Puhutaan tyylistä! Millaista on XL-kokoisen kolmekymppisen naisen nuorekas pukeutuminen?

Vartalon muoto sanelee eniten. Onko tissit isot, vai lantio levee, onko suurin ulottuvuus vyötäröllä, onko jalat kapeat vai ei, onko käsivarret esiteltävät jne.

Mä satsaisin vaatteissa laatuun, eli halpa trikoo yms. pois ja tilalle villakangasta, puuvillaa, silkkiä yms. Mä satsaisin kenkiin, laukkuihin ja huiveihin, meikkiin ja hiuksiin ja pitäisin vaatteet muunneltavina perusvaatteina.

Björnin linkittämän kuvan naisella ei muuten ole trikooleggareita, vaan pillifarkut.

Joku linkittikin More to Love-blogin tänne, supersuosittu pluskokoisten naisten tyyliblogi. Aikalailla laidasta laitaan on tytöillä vaatteita, teinityylistä klassisempaan ja juhlavampaan.

joo ei!

Sanotaanko et keski-ikäisten pukeutumisesta tulee mieleen marimekko ja nansot sun muut, mutta ei nyt liikaa yleistetä kumminkaan. Mä oon vaatekaupas töis ja kyllä meillä asiakaskuntaa on ihan kaikenikäisiä, vaikka suurin osa asiakkaista on sellasta 25-35v.

Ai, ja mulla on molempia :D Enkä oo keski-ikäinen. Mun äiti taas on, ja se näyttää paremmalle kuin minä, mä oon mummoutunu ennen aikojani :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25406974:
Ai, ja mulla on molempia :D Enkä oo keski-ikäinen. Mun äiti taas on, ja se näyttää paremmalle kuin minä, mä oon mummoutunu ennen aikojani :D

Mul ei ol mitään noit...tosin löytyy Nanson kankaita ja niistä tehtyjä juttja mut ei ne ole semmossii ku Nansolla myydään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25406974:

Mutta ei kuitenkaan liikaa saa yleistää noista nansoista ja marimekoista..:D

Meillä kävi tossa ennen joulua yks asiakas jota sit palvelin ja juteltiin siinä tovit. Hän oli viereisen alusvaateliikkeen joku isompi pomo ja siin oli kyllä niin tyylikäs nainen. Musta neulemekko, paksummat sukkahousut ja saappaat. Hiukset oli vaaleat ja muodikkaasti leikattu. Ei yhtää ollu mikään ehtoopuolenteini vaan todella tyylikäs. Vanhempikin ihminen voi pukeutua nuorekkaasti mutta ottaen kuitenki iän huomioon. ei mitää tissipaitoja, napamalleja tai persvakoshortseja:D

Osti mustan trenssin ja myin sit paljo muutaki:D

Viimeksi muokattu:
jotenkin siis.. noi xl-mallit noissa muotikuvissa ei ole edes lähellekään niin isoja kuin oikean elämät "äksärit" . noi on minusta jotenkin pienimmästä päästä isoja ja siten ei kerro ees totuutta Oikeesti Lihavien Pukeutumisesta, et miltä mikäki näyttää..
or is it just me thinking this way ?!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25407072:
Pakko, en ylety ajaan säärikarvoja, ja ukko ei suostu, kun siinä kuulemma kulkee meidän läheisyyden raja :D Tai siis pidän sukkahousuja, ne saa mukavasti vedettyä tohon mahan päälle, en siis laita mekkoa verkkareiden päälle.

:laugh: varmaan menis meilläki!

10v sittenhän oli muotia et hameen alla oli housut:D ( itsekkin siihen sorruin )

Selasin ketjua, en lukenut kunnolla. Tyylikäs on sellainen ihminen, joka on sitä myös sisältäpäin. Tyylikkyys ulottuu vaatetuksista ja asusteista hiuksiin, meikkiin (oli sitä tai ei), olemukseen, käytökseen, tapaan liikkua.

Se ei ole monimutkainen yhtälö, mutta siitä voi halutessaan tehdä sellaisen.

