Montako T-paitaa/pitkähihaista trikoopaitaa teidän noin 2-vuotiailla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uppista

Vieras
Olen tässä pikku hiljaa ostellut nyt 1,5 -vuotiaalle pojalle paitoja tulevaa kevättä, kesää ja alkusyksyä ajatellen. Mietin jo että olenko ostellut liikaa, kunnes tajusin että kyllähän niitä paitoja tarvitaan reilusti sitten kun bodyt jäävät käytöstä pois. Poika käyttää nyt 86 cm bodyja ja meinasin että 92 bodyja ei enää osteta, kun pottatreenitkin aloitellaan keväällä.

Mutta kiinnostaa siis millainen pino tuollaisia peruspaitoja teillä on lapselle? Kuinka usein pesette pyykkiä?

no pojalla oli varmaan 15 pitkähihaista ja saman verran t-paitoja
eri värisiä (eli osa määrästä selittyy sillä) ja olen laiska pesemään pyykkiä, eli muutaman kerran viikossa pesen pyykkiä

[QUOTE="Neith";25735382]no pojalla oli varmaan 15 pitkähihaista ja saman verran t-paitoja
eri värisiä (eli osa määrästä selittyy sillä) ja olen laiska pesemään pyykkiä, eli muutaman kerran viikossa pesen pyykkiä[/QUOTE]

Jei! Eli mun ostokset on vielä ihan maltillisia sitten. Pojalla on nyt odottamassa 9 pitkähihaista ja 3 lyhythihaista peruspaitaa ja sitten on vähän "hienompia" kauluspoolopaitoja 2 lyhythihaista ja yksi pitkähihainen (synttärijuhlille ym. vierailuille).

Mä pesen pyykkiä suunnilleen joka toinen päivä. Ja tarkoitus on mahdollisuuksien mukaan suosia kesälläkin noita pitkähihaisia, kun ne suojaavat käsivarsia auringolta.

Mulla karkas vähän lapasista sillon pojalla vaatteiden osto, kun ostin alennuksista.. :D pitkähihaisia paitoja oli reilu 20 kpl ja t-paitoja samanlainen määrä :D kolitsihousuja oli sit vaan 6 kpl ja farkkuja 4 kpl :D mut ihan hyvä määrä sulla on :D mä oon laiska peseen pyykkiä niin siks oli noin paljon ja paidat oli aina pojalla likasena, kun ite söi ruokansa.. niin hyvä, että löyty paljon paitoja, sai vaihtaa aina puhtaan päälle.. :)

Mulla karkas vähän lapasista sillon pojalla vaatteiden osto, kun ostin alennuksista.. :D pitkähihaisia paitoja oli reilu 20 kpl ja t-paitoja samanlainen määrä :D kolitsihousuja oli sit vaan 6 kpl ja farkkuja 4 kpl :D mut ihan hyvä määrä sulla on :D mä oon laiska peseen pyykkiä niin siks oli noin paljon ja paidat oli aina pojalla likasena, kun ite söi ruokansa.. niin hyvä, että löyty paljon paitoja, sai vaihtaa aina puhtaan päälle.. :)

Aaa, enpä tullut ajatelleksi tuota syömistä ;)

Itse ajattelen, että hyvä määrä paitoja on sellainen että pärjätään 2-3 päivää pyykkäämättä vaikka paitoja likaantuisi pari päivässä.

Pitää kyllä hankkia vielä pari jotain perusperushalpispaitaa pihaleikkeihin ja mökille. Ja mustikkapiirakan syömiseen :D

• Tykkää
Reactions: teisu
[QUOTE="Mie";25735498]Aivan liian monta... :( huomaa kun ottaa pienempiä vaatteita kaapista pois, niin sieltä pulpsahtaa esiin vaatteita joissa on vielä hintalaput :([/QUOTE]

Tiedän kyllä tunteen....

Varmaan joku 30 pitkähihaista ja 15 lyhythihaista, meillä kesälläkin enempi mennään noilla pitkähihaisilla mutta ohkasilla ja vaaleilla että suojaavat auringolta mutta eivät ole kuumia.

Pesen tyttöjen pyykkiä ehkä 1-2krt viikossa joten meillä vedetään aiva varastot tyhjiksi ja sitten taas kaapit aivan täyteen :D

Ok, eli en todellakaan ole liioitellut paitojen määrässä :) Vertailun vuoksi pojalla on nyt 8 bodya ja pari trikoopaitaa ja ollaan pärjätty hyvin, paitoja ei juurikaan käytetä. Bodyistakin 2 on käyttämättömiä vielä. Yöasuna käytettävät bodyt on erikseen, niitä on 4.

Ihan liikaa! Pitkähihaisia on varmaan 30 ja t-paitojakin lähelle 20. Pestään pyykkiä pari kertaa viikossa. Ennen piti vaihtaa paita aina ruokailun jälkeen kun inhos ruokalappua. Mutta ei niitä silti noin montaa tarvita =) "Vähän" tullut osteltua ja saatu kyllä käytettyjäkin paljon.

Ulkona käytettiin lähes aina pitkähihaista.

Olisikohan jotain 10-15 paitaa meilläkin tällä hetkellä käytössä (+teepaidat, mutta niitä ei nyt talvella tule käytettyä ollenkaan että en niitä laskenut). Meillä on kyllä samaan aikaan käytössä useampaa kokoa ja ostelen paitoja pikkuhiljaa ja vähitellen kun kivoja tulee eteen, en osaisi kerralla hankkia läjää paitoja. Ikinä ei ole jouduttu pulaan, että ei olisi ollut puhdasta paitaa, saahan koneellisen tunnissa pyöräytettyä jos illalla näyttää, että on tyhjä kaappi. Tuon enempää en halua hankkia, koska ei niitä sitten ehdi käyttää.

50 on aikamoinen määrä :D

Meillä t-paitoja on n. 10, käytetään niitä talvellakin esim. college- tai neuletakin alla. Ja sisällä pärjää t-paidalla.

Pitkähihaisia (ohuempia) on n. 15. Sitten lisäksi pari hupparia, collegetakki, neuletakkeja, villapaitoja, fleecepaitoja.

Noilla on pärjätty hyvin :) Ja me pestään pyykkiä vain kerran viikossa!

Meillä oli pojalla 2-vuotiaana käytössä sekä bodeja ja paitoja, niitä oli ehkä 10-15 kpl (ja mieheni mielestä niitä oli paljon?? ei ainakaan kun nyt tähän ketjuun vertaan). Sitten meillä oli lyhythihaisia alle 10 kpl enkä tajunnut ostaa yöasuja erikseen eli käytettiin näistä osaa myös yöpaitoina... välillä poika nukkui pelkällä vaipalla.
Nyt viisaampana voin sanoa, että kesään tuo oli liian vähän, kyllä t-paitoja saa olla 15 kpl (paidat suuttaantuvat nopeasti, niitä pitää vaihtaa kesken päivää, joku on yhtäkkiä ihan voikukka tai jätsitahroissa ja sitä ei voi enää pitää ihmisten ilmoilla yms) ja SIIS yöpuvut pitää hankkia erikseen!!! Niitä nyt ei kesällä tarvita montaa, mutta jokunen kuitenkin.

Yhteistyössä