Siis OIKEASTI juottaako joku alle kouluikäisille lapsilleen limsaa?! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kuulun kans tähän ryhmään joka ei kertakaikkiaan ymmärrä että miksi kenekään alle kouluikäisen tarvisi juoda limsaa? Jos lapsi sanoo että tahtoo niin tehkööt aikunen selväksi että tämä on aikuisten ja isompien lasten juoma, ja ompahan sit jotain odotettavaa kun kasvaa... Mä en tajua joitakin vanhempia... samaan kategoriaan menee nää suklaavanukkaat ja muut sokeri jugurtit/hyytelöt. Ihan kauheeta paskaa. Niitä en ostais meidän lapsille sit IKINÄ!!

Mä annan alle kouluikäisten lasten herkutella joskus. Mulla ei olis pokkaa herkutella lasten nenän edessä ja sanoa, että te ette saa, kun nää on isompien herkkuja. Kolajuomat oon kieltänyt, mutta vanukasta ja muuta paskaa syötän niille välillä. meillä suhtaudutaan herkkuihin neutraalisti. ne ei ole mikään kauhea keilletty asia. Ei ole musta kovin tervettä.

Onko nämä sokerihysteerikot ajatelleet, että ehkä se lapsi ei niin hingu niiden herkkujen perään missään vaiheessa, jos niitä ei pidetä minään kiellettynä juttuna? Mulla on ainakin tuttavia joiden lapset ei saa juuri koskaan mitään hyvää syödä ja sitten ovat kylässä aivan mahdottomia, kun on herkkuja tarjolla ja mitään ei saa.

No eipä muuta kuin onnea valitsemallasi tiellä sitten! Enää en ihmettele niitä "apua, reikiä hampaissa 2v:lla" -aloituksiakaan.
Lapset on 6 v ja 8 v, eikä reikiä kummallakaan. Eikä ole mullakaan, ikää 35 v ja juon limpparia aika usein.

Hampaat voi myös pestä, voi käyttää xylitol-pastilleja tai purkkaa, voi huuhdella suun vedellä limpparin jälkeen, ja harvalla lapsella se kai on jokapäiväinen peruselintarvike kuitenkaan.

Sitten vasta vituttaisikin, jos hysteerisenä välttäisi kaikkia mehuja, limppareita, yms ja lapsilla on silti hampaissa reikiä :xmas:

mä kuulun kans tähän ryhmään joka ei kertakaikkiaan ymmärrä että miksi kenekään alle kouluikäisen tarvisi juoda limsaa? Jos lapsi sanoo että tahtoo niin tehkööt aikunen selväksi että tämä on aikuisten ja isompien lasten juoma, ja ompahan sit jotain odotettavaa kun kasvaa... Mä en tajua joitakin vanhempia... samaan kategoriaan menee nää suklaavanukkaat ja muut sokeri jugurtit/hyytelöt. Ihan kauheeta paskaa. Niitä en ostais meidän lapsille sit IKINÄ!!

peesi. en myöskään ymmärrä miksi 1- vuotiaalla lapsella on karkkipäivä. ts. miksi ylipäätään sen ikäinen saa karkkia.

onko kukaan kuullut kultaisesta keskitiestä ja suhteellisuudentajusta.Esim. pienempi paha on antaa lapsille joskus limua kuin se että vanhemmat polttaa tupakkaa.
Miksei lapset kuten aikuisetkin sais nauttia karkeista ja limusta, ei terveys siihen kaadu. Liian kireä pipo saattaa kaataakin.

lauantaina käytiin rollsissa syömässä niin noin 4 - 5 vuotias veti energia juomaa suoraan tölkistä tottunein elkein. olin niin hämmästynyt, että oikeasti varmasti vahtasin, kun äiti otti hetken päästä tölkin pois ja lapsi veti kunnon raivarit.

parhaita lapsuusmuistoja on, kun lauantaisin saunan jälkeen saimme jakaa veljeni kanssa päärynä limsapullon

Kyllähän noilla eskarilaisten synttäreilläkin on aina sitä limsaa tarjolla. :) Mä en pahemmin tykännyt lapsena limsasta, mutta synttäreillä join ikään kuin pakosta eli muutkin joi sitä, niin pitihän munkin.

[QUOTE="öööö";25841063]onko kukaan kuullut kultaisesta keskitiestä ja suhteellisuudentajusta.Esim. pienempi paha on antaa lapsille joskus limua kuin se että vanhemmat polttaa tupakkaa.
Miksei lapset kuten aikuisetkin sais nauttia karkeista ja limusta, ei terveys siihen kaadu. Liian kireä pipo saattaa kaataakin.[/QUOTE]
Palstallako? En usko että olisi kuullut - itseni, sinun ja muutaman muun lisäksi.

