purnausta miehen töistä... Piiiitkä vuodatus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakio harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakio harmaa

Vieras
*****keleeeee!

Mies sai tunti(!!!) sitten soiton yhdeltä työkaveriltaan, jolla on yksi reilun 10 miljoonan euron projekti menossa penkin alle.. Tällä työkaverilla olisi toiveena, että mieheni lähtisi vetämään hommaa kaveriksi kun nykyisen "apumiehen" työskentelystä ei meinaa tulla mitään..

Minä kun olen ollut onnellinen tämän hetkiseen tilanteeseen.. Miehelläni on suht stressitön ja "helppo" projekti vedettävänä ja voi tehdä sitä kotoa käsin (tosin on reilun tunnin ajomatkat suuntaansa). Tänään juteltiin, että voisi pitää tämän kuun lopun ulkomaan reissun lisäksi minun ja vauvan kanssa pari viikkoa lomaa kotonakin ja olla meidän kanssa kun on sitä kaivannut. Ja sitä olen minäkin kaivannut.. Viime kesänä ei kerennyt pitää kuin isyysloman ja senkin puhelimessa päivystäen. Lomaa piti olla enemmänkin (pitämätöntä lomaa miehellä n. 100 päivää!), mutta muiden projektien tuuraukset milloin missäkin söi koko kesän.

Nyt tuo iso projekti on räjähtämässä firman käsiin ja miestä toivotaan sinne pelastavaksi enkeliksi (on oikeasti hemmetin hyvä työssään, mistä olen ylpeä, mutta siinä on tämä huonokin puoli). Jos hänet määrätään tuohon työhön, niin minä olen viisi päivää viikossa kahdestaan vauvan kanssa, sillä työmatka tulee liian pitkäksi käydä kotoa käsin ja noin iso projekti vaatii pidempiä kuin 8 tunnin työpäiviä (tiedän jo kokemuksesta). V*ttu kun v*tuttaa.. Sinne meni meidän kotiloma jos käy niin kuin pelätään. Iso omakotitalo ja pihatyöt + lämmitykset hoidettavana. Mikä ei sinänsä ole mulle ollut koskaan ongelma, mutta vauvan kanssa se on vaan haastavampaa kun tukiverkostot ovat meillä 300 km päässä kotoa. Meillä on kaksi autoa, mutta toiseen (urheiluautoon) ei oikein meidän turvaistuin sovi ja mies tarvitsee työssään viikottain tätä autoa mihin turvaistuin on tarkoitettu. Mies ei haluaisi lähteä, mutta kun työnarkomaanina ei osaa sanoa ei kunnianhimoisesta projektista (nykyinen on kuulemma tylsä homma (alle miljoonan projekti)).

Yhdessä ollaan oltu 11 vuotta ja tosiaan tiesin jo ennen vauvan tuloa, että tulen viettämään "yh-elämää" lapsen kanssa paljonkin, mutta silti se ketuttaa kun kevät näytti rennolta ja inhimilliseltä meidän perheelle ja parisuhteelle...

Kiitos kun sain purkautua.. Se kait tässä tärkeintä oli :D

Toivon todella että kaikki nämä pääosin miestensä kustantamaa elämää elävät ämmät jotka kehtaavat valittaa miestensä työnteosta päätyisivät eronneina johonkin kaupungin vuokra-asuntohelvettiin.

Pohjimmiltaan ap:n tarkoituksena oli ehkä tietysti vain leveillä kaikella sillä mitä on kuten mies tärkeässä työssä (miljoonaprojektit mainittu kahteen kertaan), iso omakotitalo, kaksi autoa joista toinen urheiluauto (nuo kaikki oli aivan pakko oikein erikseen mainita). Käsittämätöntä touhua, mitä helvetin tyydytystä ämmät tuosta oikein saavat?. Täytyy olla itsellä varmaankin todella heikko itsetunto, eikö facebookista tule tarpeeksi hyväksyntää ja ihailua?

Tekis mieli tohon yh-asiaan sanoa jotakinmut taidan jättää sanomatta en yahdo ketää loukata..Itse oon yh..

jokainen ei ymmärrä mitä yh:na oleminen on, kun kaikki on 100% sinun niskoillasi, niin talous kuin koti ja lapsi 24/7. huonossakin parisuhteessa on jotain etuja verrattuna täydelliseen yksin vastuun kantamiseen kaikessa. en toki sillä tarkoita että pitäisi huonoon suhteeseen jäädä kun on muutamia etuuksia...

