Tiiättekö, mä olen kyllä oikeasti hyvä äiti :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Pientä omakehua näin kahvipaussin ajan B)

Jossain välissä tunsin itseni hyvin epäkelvoksi äitihahmoksi, ja podin syyllisyyttä siitä.

Mietiskelin tuossa aikaisemmin, että kyllä mä olen kuitenkin oikeasti hyvä äiti, vaikken hyvä taloudenhoitaja olekaan. Lapset saavat minulta mitä pitääkin, rajoja ja rakkautta, turvaa ja huolenpitoa. Hullutellaan yhdessä ja pidetään hauskaa, mutta tarpeen tullen kyllä osataan olla vakaviakin.
Jos, tai siis kun teen virheitä, pystyn ne myöntämään, ja pyytämään anteeksi lapsilta, ja virheistäkin voi oppia.
Tämän on minun tapani olla äiti, ja tällä tavoin olen siinä hyvä. Joku toinen tekee asiat omalla tavallaan, mutta onneksi kaikkien ei tarvitse olla samasta muotista :)

Jos mä olisin huono äiti, niin tuskin nuo lapset olisivat silloin tuollaisia kuin nyt ovat, elämäniloisia ja hyvinvoivia :heart:

Tuli vaan tarve sanoa nämä ajatukset ääneen :)

Pientä selityksen makua...

Kai nyt kuka tahansa osaa siivota, tehdä ruokaa ja muutenkin pitää kodin kauniina?! Ei se ainakaan multa vie aikaa pois lapsilta.

Ihme uusavuttomia... Kannattas harjoitella sitä taloudenhoitoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkkolissu:
Pientä selityksen makua...

Kai nyt kuka tahansa osaa siivota, tehdä ruokaa ja muutenkin pitää kodin kauniina?! Ei se ainakaan multa vie aikaa pois lapsilta.

Ihme uusavuttomia... Kannattas harjoitella sitä taloudenhoitoa!

:D

mä olen kanssa hyvä äiti.
vaikka: korotan ääntäni lapsille ehkä jopa turhan usein,enkä osaa pitää taloutta enkä kotia ollenkaan kauniina, en etes siistinä :D

silti mä olen parempi äiti kun moni muu :heart:

Hieno homma, nauti täysillä ! Olet saanut kasvatettua iloiset, terveen itsetunnon omaavat lapset, se on hyvä saavutus.
Tää palsta on outo, kun ihmiset oikein tarkoituksella haluaa lytätä ja masentaa toisia. Ilmeisesti itsellä on asiat huonosti, et heti kateus paistaa. Säälittävää...

Miusta tuntuu tällä hetkellä että oon vaan pelkkä rajojen asettaja. :ashamed: Kummankin pojan mielestä oon varmaan nimenomaan tyhmä. :xmas: Hyvä äiti? :saint:

Osaa ne olla kiltistikin, mutta työtä sen eteen joutuu kyl tekemään. Tempperamenttia vaan piisaa kummallakin viimeiseen ärsytyskynnykseen asti.

Taloudenhoidosta en sano mitään. :D Tällä hetkellä jos joku tulis tupatarkastukselle niin kyl ärähtäisin. :snotty: Oikeasti, jos koko ajan pitää toimia erotuomarina ja sovittelijana ja keskeyttää se mitä on tekemässä niin eipä niistä kotihommista tahdo tulla koskaan valmista. Tietty jos haluisi jättää lapset keskenään tappelemaan eikä korvaansakaan lotkauttaisi niin kaippa se koti eri tavalla kiiltelisi. Tosin, näin yh:na joutuu kyl olemaan pakosti aika paljon kiinnikin kotihommissa ja tuntuu että välillä lapset elää "pellossa".

Sitä tasapainoa asioiden välillä on hetkittäin vaikea löytää kun vuorokausi tuntuu ihan liian lyhyeltä kaiken hallitsemiseen, mut kyllä sitä kiitostakin huomaa saavansa yhä enemmän.

Epätäydellisen rosoista elämää mutta tälläkin hetkellä pojut tuolla hekottelee ja läträä tyytyväisenä vesileikkejä keskenään. :D Pieni palkitseva hetki itselle siis.