Täällä kun aina tuomitaan pettäminen niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menetty mahdottomuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Menetty mahdottomuus

Vieras
Ja itsekin olen sen tuominnut, kun olin ymmärtämätön ja kokematon... enkä silti vieläkään ole itse pettänyt tai lähtisi siihen helposti tuosta vain. MUTTA niin melkein kävi sillä ihastuin, todella tulisesti ihastuin. Ja se oli hirveää ja ihan kamalaa, vieläkin itken sitä, että miksi niin piti käydä? Miksi sellainen kokemuksen vedin puoleeni sitä hakematta.

Olen viettänyt perhekeskeistä elämää viimeiset 10 vuotta, en ole juossut baareissa tms. vaan elänyt todella miehelleni ja lapsilleni ja olemme olleet onnellisia. Mutta yhtäkkiä pari kuukautta sitten havahduin siihen, että olen korviani myöten ihastunut ihmiseen jonka kanssa olen töiden kautta tekemisissä. tunne oli molemmin puolinen, eikä sitä vatsaan voinut taistella. Yritin todella, yritin niin etten saanut unta, välillä tuntui etten saanut edes henkeä... sain kaksi kertaa tosi pahan sydämen tykytys "kohtauksenkin", pelkäsin oikeasti terveyteni puolesta ja harkitsin lähtöä lääkäriin.

Mutta psyykkistä se oli. En halunnut ihastua, en kaivannut sellaista, saan huomiota mieheltäni, kotona on kaikki hyvin. Tai oli kaikki hyvin. Nyt tämä koko juttu ahdistaa ja itkettää yhä, miksi piti kokea tuollainen paska juttu vain siksi, että pitää unohtaa koko ihminen. Tehdä ihan hitosti töitä siihen että unohtaa.

Puhuimme siis tunteistamme ja tilanteestamma ja kumpikaan ei sitten ollut valmis mihinkään koska olen naimisissa.

Mutta nyt todella ymmärrän ettei kaikki tähän pysty, taistelemaan hetki hetkeltä tunteitaan vastaan. Itkeä aamulla kun ajaa töihin, itkeä öisin kun nousee vessaan ja rukoilla, että tämä olisi ohi ja laimea musito vain.

En enää ajatelle, että kaikki pettäjät on paskoja kusipäitä, sillä todellakin yhä elän hetkiä jolloin tekisi mieli juosta tämän miehen perään. Mutten sitä tee, se on molemmin puolin tehty selväksi. Voimme vain unohtaa.

Elämä tuntuu vaan hiton tyhmältä nyt, en olisi halunnut kokea tätä enkä ymmärrä miten tämä edes tapahtui.

Mä en kestänyt. Tosin en edes yrittänyt. Kaiken jälkeen tajusin miten huonoilla kantimilla "parisuhteeni" oli/on. Rakastan sitä toista edelleen enemmän kuin ketään ikinä, näin ollut jo 1½ vuotta. Enkä halua tai yritä unohtaa.

Minä olen ollut ihastunut toiseen jo n. 7 vuotta. Välillä tunteet laimenee ja välillä taas nousee pahasti pintaan. En tiedä miten tästä pääsee eroon...toinen tuntee myös samoin. Ei kai tää auta kun kestää.

Mä en kestänyt. Tosin en edes yrittänyt. Kaiken jälkeen tajusin miten huonoilla kantimilla "parisuhteeni" oli/on. Rakastan sitä toista edelleen enemmän kuin ketään ikinä, näin ollut jo 1½ vuotta. Enkä halua tai yritä unohtaa.

Mitä sä sitten teit?
Mä en näe sitä, että parisuhde olisi huonoilla kantimilla vaikka oon pohtinut monelat eri kantilta. Meillä on ihania yhteisiä juttuja, enkä yhtään ole kaivannut mitään muuta vaan ollut onnellinen tässä. Enkä missään nimessä haluaisin erota.

[QUOTE="a p";25538761]Mitä sä sitten teit?
Mä en näe sitä, että parisuhde olisi huonoilla kantimilla vaikka oon pohtinut monelat eri kantilta. Meillä on ihania yhteisiä juttuja, enkä yhtään ole kaivannut mitään muuta vaan ollut onnellinen tässä. Enkä missään nimessä haluaisin erota.[/QUOTE]
Mitäkö tein? Heittäydyin, annoin itseni rakastua, petin miestäni. Ja meidän suhde ON huonoilla kantimilla, en ole onnellinen, en välitä, en kadu tekoani.

