Kun käy kaksi kertaa suihkussa viikossa, niin se riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta kyllä spinningin tai pumpin jälkeen on PAKKO mennä suihkuun. Ja kyllähän tuolla julkisissa kulkuvälineissä ikävä kyllä haistaa nämä "kaksi kertaa viikossa" -tyypit jo kaukaa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Olen kuin ap. Kaksi kertaa viikossa riittää. Tavallisesti saunon molemmilla kerroilla myös. Ylä- ja alakainalot tietty pesen aamuisin, mutta ei koko kehoni kaipaa läträystä. Totta kai, vaikka kesällä kun tekee hikistä pihahommaa tai urheilee (hah! Minä vai??) tai muuta vastaavaa, niin käyn suihkussa tarvittaessa. Vaikka päivittäinkin.

[QUOTE="vieras";25531231]niin on vanhuusikäkin :D[/QUOTE]

Et ilmeisesti tunne sellaisia sairauksia, kuin AIDS ja malaria? Nämä vaikuttavat voimakkaasti ihmisten elinikään kehitysmaissa.

Ap jättää kätevästi vastaamatta liikuntakysymyksiin/väitteisiin :D
Mä käyn suihkussa joka päivä koska hikoilen liikkuessani ja harrastan liikuntaa lähes päivittäin.
Ikää 36 ja olen täysin terve joten en koe hien poispesemistä "ylihygieeniseksi desinfioimiseksi".

[QUOTE="ap";25531221]Liiallinen hygienia on yhteydessä esimerkiksi allergioihin ja astmaan. Katsokaapa vaikka kehitysmaiden ihmisiä, jossa hygienia ei ole teollisuusmaiden tasolla. Allergiat ja astma ovat kehitysmaissa lähes tuntemattomia käsitteitä.[/QUOTE]

Aivan, mutta allergian ja astman sijaan siellä sitten jyllää jos minkälaista muuta tautia, jotka hyvin usein johtavat kuolemaan. Useat näistä taudeista ja niiden pahemmaksi äitymisistä voitaisiin ehkäistä juurikin hygienian keinoin.

[QUOTE="ap";25531265]Haistaa jos haistaa. Ei minua ainakaan erota päivittäin suihkussa käyneistä.[/QUOTE]

Ethän sä välttämättä itse haista kuinka pahalta haiset, kun nenäsi on tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25531269:
Aivan, mutta allergian ja astman sijaan siellä sitten jyllää jos minkälaista muuta tautia, jotka hyvin usein johtavat kuolemaan. Useat näistä taudeista ja niiden pahemmaksi äitymisistä voitaisiin ehkäistä juurikin hygienian keinoin.

AIDS:ia ei voi estää hygienian keinoin. Ei myöskään malariaa. Ripulin sekä bakteerit voisi estää puhtaalla juomavedellä.

[QUOTE="kake";25531285]Ethän sä välttämättä itse haista kuinka pahalta haiset, kun nenäsi on tottunut.[/QUOTE]

Sinulle on siis täysi mahdottomuus, että kaksi kertaa viikossa suihkussa käyvä ihminen ei voi mitenkään haista hyvälle? Selvä, hyväksymme sitten tämän mielipiteen.

Ei ole koskaan tullut keneltäkään ihmiseltä valitusta, että haisisin pahalle. Näin voin sanoa, koska kyllä perheenjäsenet viimeistään sellaisesta uskaltaisivat huomauttaa.

[QUOTE="ap";25531265]Haistaa jos haistaa. Ei minua ainakaan erota päivittäin suihkussa käyneistä.[/QUOTE]

Eli sun mielestä ei ees hikiliikunnan jälkeen tarvi käydä suihkussa, vaikka harrastas joka päivä? Mikset vastaa tähän kysymykseen?

[QUOTE="ap";25531308]Sinulle on siis täysi mahdottomuus, että kaksi kertaa viikossa suihkussa käyvä ihminen ei voi mitenkään haista hyvälle? Selvä, hyväksymme sitten tämän mielipiteen.

Ei ole koskaan tullut keneltäkään ihmiseltä valitusta, että haisisin pahalle. Näin voin sanoa, koska kyllä perheenjäsenet viimeistään sellaisesta uskaltaisivat huomauttaa.[/QUOTE]

No, se on täysi mahdottomuus.

Uskomatonta, miten siivotonta porukkaa sitä vielä nykypäivän Suomessa voi ollakin! Mitä ihmeen metsäläisiä te olette, jos pari kertaa suihkussa riittää? Ettekö ymmärrä, että vaikka omat nenänne olisivatkin turtuneet hien tms. teistä lähtevälle hajulle, niin muiden ihmisten nenät eivät välttämättä ole ja heistä saatatte haista rankkitynnyrien lailla suorastaan kuvottavan pahalle.

Kyllä minua kuvottaisi, jos kaksi kertaa viikossa suihkussa kävisin. Yök. Ap ei taida olla parisuhteessa eikä varmaan pidä kotiaankaan puhtaana, varmaan kaksi kertaa vuodessa siivoamista on ihan tarpeeksi :)

Ei ne "tukkarasvabakteerit" aloittajan tai kenenkään muunkaan elämää pelasta. Vaan ihan muut. Mä joudun pesemään tukkani päivittäin ja uskokaa tai älkää - olen kokeillut kaikenlaista, hoitoainepesuja, ilman shampoota oloa, erikoistuotteita, etikkaa, nokkosvesiä ja vaikka mitä. Vain raskaus sai rasvoittumisen kuriin. Ja kun lapsi oli syntynyt, sama rasvoittuminen alkoi uudelleen. Eli minulla se on pitkälti hormonaalista.

