Onko joku tilannut netin kautta isyystestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elatusmaksut turhaan maksanut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elatusmaksut turhaan maksanut?

Vieras
Haluaisin tehdä isyystestin ja ilmeisesti voi tilata netin kautta erilaisia versioita.

Onko kellään kokemuksia ?

Ex vaimo ei tarvitse tietää että teen kyseisen testin. Nyt haluan vain vihdoinkin tietää onko lapsi minun vai kävikö ex. jo silloin vieraissa.

Kyllä sä joudut ne elarit maksaan tulevaisuudessakin vaikka tulos olis mikä. Naimissa ollessa aviomies on automaattisesti lapsen laillinen isä ja muistaakseni asiaa ei muuksi muutu ellei lapsi itse halua siihen muutosta täytettyään 15v. Jos ootte ollu avoliitossa ja oot tunnustanu isyyden niin siinäkin valitusaika on 2vuotta jonka jälkeen et voi asialle mitään.
Jos ex ei suostu testeihin voit vaatia sitä oikeuden kautta, mut kalliiksi tulee.

Oletko myös turhaan ollut sitten isä lapselle?

Ymmärrän toki ketutuksen mahdollisesta petoksesta, mutta oletko todellakin valmis lapsesi tai "lapsesi" hylkäämään? Kaikki oikeudet häneen menetät isyyden myötä myös. :/

[QUOTE="vieras";25359758]Kyllä sä joudut ne elarit maksaan tulevaisuudessakin vaikka tulos olis mikä. Naimissa ollessa aviomies on automaattisesti lapsen laillinen isä ja muistaakseni asiaa ei muuksi muutu ellei lapsi itse halua siihen muutosta täytettyään 15v. [/QUOTE]
Kaverin entinen aviomies käynnisti prosessin isyyden kumoamiseksi. Käsittääkseni isyyden selvitystä voi pyytää & isyyden tarvittaessa kumota, vaikka lapsi olisi aikoinaan aviomiehen piikkiin mennytkin.

Tiedän myös toisen, hyvin surullisen tapauksen missä aviomies otti ensin vaimonsa hairahdukset omiin nimiinsä, mutta eron jälkeen halusi lapset "pois niskoiltaan". Ei siis ollut lasten biologinen isä, vaan eukko kävi vieraissa ja pamahti paksuksi. Sitä, miten tässä tapauksessa kävi, en tiedä...todisteita ainakin on siitä ettei mies voisi lasten isä ollakaan.

Tiedän että rahat on mennyt kun en tajunnut epäillä heti. Lapsi pitäis vain mielestäni saada tietää kuka on oma biolooginen isä.

En hylkää sen takia pian aikuista lasta (muutaman kuukatta elatusmaksuja jäljellä) mutta en jätä kertomatta jos en ole biolooginen isä.

Tiedän että lapsi on kärsinyt masennuksesta kun itse jopa epäilee olenko isä vai ei. Ex kun jäi kiinni toisen sylissä ja sen kans lapset tietää.

Eron yhteydessä noin 10 v sitten tuli sanottu että epäilen isyyttä ja ehdotin testin. Ex otti hepulit ja sanoi etta vain jos oikeus niin määrää. En silloin halunnut enemmän mielipahaa yhteensä 3 lapsille tuotta vain annoin olla.

Olen jostakin lukenut että jopa joka 20 lapsi on saanut "väärä isä" osa tietoisesti mutta suurin osa siksi että nainen on pettänyt.

Minä tilasin DNA-testin netistä, en tosin isyystestiä vaan kaksosten identtisyystestin ja oli tosi helppo juttu. testipakkaus tulee kotiin postissa (huomaamattomassa kirjekuoressa) ja annetaan sylkitesti, joka otetaan pakkauksessa olevalla vanupuikolla. Sen jälkeen vain lähetetään takaisin postissa ja odotetaan tuloksia. Paikka, josta tilasin testin, toimitti sen Yhdysvaltoihin, jossa se analysoitiin huippulaboratoriossa, jossa on mm. näytteet testataan aina useamman kerran virheiden välttämiseksi. Vastaus tuli noin 3 viikossa siitä, kun olin lähettänyt näytteen takaisin heille.

Tuloksessa näkyi DNA-rakenne, joka meille siis oli identtinen, ja lisäksi oli testin tulos vielä kirjoitettuna alhaalla.

Viimeksi muokattu:
Minä tilasin DNA-testin netistä, en tosin isyystestiä vaan kaksosten identtisyystestin ja oli tosi helppo juttu. testipakkaus tulee kotiin postissa (huomaamattomassa kirjekuoressa) ja annetaan sylkitesti, joka otetaan pakkauksessa olevalla vanupuikolla. Sen jälkeen vain lähetetään takaisin postissa ja odotetaan tuloksia. Paikka, josta tilasin testin, toimitti sen Yhdysvaltoihin, jossa se analysoitiin huippulaboratoriossa, jossa on mm. näytteet testataan aina useamman kerran virheiden välttämiseksi. Vastaus tuli noin 3 viikossa siitä, kun olin lähettänyt näytteen takaisin heille.

Tuloksessa näkyi DNA-rakenne, joka meille siis oli identtinen, ja lisäksi oli testin tulos vielä kirjoitettuna alhaalla.

Paljonko maksoi ?

[QUOTE="vieras";25360059]Yhtä huonoa suomen kieltä kuin Venakolla..[/QUOTE]

Ruotsinkielinen ja tosi väsynyt :)

268 h tuli viime kuussa tehtyä töitä mutta kannatti. Lainalyhennyksessä lukee maksettu ja tyttären tietokone on sekin maksettu ja tietenkin myös elatusmaksut.

Kummallista kun aina joku puuttuu palstalla asioihin mitä ei muuten mitenkään liity asiaan.

No kyllähän sun kannattaa netistä tuollainenn tilata, jos mieltä vaivaa. Parempi selvittää totuus ja totuushan voi siis olla myös se, että olet isä. Ihanahan se olisi tietää.

Kaverin entinen aviomies käynnisti prosessin isyyden kumoamiseksi. Käsittääkseni isyyden selvitystä voi pyytää & isyyden tarvittaessa kumota, vaikka lapsi olisi aikoinaan aviomiehen piikkiin mennytkin.

Tiedän myös toisen, hyvin surullisen tapauksen missä aviomies otti ensin vaimonsa hairahdukset omiin nimiinsä, mutta eron jälkeen halusi lapset "pois niskoiltaan". Ei siis ollut lasten biologinen isä, vaan eukko kävi vieraissa ja pamahti paksuksi. Sitä, miten tässä tapauksessa kävi, en tiedä...todisteita ainakin on siitä ettei mies voisi lasten isä ollakaan.

5 vuoden sisällä lapsen syntymästä pitää nostaa kanne isyyden kumoamiseksi ja miehellä ei ole oikeutta nostaa isyyden kumoamista koskevaa kannetta, jos hän aviopuolisonsa syrjähypystä tietoisena on selittänyt lapsen omakseen.

[QUOTE="minä";25359809]Oletko myös turhaan ollut sitten isä lapselle?

Ymmärrän toki ketutuksen mahdollisesta petoksesta, mutta oletko todellakin valmis lapsesi tai "lapsesi" hylkäämään? Kaikki oikeudet häneen menetät isyyden myötä myös. :/[/QUOTE]

Tietysti kannattaa hylätä vaikkapa jonkin murjaanin lapsi.

Yhteistyössä