Puhutaan tyylistä! Millaista on XL-kokoisen kolmekymppisen naisen nuorekas pukeutuminen?

Minä en ymmärrä kolmekymppisiä naisia, jotka survovat itsensä Marimekon ILOINEN kauhtanoihin, pallopaitoihin tai raitakammotuksiin.
Myös sellaiset ylileveät kamelin väriset mitäänsanomattomat neuletakit on niin hirveitä ettei mitään rajaa.
Mutta minä olenkin ikiteinix :xmas:

XL on vielä normaali koko, jota löytyy JOKAISESTA normaalista vaatekaupasta. Esimerkiksi vero moda, only, vila, diesel, h&m, esprit, puma jne jne jne..
XL-kokoinen voi olla vielä normaalipainoinen, jos on esim. pitkä ja leveäharteinen vaikkapa.
Yleensähän kaikenmaailman jumbojetit kuvailevat itseään "xl-naiseksi" "xl-kokoiseksi", mutta jos pilkkua viilataan ja kyseessä on siis ihan oikeasti XL-kokoinen, niin ei hän kovin iso silloin ole. Vähän normaalia kookkaampi.

Silloin kun minä olin matamimimmi (166cm, n 100kg) niin minä olin kokoa XXXL/52-54

mun mielestä se on ihan sama onko trendikäs vai ei kunhan vaatteet istuu ja sopii tilanteeseen. suosin itse helppoja ja käytännöllisiä vaatteita mitkä ei purista eikä roiku. nuorekas...mitä se sitten tarkoittaakin..on ehkä enemmän makuasia. ja tarviiko olla nuorekas..joo tuskin kukaan haluaa näyttää vanhemmalta mitä on. mutta eikä se riitä että näyttää omasta mielestä hyvältä. onneks elämme sitä aikaa kun ei ole vaan yhtä tyyliä ja voi vaihtaa tyyliä vaikka joka päivä.

mitä tulee painoon ja kropan kokoon ja muotoon niin kannattaa valita vaatteita tarkotuksen mukaan, haluaako korostaa vai peittää. ja siitäkin olen samaa mieltä että teltat harvoin pienentää. kaikki kuitenkin näkee että on ylimääräistä vaatteiden alla. teltat tuntuu omasta mielestä mukavalta kun ei ite näe niitä ei-toivottuja muotoja mutta siihen se jääkin.

ja jos olet muotitietoinen ja sua kaivelee muut ei-trendikkäät niin hei..näytätpä vaan vielä paremmalta kun ympärillä on niitä jotka on täysin out. :D

XL on vielä normaali koko, jota löytyy JOKAISESTA normaalista vaatekaupasta. Esimerkiksi vero moda, only, vila, diesel, h&m, esprit, puma jne jne jne..
XL-kokoinen voi olla vielä normaalipainoinen, jos on esim. pitkä ja leveäharteinen vaikkapa.
Yleensähän kaikenmaailman jumbojetit kuvailevat itseään "xl-naiseksi" "xl-kokoiseksi", mutta jos pilkkua viilataan ja kyseessä on siis ihan oikeasti XL-kokoinen, niin ei hän kovin iso silloin ole. Vähän normaalia kookkaampi.

Silloin kun minä olin matamimimmi (166cm, n 100kg) niin minä olin kokoa XXXL/52-54

:laugh:

Sen takia, että pieni kaula-aukko saa aikaiseksi tunnelman - järkyttävät daisarit ja rusinan kokoinen pää.

Mitään ei sieltä kaula-aukosta näy edes kumartaessa, jos se paita muuten on oikean kokoinen, eikä mikään säkki. Tosin vaatevalmistajat eivät osaa valmistaa oikeankokoisia paitoja. Kuvittelevat että isot rinnat vievät noin 2cm vain pituudessa (vähän vaikeuksia löytää paitoja, joissa ei pieni masumakkara näy). Leveyttä toki tungetaan vähän liikaakin.

Pakko olla eri mieltä. Mä en kauhean usein suosi v-aukkoisia paitoja ihan siksi, että niissä ryntäät tulee melkoisen paljon framille. Olen nyt mauton ja tungen esimerkkinä itsestäni 2 kuvaa. Ainakin omasta mielestäni pieni kaula-aukko näyttää paremmalta.

Totta, totta!

Osaatko selittää tämän perusteella, miksi siinä mun ketjussa sitten nousi niin jumalaton meteli siitä, että mun tilaamani vaatteet eivät olleet tarpeeksi nuorekkaita?

Korostan siis vielä, että mulle nuorekkuus ei ole mikään ykköstavoite pukeutumisessa enkä tyyliäni muuta palstalaisten mielipiteen mukaan. Kunhan pohdiskelen.

Varmaan johtuu siittä, että kysyit mielipidettä vaatteista, vaikka itse niistä piditkin, niin voi ne silti olla jonkun mielestä tätimäiset, rumat ja säkkimäiset. Miksi teit aloituksen jos sulle ei merkitse perskarvan vertaa toisten mielipiteet?

Pakko olla eri mieltä. Mä en kauhean usein suosi v-aukkoisia paitoja ihan siksi, että niissä ryntäät tulee melkoisen paljon framille. Olen nyt mauton ja tungen esimerkkinä itsestäni 2 kuvaa. Ainakin omasta mielestäni pieni kaula-aukko näyttää paremmalta.

Höpöhöpö..tissivako näyttää AINA paremmalle, kuin poolokaulus :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25407905:

No entä venepääntiet, tai ihan normaalit pyöreät kaulukset?

Tuossako ne ainoat vaihtoehdot on - tissivako tai poolo??

