Mahtavaa, en tunne enää nälkää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilahtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilahtunut

Vieras
En ois uskonut, mutta en oo moneen päivään ollut nälissäni tai syömähimoinen!
Ihmeellistä et tämmönen ruokavalio pitää nälän poissa, ainakin multa. En uskalla suositella muille.
syön suurinpiirtein näin:

Aamulla: pari pientä ruisleipää raejuustolla
Päivällä: kaaliraastetta johon lisäksi tomaattia ja raejuustoa ja vähän kastiketta, jälkiruuaksi joku pieni karkki tai hedelmä
Illalla: kaaliraastetta itsetehdyllä puolukkahillolla maustettuna
Juomana vettä, rasvatonta maitoa, teetä makeutusaineella tai ligt-cokista

Mä olen tullut siihen lopputulokseen, että kunhan vaan syö riittävän vähän, niin se näläntunne katoaa. Riippumatta siis siitä, että mitä syö.

Mä syön 2-3 kertaa päivässä samaa ruokaa, kuin muu perhe, enkä ole viikkokausiin tuntenut nälkää. Joskus viimevuoden puolella viimeksi olen ollut nälissäni.

Tosi kivaa, kun ennen piti vähän väliä pupeltamassa!

Väitän, ettei kyse ollut tuoloin nälästä. Nälkää ja mielitekoa voi olla vaikeaa erottaa toisistaan...mäkin olin pistänyt monet mieliteot nälän piikkiin ennen, kuin sitten pysähdyin kuulostelemaan kroppaani paremmin.

Yli puolet "näläntunteesta" hävisi sillä, että opin erottamaan nälän ja mieliteon. Ja loput kai sitten katosi niukan ruokavalion vuoksi. Luulisin.

[QUOTE="Noo";25846095]Mistä ihmeestä saat proteiinit?

Aikaste yksipuoliselta tuntuu ateriointisi, saattaa kohta lähteä hiukset päästä jne.[/QUOTE]

Meen nyt jonkun aikaa tällälailla ja sit lisään kanaa, kalaa, perunaa.
Saan nyt tästä sen startin ja sisäistän uuden ruokailutavan.

Mä olen tullut siihen lopputulokseen, että kunhan vaan syö riittävän vähän, niin se näläntunne katoaa. Riippumatta siis siitä, että mitä syö.

Mä syön 2-3 kertaa päivässä samaa ruokaa, kuin muu perhe, enkä ole viikkokausiin tuntenut nälkää. Joskus viimevuoden puolella viimeksi olen ollut nälissäni.

Ei sekään ole tervettä, ettei tunne nälkää.
Syömishäiriöisethän eivät useinkaan kykene tuntemaan nälkää. Liian vähäinen syöminen, paastoaminen jne. ovat vieneet heiltä kyvyn normaaliin nälän tuntemiseen. Ei se ole mikään tavoiteltava tila.

• Tykkää
Reactions: maitovara
Nälkää ja mielitekoa voi yrittää erotella tunnetiloina pohtimalla, että jos maailmassa olisi tarjolla aina ja ikuisesti yhtä ainoaa ruokalajia, sanotaan vaikka kaurapuuroa, kuinka usein ja paljon sitä söisit? Söisitkö puolen tunnin välein?

• Tykkää
Reactions: chef ja Littledeath
[QUOTE="eee";25846150]Ei sekään ole tervettä, ettei tunne nälkää.
Syömishäiriöisethän eivät useinkaan kykene tuntemaan nälkää. Liian vähäinen syöminen, paastoaminen jne. ovat vieneet heiltä kyvyn normaaliin nälän tuntemiseen. Ei se ole mikään tavoiteltava tila.[/QUOTE]

Aha. Vai niin.

Mä olen ennemmin hoikka syömishäiriöinen, kuin lihava syömishäiriöinen. Ehkä menen ojasta allikkoon, mutta allikko on ojaa mukavampi.

Itsekään en ole tuntenut nälkää kuukausiin. Tänäänkään en ole syönyt yhtään mitään. Ei mulla ole nälkä. Yleensä syön vaan iltasin jotain pientä koska tiedän että ihmisen pitää syödä jotain. Vedän vitamiineja naamaan että saan edes jotain ravintoaineita. Ei tää pitemmän päälle kauhean kivaa ole kun ruoka ei maistu. Fyysinen kunto on mennyt alaspäin ja monesti on vaan huono olo. Ja jos oksettaa niin ei tee kyllä yhtään mieli syödä.

Itsekään en ole tuntenut nälkää kuukausiin. Tänäänkään en ole syönyt yhtään mitään. Ei mulla ole nälkä. Yleensä syön vaan iltasin jotain pientä koska tiedän että ihmisen pitää syödä jotain. Vedän vitamiineja naamaan että saan edes jotain ravintoaineita. Ei tää pitemmän päälle kauhean kivaa ole kun ruoka ei maistu. Fyysinen kunto on mennyt alaspäin ja monesti on vaan huono olo. Ja jos oksettaa niin ei tee kyllä yhtään mieli syödä.

Eli sulta puuttuu nälän lisäksi ruokahalu. Tuonkin olen kokenut, eikä se pidemmän päälle ole tosiaan kovinkaan kiva asia.

Silloin oli pakko syödä, koska meistä jokaisen on jotakin syötävä. Ei mulla tälläkään hetkellä mitenkään huippukorkeaa ruokahalua ole, mutta jotakin saan menemään alas.

Pyrin syömään sen 3 kertaa päivässä, mutta tänäänkin söin vain kahdesti.

