uskotko yliluonnolliseen ja mikähän tämä kokemus sitten oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikkapa niin, että kun minä skeptikkona näen oudon varjon, minulle se on outo varjo kun taas yliluonnolliseen uskovalle se on enkeli. Tai vaikkapa kun olet raskaana yhtäkkiä näet joka puolella raskaana olevia ihmisiä. Kokemuksemme, uskomuksemme, kulttuurimme jne. vaikuttavat paljon siihen mitä näemme.

O.o Öö okei no en tiedä ketään joka uskoo yliluonnolliseen niin pitää varjoa enkelinä...... :D Toi on jo aika hyvä! XD Mulla ei oo mtn tollast tyhmää, sillä minulla ei ole ennakkokäsityksiä (ainakaan noita mainitsemiasi). Saa kyllä olla aika tyhmä, jos pitää varjoa enkelinä...... :laugh:

Minulla ei ainakaan ole taipumusta uskoa yliluonnolliseen vaan uskon siihen mitä näen. Ja kerta en huumeita käytä niin en oikeen usko, että aivot tekisi pilaa ihan muuten vain.........

Aivot kyllä "tekevät pilaa" jatkuvasti. En ole mikään alan asiantuntija ja kun en tapauksestasi enempää tiedä niin en osaa siihen mitään sanoa, mutta jos kiinnostaa lähetä sähköpostia Steven Novellalle. Hän on neurologi ja skeptikko, joka pyrkii usein selittämään ihmisten hänelle kertomia yliluonnollisia kokemuksia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Aivot kyllä "tekevät pilaa" jatkuvasti. En ole mikään alan asiantuntija ja kun en tapauksestasi enempää tiedä niin en osaa siihen mitään sanoa, mutta jos kiinnostaa lähetä sähköpostia Steven Novellalle. Hän on neurologi ja skeptikko, joka pyrkii usein selittämään ihmisten hänelle kertomia yliluonnollisia kokemuksia.

Haluan kuulla selityksen ihmiseltä, joka on perehtynyt kummituksiin ja tietää niistä. Skeptikko nimenomaan ei siinä auta.

[QUOTE="vieras";25842179]Ne on pahoja henkiä. Rukoile Jeesusta seuraavalla kerralla. Jeesus on vahvempi kuin saatana ja pahat henget.[/QUOTE]

Ei se rukoileminen auta mitään...
Yleensä on apuun tullut joku "ghostbusters" tiimi (siis ulkomailla) tai sit pappi siunaamaan talon. Mut pelkän rukoilemisen voit unohtaa, toki ainahan voit kokeilla... :D

Ei se rukoileminen auta mitään...
Yleensä on apuun tullut joku "ghostbusters" tiimi (siis ulkomailla) tai sit pappi siunaamaan talon. Mut pelkän rukoilemisen voit unohtaa, toki ainahan voit kokeilla... :D

Pahat henget ajetaan pois Jeesuksen nimessä. Mutta tuskin sitä ateisti voi tehdä vaan ihminen jolla on henkilökohtainen usko Jeesukseen. Epäilen että talossa on harrastettu synkkiä juttuja menneisyydessä, saatananpalvotaa tai jotain jolloin riivaajahenki on jäänyt taloon asumaan. Ellei sitten ap:n omassa perheessä ole tällaista harrastettu?

Mulla oli jos jonkilaisia yöllisiä harhoja. Kunnes rupesin epäilemään yöpöydällä pitämäni kännykän vaikutusta harhoihin. Siirsin kännykän pois yöpöydältä ja harhat loppuivat siihen paikkaan. Pari kertaa sen jälkeen on ollut (tästä on jo kohta pari vuotta aikaa) ja molemmilla kerroilla kännykkä oli unohtunut yöpoydälle.

