Kalorivajeesta ja laihtumisesta, osaako joku neuvoa? Olenko ihan hukassa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihari

Vieras
Ravinnosta saatu energia (Suositus): 1782 kcal
Toteutunut:
Maanantai: 1405 kcal
Tiistai: 1217 kcal

Päivän energiavaje (Suositus): 487 kcal
Toteutunut energiavaje maanantaina: 723 kcal
Toteutunut energiavaje tiistaina: 892 kcal

Kuinka tää voi olla mahdollista, että syön noi vähän kaloreita, vaikka syön PALJON! Niin no liikunta noista myös on miinustettu, mutta silti! Onko normaalia että on noin iso energiavaje? Jaksaminen on hyvä, eli tuskin kovin huolestuttavaa??

Lähtöpaino maanantai aamuna 70,9kg. Nyt keskiviikkoaamuna paino 69,6kg

No sehän on ihan siitä kiinni, mitä syöt. Ymmärrettävää, että esim. kilo porkkanaa sisältää vähemmän kaloreita kuin kilo suklaata.

Hyvin se menee :) Paljon meinasit pudotella painoa?

No sehän on ihan siitä kiinni, mitä syöt. Ymmärrettävää, että esim. kilo porkkanaa sisältää vähemmän kaloreita kuin kilo suklaata.

Hyvin se menee :) Paljon meinasit pudotella painoa?

Haluaisin samat mitat, kuin 4-vuotta sitten ennen lapsia. Eli haluaisin painaa taas 66kg, ja voihan olla että pudotan enemmänkin, jos se on näin helppoa.

Syön runsaasti kasviksia, salaatteja, juustoja, kermaa, öljyä, voita, lihaa, kalaa, kanaa. Herkkuja en ole syönyt yhtään, vaikka mieli tekisi. Mieluummin laihdun n. 5kg, kuin otan hetken nautinnoksi suklaata puoli levyä tms. :)

Vältän perunaa, riisiä, pastaa, leipää ja herkkuja + kaikkea muuta missä on paljon hiilareita. :)

Kalliiksihan tää laihdutus tulee, kun joudun ostamaan paljon uusia vaatteita, suurimmaksi osaksi housuja. :( :D

Haluaisin samat mitat, kuin 4-vuotta sitten ennen lapsia. Eli haluaisin painaa taas 66kg, ja voihan olla että pudotan enemmänkin, jos se on näin helppoa.

Syön runsaasti kasviksia, salaatteja, juustoja, kermaa, öljyä, voita, lihaa, kalaa, kanaa. Herkkuja en ole syönyt yhtään, vaikka mieli tekisi. Mieluummin laihdun n. 5kg, kuin otan hetken nautinnoksi suklaata puoli levyä tms. :)

Vältän perunaa, riisiä, pastaa, leipää ja herkkuja + kaikkea muuta missä on paljon hiilareita. :)

Kalliiksihan tää laihdutus tulee, kun joudun ostamaan paljon uusia vaatteita, suurimmaksi osaksi housuja. :( :D

Mut se on ihanaa, kun saa ostaa uusia vaatteita :D Tsemppiä kovasti, itselläkin laihdutus käynnissä!

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25466154:
Mä oon nyt seurannu että syö n.1100 kcal/päivä ja silti tunnen syöväni paljon. Eikä paino putoa silti.
Mietin et mahtaakoan kroppa olla jollain säästöliekillä tai syönköhän väärin...

Mites liikunta? Mä lenkkeilytän koiraa min. 2*/pv. (Mieskin vie myös min 2*/pv) :)

Mä näen ongelman tässä ettet syö mitään täysjyvätuotteitakaan. Otat mukaan muutaman viipaleen esim ruisleipää mistä saat myös tarvittavat kuidut. Makeanhimokin pysyy paremmin kurissa kun saa hieman hiilareita.

Ja herkutella voit esim viinirypäleillä, mansikoilla, vadelmilla. Pidemmän päälle ei ole järkevää tehdä mitään totaalikieltäytymisiä koska se merkitsee lähes varmasti kovaa ahmimista jossain vaiheessa. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla elämäntapa, ei mikään "kuuri". Paljon mieluummin pala, pari tummaa suklaata silloin tällöin kuin ankea totaalikieltäytyminen loppuiän.

No mä en ole koskaan vetänyt puolta levyä suklaata kerralla, en silloinkaan kun olin 90-kiloinen. Olen mieluummin pudottanut painoa maltillisesti pikkuhiljaa ja suklaakin mahtuu ruokavalioon kohtuullisessa määrin.
Nyt painan 72 kg mikä on normaalipainon sisällä ja syön melko rennosti herkkuja kun mieli tekee tai otan viiniä. Kyllä se herkuttelu on kovasti kohtuullistunut painonpudotuksen myötä.

Yhteistyössä