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25407905:

:D :D

Kyllä mulla itsellä on usein vaivaantunut olo jos ja kun tissivako näkyy. Ensinnäkin se katseiden harhailu ja sitten vielä monien paheksuvakin ilme. Nuorempana uskalsin vilautella enemmän, mutta nykyään en oikein.

:D :D

Kyllä mulla itsellä on usein vaivaantunut olo jos ja kun tissivako näkyy. Ensinnäkin se katseiden harhailu ja sitten vielä monien paheksuvakin ilme. Nuorempana uskalsin vilautella enemmän, mutta nykyään en oikein.

Sama =) Nuorempana ei haitannu, vaikka olis kulkenu 24/7 tissit paljaana. MUa ärsyttää ainakin tällä hetkellä suunnattomasti mun tissit, ne on kasvaneet 2 kuppikokoa, ja vielä ootellaan imetysvaiheen melooneja. Kiva.

Olen aina inhonnut termejä muodikkuus ja nuorekkuus. Persoonallinen kauneus vois olla tavoiteltavampi juttu... ja että ihmiset osaisi olla armollisia itselleen ja toisilleenkin. Tulee vaan jostain syystä aina tosi teennäisiä mielikuvia ihmisistä, jotka YRITTÄVÄT näyttää nuorekkailta ja muodikkailta. Tavoittelevat juttuja mitkä ei sit tunnu omilta tai omaksuvat väkisin muiden mielipiteet stailaamisesta.

Tuo mustapukuinen niittikuva ehkä oli yksi havainnollinen esimerkki siitä että xl-kokoisesta tehdään mukamas hyvännäköinen silloin kun puetaan mahdollisimman rokit vaatteet päälle tms. Jollekin voi olla tietty sellainenkin tyyli luonteva...

Mutta kun kaikkien tarttis sointua vastaantulijoihin. Kauneus on se mitä pitää tavoitella, ei persoonallisuus sillä se ei yleensä ole kaunista tai sovi tyylikkäiden ihmisten joukkoon sillä se ei ole sävysävyyn heidän vaatteiden kanssa ;D

No joo, vähän sanon hupsuja mutta oikeasti sen kuvan saa kun lueskelee vaatteita käsitteleviä ketjuja. Tuo palstalaisten tyyliketju kertoo paljon miten laajasti ihmiset pukeutuu ja monet eivät pidä vaatteita niin kovin vakavana asiana vaan osaavat leikitellä niiden kanssa.

Musta sullu sopis sellainen normaali v-kaulus. Alemmassa kuvassa hieman liian avoin, ylemmässä liian umpinainen. Siksi yläkuvassa lantiosi näyttää turhan leveältä. Kiva mekko, mutta rispaantunut helma häiritsee, ompele se tavalliseksi.

Eikö nuorekas pukeutuminen tarkoita nykyään sitä, että pukeutuu kuin teini? Eli nyky(talvi)muodin mukaan ihoon liimautuvat housut ja paidat, saappaat housujen päällä ja juuri navan peittävä takki. Todella kaunista mahakkaan tai muuten rehevän naisen päällä juu.

[QUOTE="vieras";25408123]Eikö nuorekas pukeutuminen tarkoita nykyään sitä, että pukeutuu kuin teini? Eli nyky(talvi)muodin mukaan ihoon liimautuvat housut ja paidat, saappaat housujen päällä ja juuri navan peittävä takki. Todella kaunista mahakkaan tai muuten rehevän naisen päällä juu.[/QUOTE]

Ylipainoisen naisen nuorekas pukeutuminen? No katso lihavia 14v tyttöjä niin siinähän se on. Miksi sellaista kukaan haluaa?
Ota se ylipaino pois ja sitten hyvän näköistä vaatetta. Iällä ei musta ole mitään tekemistä tyylin kanssa. 16v ja 50v, samat asiat on tyylikkäitä. Keskimäärin molemmat ikäryhmät voisivat ottaa oppia toisiltaan

Turkilmas on muuten kaunis nainen. Kaula-aukko jostain noiden 2 väliltä voisi olla paras. Ei noistakaan kumpikaan ole huono. Mutta ymmärrän kyllä tunteen siitä että tuijotetaan alemman kaula-aukon kanssa.

Uskallan väittää että omiin mittasuhteisiin sopiva mekko tasapainottaa ylipainoisen olemusta kaikkein eniten. Housuasut on todella tukevan päällä usein kaikkea muuta kuin naisellisia. Mekko pitää paremmin naisellisen vartalolinjan yhtenäisenä. Housujen ja paitojen kanssa on aina se ongelma että makkarat pullottavat housunvyötärön päällä.

Mutta suomalainen keskivertonainen taitaa vierastaa mekkoja arjessa?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi

Sie oot kyllä kaunis nainen. Sulle sopii v-aukkoinen tosi hyvin, voihan se olla pienempikin kuin kuvassa, mutta ylemmässä kuvassa on ihan liian pieni, näyttää hartiat leveämmiltä kuin ovatkaan.

Uskallan väittää että omiin mittasuhteisiin sopiva mekko tasapainottaa ylipainoisen olemusta kaikkein eniten. Housuasut on todella tukevan päällä usein kaikkea muuta kuin naisellisia. Mekko pitää paremmin naisellisen vartalolinjan yhtenäisenä. Housujen ja paitojen kanssa on aina se ongelma että makkarat pullottavat housunvyötärön päällä.

Mutta suomalainen keskivertonainen taitaa vierastaa mekkoja arjessa?

Mun mielestä taas mekkojen käyttö on lisääntynyt paljon.

Yhteistyössä