Ja ymmärrän hyvin että on, en minäkään ennen uskonut, mutta toi tapahtuma muutti kyllä sen asian kertaheitolla. Jos olisin ollut yksin, eikä minulla olisi ollut todistajia, silloin en voisi vannoa, että oliko toi totta. Mutta se tässä juur pelottavaa onkin, sillä ystäväni on mukana ja hänkin näki saman kuin minä. Hän on myös kertonut tämän "tarinan" mm. työkavereilleen, jotka eivät tietenkään häntä usko. Miksi uskoisivat? Eiväthän he olekkaan ikinä kokeneet mitään selittämätöntä. Vain ne ihmiset uskovat, jotka oikeasti ovat kokeneet jotain mitä ei pysty selittämään.
Näinhän se on.

Ei oo ainakaan tähän mennessä myöskään vaikuttanut mitenkään se, mihin uskon, mitä oon kokenu jne et mitä nään. Nään sen mitä muutkin näkee, eli eteeni... O_o

No ihan varmasti on vaikuttanut kun se vaikuttaa meillä ihan jokaisella ihan koko ajan. Se vaikuttaa siihen mihin kiinnitämme huomiomme ja miten tulkitsemme sen mitä näemme. Sitä on ihan tieteellisesti tutkittu, että yliluonnolliseen uskovat näkevät helpommin kasvoja siellä missä kasvoja ei ole kun taas skeptikoilta jää helpommin huomaamatta ihan oikeatkin kasvot. Ja sitten on esimerkiksi näitä videoita, joissa sinun käsketään kiinnittää huomio vaikkapa siihen montako kertaa keltapaitainen mies hyppää ja videolla on mukana myös gorillapukuun pukeutunut mies mutta ihmiset eivät huomaa häntä, koska keskittyvät keltapaitaiseen mieheen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Haluan kuulla selityksen ihmiseltä, joka on perehtynyt kummituksiin ja tietää niistä. Skeptikko nimenomaan ei siinä auta.

Mikäs siinä. Tuli vain mieleen kun kysyit miten minä voisin tapahtuneen selittää muuten kuin yliluonnollisilla asioilla. Minä en siihen ehkä pysty, mutta joku toinen voisi pystyä. Eiköhän näitä kummituksiin perehtyneitäkin löydy, jos sellaisen selityksen haluat kuulla.

No ihan varmasti on vaikuttanut kun se vaikuttaa meillä ihan jokaisella ihan koko ajan. Se vaikuttaa siihen mihin kiinnitämme huomiomme ja miten tulkitsemme sen mitä näemme. Sitä on ihan tieteellisesti tutkittu, että yliluonnolliseen uskovat näkevät helpommin kasvoja siellä missä kasvoja ei ole kun taas skeptikoilta jää helpommin huomaamatta ihan oikeatkin kasvot. Ja sitten on esimerkiksi näitä videoita, joissa sinun käsketään kiinnittää huomio vaikkapa siihen montako kertaa keltapaitainen mies hyppää ja videolla on mukana myös gorillapukuun pukeutunut mies mutta ihmiset eivät huomaa häntä, koska keskittyvät keltapaitaiseen mieheen.

Joo tiiän ton jälkimmäisen jutun kyllä...
Mutta tosiaan, en uskonut kummituksiin ennenkuin sen näin. Eikä sitä pysty mitenkään selittämään miks sen näin. Olin skeptikko niinkuin sinä sitä ennen.

Onko sekin aivojen tekemää pilaa, että televisio rymähtää tasaselta alustalta lattialle, kun olet toisessa huoneessa. Tai se että työkalupakki lentää lattialle kaapista, joka ei mitenkään romahtanut. Siis työkalupakki lensi romahtamattomasta kaapista lattialle (isäni työkalupakki)..

Noille tapauksille vaan ei ole mitään selitystä. Ja mulla on muitakin kokemuksia, mutta nämä oli ne konkreettiset, jolloin tavara on liikkunut ilman liikuttajaa tasaselta ja rikkumattomalta alustalta. Tv-taso siis oli koskematon, mutta tv vaan singahti maahan, hylly oli koskematon, mutta työkalupakki vain levähti keskelle eteisen lattiaa.