Provoksi epäilen, anteeksi :/

Pari hassua juttua, tässä muutamia suoria lainauksia tekstistäsi:

"Miehelläni on suht stressitön ja "helppo" projekti vedettävänä ja voi tehdä sitä kotoa käsin (tosin on reilun tunnin ajomatkat suuntaansa). "
-->Kotiin ajetaan tunti??

"Jos hänet määrätään tuohon työhön, niin minä olen viisi päivää viikossa kahdestaan vauvan kanssa, sillä työmatka tulee liian pitkäksi käydä kotoa käsin ja noin iso projekti vaatii pidempiä kuin 8 tunnin työpäiviä "
---> Mene vauvan kanssa miehen mukaan sinne duunipaikkakunnalle, ei luulisi olevan rahan suhteen ongelma.

[QUOTE="xXx";25363951]Provoksi epäilen, anteeksi :/

Pari hassua juttua, tässä muutamia suoria lainauksia tekstistäsi:

"Miehelläni on suht stressitön ja "helppo" projekti vedettävänä ja voi tehdä sitä kotoa käsin (tosin on reilun tunnin ajomatkat suuntaansa). "

"Jos hänet määrätään tuohon työhön, niin minä olen viisi päivää viikossa kahdestaan vauvan kanssa, sillä työmatka tulee liian pitkäksi käydä kotoa käsin ja noin iso projekti vaatii pidempiä kuin 8 tunnin työpäiviä "
---> Mene vauvan kanssa miehen mukaan sinne duunipaikkakunnalle, ei luulisi olevan rahan suhteen ongelma.[/QUOTE]

Vähän samoja puutteita havaittiin juu täällä myös... :whistle:
Onhan se tietty kiva, että siellä Porvoossakin joitakin asukkaita on, niin ei pääse tyhjäksi se Porvoo

[QUOTE="vieras";25363892]Toivon todella että kaikki nämä pääosin miestensä kustantamaa elämää elävät ämmät jotka kehtaavat valittaa miestensä työnteosta päätyisivät eronneina johonkin kaupungin vuokra-asuntohelvettiin.

Pohjimmiltaan ap:n tarkoituksena oli ehkä tietysti vain leveillä kaikella sillä mitä on kuten mies tärkeässä työssä (miljoonaprojektit mainittu kahteen kertaan), iso omakotitalo, kaksi autoa joista toinen urheiluauto (nuo kaikki oli aivan pakko oikein erikseen mainita). Käsittämätöntä touhua, mitä helvetin tyydytystä ämmät tuosta oikein saavat?. Täytyy olla itsellä varmaankin todella heikko itsetunto, eikö facebookista tule tarpeeksi hyväksyntää ja ihailua?[/QUOTE]

Täys peesi :/

Sehän on harvinaisen totta, että tuota työnarkomaniaa on oikeasti olemassa.
Provot näyttäytyy itselleni vielä enemmän noissa tyyliseikoissa, ilmankin noita tarkoituksella laitettuja "vihjeitä".

Sellainen liitto, jossa on työnarkomaniaa - huh huh hulda, sanosin. Ei hyvä.

Mun lähipiirissä on miehen puolen kaveriperheissä ihan sama tilanne kuin meillä eli että mies on paljon töissä. Mutta nämä miehet kaikki miehet on johtavissa asemissa ja vastuuta on paljon. Eli jos menestyä haluaa on sitä rautaa taottava.

Kunnianhimo sinänsä ei ole pahasta mutta nyt kun lapset on pieniä niin sitä näkee eri lailla mihin sitä aikaa kannattaa oikeasti uhrata elämässä.

no palkatkaa "talonmies" tekemään pihatyöt niin pääset helpommalla! ja kyllä ne istuimet mahtuu urheiluautoonkin, ainakin meillä menee, jos nykyinen ei mene niin kauppaan vaan ostamaan sopiva.

mä en pysty ymmärtämään miksi pitää asua noin kaukana työpaikasta. kun kerta rahasta ei oo kiinni. rahalla pitäisi pystyä ostamaan AIKAA. nyt kaikki aika menee autossa istumiseen.
muuttakaa lähemmäs.

Ohoh.. olipas tullut vastauksia yön aikana. Kiitos! Osa vastauksista oli kyllä hmm... mielenkiintoisia, mutta ajattelemisen aihetta antoivat nekin.