[QUOTE="utelias";25538802]Miksi roikut huonossa suhteessa?[/QUOTE]
Lapset, raha, tottumus
Erosta on ollut puhetta mut miehen "uhkailut" tappaa mun pienetkin rohkeuden rippeet tehdä lopullinen päätös. Olen turhautunut, masentunutkin, kyyninen, kiukkuinen, väsynyt, epätoivoinen. Kuin katsoisi elämänsä lipuvan ohi tuon toisen miehen muodossa, yhä kauemmas. Pelkää että se viimein katoaa.

Minulla on vähän sama tilanne. Mitään ei kuitenkaan ikinä voisi tapahtua, koska työkaverini moraali ei kestäisi vikitellä naimisissa olevaa naista.

Jatkamme kuten tähänkin asti.

Lapset, raha, tottumus
Erosta on ollut puhetta mut miehen "uhkailut" tappaa mun pienetkin rohkeuden rippeet tehdä lopullinen päätös. Olen turhautunut, masentunutkin, kyyninen, kiukkuinen, väsynyt, epätoivoinen. Kuin katsoisi elämänsä lipuvan ohi tuon toisen miehen muodossa, yhä kauemmas. Pelkää että se viimein katoaa.

Mitä tarkoitat tuolla?

Lapset, raha, tottumus

Sinuna kävisin juttelemassa jollekin, ettei masennus syvene. Lapset kyllä aistii, jos kaikki ei ole vanhemmilla kunnossa, eikä niilläkään ole hyvä olla jos vanhemmilla huono suhde. Miehen "uhkailut"? Kyllä lähtisin ja nopsaan kävelemään, jos joku kerrankin sanois jotain uhkaavaa... Tsemppiä sinulle ja alahan ryhdistäytyä nainen! Kerran tässä vaan eletään, haluatko todellakin, että et sitä elämää täysillä elä? Tsemppipotkut persuksiin lähtee täältä ny! :)

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ap:n teksti olisi voinut olla omani. Olen ihan vastaavassa tilanteessa. En toivo kenellekkään tällaista :( Alusta loppuun kauheaa kärsimystä ja siis toivon, että tämä joskus loppuu...Miksi näin käy? Aikaisemmin olin niin onnellinen mieheni kanssa ja nyt joudun rakentamaan uudestaan suhteeni häneenkin. Olen aika rikki ja katkerakin siitä, että joudun kokemaan tämän. Minua vaivaa kaiken muunlisäksi se, että vaikken pettänytkään miestäni, ovat nämä voimakkaat tunteeni toista miestä kohtaan tulleet 'väliimme'. Minulla on salaisuus, jota en voi jakaa parhaan ystäväni kanssa :(
Ei kai meidän auta kuin toivoa, että aika parantaa haavat. Kamala sanoa, mutta lohdullista kuulla, että muutkin kamppailevat samojen asioiden parissa.

Minäkin olen yrittänyt unohtaa miehen, mitä en koskaan saa. Molemmilla on tunteita ja molemmat ovat tahoillaan naimisissa. Mä en tiedä mikä se salama oli 3 vuotta sitten, joka iski, mutta en ole pystynyt unohtamaan, vaikka kuinka olen yrittänyt ja toivonut. En tiedä mitä voisin tehdä toisin.

[QUOTE="utelias";25538863]Sinuna kävisin juttelemassa jollekin, ettei masennus syvene. Lapset kyllä aistii, jos kaikki ei ole vanhemmilla kunnossa, eikä niilläkään ole hyvä olla jos vanhemmilla huono suhde. Miehen "uhkailut"? Kyllä lähtisin ja nopsaan kävelemään, jos joku kerrankin sanois jotain uhkaavaa... Tsemppiä sinulle ja alahan ryhdistäytyä nainen! Kerran tässä vaan eletään, haluatko todellakin, että et sitä elämää täysillä elä? Tsemppipotkut persuksiin lähtee täältä ny! :)[/QUOTE]
Kiitos potkuista, niitä kaipaan ja tarvitsen. Ja vastaus samalla aavikon kuumalle, mies ei siis minua tai lapsia varsinaisesti uhkaa, lähinnä melskaa sitä miten hän itse sekoaa ja menettää kaiken kun mä rikon kaiken. Saa mut näyttämään niin pahalta etten enää keksi mitä sanoisin puolustukseksi. Tekee musta täydellisen syntipukin kaikkeen ja polkee niin alas etten jaksa sieltä nousta.
Lapset vaistoaa, tiedän, heillä ei aina ole hyvä olo eivätkä itse edes ymmärrä vielä miksi :'( Kernaasti puhuisin tästä jollekin ja kuulisin puolueettoman mielipiteen. Vaan ei, ehkä olen jo liian syvällä hakeakseni edes apua.