Juu, juoksin ovesta ulos sillä tunsin etten ole yksin.

Ja nämä tapahtu heti isäni kuoleman jälkeen. On aikaa, ja nyt ei oo tapahtunut enää mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
Ja asun siis isäni entisessä asunnossa, missä nää tapahtui.

Muut jutut mitä olen kokenut täällä: Kun sain lapseni, oltiin olohuoneessa exän kanssa ja kuultiin makuuhuoneesta (missä vauva oli) supinaa. Vauva jokelteli ja supisija vastaili. Vauvalla siis oli jotain seuraa, vaikka ei ollut. Ja tämän koin exän kanssa yhdessä, eli en ollut tuolloin yksin.

Sitten on vielä kaksi muuta tapausta, joista en nyt jaksa kirjottaa. Oon nää kaikki tapaukset täällä ennenkin jakanut, että mistään valtiosalaisuuksista ei ole kyse.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lapsethan ovat luonnostaan avoimempia näille asioille,jokainen varmasti joskus kokenut että pieni lapsi "juttelee" ja katsoo tiettyyn suuntaan ja itse et näe mitään.
Joillakin tämä herkkä aistiminen jää aikuisikään asti,suurimmalla osalla se katoaa maailman hälinään.
Mulla on tuhat ja yksi tarinaa näistä asioista ja suurimassa osassa on ollut aina myös joku toinen ihminen mukana,joten ei,en usko että kahden ihmisen aivot tekee saman kepposen kahdelle ihmiselle samaan aikaan.
Mulle on ihan sama uskooko joku näihin asioihin vai ei,ei tee mulle kesää eikä talvea.Ihmisillä on alkujaan todella vahvat vaistot ja kyky nähdä enemmän mutta tää maailma on niin täynnä kaikkea muuta ärsykettä että ihmisiltä on kadonnut jopa kaikki ihan perusvaistot.

Mä oon lapsena nähnyt nunna-haamun ja myöhemmin pelannut spiritismiä, missä näin jälkikäteen ajateltuna tapahtui puistattavia juttuja. Eli uskon jossain määrin yliluonnolliseen.

Mulle tulee aina joskus tosi voimakkaana sellainen olo,että en ole kotona yksin,vaikka olenkin.Mistähän tämä voisi johtua?Enkä kyllä usko mihinkään yliluonnolliseen...

[QUOTE="...";25842119]luvlucy, mä kyl uskoo nähneeni painajaista ja toi miehen juttu saattoi olla se puoliunes koettu juttu, virallista nimeä en tiedä sille. Vaikka on toi sama mies nähny viikate miehenki meidän sängyn pääs samas huonees... Mitä sä oot kokenu?[/QUOTE]

Ainakin unihalvaus on tollanen puoliunessa koettu juttu. Kannattaa googlata ja lukea. Ite kärsin unihalvauksista joskus kun olin 20-25v. Todella karmivia tapauksia ja voi nähdä vaikka mitä.

LuvLucy, millaisen olennon näitte? Mä en ole koskaan nähnyt mitään, lähinnä tuntenut kehossani jonkin läsnäolon varsinkin tilanteissa, joissa saan "tiedon" miten asia on ja miten toimia.

Mua vaivasi yölliset koputukset murrosiästä viime vuoteen asti... Silloin tällöin havahduin aamuyöstä koputukseen, joka oli tosi äänekäs KOP KOP KOP. Ja tuosta on seurannut se, että joku tuttu kuolee lähiaikoina. näin on käynyt useita kertoja...

