doku bileissä?

Mä olisin saanut nuoremman hoitoon uudeksi vuodeksi jos olisin vain tahtonut,mutta miksi lähtee..kun kotonakin voi viettää juhlaa perheen kanssa. :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25347902]no kertoiko lapsi että isä oli pelottavan paljon humalassa tai "äitipuoli", jos ovat juoneet vaan kuplivaa juomaa, niin en kyllä kauheasti nipottais... mut mut onkin täällä monta kertaa sanottu alkoholistiksi, vaikka totuus on se, että juon maks pari-kolme lasia illassa, mutta voin tehdä sen myös lasten läsnäollessa!![/QUOTE]

No lapsen mielestä isästä tulee vaan hassu,kun isä juo kaljaa tms..
Ja kun kysyin et joiko isi kaljaa,meni tyttö ihan vaikeaksi ja sano että ei..sit kysyin etteikö yhtään niin tyttö muutti vastauksen ja sani,et joo joi se tän verran ja näytti sormilla alle puolta pulloa..
Eli en voi tietää...

Ja mun mielestä lapsen paikka ei ole minkään ryyppybileiden keskellä.

Ja mun mielestä ei ole mitään vikaa jos lasten kotona ollessa vaikka saunan yhteydessä ottaa oluen tai lasin viiniä ruuan kanssa jne..mutta jos ihminen ei pysty olemaan edes jokatoinen vkl juomatta...on se kumma!

• Tykkää
Reactions: maximillianna
Minkä ikäinen lapsi?
Ei miunkaan mielestä kyl lapset, olivatpa minkä ikäsiä vaan, kuulu mihinkään ryyppybileisiin. Siis joissa enempikin joku nauttii juomia.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347892:
Ja isi oli junut uuden naisensa kanssa aikuisten kuplivaa juhla juomaa...
Jos on yhden uudenvuoden maljan juonut, niin siitä ei tarvitse vielä huolestua, monet, jotka eivät ryyppää, voivat sen yhden maljan ottaa.

Jos se siihen on jäänyt...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347910:
No lapsen mielestä isästä tulee vaan hassu,kun isä juo kaljaa tms..
Ja kun kysyin et joiko isi kaljaa,meni tyttö ihan vaikeaksi ja sano että ei..sit kysyin etteikö yhtään niin tyttö muutti vastauksen ja sani,et joo joi se tän verran ja näytti sormilla alle puolta pulloa..
Eli en voi tietää...

Ja mun mielestä lapsen paikka ei ole minkään ryyppybileiden keskellä.

Ja mun mielestä ei ole mitään vikaa jos lasten kotona ollessa vaikka saunan yhteydessä ottaa oluen tai lasin viiniä ruuan kanssa jne..mutta jos ihminen ei pysty olemaan edes jokatoinen vkl juomatta...on se kumma!

Eikö sua harmita tentata lapselta asioita? Lapsijää vähän välikäteen tossa. Tykkää varmasti isästään ja äidistään molemmista hirmuisesti ja haluais viettää aikaa kummankin kanssa ja nauttia kummankin seurasta, mutta sit tentataan ja painostetaan, niin olo käy aika hankalaks kun haluais ilosena kertoo mitä kaikkee on tehty, mutta ei kuitenkaan voi kertoo mitään kun tietää että toinen harmistuu ja pillastuu siitä..

Eikö sua harmita tentata lapselta asioita? Lapsijää vähän välikäteen tossa. Tykkää varmasti isästään ja äidistään molemmista hirmuisesti ja haluais viettää aikaa kummankin kanssa ja nauttia kummankin seurasta, mutta sit tentataan ja painostetaan, niin olo käy aika hankalaks kun haluais ilosena kertoo mitä kaikkee on tehty, mutta ei kuitenkaan voi kertoo mitään kun tietää että toinen harmistuu ja pillastuu siitä..

Tiedän kyllä,että lapsi haluaa olla molempien kanssa ja viettää aikaa molempien kanssa.
Ikävä kyllä isää ei kiinnosta kovinkaan usein enää olla lapsensa kanssa ja nekin kerrat kun on,ei voi olla juomatta.