Sori ap, meni mun ongelmien ruotimiseksi tää...

[QUOTE="vieras";25538901]Minäkin olen yrittänyt unohtaa miehen, mitä en koskaan saa. Molemmilla on tunteita ja molemmat ovat tahoillaan naimisissa. Mä en tiedä mikä se salama oli 3 vuotta sitten, joka iski, mutta en ole pystynyt unohtamaan, vaikka kuinka olen yrittänyt ja toivonut. En tiedä mitä voisin tehdä toisin.[/QUOTE]
Tällaista ei voi ymmärtää kuin se joka on kokenut saman:hug:

Ap:n teksti olisi voinut olla omani. Olen ihan vastaavassa tilanteessa. En toivo kenellekkään tällaista :( Alusta loppuun kauheaa kärsimystä ja siis toivon, että tämä joskus loppuu...Miksi näin käy? Aikaisemmin olin niin onnellinen mieheni kanssa ja nyt joudun rakentamaan uudestaan suhteeni häneenkin. Olen aika rikki ja katkerakin siitä, että joudun kokemaan tämän. Minua vaivaa kaiken muunlisäksi se, että vaikken pettänytkään miestäni, ovat nämä voimakkaat tunteeni toista miestä kohtaan tulleet 'väliimme'. Minulla on salaisuus, jota en voi jakaa parhaan ystäväni kanssa :(
Ei kai meidän auta kuin toivoa, että aika parantaa haavat. Kamala sanoa, mutta lohdullista kuulla, että muutkin kamppailevat samojen asioiden parissa.

Ihanasti kirjoitettu ja toivon sulle vaan voimia kovasti. Tiedän niin mistä puhut. Kamalaahan tämä on. Juuri tuo, että joutunut rakentamaan suhteen mieheenkin uusiksi ja itsellä sama, että katkeria ajatuksia...

Kiitos potkuista, niitä kaipaan ja tarvitsen. Ja vastaus samalla aavikon kuumalle, mies ei siis minua tai lapsia varsinaisesti uhkaa, lähinnä melskaa sitä miten hän itse sekoaa ja menettää kaiken kun mä rikon kaiken. Saa mut näyttämään niin pahalta etten enää keksi mitä sanoisin puolustukseksi. Tekee musta täydellisen syntipukin kaikkeen ja polkee niin alas etten jaksa sieltä nousta.
Lapset vaistoaa, tiedän, heillä ei aina ole hyvä olo eivätkä itse edes ymmärrä vielä miksi :'( Kernaasti puhuisin tästä jollekin ja kuulisin puolueettoman mielipiteen. Vaan ei, ehkä olen jo liian syvällä hakeakseni edes apua.

Sori ap, meni mun ongelmien ruotimiseksi tää...

Ei mitään sorittelua, hienoa että puhut asiasta, toivottavasti se helpottaa myös sun oloa. jaksamista! <3

[QUOTE="a p";25538971]Ei mitään sorittelua, hienoa että puhut asiasta, toivottavasti se helpottaa myös sun oloa. jaksamista! <3[/QUOTE]
Kiitos. Samoin. Puhuminen ja asioiden kaivelu ystävien kanssa helpottaa. Mutta itse kuitenkin on lopulta vastuussa lopullisista ratkaisuista.

ystäväni oli ihastumassa toiseen mieheen, kylläkin vapaaseen. häntä auttoi ajatus siitä, että kuka on henkilö johon hän on sitoutunut. arkinen rakkaus on usein juuri sitä sitoutumista

A.p:lle ja muille samojen asioiden parissa rimpuileville tsemppiä. Ehkä sitten, kun tämän yli jotenkin pääsee, ollaan vahvempia ja suhde omaan mieheenkin taas entistä parempi :)
Ei kai tämmöistä joudu turhaan läpi käymään? Vaikka nyt tuntuukin epätoivoiselta ja epäreilulta..

Nostan sinulle ap hattua ja arvostan suoraselkäisyyttäsi. Itse olen tullut petetyksi ja jätetyksi, ja se myös sattuu. On sattunut jo pian neljä vuotta. Suosittelen menemään parisuhdeterapeutille. Voit mennä sinne myös ilman miestäsi tai voitte käydä yhdessä tai erikseen. Uskon, että sieltä saat apua toipumiseen ja omien ajatuksien selventämiseen.

Yhteistyössä