kuinka nuorelle laittaisit korvakorut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apua! Miten voi olla tuollaisia hirviövanhempia koko palsta täynnä?!

Vanhemmalla ei ole oikeutta satuttaa edes omaa lastaan, eikä muokata tämän kehoa. Äkkiä laki tästä asiasta ja kaltereiden taakse miettimään tekosiaan tuollaiset hirviöt!!!

lapsen oikeuksien julistus ulottuu mielestäni myös tähän aiheeseen...

Periaate 2

Lapsen tulee saada nauttia erityistä suojelua ja hänelle tulee lainsäädännöllä tai muulla tavoin suoda edellytykset ruumiillisesti, henkisesti, moraalisesti, sielullisesti ja sosiaalisesti terveeseen ja normaaliin kehitykseen vapaissa ja ihmisarvon mukaisissa oloissa. Säädettäessä tätä tarkoittavia lakeja lapsen etujen tulee olla tärkeimpänä näkökohtana.

Apua! Miten voi olla tuollaisia hirviövanhempia koko palsta täynnä?!

Vanhemmalla ei ole oikeutta satuttaa edes omaa lastaan, eikä muokata tämän kehoa. Äkkiä laki tästä asiasta ja kaltereiden taakse miettimään tekosiaan tuollaiset hirviöt!!!
Kyllä koska on järkevää käyttää yhteiskunnan resursseja tällaiseen asiaan... Mä en oikein tajua tätä koko korviskinastelua. Ei se nyt niin kamala asia ole jos vauvan korvat reittää, vaikka itse en niin tekisikään.

Kyllä koska on järkevää käyttää yhteiskunnan resursseja tällaiseen asiaan... Mä en oikein tajua tätä koko korviskinastelua. Ei se nyt niin kamala asia ole jos vauvan korvat reittää, vaikka itse en niin tekisikään.

No eihän se vauvan korvien rei'ittäminen oikein ole...
Ei ole vauvan vanhemmilla kaikki muumit laaksossa, jos omalle lapselleen tuollaista tekee.

1. Korvisten lävistäminen sattuu (vaikka olisi puuduteainetta) ja kipu voi kestää jopa kuukauden.
2. Lävistys voi tulehtua.
3. Koru voi tarttua kiinni johonkin, jolloin korvalehti voi repeytyä.
4. Lapsi saattaa saada korun irti ja tukehtua siihen tai niellessään sen, koru voi vaurioittaa suolen seinämiä tai muita sisäelimiä.
5. Vauvan korvien lävistäminen rikkoo ihmisoikeuksia ja lapsen koskemattomuutta.

Vanhemmilla ei ole mitään oikeita syitä lävistää lapsiaan, vanhemman haluaminen, EI ole sellainen.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
[QUOTE="hankey";22552856]Vauvalle tai sitten niin isolle, että haluaa itse vaikka tietää, että laittaminen sattuu.[/QUOTE]

Eikö se sitten vauvalle satu??? Mä itse en ymmärrä tuota miksi pitää tuottaa kipua pienelle vauvalle, joka ei todellakaan tiedä mistä on kyse. Tiedän myös, että monessakin kulttuurissa tällainen on tapana, mutta silti mun paksuun kalloon ei tällainen asia mahdu.

Kyllä mä laittaisin vasta, itse ymmärtää, että sattuu ja osaa myös haluta. Meillä oli aunperin tytön kanssa sopimus, että saa 8-vuotislahjaksi (niin kuin minäkin olen saanut), mutta niin kovasti jo koko esikouluajan niitä halusi, niin sai 7 vuotiaana.

Mielestäni KUKAAN järkevä lävistäjä/kultaseppä EI laita korvakoruja, vauvoille tai taaperoille, vain siksi että "vanhempi haluaa mussukalleen sellaiset"!
Ja järkevät vanhemmat EI käy AMPUMASSA LAPSELLE KORUJA vaan vie OIKEALLE LÄVISTÄJÄLLE! Hygienia ja turvallisuussyistä!

En antaisi lapselle korvakoruja, vain siksi että tämä HALUAA. Ne reijät pysyy monilla LOPPUIÄN korvissa eikä umpeudu ja niitäkin reikiä VOI KATUA ja, koru voi tulehtua pahastikin jne.

Sitten saisi korvakorut, KUN osaa itse ne puhdistaa, ymmärtää että se voi tulehtua TODELLA PAHASTI jos esim elimistö "hylkii" koruja (kaikkien iho ei vaan "huoli" lävistyksiä") jne..

sitten kun tuo itse haluaa sellaiset. Itse halusin ekalla luokalla ollessani, kun monilla muillakin oli. Eli 7v. laitettiin. Ei sattunut mielestäni, mutta muistan kun korvia kuumotti reityksen jälkeen :)

Espanjassahan (ja monissa muissa maissa varmaan) noilla on tapana laittaa ihan pikku vauvoille korvikset. Itse laittattaisin tytölle (jos sellainen olisi), sitten kun itse haluisi. No ehkä sitten tolle pojallekin, jos se ihan välttämättä haluisi. Saahan ne aina pois.

Tytär halusi korvakorut 4 vuotiaana,oli puoli vuotta niitä kinunnut. Ei auttanut vaikka yritin selittää kuinka ne laitetaan korviin ja että todennäköisesti sattuu. Kun korvikset olivat korvissa,tytär tuumasi ettei sattunut yhtään. :)

Yhteistyössä