Ja koska on joskus selvinnyt,että isä on käskenyt tytön valehdella juomisistaan,tulee vahingossa joskus kysyttyä uudelleen ja ns varmistettua asiaa..
Mun tehtävä on pitää huolta mun tyttärestä..

Mutta arvatenkin mä olen se paska ihminen taas,kun en hyväksy,että lapsi viedään juominkeihin ja lapsen aikana otetaan,kun muutenkin päihteiden kanssa tuntuu olevan ongelmia...
Jos mä tekisin samat..olis kyl herran koko suku mun kimpussa.

• Tykkää
juu, ei oo lapsen paikka jos on ryyppybileet, ja paljon aikuisia oikeasti kännissä, eikä esim. muitakaan lapsia paikalla... mutta jos meillä on juhlat, joissa esim kolme perhettä lapsineen, niin kyllä siinä voi muutama kalja ja kuoharipullo tulla nautittua ilman hirveetä örveltämistäkin.. et kysyisin nyt lapselta, et oliko tilanne hänen mielestään ahdistava ja oliko joku vieras aikuinen kaameassa kännissä....

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347951:
Tiedän kyllä,että lapsi haluaa olla molempien kanssa ja viettää aikaa molempien kanssa.
Ikävä kyllä isää ei kiinnosta kovinkaan usein enää olla lapsensa kanssa ja nekin kerrat kun on,ei voi olla juomatta.

Ja koska on joskus selvinnyt,että isä on käskenyt tytön valehdella juomisistaan,tulee vahingossa joskus kysyttyä uudelleen ja ns varmistettua asiaa..
Mun tehtävä on pitää huolta mun tyttärestä..

Mutta arvatenkin mä olen se paska ihminen taas,kun en hyväksy,että lapsi viedään juominkeihin ja lapsen aikana otetaan,kun muutenkin päihteiden kanssa tuntuu olevan ongelmia...
Jos mä tekisin samat..olis kyl herran koko suku mun kimpussa.

no nyt sanoit tän todellisen asian.. että päihteiden kanssa on ongelmia! silloin en lasta tuollaisiin juhliin päästäisi, enkä hyväksyisi!

[QUOTE="vieras";25347955]juu, ei oo lapsen paikka jos on ryyppybileet, ja paljon aikuisia oikeasti kännissä, eikä esim. muitakaan lapsia paikalla... mutta jos meillä on juhlat, joissa esim kolme perhettä lapsineen, niin kyllä siinä voi muutama kalja ja kuoharipullo tulla nautittua ilman hirveetä örveltämistäkin.. et kysyisin nyt lapselta, et oliko tilanne hänen mielestään ahdistava ja oliko joku vieras aikuinen kaameassa kännissä....[/QUOTE]

No jos lapsen ekat sanat ovesta tullessaan on,että eräs henkilö koitti tappaa hänet raketilla...
Eipä siitä kauhean positiivinen kuva jäänyt.
(kyse oli ollut perhosraketista tms joka oli singonnut lapsen päälle..
Ja kertoi muutaman ihmisen olleen niin kännissä,et hyvä kun pystyssä pysyivät..

Muita lapsia juhlissa ei ollut tyttäreni kertoman mukaan...

ja mun mielestäni ei ole siinä lasten läsnä ollessa muutaman ottamisessa,vaikken itse sitä harrastakkaan..
Mutta jos otetaan lasten nähden edes vähän..on kai tärkeää,että lapset näkevät "oikeanlaista" alkoholin käyttöä..?
Perseet olalle ei ole minun käsitys siitä..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347964:
No jos lapsen ekat sanat ovesta tullessaan on,että eräs henkilö koitti tappaa hänet raketilla...
Eipä siitä kauhean positiivinen kuva jäänyt.
(kyse oli ollut perhosraketista tms joka oli singonnut lapsen päälle..
Ja kertoi muutaman ihmisen olleen niin kännissä,et hyvä kun pystyssä pysyivät..

Muita lapsia juhlissa ei ollut tyttäreni kertoman mukaan...

:( keskustele lapsen isän kanssa, et haluaako hän olla lapsensa kanssa edes joka toinen viikonloppu.... ja jos ei, niin yhteys lastenvalvojaan ja isältä tapaamiset pois.. en suostuis tommoseen!

Ei kuulosta tässä valossa lapsen juhlilta. Ymmärrän sun suuttumuksen.

