H
huoli lapsesta
Vieras
Miten toimia jos tietää että ystävä (ja tämän mies) tukistaa uhmaikäistä? Vaikka oon sanonu ettei niin saa tehä, tekevät varmasti 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tekevät varmasti vai oletat tekevän varmasti?
Kai nyt omaa lastaan saa tukistaa, jos lapsi ei osaa käyttäytyä. Sitä kutsutaan rangaistukseksi.
Ap, onko sinulla huoli lapsesta? Siis aidosti? Vai haluatko tuntea "huolta"?
Ei, vaan sitä kutsutaan väkivallaksi, eikä väkivalta ole hyväksyttävää, VARSINKAAN LAPSIIN KOHDISTUVA!
Onko mielestäsi puolisollasikin oikeus tukistaa sinua, jos et tottele häntä joka asiassa?
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat mutta arvaa mietinkö asiaa koko ajan. Kyseessä on todella hyvä ystävä joten ls-ilmoitus olisi ihan kamalaa (ja hän arvaisi kuka tehnyt koska ei varmaan monille ole tunnustanut). Mutta en usko että selviävät arjesta ilman väkivaltaa. Voiko ottaa yhteyttä johonkin perheneuvolaan tms. vai kuinka raju toimi tuo ls-ilmoitus on?![]()
No siitä ei mitään pahaa voisi seurata, vaikka ls-ilmoituksen tekisit. Se kertoo vain, että välität lapsesta ja perheen tilanteesta muutenkin.
Itse olen perheestä jossa tehtiin ls-ilmoitus perheväkivallan takia kymmenisen vuotta sitten. Siis olen itse sen perheen lapsi. Ei sitä lasta heti olla pois viemässä, vaan ensin tulee lastensuojelu/rikosilmoitus ja sitten tulee perheterapiaa yms mukaan.
Ei, mutta puolisollani ei ole oikeus määrätä minua, eikä sanoa minulle mitä tehdä. Vanhemmalla on oikeus määrätä lastaan. Jos lapsi kiukuttelee ja paiskoo tavaroita, niin mielummin tukistan häntä kuin läimäsen.
Siis mielestäsi aikuista ei tarvitse rangaista väärästä toiminnasta, mutta lasta tarvii?
Lapsi on pieni ja heikko ja ottaa vaikuitteita omista vanhemmistaan ja näin he todennäköisesti siirtävät taas väkivaltaisen käytöksen omille jälkeläisilleen.
Sinullako on vain nuo kaksi vaihtoehtoa siinä tilanteessa, jos lapsi kiukuttelee? On olemassa myös se parempi vaihtoehto, että aikuinen rauhoittuu ja ottaa tilanteen hallintaan muilla keinoilla, esim. viemällä jäähylle.
Millä tavalla tukistaminen on mielestäsi enemmän oikein, kuin läimäyttäminen? Molemmat tekevät kipeää lapselle, aiheuttavat pelkoa ja lisäävät agressiivista käytöstä.
Hei, itse en näe tukistamisessa mitään pahaa. Jos sinä näet, niin älä yksinkertaisesti tukista lastasi. Niin helppoa se on.
Hei, itse en näe tukistamisessa mitään pahaa. Jos sinä näet, niin älä yksinkertaisesti tukista lastasi. Niin helppoa se on.
En tietenkään tukista, ei ole muutenkaan tapana rikkoa lakia...
Se, että sinä et näe asiassa mitään pahaa, ei tee siitä oikeutettua. Ihan yhtälailla voisit sanoa:
"Itse en näe huumeiden käytössä mitään pahaa. Jos sinä näet, niin älä yksinkertaisesti käytä niitä. Niin helppoa se on."
Vaikket näekään, et saa tukistaa lastasi. Se on laitonta. En minäkään näe mitään pahaa pikkulasten sukupuolielinten hyväilyssä ja pankkiryöstöissä, saanko siis toteuttaa itseäni vaikka nuo ovatkin laittomiksi määriteltyjä tekoja?
Ei, mutta puolisollani ei ole oikeus määrätä minua, eikä sanoa minulle mitä tehdä. Vanhemmalla on oikeus määrätä lastaan. Jos lapsi kiukuttelee ja paiskoo tavaroita, niin mielummin tukistan häntä kuin läimäsen.
Tietääkseni tukistaminen ei ole laitonta. Minulla on oikeus tukistaa lastani, jos haluan (minulla ei ole lapsia, eikä ole tarkoitus hankkiakaan 10 vuoteen), siihen ei kukaan sano yhtään mitään.
Vertauksesi on todella huono, koska mitä pahaa huumeiden käytössä on? Ei mitään, nimenomaan oma asia. Sitten jos ryöstelee, pahoinpitelee tai raiskailee niin niistä joutuu vastuuseen samalla tavalla kuin selvinpäinkin. Voin ymmärtää sen, että ollaan huolissaan lapsesta jota tukistetaan, mutta miksi sinä olisit huolissasi siitä, että joku tuntematon aikuinen käyttää jotain päihdettä joskus?En tietenkään tukista, ei ole muutenkaan tapana rikkoa lakia...
Se, että sinä et näe asiassa mitään pahaa, ei tee siitä oikeutettua. Ihan yhtälailla voisit sanoa:
"Itse en näe huumeiden käytössä mitään pahaa. Jos sinä näet, niin älä yksinkertaisesti käytä niitä. Niin helppoa se on."
Sitten tinttasen takaisin. En ole missään vaiheessa sanonut käyttäväni väkivaltaa (minulla ei edellenkään ole lapsia), mutta jos joku näin tekee, en näe siinä mitään pahaa.
Tietääkseni tukistaminen ei ole laitonta. Minulla on oikeus tukistaa lastani, jos haluan (minulla ei ole lapsia, eikä ole tarkoitus hankkiakaan 10 vuoteen), siihen ei kukaan sano yhtään mitään.