Jos haluaa bakteereja elimistöönsä, niin kätevimminhän niitä saa käsien kautta. Siitä vaan jättää käsienpesun pois ja nuolee lattiat vaikka terveyskeskuksessa :)

[QUOTE="ap";25531308]Sinulle on siis täysi mahdottomuus, että kaksi kertaa viikossa suihkussa käyvä ihminen ei voi mitenkään haista hyvälle? Selvä, hyväksymme sitten tämän mielipiteen.

Ei ole koskaan tullut keneltäkään ihmiseltä valitusta, että haisisin pahalle. Näin voin sanoa, koska kyllä perheenjäsenet viimeistään sellaisesta uskaltaisivat huomauttaa.[/QUOTE]

Ehkäpä hekin käyvät vain kaksi kertaa viikossa ja haisevat sitten kilpaa kanssasi. Ehkäpä haiseminen ja siivottomuus on teillä ihan normaalia, jolloin kenenkään mieleenkään ei tule mitään valittaa tai sanoa. Ominaishajunsa kullakin. Minä en ole koskaan nähnyt kaksi kertaa viikossa suihkussa käyvää ihmistä, joka haisisi hyvälle - mutta en toki väitä, ettäkö sellainen ihan mahdotonta olisi. Kuulostaa vain kovin kummalliselta, miksi joku haluaa olla pesemättä itseään. Sen ymmärrän, että hiuksia ei joka päivä pestä, sitähän kampaajat suositteleekin ettei joka päivä ainakaan shampoolla lutrattais. Eri asia tietysti jos on aivan pakko. Ainakin kainalot ja alapää olisi pestävä päivittäin, vaikkei kokonaan suihkussa käykään.

[QUOTE="vieras";25531151]No, meillä harrastetaan tässä parisuhteessa seksiä eikä seksin harrastaminen likaisena houkuta tippaakaan.[/QUOTE]

eli heikko libido vai vahva neuroosi?

Jospa ap on kaltaiseni: ei liiku usein hikeen, pesee ylä- ja alakainalot päivittäin, mutta koko kropan kahdesti viikossa JA TARVITTAESSA?!? Voipi olla Porvoostakin. Mutta enpä koe itseäni epänormaaliksi, eikä kukaan ole kyllä tullut haisusta sanomaan. lapset kyllä töksäyttelee monenmoista, tämmöistä ei. Tajuan kyllä mennä suihkuun hikoiltuani tai liattuani itseni.

[QUOTE="joku";25531312]Eli sun mielestä ei ees hikiliikunnan jälkeen tarvi käydä suihkussa, vaikka harrastas joka päivä? Mikset vastaa tähän kysymykseen?[/QUOTE]

Koska se ei joko keksi tarpeeksi hyvää vastausta tai on vaihtoehtoisesti provo. Veikkaan vahvasti jälkimmäistä, sillä ei kai kukaan ihan oikeasti voi käydä tuolla järjellä.

Ei ne "tukkarasvabakteerit" aloittajan tai kenenkään muunkaan elämää pelasta. Vaan ihan muut. Mä joudun pesemään tukkani päivittäin ja uskokaa tai älkää - olen kokeillut kaikenlaista, hoitoainepesuja, ilman shampoota oloa, erikoistuotteita, etikkaa, nokkosvesiä ja vaikka mitä. Vain raskaus sai rasvoittumisen kuriin. Ja kun lapsi oli syntynyt, sama rasvoittuminen alkoi uudelleen. Eli minulla se on pitkälti hormonaalista.

Jos haluaa bakteereja elimistöönsä, niin kätevimminhän niitä saa käsien kautta. Siitä vaan jättää käsienpesun pois ja nuolee lattiat vaikka terveyskeskuksessa :)

Tää oli paras!! =) Ehdottaisin lisäksi kynsien perusteellista pureskelua. Varsinkin kakalla käymisen jälkeen...= älä pese käsiäkään koskaan, mitä turhaahaan se oliski..=)

Jospa ap on kaltaiseni: ei liiku usein hikeen, pesee ylä- ja alakainalot päivittäin, mutta koko kropan kahdesti viikossa JA TARVITTAESSA?!? Voipi olla Porvoostakin. Mutta enpä koe itseäni epänormaaliksi, eikä kukaan ole kyllä tullut haisusta sanomaan. lapset kyllä töksäyttelee monenmoista, tämmöistä ei. Tajuan kyllä mennä suihkuun hikoiltuani tai liattuani itseni.

No jos ei liiku, niin eihän ne kädet ja jalat haise. Mutta täysin peseytymättä ei tosiaankaan tuota 3-4 päivää voi haisematta olla. Sinä kuitenkin luttaat vedellä niiden kainaloiden ja alapään takia. Jotenkin minusta tuo on ihan tasan sama kuin se nopea suihku...

Yhteistyössä