Kauneus ja tyylikkyys on kuitenkin katsojan silmissä. Vaikea alkaa listata, että mikä on sen 34-vuotiaan, ylipainoisen mutta ainakin omasta mielestään nuorekkaan naisen tyylikkyys. Helpompi sanoa, mitä se ei ole: se ei ole huonosti istuvia vaatteita, värejä jotka ei sovi ihonsävyyn, hiusleikkaus joka ei sovi kasvoihin. Tyylikkyyttä ei ole huono ryhti, anteeksipyytävä olemus, alaspäin kääntynyt suu.

Jokainen etsii itse sen oman tyylinsä, mutta vinkkejä kannattaa ottaa vastaan. Ei sitä aina tiedä, mikä vaatekappale näyttääkin hyvältä, ja mikä tärkeintä, tuntuu hyvältä päällä, oli kiloja liikaa tai ei.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Täs on pätkä ohjelmasta How to look good naked jossa kerrotaan esim. millanen farkku sopii millaselle kropalle.

toi Gok Wan on ihana btw..:D

[video=youtube;wD8e4JsiOZk]http://www.youtube.com/watch?v=wD8e4JsiOZk[/video]

jotenkin siis.. noi xl-mallit noissa muotikuvissa ei ole edes lähellekään niin isoja kuin oikean elämät "äksärit" . noi on minusta jotenkin pienimmästä päästä isoja ja siten ei kerro ees totuutta Oikeesti Lihavien Pukeutumisesta, et miltä mikäki näyttää..
or is it just me thinking this way ?!

Tämä johtuu siitä, että "plussakoon" mallit ovat yleensä M-kokoisia, korkeintaan L. Verrattuna normimalleihin, jotka ovat yleensä XS (joskus S, riippuen vaateketjusta)...

Ja toki mallien muotokin on yleensä sitä harvinaisempaa muodokkuutta, eli tiimalasivartaloja enimmäkseen.

Sehän se huvittavaa onkin, että yleensä "plussakoon mallien" päällä esitellyistä vaatteista ei näe yhtään, miltä ne näyttäisivät oikeasti plussakokoisten tavallisten ihmisten päällä. Mutta tietysti eihän 180-senttisten, XS-kokoisten mallien päällä esitellyistäkään vaatteista näe, miltä ne oikeasti näyttävät normi-ihmisten päällä.

[QUOTE="poikia3";25406143]Väärin, mulla jolla on takapuolta ja reisiä, sopii kuitenkin ehdottomasti kaikkein parhaiten juuri kapeat ja istuvat farkut. Jos housut ovat löysemmät, lihottavat ne mun kroppaani.

Ja sen takapuolen voi sitten peittää esim. villatakilla tai jakulla.[/QUOTE]

Samaa mieltä omalla kohdallani. Paitsi, etten käytä jakkuja enkä juuri neuleitakaan, vaan enimmäkseen tunikoita / mekkoja.

Sana nuorekas....mitä se kenellekkin merkitsee? Mulle se merkitsee sitä, että jossain määrin pukeutuu muotia seuraten, mutta poimii sieltä vain itselleen sopivia juttuja, eikä silti tarvi kaikkia luomuksia yllensä laittaa.Hiukset mulla on värjätyt, sillä itseäni rasittaa se, että 43v ja harmaita hiuksia on paljon ja kun luonnostaan todella tummat hiukset, niin niissähän se näkyy.Mua on sanottu nuorekkaaksi ja yritän välttää ns tanttavaatteita.Silti pukeudun ikääni ja olemukseeni nähden asiallisesti, enkä yritä epätoivoisesti olla jotain muuta kuin olen.

En voisi ajatellakkaan pukeutuvani samalla tavalla kuin 15v ja 18v tyttäreni, jotka pukeutuvat asiallisesti, muotia seuraten, mutta kutakuinkin kuitenkin eri tavalla kuin minä.Eivät hekään kaikkia muotivaatteita yllensä laittaisi.

