Puhutaan tyylistä! Millaista on XL-kokoisen kolmekymppisen naisen nuorekas pukeutuminen?

[QUOTE="vieras";25406111]Googlen kuvahaulla löytyi, en tiedä mistä saa.
Tosin viime kesänä oli monessa vaatekaupassa samanlaisia, oman todella samantapaisen ostin seppälästä.[/QUOTE]

Ok. Lindexilta minäkin ostin samantapaisen mutta juuri tuon mallista ei ole näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25405816:
Jotka ei sovi yhdellekään, jolla on enemmän takapuolta. Ja hyvin harvalle hoikallekaan.

Miks pitää olla jotenkin erityisen nuorekas?

Väärin, mulla jolla on takapuolta ja reisiä, sopii kuitenkin ehdottomasti kaikkein parhaiten juuri kapeat ja istuvat farkut. Jos housut ovat löysemmät, lihottavat ne mun kroppaani.

Ja sen takapuolen voi sitten peittää esim. villatakilla tai jakulla.

[QUOTE="vieras";25406085]Tällä hetkellä muoti on anteeksiantavaisin pulleroille pitkään aikaan. Ei tarvitse pukeutua telttoihin ja laatikkomaisiin kaapuihin. Pillit jalkaan ja pitkä neuletakki niskaan, sopivan casual ja silti muodikas, eikä tursuile jokapaikasta.
Ei oo niin vaikeata.[/QUOTE]

Hahaa, joo varmaan pillifarkut :D Ei todellakaan sovi päärynälle jolla läski kerääntyy reisien sisäpintaan ja pohkeisiin... Villatakki saisi olla nilkkoihin asti, vaan sellainen kyllä saa sitten näyttämään ihan tapilta, vaikka olenkin 170 cm. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että kaikki isokokoiset ei ole samanmallisia? Mikä sopii omenanmalliselle, ei sovi ollenkaan päärynälle.

Mä olen päärynämallinen ja mulle vihoviimeiset housumallit on pillit ja alaspäin kapenevat ja bootcutit. Saavat kaikki reidet näyttämään ihan valtavilta ja korostavat sisäreisiläskejä. Plus että vyötäröllä on tilaa kaverille tai kahdelle, jos housut muuten sopii perseeltä ja vyötäröltä.

Parhaiten mulle sopii tummat, leveälahkeiset, mutta ei liian leveälahkeiset farkut tai vähän tukevampaa kangasta olevat housut, joissa on tarpeeksi pieni vyötärö ja jotka ovat vähän "liian pitkät", ja niiden alle sitten hyvät kengät jossa on vähän korkoa.

Yläosan pitää ylettyä mielellään haaraan asti ja olla vähän kapeampi mun kapeimmasta kohdasta, eli vähän vyötärön yläpuolelta. Paidoissa v-aukkoa tai sitten pitkiä koruja, toinen vaihtoehto joku värikäs paita ja sen päällä avoin jakku tai neule, niin että sitä alla olevaa paitaa näkyy kaistale (pidentää). Hameet ja mekot on kivoja, kun niiden alle saa naamioitua reisiä, mutta ei mitään liian leveää eikä tosi tiukkaa, vaan sellaista aika kapealinjaista ja mielellään tummaa, koska mun alaosa tosiaan on yläosaa isompi. Sellaiset kesämekot jotka on rinnuksista tiukempia ja helmasta vähän leveämpiä on myös kivoja. Kaiken alle tarpeeksi tukevat alusvaatteet, niin hyvää tulee. Eikä mitään liruja, ohuita trikookankaita, niin kuin tuossa yhden kuvan mustapukuisella niittinaisella. Takertuvat jokaiseen makkaraan ja muhkuraan! Sama koskee kiiltäviä kankaita, tuovat oikein esiin jokaisen muhkuran ja luovat pari uutta :D

Ei mitään hajua onko tuo "nuorekasta". Ei varmaan ole, mutta olen vuosien mittaan itse katsonut ja testaillut ja napsinut valokuvia ja todennut että tuollaiset vaatteet nyt vain sopivat minulle parhaiten noin malliltaan. Värivalikoimaa vaihtelen, nyt yritän välttää liiallista mustan ostamista ja lisäillä vähän väriä vaatekaappiin. Yleensä jos jotain myydään nuorekkaana, se tarkoittaa sitä että se on tarkoitettu 40+ ihmiselle joka haluaisi olla nuorempi, ja kierrän ne kaukaa.

