onko ookoo jos vien hiihtolomaviikolla virikelapseni päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi pitäisi mennä lomaviikolla tarhaan.

Lapsikin tarvitsee lomaa.

Laita lapset pulkkaan ja menkää pulkkamäkeen. Paljon enemmän lapsi tuosta nauttii kuin päiväkodista lomaviikolla. Suurin osa lapsista lomalla ja osa hoitajistakin.
Anna toisen olla kotona.

Tämähän on selvä provo, mutta vastaanpa silti. Tällaisia vanhempia on ihan oikeasti olemassa, jotka pitävät lastansa koko ajan hoidossa. Kyllä myös lapsi tarvitsee lomaa. Joskus on jouduttu vanhemmille tästä jopa huomauttamaan, kun lapsi on jatkuvasti hoidossa ja menee joka vuosi kesäpäivystykseen.

[QUOTE="Minä";25707130]Tämähän on selvä provo, mutta vastaanpa silti. Tällaisia vanhempia on ihan oikeasti olemassa, jotka pitävät lastansa koko ajan hoidossa. Kyllä myös lapsi tarvitsee lomaa. Joskus on jouduttu vanhemmille tästä jopa huomauttamaan, kun lapsi on jatkuvasti hoidossa ja menee joka vuosi kesäpäivystykseen.[/QUOTE]

joo, tämä on siinä mielessä provo, että itse en näin tee, mutta siskoni kyllä.

hullua!

lapsi on kaikki pvät ennen joulua päiväkodissa, ja heti joulun jälkeen kun mahdollista. heinäkuun pitää yleensä kotona lasta kyllä.

nytkin hänellä isommat koulusta lomalla,itse 2 vuotiaan kanssa kotona ja 5v hiihtolomaviikolla päiväkotiin.

Oonkohan oikeessa, et perhepäivähoitajat ei ainakaan ota lapsia hoitoon jos vanhemmilla tiedossa oleva loma? Onko näin? Hyvä jos olis, ja sama sääntö kaikissa hoitopaikoissa!

joo, tämä on siinä mielessä provo, että itse en näin tee, mutta siskoni kyllä.

hullua!

lapsi on kaikki pvät ennen joulua päiväkodissa, ja heti joulun jälkeen kun mahdollista. heinäkuun pitää yleensä kotona lasta kyllä.

nytkin hänellä isommat koulusta lomalla,itse 2 vuotiaan kanssa kotona ja 5v hiihtolomaviikolla päiväkotiin.

No ehkäpä ne siellä hoitopaikassa on toivoneet siskosi tuovan lapsen hoitoon,ehkä tarvitsee ohjattua toimintaa enemmän kun äiti voi tarjota. Ehkä se on lapsen kehitykselle parempi jos muutenkin jäljessä kun virikepaikalla on.
Ehkä sinun kannattasi enemmän tukea siskoasi kuin tuomita hänet täällä palstalle, tosin emmehän me muut mitään tiedä kokonaistilanteesta.

Meidän pk:ssa kehoitettiin pitämään hiihtolomaviikolla kotosalla kaikki ne lapset joilla on sisaruksian koululaisia..siis jos siihen on mahdollisuus.

Hatunnosto sinne! On tietysti sielläkin niitä, jotka ei välitä tuon taivaallista kehoituksista. Niistä jopa valitetaan, kun taitaa vähän ahdistaa jos joku kiinnittää huomiota siihen, että lasta roudataan aina päiväkotiin. :(

No ehkäpä ne siellä hoitopaikassa on toivoneet siskosi tuovan lapsen hoitoon,ehkä tarvitsee ohjattua toimintaa enemmän kun äiti voi tarjota. Ehkä se on lapsen kehitykselle parempi jos muutenkin jäljessä kun virikepaikalla on.
Ehkä sinun kannattasi enemmän tukea siskoasi kuin tuomita hänet täällä palstalle, tosin emmehän me muut mitään tiedä kokonaistilanteesta.

Hoitaja harvoin pitää lapsen vanhempaa niin avuttomana ilman lääkärin ilmoitusta, että lapsi henkilökunnankin lomaviikolla olisi tuotava sijaisten hoidettavaksi! Luulen että aloittajakin tietäisi jos siskonsa olisi selvän lääkärin määräämän tuen piirissä.

Huolestukaa kovasti jos teille sanotaan päiväkodista niin, että tuokaa lapsenne loma-aikanakin hoitoon. Silloin selkeästi tarvitsette kipeästi jo muutakin apua kuin lapsen hoitoon viemistä!

mä vien kans hiihtolomalla päiväkotiin mutta vain yhtenä ainoana päivänä sillä viikolla, syystä, että lapsi muutenkin on vain 2 kertaa viikossa päiväkodissa ja minä olen muutenkin kotona...

Voi pientä 5v lasta, kun miettii päivät päiväkodissa sitä miksi kaikilla muilla on lomaa... Minäkin tiedän yhden perheen, jossa vähän samanikäisiä mitä ap mainitsi ja sielläkin tuo 5v kaiken aikaa päiväkodissa. No lapsi kyllä oireileekin sen mukaisesti, äiti ei tajua mistä johtuu koska ajattelee vain " lapsi viihtyy niin hyvin tarhassa ja haluaa sinne mennä ". Ei lapselta kysytä, että menetkö hoitoon. Silloin, kun vanhempi kotona niin lapsikin ja silloin kun vanhempi töissä niin lapsi hoidossa. Normaali ihminen pystyy kotonakin tarjoamaan virikkeet. Ei pidä tehdä lapsia enempää mitä jaksaa. Ei ole mikään syy laittaa hoitoon ja hoitaa nuorempaa kotona.

Mun ainokainen, 3vuotias on virikehoidossa puheenviivästymisen vuoksi, joka päivä klo 8-14.30, joskus saatan hakea jo lounaan jälkeen kuitenkin kotiin. Mutta kyllä hän tottakai on lomalla tämän hiihtolomaviikon!!!

Meillä lapset lomailee hiihtolomaviikon, vaikka muuten ovat virikehoidossa 3pv/vko. Mutta naapurintäti vie lapsensa tarhaan myös hiihtolomalla, on ihan avoimesti sanonut, ettei jaksa katsella sitä riehumista kotona.

Yhteistyössä