Siinä kohtaa, kun lapsi sairastuu, niin ei enään kysytä, että haluaako jäädä kotiin vai mennä töihin.... Elämä ei mene aina niinkun toivoisi. Mä nautin kovasti siitä, että saan olla lasten kanssa kotona, en valita todellakaan. Mutta kun mulle tullaan sanomaan, että sä oot "vaan" kotona, niin saa laskea aika moneen, ettei tule sanoneeksi jotain ilkeää... Me tehtiin tämä päätös ajatellen myös työkavereita. Jos olisin töissä, niin viimeisen kahden kuukauden aikana mulla olis ollut nolla työpäivää. Toki mä voisin olla töissä ja nostaa palkkaa siitä, mutta mä tiesin tämän, niin ajattelin, että on mukavampi, että muiden ei tarvitse tehdä munkin töitä. En jäänyt murehtimaan sitä, että kuinka tässä taloudellisesti pärjätään. Ihan ok ollaan tultu toimeen ilman sossua ja ilman asumistukea. Toisaalta tässä on oppinut arvostamaan ihan uusia asioita!

Oppinut nauttimaan ihan pienistä asioista, kuten ystävän kanssa pizzalla käymisestä (saadaan usein lahjaksi lounasseteleitä, joka mahdollistaa tän). En mä kaipaakaan tämän enempää. Toki toivoisin terveyttä lapsille. Olishan se ihanaa, mutta kun sitäkään ei voi toivoa. Elämä tulee eteen sellaisena, kun se on tarkoitettu. Kaiken tämän henkisen paineen keskellä monet tulee sanomaan, että kun sä oot vaan kotona. Mä voisin vaihtaa viikoksi jonkun sellaisen kanssa paikkaa ja levätä. Parin viikon päästä yksi lapsista menossa leikkaukseen, toivon mukaan kaikki menee hyvin! Ei ne asiat aina ole niin musta-valkoisia. Mä elän mieheni rahoilla, koska en voi työkkäriin ilmoittautua, koska en voi ottaa töitä vastaan. Lapsilla on kaikki, mitä he kaipaavat. Myös uusia vaatteita saavat ja sopiva määrä muuta tavaraa. Isot lapset eivät kaipaa sitä kauheeta tavarapaljoutta, pienemmät ihailevat kaikkia uusia ihania leluja, joita kaupan hyllyt notkuu ja leluesitteissä on. Mutta tyytyvät paljon pienempään. Osaavat iloita jopa tripistä, minkä saavat! ;D Ruokaa meillä on pöydässä joka päivä. Itse tehdään paljon ja leivotaan paljon. Siitäkin olen oppinut tykkäämään! Enkä sano, että aina olis hyvä päivä, mutta kaikilla asioilla on tarkoituksensa! Halusin vaan tuoda oman esimerkkimme tähän, koska heti, kun ilmoittaa olevansa "vaan" kotona, niin ihmiset ajattelee, että elää miehensä rahoilla. Meillä ne on yhteisiä ja päätös on ollut yhteinen!