Kaavinta puudutuksessa? Ja muutenkin kokemuksia kaavinnasta? Pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ¤aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
¤

¤aapee

Vieras
Huomenna aamulla menossa ( keskeytynyt km takana päälle 1kk sitten, lääkkeellinen tyhjennys, vuotohäiriöt jatkuneet) , pahan flunssan takia eivät uskalla nukuttaa, joten spinaalipuudutus ja vissiin jtn unilääkettä? :( Pelottaa, ja pelottaa komplikaatiotkin!

Kokemuksia kaavinnasta siis kaipaisin. :(

Mulla kaavittiin synnytyksen jälkeen (kalvot jäi kiinni) puudutuksessa kun eivät saaneet omista papereistaan selkoa mille nukutusaineelle mä olen allerginen... mutta siis helposti meni ja nopeesti oli toimenpide ohi. Ihan pikkunen pistos tuntu ku puudute laitettiin mutta itse toimenpidettä en tuntenut ollenkaan. Reilu puoltuntii kaavinnan jälkeen olin pystyssä :)

Anteeksi että tulen tähän samaan ketjuun mutta jostain kuulin että joskus vuotohäiriöitä hoidetaan kaapimalla? Onko silloin aina kyse keskeytyneestä keskenmenosta vaikka ei tietäisi olleensa raskaana?

Mut on kaavittu kahdesti, mut molemmat nukutuksessa. Eipä siinä mitää komplikaatiota tullut, mut ekalla kerralla ei onnistuttu (vuoto jatkui) joten toinen tehtiin vajaa 2 viikkoa ensimmäisestä tähystäen. Se toimenpide kesti sit vähä pidempään ku ensimmäinen, sillä välineitä enemmän ja vähä eri tekniikka ku sokkona.

Molemmista toivuin hyvin, samana iltana kotiin. Kotona oli vähä hakattu olo, lämpöäkin vähäsen. Sairaslomaa sain 2-3 päivää sen jälkeen. Lähinnä kotiäidille meinas sitä, että isommat lapset pistettiin mummalle hoitoon ku en saanut nostella tai tehdä mitää repivää.
Tavalliset särkylääkkeet, panadol ja burana. Niillä selvis.

Ja kaavinnan syy oli mulla keskenmenon jälkeinen jatkuva vuoto, placenta accreta sit loppujen lopuksi. Eli istukka oli kasvanut kohtulihakseen kiinni. Tästä syystä jouduin kuopuksenkin synnyttämään sektiolla ja kappas, taas oli istukka kasvanut kiinni. :(

Uusimmat

Yhteistyössä