Tuo "yh-elämä" oli minulta, myönnetään, aika kauhea, mitä jäin ajattelemaan sen jälkeen kun lähetin tämän viestin. Rakas siskoni on ollut synnytyslaitokselta lähtien kaksostyttöjen yh, joten hän varmasti sanoisi muutaman valitun sanan jos lukisi. Anteeksi.. en voi sanoa, että tietäisin mitä yh-elämä oikeasti on, mutta olen sitä joutunut seuraamaan hyvin läheltä ja nostan hattua siskolleni ja kaikille muille, jotka ovat tuohon elämäntilanteeseen joutuneet.

Ja sitten noihin provo epäilyihin :)

Mies lähtee aamulla puoli kuudelta töihin ja tulee kotiin viiden maissa illalla. Työmatkoihin yhteen suuntaan kuluu n. reilu tunti ja kaiken kaikkiaan päivän aikana autolla ajoa miehellä on keskimäärin 320 km.

Miljoonaprojekteista mainitsin siksi, koska on eri asia pyörittää 1,5 vuoden aikana muutaman sadantuhannen homma kuin yli 10 miljoonan. Jos muutaman miljoonan euron projektissa menee yli sovittujen valmistumis päivämäärien yli, niin silloin sanktiot saattavat nousta useampaan kymmeneen tuhanteen / päivä. Jos projekti jo tällä hetkellä näyttää menevän penkin alle ja miehestäni kaavaillaan "pelastajaa", niin se tietää ympäri vuorokautisia työpäiviä. Kolme vuotta sitten oli suuri projekti lähellä meidän kotia, joka oli todella työläs.. mies kävi todella lähellä burn-outtia.. kynsipsoriasis irrotti melkein kaikki kynnet ja unta tuli loppuvaiheessa 3 tuntia/vrk. En todellakaan halua, että mennään taas siihen helvettiin...

Urheiluauton mainitsin siksi, koska jos sanon että on kaksi autoa pihassa, niin moni ihmettelee miksi minulla on vauvan kanssa ongelmia liikkumisessa pois kotoa. :) Tuo auto on nyt sen verran muokattu, etten saa siihen turvallisesti turvaistuinta kytkettyä pelkääjän paikalle.. turvakaukalo nyt vielä menettelee, mutta isompi turvaistuin on sula mahdottomuus. Ja tuolla autolla on enemmän tunnearvoa miehelleni kuin rahallista autoa, jos joku nyt varakkaaksi luulee.

Omakotitalo on iso, mutta -80 vuonna rakennettu tiilitalo ja remontoidaan sitä vähitellen oman mielen mukaiseksi sitä mukaa kun rahaa tulee. Helpottaako teitä kateellisia tieto, että talossamme on puukattilalämmitys, jota näin talvisin pitää lämmittää 4-5 tuntia että saadaan lämmintä vettä ja mökki pysyy lämpimänä??Pelkällä sähköllä talomme söisi 25 000 kWh/v kun tällä hetkellä menee 7500 kWh/v.

Me olemme valinneet asuinpaikkakuntamme niin, että se on kutakuinkin keskellä tätä aluetta millä mieheni käy projekteja vetämässä. En halua muuttaa paikkakunnalta toiselle vuoden välein miehen työn perässä.. enhän silloin voisi rakentaa omaa uraa ollenkaan!

Tällä hetkellä olen muuten vanhempainvapaalla ja kotihoidontuki alkaa kuukauden päästä. Mieheni rahoilla en ole koskaan elänyt ja olen säästänyt itselleni sen verran viimeisen 12 vuoden työurani aikana, että voin hoitaa lasta jonkin aikaa kotona ilman, että käsi on miehen kukkarolla ;)

Jeps.. mut työnarkomaanin olen puolisokseni valinnut ja häntä rakastan. Joskus vaan nousee mieleen, että milloin tulee perheen vuoro.. varsinkin kun tuollainen pommi pudotetaan keskellä yötä. :D

Tuollaisella kultajyvä-työntekijällä luulisi olevan hieman neuvottelumuskelia työehdoista. Ja yli 100 pitämätöntä lomapäivää on jo tylsuojelurikos.

MItä jos miehesi kieltäytyisi perhesyihin vedoten. Firmoja tulee ja firmoja menee, mutta oma perhe jos lipeää niin se on sitten siinä.

[QUOTE="vieras";25364322]Tuollaisella kultajyvä-työntekijällä luulisi olevan hieman neuvottelumuskelia työehdoista. Ja yli 100 pitämätöntä lomapäivää on jo tylsuojelurikos.

