Prkleen natsiope? Pitääkö lapsen lintsata huomenna.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huoh";25664152]Käsittämätöntä vittuilua. Ei uskois että teillä lehmillä on lapsia! Rakkolaastari ON käytössä mutta kipeä on. Ja uudet kengät hinkkas sen rakon, tykkää hiihtämisestä kyllä mutta itkienkö se sinne ladulle pitäis laittaa.[/QUOTE]

Niin on. Ei uskois todellakaan. Tulin ihan vihaaseksi näistä tolkuttomista viesteistä. Onneeks sulla järki leikkaa niin et tee hölmöilyjä lapses suhteen etkä ala sitä kiusaamahan.

[QUOTE="Noh";25664192]Vaivasenluut voi leikata. Miksei ole leikattu jos kerran kipeät?[/QUOTE]

Ei mun vaivasenluut oikeastaan ole kipeät kunhan käytän oikeanlaisia kenkiä, Mortonin neurooma enemmän vaivaa ja sen osalta jonotankin jo leikkaukseen. Vaivasenluuleikkausta mietittiin samassa yhteydessä, mutta ortopedi oli sitä mieltä että vaivasenluita ei kannata leikata elleivät pahemmin vaivaa, sillä vaivasenluuleikkaukset epäonnistuvat melko suurella prosentilla, jalat saattavat olla jopa kipeämmät kuin ennen ja vaivasenluut kasvaa takaisin. Joten ei leikata ellei ole pakko.

[QUOTE="Noh";25664192]Vaivasenluut voi leikata. Miksei ole leikattu jos kerran kipeät?[/QUOTE]

Minä en ole tuo hlö, jolle kysymyksesi osoitit, mutta haluanpa kommentoida kuitenkin. Vaivaisenluuleikkaus ei ole mitenkään helppo operaatio. Leikkaus ei ole sataprosenttinen, ja epäonnistuneita leikkauksia on paljon. Ymmärtääkseni yritetään pidättäytyä leikkauksesta niin pitkään kuin mahdollista.

Olihan täällä niitä saakelin karastuneita eskimoita ja poteron kaivajia silloinkin pakkaskeleilläkin huutamassa että luistelemaan vaan, kyllä mekin ennenvanhaan 30 asteen pakkasissa tehtiin sitäjatätä! Se on katsos sitä liikunnan riemua että perse hiessä hinkataan kuuttasataa sykemittarit savuten ja kiroillaan kun on hitaat tiellä. Mistä näitä myllylöitä kasvaa?!

Paljon liikkuvana tiedän, että rakot voivat olla todella kipeitä, ja pitkään. Laita opelle sellainen lappu, että ei uskalla laittaa lasta hiihtämään. Ja laita myös, ettei kävelykään yms. käy.

Omani joutui kävelemään, kun kirjoitin yhden kerran lapun syineen, ettei voi osallistua hiihtoon :O

Rakkolaastari jalkaan ja hiihtämään. Mutta ilmeisesti tässä ei nyt haluta tehdä asialle mitään, vaan halutaan opettaa lapsi sihen, että marisemalla ja vinkumalla voi päästä helpommalla. Ja miksi edes yrittää kun voi luistaa kaikesta vähänkin epämiellyttävästä.

Tuo onkin hyvä idea, opeta lapsesi vielä lintsaamaan. Tai ehkäpä hän jo osaakin...

Ja opeta hänelle vielä tuo kaunis nimitys "natsiope", jolla hän voi kutsua koulussa tätä parhaansa tekevää kasvattajaa.

Ap:lle vielä... en usko että opettaja voi pistää lasta hiihtämään, jos vanhemmat kieltävät sen. Jos vaan napakasti sanot että lapsi ei osallistu ja sillä selvä.

[QUOTE="vieras";25664228]Ja opeta hänelle vielä tuo kaunis nimitys "natsiope", jolla hän voi kutsua koulussa tätä parhaansa tekevää kasvattajaa.[/QUOTE]

Ei tee parhainta jos ei ymmärrä toisen kipua.

[QUOTE="Huoh";25664285]No en näe minäkään. Onneks täällä on muutama fiksukin ihminen. Ja kun kyse ei ole mistään sellaisesta etteikö tykkäis hiihdosta, vaan yksinkertaisesti siitä että kävelykin sattuu.[/QUOTE]

No todellakin. Mä soittaisin sille opettajalle ja sanoisin, että lapsi ei tule tunnille ja piste. Sehän menee hullummaksi vaan jos sitä jatkuvasti rasittaa. Hyvilläkin kengillä joskus voi saada aikaan rakkoja, kun mä olen vaelluksella ollut ja jos ehtii hyvä rakko tulla, niin ei siihen kipuun paljon rakkolaastarit auta.

Luulen että yhdelle oppilaalle valvojan järjestäminen hiihtotunnin ajaksi ei välttämättä ole kovin helppo tehtävä, joten tavallaan ymmärrän opettajaa, että mielellään ottaa kaikki sinne hiihtoladulle mukaan kuin alkaisi järjestämään valvojaa jalassa olevan rakon vuoksi. Hiihtoahan on vasta huomenissa, jalka voi olla jo paljon parempi huomenna jos rakkolaastari on käytössä.

Mulla tuli syksyllä rakot kumpaankin päkiään ja voi hitto sentään sitä tuskaa. Jalat oli kipeät pari kuukautta, sitten iho lähti jalkapohjista isoina ja paksuina liuskoina. En missään nimessä laittaisi lasta hiihtämään, jos on kipeä rakko jalassa.

Opettajan tulisi kunnioittaa vanhemman päätöstä, toki voi esim. varmistaa että apteekin rakkolaastarit käytössä. Rakkojakin on monenlaisia ja vanhemman vastuulla on arvioida kuinka pahasti tuo haittaa lapsen toimintaa.

Rakkolaastarit tosiaan ovat käteviä, niiden kanssa pahakaan rakko ei yleensä tunnu miltään kenkien kanssa - mutta en menisi hiihtämään sellainen jalassa, sillä ne voivat kovassa rasituksessa ja jalan hiotessa irrota ja sitten ollaan keskellä hiihtoreittiä pystymättä liikkumaan juuri minnekkään.

Meidän lasten koulusta tuli joku aika sitten ilmoitus,että liikuntakieltoja ei enää vanhemmat lapsilleen saa antaa. Jos tulee kouluun niin silloin pystyy myös osallistumaan liikuntaan. Liikuntaa kevennetään sen mukaan,mutta aina pystyy osallistumaan. Jos ei muuta niin apuopena/ohjaajana voi olla. Kipsikätinen voi jalkojaan liikuttaa jne.

Ja tämän liikuntakiellon on saaneet aikaiseksi ne MUKASAIRAAT,jotka eivät koskaan osallistu liikuntatunnille kunnolla. Eli tuokin ettei lapsi voi hiihtää kun on rakko jalassa on juurikin tekosyy... sen voi hoitaa niin,että se kestää liikuntatunnin. Ja hiihtää sen mukaan miten jalka kestää.

Yhteistyössä