G: Montako vuotta olet tähän mennessä ollut kotona lasten kanssa+raskauden loppupuoli mukaan laskettuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi lapsi ja 1v1kk olin kotona, tuossa sairasloma ja äitiysloma mukaanluettuna (3kk ennen lapsen syntymää). Mies oli lisäksi puoli vuotta kotona. Niin ja jatkaa edelleen osittaista kotona oloa, kun tekee puolikasta työaikaa ja minä täyttä. Sattuu olemaan niin että minä tienaan enemmän, joten taloudellisesti järkevämpää minun olla töissä ja miehen tehdä pienemmällä palkalla vähemmän töitä.

Itsellä kaksi lasta ja kotona olin yhteensä n. 3 vuotta. Lapsilla ikäeroa reilu vuosi eli putkeen tein, nuorimman äitiysloman päädyttyä olin siis reilun vuoden vielä hoitovapaalla ja lasten välissä olin muutaman kuukauden hoitovapaalla ennenkuin taas uusi äitiysloma alkoi. Vanhempi oli pikkasen vajaa 3 ja nuorempi 1v 9 kk kun aloittivat hoidon. Nyt olen osittaisella hoitovapaalla vielä ens heinäkuun loppuun asti kunnes nuorempi menee kolmoselle. Tällä osittaisella hoitovapaalla olen ollut nyt oisko ollu vuodesta 2010 lähtien, suoraan sanottuna en nyt muista milloin aloitin osittaisen.

Mulla kaksi lasta ja ekan kanssa olin 2,5v kotona, tokan 3v. Yhteensä siis 5,5v.
Välissä olin 4v töissä, ja työnantajakin vaihtui tossa välissä.
Nyt olen ollut taas pari vuotta työelämässä, ja on tää vaan niin paljon kivempaa kun kotona oleminen päivästä toiseen.

No kohta puolen alkaa olemaan vuosi täynnä ja yksi lapsi on. Toisinaan tekisi mieli jo lähteä takaisin aikuisten ihmisten pariin, mutta jos tässä vielä henkisesti sinnitelee vuoden, rahallisesti kyllä pärjätään loistavasti.

9v 5kk, 10v saan täyteen vielä :)

Välissä olin töissä. Vuosiin sisältyy myös opiskelu ammattiini, mutta päivääkään lapset eivät ole olleet perheen ulkopuolisessa hoidossa.

Töihin palaan vasta kun mies voi jäädä jälleen lasten kanssa. Vakityö odottaa. Itse luon työnkuvaani, joten pääsen kyllä työhön kiinni kun palaan.

Lapsia kolme ja kotona olen ollut aika tarkkaan 3v9kk, tosin siinä välillä tehnyt vähän keikkahommia. Kuopus on nyt 1v ja hänet on tarkoitus hoitaa kotona 3v asti mutten ole vielä varma kuinka pitkään olen itse se kotona oleva vanhempi. Varmaan kuitenkin vuoden verran.

Yhteistyössä