Oikealla mun suosikkimekko ikinä, paljon pidetty ja nuorekaskin 3-kymppiselle. Alla yleensä valkoinen pitkähihainen paita, käsiläskejä en esittele.

beth%20ditto%20evans%20collection%20denim%20skirt%20dress-thumb-430x350-90367.jpg

Ihana tuo musta mekko! MInkä merkkinen, saakohan tuota vielä jostain?

Yritän antaa tähän mahdollisimman tyhjentävän vastauksen. Ihan aluksi, kun aletaan puhumaan nuorekkaasta ihan mistä tahansa, niin hälytyskellojen pitäisi soida. I

olen kokoa xxxl ja pukeudun kotona capreihin tai legginseihin ja paitaan. ihmisten ilmoille kun menen on jalassa bootsit, mustat farkut (tyköistuvat, mutta ei tiukat), hihaton paita ( en ikinä käytä edes t-paitoja joissa on yhtään hihaa. kädet on koristeltu muuten), ja nahkarotsi. mulle on aivan sama mitä muut ajattelee tyylistäni, mutta itse viihdyn ja tyyli sopii läskeilleni.

lasten kanssa ulkoilen 3v vanhassa talvitakissa, löysissä farkuissa ja kuoma kengissä, villapipo päässä. ja KYLLÄ viihdyn mainiosti näinkin. ja kovilla pakkasilla -30 jalkaan tulee vielä toppahousut!

Kun aletaan puhumaan nuorekkaasta ihan mistä tahansa, niin hälytyskellojen pitäisi soida. Itse olen -78 vuosikertaa ja ei ole tullut vielä mieleenkään käyttää tuota sanaa. Tämä "nuorekas" tarkoittaa sitä, että yritetään keinotekoisesti olla jotakin mikä on ilmeisesti jo kadonnut ja aletaan ajatella, että nuorekkuus jotenkin lisääntyy erikoisista jutuista, vaikka se on ihan toisinpäin. Jos värjää tukan omituiseksi, käyttää poikkeuksellisen kummallisia vaatteita vain nuorekkuuden vuoksi tai alkaa käyttäytymään kuin joku muu, niin se on vaan noloa ja vanhentaa, koska ihminen ei ole siinä realiteeteissa kiinni. Ihan itsestäänselvyys pitäisi olla, että ne ketkä esim. keski-ikäisinä näyttävät "nuorilta" ovat suht luonnollisella tukalla varustettuja, hyvin kevyesti meikattuja, normaalivaatteisiin pukeutuneita tavallisesti käyttäytyviä naisia, jotka tuntuvat olevan tyytyväisiä itseensä. Saa toki joku hippimummokin olla, mutta vaan jos se sopii aidosti persoonaan.

[QUOTE="vieras";25406613]Yritän antaa tähän mahdollisimman tyhjentävän vastauksen. Ihan aluksi, kun aletaan puhumaan nuorekkaasta ihan mistä tahansa, niin hälytyskellojen pitäisi soida. I[/QUOTE]
No höh.

sivu huomiona..mie en ymmärrä miks helkutassa niissä kaikissa tai suurimmassa osassa xl kokosten paidoista on niin helkutan isot kaula-aukot?
Ei kaikki halua pitää semmosia paitoja joissa ryntäät on niin auliisti tarjolla eikä se kaikille edes sovikkaan. Joskus siitä tulee vaan hyvin halpa vaikutelma.

Jos sinne ihmisten ilmoille on ihan PAKKO lähteä niin älkää arvoisat ylipainoiset naiset pukeutuko MIHINKÄÄN kireisiin vaatteisiin eikä varsinkaan mihinkään leggingseihin. Ei ole mitään kuvottavampaa kuin kireä vaate ylipainoisella, ihan sama onko kyse paidasta tai housuista. Läski on karmean näköistä, paljon viehättävämpää on jos pukeudutte jätesäkkiin kuin yritätte väkisin näyttää viehättäviltä vaatteissa jotka on tehty normaalipainoisille.

Mä käyttäisin tunikoita ja legginsejä ja varsinkin korkkareita! Ne pidentää ja hoikentaa sääriä.
Kauniita takkeja joissa vyö. Trenssi esim.
Talvella mustia/harmaita lyhyitä villahameita paksujen sukkahousujen kanssa. V-kaula-aukkoisia neuleita...

Minut ja vaatevalintani haukuttiin lyttyyn. Nyt menossa on toisenkin aloittajan ketju, jossa perusmekkoa haukutaan tanttamaiseksi.

Mulla alkaa ihan tosissaan päässä heittää, kun en tajua, mitä se nuorekas pukeutuminen sitten on. Ne vaatteet, joita mun ketjuun linkitettiin nuorekkaina, oli mun mielestä just sitä tanttaosastoa.