Olin sitten viime keväänä ystäväni luona yötä ja talo jossa hän asuu, on iso, vanha ja siellä oli ahdistava olo. Mua ahdisti, enkä tiennyt että mikä ahdistaa... Ystäväni sitten myöhemmin illalla kertoi, että joku "näkijä" oli vieraillut tuolla ja sanonut, että joku mummo(=henki) asuu siellä ja se seisoskelee milloin missäkin... Ystäväni ei tuota ole nähnyt. Minua ahdisti nukkua, vaikka mitä ajattelin, oli ahdistava ja painostava olo. Yhtäkkiä havahduin kovaan koputukseen, mikä kuului yläkerrasta ja koira havahtui samaan! Mun ystävä ei kuullut mitään, kun kysyin että kuulitko...

Viikko tuon jälkeen, mun ystävä soitti ja sanoi että oli herännyt kovaan koputukseen. siitä viikko eteenpäin niin heidän lähisukulainen kuoli...

Mutta mulle tuli olo että jätin jotain taloon ja ilmeisesti nuo koputukset jäi sinne, tuon jälkeen en ole kuullut mitään ja on ollut itsellä vapautunut ja "levollinen" mielentila tuon asian suhteen...

Mä olen syntymästä lähtien kokenut kaikenlaista yliluonnollista ja olen tottunut sen kanssa elämään. On kyllä vilkas mielikuvituskin, mutten enää jaksa alkaa kuvittelemaan mitään, kun tiedän mistä ne yliluonnolliset tapahtumat tulee.. Oon kuullut rappusten narinaa, ihan kuin joku sahaisi kahta porrasta edestakaisin ja aiheuttaisi narinan, tuohon heräsin myös unesta, aukaisin silmät, käänsin kylkeä ja narina silti jatkui vähän aikaa. Että olenko ollut unessa kumminkin, vaikka silmät auki ja miettinyt tarkkaan mistä tuo ääni aiheutuu?
Nuorempana, mun lapsuudenkodissa tapahtui kaikkea tuollaista...

Mun on pakko kertoa tähän yksi juttu. Mun elämään tuli kerran mies, joka "huumasi" mut rakkaudellaan. Tuntui kuin välillämme olisi ollut energiaa, vaikka hän oli monensadan kilometrin päässä. Kun sitten ensimmäisen kerran näimme, ja rakastelimme, katon rajassa näkyi salamanomainen välähdys. Ensimmäisenä kertana se tuli olohuoneesta, toisena kertana makuuhuoneesta jossa olimme. Asialle ei löytynyt mitään luonnollista selitystä, se ei lähtenyt mistään laitteesta eikä mikään staattinen sähkö voinut sitä aiheuttaa. Mies säikähti valoa ja kysyi mistä se tuli. Sytytteli valoja ja etsi lähdettä, mikä sen olisi voinut aiheuttaa. Jostain syystä minä en säikähtänyt sitä enkä kokenut epämukavaksi, enemmän se tuntui häiritsevän sitä miestä. Koskaan ennen, enkä sen jälkeen ole vastaavaa kodissani kokenut, ja se oli vain sen yhden miehen kanssa kun olimme intiimisti. Asia on outo.

Myöhemmin miehen "rakkaus" paljastautui valheeksi, ja selvisi että oli melkoinen "Don Juan"... :(

me asutaan ihan normitalossa. Täällä kummitteli joitakin vuosia sitten (?) kun isä kuoli, kuolinpäivästä hautajaispäivään. Nämä kokemukset ja painajaiset alkoivat sen jälkeen kun lasten kanssa alettiin iltarukous lausumaan. Emme ole ateisteja vaan peruskristittyjä, kirkossa käymme harvoin mutta joskus raamattua tulee luettua ja tämä iltarukous. Tällä maalla on ollut vanha talo, rakennettu 1700-luvulla, kivijalka jäljellä. Joskus täällä tapahtuu "outoja", mutta en mitenkään jaksaisi ajatella että jokin sieluton olento meitä jahtaisi. Jos se on aineeton, kuinka se voisi muuta ku korkeintaan pelotella. Kävi mielessä jos pyytäisi papin siunaamaan talon. Ps. En olisi niin tyhmä että spiritismiä harrastaisin!

Yhteistyössä