Mulla fyysinen kunto ei ole mennyt huonoksi, vaan päinvastoin. Olen aloittanut treenaamisen ja kunnon kohottamisen. Ja molemmissa olen edistynyt :) En tokikaan optimaalisesti koska syön liian vähän, mutta hiljaa hyvää tulee :)

Mulla kuntoilu on oikeastaan jäänyt, mutta 4km työmatka jonka kävelen, on ihan ok. Tulee siis 8km yhteensä melkeen joka päivä. Joskus jos oon ollut monta päivää syömättä, tai erittäin niukalla syönnillä (eli pari banaania) tulee hirveä heikotus ja oksetus. Paino on tippunut 12kg joulukuusta. Ainoa poikkeus on pari päivää ennen menkkoja, sillon mun tekee mieli syödä ja syönkin normaalisti.

Multahan on terapiassa kysytty että onko tää psyykkistä, mutta ei mielestäni. En koe olevani mitenkään erityisen läski. Mutta en vaan tiedä mitä tälle tekee, en kai mä iän päivää voi kärsiä ruokahaluttomuudesta!?

Nytkin mulla maha murisee hulluna, mutten tunne mitään nälkää eikä tee yhtään mieli syödä. Ja kohta lähden töihin käveleen.

Mulla kuntoilu on oikeastaan jäänyt, mutta 4km työmatka jonka kävelen, on ihan ok. Tulee siis 8km yhteensä melkeen joka päivä. Joskus jos oon ollut monta päivää syömättä, tai erittäin niukalla syönnillä (eli pari banaania) tulee hirveä heikotus ja oksetus. Paino on tippunut 12kg joulukuusta. Ainoa poikkeus on pari päivää ennen menkkoja, sillon mun tekee mieli syödä ja syönkin normaalisti.

Multahan on terapiassa kysytty että onko tää psyykkistä, mutta ei mielestäni. En koe olevani mitenkään erityisen läski. Mutta en vaan tiedä mitä tälle tekee, en kai mä iän päivää voi kärsiä ruokahaluttomuudesta!?

Nytkin mulla maha murisee hulluna, mutten tunne mitään nälkää eikä tee yhtään mieli syödä. Ja kohta lähden töihin käveleen.

Mä en ole ollut koskaan koko päivää syömättä. Pystyisin kyllä, mutta kun tiedostan sen, ettei se ole lainkaan järkevää, niin syön sitten vaikka väkisin. Yleensä jogurttia saa ainakin menemään, jollei muuta.

Raejuustosta tulee hiukan proteiinia, mutta ei riittävästi. Sitäkin enemmän olisin huolissani rasvan määrästä, sitähän tuossa ruokavaliossa ei tule yhtään ja se on kuitenkin ihmiselle välttämättömyys. Aivot tarvitsevat rasvaa toimiakseen.

Mä en ole ollut koskaan koko päivää syömättä. Pystyisin kyllä, mutta kun tiedostan sen, ettei se ole lainkaan järkevää, niin syön sitten vaikka väkisin. Yleensä jogurttia saa ainakin menemään, jollei muuta.

Joo, jogurtti on sellanen joka menee. Mulla on silleen että mielummin jotain jota ei tarvi niin pureskella. Leipää en viitti edes ostaa enää kun ne aina vaan homehtuu kaappiin.

hui me kuoltai nälkään tuolla määrällä, kun liikkuu tarvitsee kunola ruokaa kahdesti päivässä

Ihminen lopulta pärjää yllättävän vähällä. Ap:n päivän ruokasaldo olis mulle ihan riittävä.

Tosiaan tänään en oo syönyt mitään, mutta eiköhän tuota yövuorossa tuu jotain syötyä :) Leiponut kyllä oon tänään ja käynyt kunnolla kaupassa. Pojalla on huomenna 1v synttärit niin tulee varmaan itekin herkuteltua :)

Ihminen lopulta pärjää yllättävän vähällä. Ap:n päivän ruokasaldo olis mulle ihan riittävä.

Tosiaan tänään en oo syönyt mitään, mutta eiköhän tuota yövuorossa tuu jotain syötyä :) Leiponut kyllä oon tänään ja käynyt kunnolla kaupassa. Pojalla on huomenna 1v synttärit niin tulee varmaan itekin herkuteltua :)
jos liikut säännöllisesti se on liian vähän. Mä oon tänäänkin käynyt 6km sauvakävelylenkin kävelemässä . Poika 10v käveli kitisemättä mun matkassa, eikä kuulemme olut edes pitkä matka. sanoin kyllä että saa oikaista , mutta ei halunnut, huomena taidan taas lähteä hiihtämään, jos tuo latu tuolla jäälä olis avattu, kun eilen soli lumimmyrää ja latuja ei enää näkynyt missään.

jos liikut säännöllisesti se on liian vähän. Mä oon tänäänkin käynyt 6km sauvakävelylenkin kävelemässä . Poika 10v käveli kitisemättä mun matkassa, eikä kuulemme olut edes pitkä matka. sanoin kyllä että saa oikaista , mutta ei halunnut, huomena taidan taas lähteä hiihtämään, jos tuo latu tuolla jäälä olis avattu, kun eilen soli lumimmyrää ja latuja ei enää näkynyt missään.

No mä kävelen 8km melkeen joka päivä ihan reipasta vauhtia. Ja oon tehnyt tänä talvena 10km hiihtolenkkejä.

Nyt täällä töissä söin yhden kolmioleivän ja vähän karkkia. Ei oo yhtään nälkä vaikka siinä ainoat tän päivän (tai no oikeestaan eilisen) syömiset.

Tuolla ruokamäärällä kuihdutat lihakset pois, se voi toki tuntua mukavalle kun vaa'assa lukemat putoaa. Mutta pian kun alat syödä taas normaalimpia annoksia, niin lihot aivan älyttömän helposti, koska mitä vähemmän sulla on lihasmassaa, sitä pienempi kalorinkulutuksesi on levossa.

Yhteistyössä