Linkittäkää pliis kuvia nuorekkaista asuista. Ei mulle, vaan yleisesti. Haluan ymmärtää.

Miksi XL-kokoisen, tai 3kymppisen, tai minkäänikäisen/kokoisen pitäis enää teinivuosien jälkeen pukeutua nuorekkaasti?

sivu huomiona..mie en ymmärrä miks helkutassa niissä kaikissa tai suurimmassa osassa xl kokosten paidoista on niin helkutan isot kaula-aukot?
Ei kaikki halua pitää semmosia paitoja joissa ryntäät on niin auliisti tarjolla eikä se kaikille edes sovikkaan. Joskus siitä tulee vaan hyvin halpa vaikutelma.
Ja ne on epäkäytännöllisiä. Vähän kumartuu niin kaula-aukosta näkee vaikka ja mitä :mad:
Mitä järkeä ostaa esim kesäksi t-paita, kun sinne alle pitää laittaa sit kumminkin joku aluspaita tai toppi, että kehtaa esim pyörän lukkoa kumartua aukaisemaan?!

• Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25406798:
Miksi XL-kokoisen, tai 3kymppisen, tai minkäänikäisen/kokoisen pitäis enää teinivuosien jälkeen pukeutua nuorekkaasti?

Meinaakko et kun täyttää 30v niin pitää mummoutua tai pukeutua kuin keski-ikäinen..

Nuorekas ei ole synonyymi teinipukeutumiselle. Mun mielestä 30v on vielä nuori.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Sana nuorekas....mitä se kenellekkin merkitsee? Mulle se merkitsee sitä, että jossain määrin pukeutuu muotia seuraten, mutta poimii sieltä vain itselleen sopivia juttuja, eikä silti tarvi kaikkia luomuksia yllensä laittaa.Hiukset mulla on värjätyt, sillä itseäni rasittaa se, että 43v ja harmaita hiuksia on paljon ja kun luonnostaan todella tummat hiukset, niin niissähän se näkyy.Mua on sanottu nuorekkaaksi ja yritän välttää ns tanttavaatteita.Silti pukeudun ikääni ja olemukseeni nähden asiallisesti, enkä yritä epätoivoisesti olla jotain muuta kuin olen.

En voisi ajatellakkaan pukeutuvani samalla tavalla kuin 15v ja 18v tyttäreni, jotka pukeutuvat asiallisesti, muotia seuraten, mutta kutakuinkin kuitenkin eri tavalla kuin minä.Eivät hekään kaikkia muotivaatteita yllensä laittaisi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25405780:
Nuo housut ovat tavalliset kapealahkeiset farkut.

Kapealahkeiset farkut korostavat ihan järkyttävästi isoa takapuolta. Pahoittelun Björn, mutta sinua en valitsisi stailaamaan ketään isompaa, ehdottelet säännönmukaisesti 36-koon malleille sopivia kuteita.

Siinä olet oikeassa, että säkkejä ei kannata vetää päälle. Mutta nakkien ja säkkien välimaastokin on olemassa, ja siihen varmaan todellisen XL-tyypin kannattaisi mennä. (Sorry, tämä XL-ihmisen luokittelu reippaasti ylipainoiseksi ottaa syrämmenstä, kun allekirjoittanut on vain iso, normaalipainoinen XL-vaatetta käyttävä immeinen, tosin ei mullekaan sun suositukset sopisi)

Sen takia, että pieni kaula-aukko saa aikaiseksi tunnelman - järkyttävät daisarit ja rusinan kokoinen pää.

Mitään ei sieltä kaula-aukosta näy edes kumartaessa, jos se paita muuten on oikean kokoinen, eikä mikään säkki. Tosin vaatevalmistajat eivät osaa valmistaa oikeankokoisia paitoja. Kuvittelevat että isot rinnat vievät noin 2cm vain pituudessa (vähän vaikeuksia löytää paitoja, joissa ei pieni masumakkara näy). Leveyttä toki tungetaan vähän liikaakin.

Miksi kolmekymppinen on XL-kokoinen? Jos käyttää aivoja ruokakaupassa ei tarivitse pähkäillä vaateostoksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25406889:
Miten ne keski-ikäiset sit pukeutuu? Ihan sama, missä hurstissa kukakin kulkee, kunhan se ei ole Kiitos veteraanit paita.

joo ei!

Sanotaanko et keski-ikäisten pukeutumisesta tulee mieleen marimekko ja nansot sun muut, mutta ei nyt liikaa yleistetä kumminkaan. Mä oon vaatekaupas töis ja kyllä meillä asiakaskuntaa on ihan kaikenikäisiä, vaikka suurin osa asiakkaista on sellasta 25-35v.

Yhteistyössä