Täällä ikää 56 ja sanovat nuorekkaan näköiseksi, eikä kukaan osu oikeaan iässä. Ainakin sen kymmenen vuotta saa lisätä arvioon.
En pukeudu teinisti, vaan itseäni miellyttäviin vaatteisiin,

[QUOTE="vieras";25406620]Kun aletaan puhumaan nuorekkaasta ihan mistä tahansa, niin hälytyskellojen pitäisi soida. Itse olen -78 vuosikertaa ja ei ole tullut vielä mieleenkään käyttää tuota sanaa. Tämä "nuorekas" tarkoittaa sitä, että yritetään keinotekoisesti olla jotakin mikä on ilmeisesti jo kadonnut ja aletaan ajatella, että nuorekkuus jotenkin lisääntyy erikoisista jutuista, vaikka se on ihan toisinpäin. Jos värjää tukan omituiseksi, käyttää poikkeuksellisen kummallisia vaatteita vain nuorekkuuden vuoksi tai alkaa käyttäytymään kuin joku muu, niin se on vaan noloa ja vanhentaa, koska ihminen ei ole siinä realiteeteissa kiinni. Ihan itsestäänselvyys pitäisi olla, että ne ketkä esim. keski-ikäisinä näyttävät "nuorilta" ovat suht luonnollisella tukalla varustettuja, hyvin kevyesti meikattuja, normaalivaatteisiin pukeutuneita tavallisesti käyttäytyviä naisia, jotka tuntuvat olevan tyytyväisiä itseensä. Saa toki joku hippimummokin olla, mutta vaan jos se sopii aidosti persoonaan.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Minähän en ollut se, joka alunperin otti tämän nuorekkuusaspektin esiin.

Selasin ketjua, en lukenut kunnolla. Tyylikäs on sellainen ihminen, joka on sitä myös sisältäpäin. Tyylikkyys ulottuu vaatetuksista ja asusteista hiuksiin, meikkiin (oli sitä tai ei), olemukseen, käytökseen, tapaan liikkua.

Se ei ole monimutkainen yhtälö, mutta siitä voi halutessaan tehdä sellaisen.

Kauneus ja tyylikkyys on kuitenkin katsojan silmissä. Vaikea alkaa listata, että mikä on sen 34-vuotiaan, ylipainoisen mutta ainakin omasta mielestään nuorekkaan naisen tyylikkyys. Helpompi sanoa, mitä se ei ole: se ei ole huonosti istuvia vaatteita, värejä jotka ei sovi ihonsävyyn, hiusleikkaus joka ei sovi kasvoihin. Tyylikkyyttä ei ole huono ryhti, anteeksipyytävä olemus, alaspäin kääntynyt suu.

Jokainen etsii itse sen oman tyylinsä, mutta vinkkejä kannattaa ottaa vastaan. Ei sitä aina tiedä, mikä vaatekappale näyttääkin hyvältä, ja mikä tärkeintä, tuntuu hyvältä päällä, oli kiloja liikaa tai ei.

Totta, totta!

Osaatko selittää tämän perusteella, miksi siinä mun ketjussa sitten nousi niin jumalaton meteli siitä, että mun tilaamani vaatteet eivät olleet tarpeeksi nuorekkaita?

Korostan siis vielä, että mulle nuorekkuus ei ole mikään ykköstavoite pukeutumisessa enkä tyyliäni muuta palstalaisten mielipiteen mukaan. Kunhan pohdiskelen.

Olen aina inhonnut termejä muodikkuus ja nuorekkuus. Persoonallinen kauneus vois olla tavoiteltavampi juttu... ja että ihmiset osaisi olla armollisia itselleen ja toisilleenkin. Tulee vaan jostain syystä aina tosi teennäisiä mielikuvia ihmisistä, jotka YRITTÄVÄT näyttää nuorekkailta ja muodikkailta. Tavoittelevat juttuja mitkä ei sit tunnu omilta tai omaksuvat väkisin muiden mielipiteet stailaamisesta.

Tuo mustapukuinen niittikuva ehkä oli yksi havainnollinen esimerkki siitä että xl-kokoisesta tehdään mukamas hyvännäköinen silloin kun puetaan mahdollisimman rokit vaatteet päälle tms. Jollekin voi olla tietty sellainenkin tyyli luonteva...

Viimeksi muokattu:
Totta, totta!

Osaatko selittää tämän perusteella, miksi siinä mun ketjussa sitten nousi niin jumalaton meteli siitä, että mun tilaamani vaatteet eivät olleet tarpeeksi nuorekkaita?

Korostan siis vielä, että mulle nuorekkuus ei ole mikään ykköstavoite pukeutumisessa enkä tyyliäni muuta palstalaisten mielipiteen mukaan. Kunhan pohdiskelen.