MItä jos miehesi kieltäytyisi perhesyihin vedoten. Firmoja tulee ja firmoja menee, mutta oma perhe jos lipeää niin se on sitten siinä.[/QUOTE]

Hohhoijaa.. firmoja tulee ja menee. Mutta kun joillain se oma firma on se pääelinkeino. Ja töitä on tehtävä jos meinaa maksella asuntolainaa. Eipä tullut paljon mieleen alkaa valittaa 90-luvun laman aikana kun mies paiski ympäri vuorokauden duunia jotta minä ja vauva saatais pitää katto päänpäällä.

[QUOTE="Vieras";25364381]Hohhoijaa.. firmoja tulee ja menee. Mutta kun joillain se oma firma on se pääelinkeino. Ja töitä on tehtävä jos meinaa maksella asuntolainaa. Eipä tullut paljon mieleen alkaa valittaa 90-luvun laman aikana kun mies paiski ympäri vuorokauden duunia jotta minä ja vauva saatais pitää katto päänpäällä.[/QUOTE]

Mä ymmärsin, että tässä on kyseessä kuitenkin palkkatyöläinen, jolla projekteja on muutenkin riittävästi.

[QUOTE="vieras";25364322]Tuollaisella kultajyvä-työntekijällä luulisi olevan hieman neuvottelumuskelia työehdoista. Ja yli 100 pitämätöntä lomapäivää on jo tylsuojelurikos.

MItä jos miehesi kieltäytyisi perhesyihin vedoten. Firmoja tulee ja firmoja menee, mutta oma perhe jos lipeää niin se on sitten siinä.[/QUOTE]

Mies sai tuon nykyisen projektin perhesyihin vedoten, koska se oli kesällä lähimpänä kotiamme alkanut projekti. Nyt tuo isompi projekti tarvitsee osaavaa työntekijää ja niitä ei ole kuin pari kolme firmassa ja minun mies on niistä yksi (ja ainoa, joka voisi jättää tämän hetkisen projektin jonkun muun hoidettavaksi).

Tuossa 100 lomapäivässä on mukana n. 50 päivää pekkasia.. en jaksanut yöllä saivarrella sen suhteen. Siitä huolimatta työsuojelurikoksen rajat paukkuu, mutta minkäs sille voi?

Tässä taloustilanteessa ei ole todellakaan kannattavaa lähteä firmoja vaihtelemaan varsinkin kun mies tykkää olla nykyisessä. Asuntolaina kun on maksettavana, niin tulojakin täytyy olla.

Mies on todellakin kunnianhimoinen työnarkomaani.. hänelle tämä nykyinen projekti on tylsä ja näin viime yönä hänen silmänsä syttyvän kun hän puhui tästä toisesta projektista... luuletteko etteikö oltaisi puhuttu siitä, että voisi hidastaa tahtia ja sitä rataa.. se ei vaan mene niin. Tämän vuoksi me mennään kerran vuodessa ulkomaanmatkalle kauas pariksi viikkoa, jolloin mies pääsee työympyröistä pois totaalisesti ja kännykkä on kiinni koko matkan. Helsinki-Vantaalle kun saavutaan reissusta ja mies avaa kännykän, niin eka työpuhelu tulee n. puolen tunnin sisällä.

Tää on niin "hauskaa" lukea näitä vastauksia. Täällä muutama päivä sitten joku väsynyt mies valitti sitä, ettei ole kahteen vuoteen (voi olla, että oli pitempikin aika, muistaakseni 19 vuotta ovat kaikkineen yhdessä olleet) päässyt mihinkään, kun vaimo tekee niin paljon töitä ja mies itse on kaikki vapaa-aikansa jatkuvasti lasten kanssa. Tämä mies lytättiin siinä ketjussa ihan täysin vaimoaan ja tämän taloudellista panosta arvostamattomaksi jne. Haukuttiin myös tossun alla olevaks, valittavaksi luuseriksi yms.

Aloittaja selvästi kielitaitonsa parantanut virotar svetlana. Ei jokapäiväisillä raha aloituksillaan enää saa huomiota. Menisi hoitoon, tämä narsismi on sairasta.

:D :D :D :D voihan kukkanen.. syntyjään Pohjois-Karjalainen täräkkä täti ylennettiin juuri virolaiseksi.. :D :D :D Harmi kun ylennyksestä huolimatta jalat eivät kasvaneet sentin senttiä pituutta eikä takapuolikaan piukentunut.. :D

ja off topic.. on vaan hyvä, että ihmisessä on hitunen narsismia. Narsistinen persoonallisuus häiriö on kuitenkin asia erikseen.
TJEU: Narsismi – Wikipedia

Yhteistyössä