[QUOTE="vieras";25841045]Onko nämä sokerihysteerikot ajatelleet, että ehkä se lapsi ei niin hingu niiden herkkujen perään missään vaiheessa, jos niitä ei pidetä minään kiellettynä juttuna? Mulla on ainakin tuttavia joiden lapset ei saa juuri koskaan mitään hyvää syödä ja sitten ovat kylässä aivan mahdottomia, kun on herkkuja tarjolla ja mitään ei saa.[/QUOTE]

njoo.meillä ei juoda limsaa ,mutta kyllä me muuten herkkuja syödään.
osa herkuista on jopa ihan terveellisiäkin mikä on kai aika harvinaista ?

Minulla 4v ja 6v. lapset, joille annan limsaa kerran viikossa (joskus viikko jää tosin väliin) saunan jälkeen, kun itse otan siiderin. Samana päivänä on myös karkkipäivä ja meidän kaikkien yhteinen herkkupäivä (yleensä tehdään pizzaa ja katsotaan perheen voimin joku filmi). Eivät koskaan kaupassakaan kerjää limsaa, joten eivätpä ole siihen koukuttuneet. Minusta tämä on ihan ok. Suosittelen muillekin sitä, että pitävät herkut yhden päivän juttuna. Silloin lapset eivät ainakaan opi himoitsemaan niitä viikon jokaisena päivänä, eikä synny "ahmimisreaktiota" eli sitä, että lapset vanhempana ahmivat makeaa ylenmäärin, koska eivät pienempänä ole oppineet järkevämpää tapaa siitä nauttia. Totaalikieltäminen ei yleensä johda muuhun kuin kahta kauheampaan katastrofiin.

[QUOTE="öööö";25841063]onko kukaan kuullut kultaisesta keskitiestä ja suhteellisuudentajusta.Esim. pienempi paha on antaa lapsille joskus limua kuin se että vanhemmat polttaa tupakkaa.
Miksei lapset kuten aikuisetkin sais nauttia karkeista ja limusta, ei terveys siihen kaadu. Liian kireä pipo saattaa kaataakin.[/QUOTE]

Juuri näin. Mitenköhän tämän ap:n oma ruokavalio? Etkö koskaan syö tai juo jotain epäterveellistä? itse olen saanut lapsena limpparia perjantaisin ja karkkia ja joskus suklaavanukkaita. Sokerujogurtit kuuluivat jokapäiväiseen ruokavalioon. Mulla ei lapsuudessa ollut ainuttakaan reikää hampaassa ja olen tähän päivään saakka ollut normaalipainoinen.

Eipä ole, herranjestas. Mutta ovat aika ajoin halunneet kokeilla miltä se maistuu ja jossain vaiheessa se sitten on alkanut maistua.

nii ja sit kun se maistuu niin pitää jatkaa huonoa tapaa? Kun ei siitä ole mitään hyötyä? Ja joku voi nyt sanoa että välillä pitää saada herkutella, mutta miksi ei voi herkutella jollain vähän terveellisemmällä? Mä en vaan tajua tätä ajatusmaailmaa?

Jos mä haluan joskus jotain 'hapokasta' niin ostan soodavettä ja sekotan sekaan kunnon AITOA mehua. Tulee ihan sika hyvää ja se on 'terveellistä'. Meilläkin herkutellaan kerran viikossa, mutta meille herkuttelu on esim että tehdään perheenä pitsaa yhdessä, lapset saa itse valita täytteet, tai tehdään tacoja, tai hamppareita (ruis). Juomaksi esim BonAquaa tai ihan vaan maitoa.

Miksi niitä kaloreita pitää juoda????

nii ja sit kun se maistuu niin pitää jatkaa huonoa tapaa? Kun ei siitä ole mitään hyötyä? Ja joku voi nyt sanoa että välillä pitää saada herkutella, mutta miksi ei voi herkutella jollain vähän terveellisemmällä? Mä en vaan tajua tätä ajatusmaailmaa?

Miksi niitä kaloreita pitää juoda????
Ei pidä.

Mutta saa. Jos haluaa.

Yksinkertaista, eikö?

• Tykkää
Reactions: Millenia
Juuri näin. Mitenköhän tämän ap:n oma ruokavalio? Etkö koskaan syö tai juo jotain epäterveellistä? itse olen saanut lapsena limpparia perjantaisin ja karkkia ja joskus suklaavanukkaita. Sokerujogurtit kuuluivat jokapäiväiseen ruokavalioon. Mulla ei lapsuudessa ollut ainuttakaan reikää hampaassa ja olen tähän päivään saakka ollut normaalipainoinen.

...mutta etpä varmaan mikään kulinaristi kuitenkaan? ;) Juu, toki syömme joskus myös epäterveellisesti. Meillä herkutellaan juustoilla esimerkiksi.

Yhteistyössä