Mut selvitä asia kunnolla ennenkuin nostat metelin, kysy vaikka muilta juhliin osallistuneilta tilanteesta (jos mies kerran valehtelee alkon käytöstä). Sit vasta jatkotoimenpiteet..

[QUOTE="vieras";25347959]no nyt sanoit tän todellisen asian.. että päihteiden kanssa on ongelmia! silloin en lasta tuollaisiin juhliin päästäisi, enkä hyväksyisi![/QUOTE]

Viime kesänä viimeksi oli asia tapetilla...

Sen jälkeen en ole kuullut,että tyttären aikana olisi ollut juominkeja tms...
Vaikka muuten vetääkin omalla ajallaan viinaa kuin pesusieni..( ja se ei mulle kuulu ).
Mut eipä näytä hyvältä,kun ei enää pidetä tapaamisviikonlopuista kiinni vaan mielummin ryypätään ja nekin harvat kerrat kun kii pidetään ni ei voi olla selvänä!

Jos joku ei ymmärrä mun harmistumista ja huolta ni sit on voi voi!

Kyllä sinä olet niin ihanan viaton mukamas. Ihan kirkassilmäisesti annoit lapsen hoitoon uudeksivuodeksi ja yyhtään et voinut ajatella, että humalassa siellä ollaan.

Ei kuulosta tässä valossa lapsen juhlilta. Ymmärrän sun suuttumuksen.

Mut selvitä asia kunnolla ennenkuin nostat metelin, kysy vaikka muilta juhliin osallistuneilta tilanteesta (jos mies kerran valehtelee alkon käytöstä). Sit vasta jatkotoimenpiteet..

Juu ajattelin tänään soitella tuttavalleni,kun hän siellä on ollut..
Hän muutenkin aina vähän ns pitänyt silmällä miten tytöllä ja isällään menee,kun eri paikkakunnilla asutaan...
Ja katsotaan mitä hän kertoo..
Ja otan asian puheeksi kyllä..
Taas kerran koitan puhua asiallisesti,mut kohta vaan ei enää jaksa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
[QUOTE="vieras";25347981]Kyllä sinä olet niin ihanan viaton mukamas. Ihan kirkassilmäisesti annoit lapsen hoitoon uudeksivuodeksi ja yyhtään et voinut ajatella, että humalassa siellä ollaan.[/QUOTE]

Joo mun vikahan se on,että annan lapsen isälleen joka on aikuinen ihminen ja hyvin tietoinen siitä,että minä ( eikä moni muukaan ) en suvaite lapsen kanssa juomista!!
Myös olis mun vika jos en antais isän viettää lapsensa kanssa aikaa,jos en luottais siihen,että kykenee huolehtii tyttärestään.

Minun vikaa...tietty!

[QUOTE="Horuksen silmä";25347983]Jos ihmisellä on päihdeongelma, niin ei hän pysty olla juomatta edes oman lapsensa takia. Niin se vaan menee. Valitettavaa, mutta totta.[/QUOTE]

Pakkohan se on pikku hiljaa uskoa! :(
Ja niin,kun mä toivoin,että toi mies sais elämänsä raiteilleen..ja pystyis olee tyttärelleen se sama isä mikä aikanaan oli...
Jos asioihin ei muutosta tule,on mun tehtävä asioille jotain.

En mä pysty elämään pelossa joka kerta kun tyttö on isällään miettien mitä siellä tapahtuu jne..
En ikinä antais itselleni anteeksi jos tyttärelleni kävis jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347988:
Joo mun vikahan se on,että annan lapsen isälleen joka on aikuinen ihminen ja hyvin tietoinen siitä,että minä ( eikä moni muukaan ) en suvaite lapsen kanssa juomista!!
Myös olis mun vika jos en antais isän viettää lapsensa kanssa aikaa,jos en luottais siihen,että kykenee huolehtii tyttärestään.

Minun vikaa...tietty!
No sinä tiedät, että isällä on alkoholiongelma. Silloin normaalisti suhtaudutaan hyvin varauksella siihen, että tällainen ihminen kykenisi hoitamaan asiallisesti velvollisuuksiaan. Ei isän vastuu ole mikään erillinen kupla, joka leijuu arkielämän ongelmien yläpuolella.