Miksi miksi MIKSI tällä palstalla melkein kaikki vakiopostaajat tykkäävät puhua niin paljon itsestään??

Ensin tehdään ketjuja siitä, mitä olen tehnyt, syönyt ja ostanut tänä päivänä, mitä mieltä olette kaurapuurosta? Ketju siitä kasvaa ja rönsyilee, ja sitten sama postaaja aloittaa ketjun, jossa kysytään, että miksi mukamas riisipuuro on parempaa kuin kaurapuuro, vai johtuuko se vain siitä, että se olin minä joka puhui kaurapuurosta? Sekin ketju kasvaa ja rönsyilee, ja postaaja aloittaa toisen ketjun, jossa kysytään, että miksi jotkut jaksavat arvostella toisten puurovalintoja? Mitä se kenellekään kuuluu? Ja niin edelleen...

Ei nyt liity pelkästään sinuun, Rieputarallaa. Melkein kaikki te tosiaan harrastatte samaa. Vaikuttaa vähän omituiselta kierteeltä tämä, ihan kuin palsta olisi jokaisen ikioma blogi.

[QUOTE="vierailija";25407670]Miksi miksi MIKSI tällä palstalla melkein kaikki vakiopostaajat tykkäävät puhua niin paljon itsestään??

Ensin tehdään ketjuja siitä, mitä olen tehnyt, syönyt ja ostanut tänä päivänä, mitä mieltä olette kaurapuurosta? Ketju siitä kasvaa ja rönsyilee, ja sitten sama postaaja aloittaa ketjun, jossa kysytään, että miksi mukamas riisipuuro on parempaa kuin kaurapuuro, vai johtuuko se vain siitä, että se olin minä joka puhui kaurapuurosta? Sekin ketju kasvaa ja rönsyilee, ja postaaja aloittaa toisen ketjun, jossa kysytään, että miksi jotkut jaksavat arvostella toisten puurovalintoja? Mitä se kenellekään kuuluu? Ja niin edelleen...

Ei nyt liity pelkästään sinuun, Rieputarallaa. Melkein kaikki te tosiaan harrastatte samaa. Vaikuttaa vähän omituiselta kierteeltä tämä, ihan kuin palsta olisi jokaisen ikioma blogi.[/QUOTE]

Öö, minua ei ainakaan jaksa kiinnostaa miten ketjut rönsyilee, mistä tehdään aloituksia tms. Eiks tällaiset paikat ole juuri kaikenlaisia rönsyilyjä varten? :D Pitääkö sitä alkaa kaikkea analysoimaan. Pääasia että ihmiset voi keskustella!

Öö, minua ei ainakaan jaksa kiinnostaa miten ketjut rönsyilee, mistä tehdään aloituksia tms. Eiks tällaiset paikat ole juuri kaikenlaisia rönsyilyjä varten? :D Pitääkö sitä alkaa kaikkea analysoimaan. Pääasia että ihmiset voi keskustella!

No keskustella ja rönsyillä saa ja voi ja pitää, mutta eikö mitään muita keskustelun- ja rönsyilynaiheita ole kuin MINÄ ja MINUN TEKEMISENI ja MITÄ MIELTÄ MUUT OVAT MINUSTA ja MIKSI KAIKKI OVAT NIIN KIINNOSTUNEITA MINUSTA?

Siis eikö siinä ole sinusta mitään outoa, että pienen ajan sisällä ensin kysellään "mitä mieltä olet tästä kaurapuurosta?" ja sitten pian tehdään u-käännös ja kysellään "miksi ihmeessä ihmiset jaksavat arvostella toisten puurovalintoja?" Siis täh.

Ja kun se on ihan jatkuva ilmiö juuri tällä palstalla. Enemmän sääntö kuin poikkeus.

Ei se minua kauheasti "häiritse", en yleensä vain lue vakiokirjoittajien ketjuja juuri tuosta syystä. Mutta sääli sikäli, että olisihan näillä kirjoittajilla paljon mielenkiintoistakin asiaa, mutta ei sitä asiaa usein löydä sen MINÄMINÄMINÄÄÄÄÄ-kuoron takaa.

Yhteistyössä